معرفی وبلاگ
فعالییت سازمان زنان انقلاب اسلامی در پی انسجام و هماهنگی و شناسایی زنان فعال منطقه بسته به مهارت و توانمندیی انها در جهت رفع نیازمندرهای زنان ان منطقه . خواهرم بسته به نیاز فکری و روحی و مادی خود با ما هم سخن شو بهترین خوبی ها نزد زنان است امام صادق(ع) باهم شویم ،یکی شویم درمانی برای دردی شویم ............ آن لحظه اي كه زن در خانه خود مي ماند و (به امورزندگي و تربيت فرزند مي پردازد)به خدا نزديكتر است.حضرت زهرا (س)
صفحه ها
دسته
آرشیو
آمار وبلاگ
تعداد بازدید : 2159165
تعداد نوشته ها : 1572
تعداد نظرات : 178
Rss
طراح قالب
موسسه تبیان

ماه رمضان هم ديگه داره تمام مي شه

همش دوروز يا شايد هم يك روز ديگه مهمون خداييم

 

يك كارشناس رويت هلال و ستاد استهلال گفت: محاسبات نشان مي‌دهد هلال ماه شوال غروب روز شنبه رويت شود و يكشنبه روز عيد فطر باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمين مرتضي چيت‌سازيان، با بيان اين‌كه «احتمال رويت هلال شوال در غروب شنبه زياد است» افزود: گروه‌هاي رصد براي رويت هلال با چشم مسلح به مناطق مختلف اعزام شده و كار خود را آغاز كرده‌اند و روز شنبه نيز گروه‌هاي ويژه رصدي در مناطقي كه شرايط افق مساعد است براي رويت هلال اعزام مي‌شوند.

به گزارش ايسنا وي خاطرنشان كرد: نتايج دريافت‌هاي گروه‌هاي رصدي به دفتر مقام معظم رهبري اعلام مي‌شود تا به استحضار ايشان برسد كه در صورت تاييد، نتيجه نهايي اعلام خواهد شد.

اين كارشناس رويت هلال با بيان اين‌كه «احتمال رويت هلال ماه شوال غروب شنبه زياد است» گفت: طبيعي است در اين صورت شنبه روز آخر ماه و يكشنبه عيدفطر خواهد بود.

چيت‌سازيان همچنين با بيان اين‌كه «رويت هلال شوال به خاطر مختصاتي كه دارد مقداري مشكل است» افزود: در رويت هلال چند ويژگي از جمله زاويه ديد، قران نيرن، زمان آن و نكات ديگر دخيل است و بخاطر اين ويژگي‌ها رويت هلال ماه شوال در شامگاه شنبه مشكل است.

وي در پايان خاطرنشان كرد: مناطق غربي و كويري كشور براي رويت هلال مناطق مناسب‌تري هستند.

دسته ها : رمضان
جمعه بیست و هفتم 5 1391 17:17
 
سهم ما و شما از كمك به اسرائيل(حتما بخونيد...)
آقا! خانم! سهم ما و شما از كمك به اسراييل چقدر است...؟!
فكر مي‌كنيد چرا اسرائيل بعد از گذشت نيم قرن هنوز به حيات نامبارك خويش ادامه مي‌دهد؟ آيا بخاطر داشتن سومين ارتش منظم دنياست؟ يا بخاطر داشتن صدها كلاهك هسته‌اي؟
براي پي‌بردن به جواب اين سوال كمي به دور و بر خود نگاه كنيد و سر و وضع خويش را نظاره‌گر باشيد.


قريب به 60 سال از تأسيس رژيم غاصب صهيونيستي مي‌گذرد؛ دهها و صدها كنفرانس و اجلاس و نشست و همايش در جهان اسلام! برگزار شده و هزارها قطعنامه و اعلاميه و بيانيه و طومار صادر گشته و خدا مي‌داند چند بار رژيم اسرائيل محكوم شده است؛ اما... اما هنوز نام  اين رژيم بر نقشه‌ها خودنمايي مي‌كند و بر سر زبانها مي‌چرخد و در كشورهاي دنيا سفارتخانه و در سازمانهاي جهاني حق رأي دارد و دائما در سازمان ملل قطعنامه صادر مي‌كند و عليه اين كشور و آن كشور موضع مي‌گيرد و... و هر روز حلقه محاصره را بر ملت مظلوم فلسطين تنگتر و روز به روز نسل‌كشي مردمان ستمديده اين سرزمين را بيشتر و خانه‌هايشان را خراب و فرزندانشان را آواره مي‌كند و... مي‌دانيد چرا؟

فكر مي‌كنيد چرا اسرائيل بعد از گذشت نيم قرن هنوز به حيات نامبارك خويش ادامه مي‌دهد؟ آيا بخاطر داشتن سومين ارتش منظم دنياست؟ يا بخاطر داشتن صدها كلاهك هسته‌اي؟...

براي پي‌بردن به جواب اين سوال كمي به دور و بر خود نگاه كنيد و سر و وضع خويش را نظاره‌گر باشيد.

گوشي‌هاي "نوكيا" Nokia و "موتورولا" Motorola جيبهاي ما را اشغال كرده است؛ موسيقي از ام‌پي‌تري پليرهاي "آي پود" IPod به گوش ما مي‌رسد؛ سي‌پي‌يوهاي "اينتل" Intel تجارت و اقتصاد و فرهنگ و سياست ما را مي‌گرداند و اطلاعات آنها را پردازش مي‌كند؛ پرينترهاي "اچ‌ پي" HP مطالب ما را به چاپ‌ مي‌رساند؛ اوقات سرگرمي‌مان با فيلمهاي هيجاني "هاليوود" Hollywood كه در كمپاني بزرگ "فاكس قرن بيستم" Fox 20 Century  توليد شده، پر مي‌شود و براي كودكانمان كارتون‌هاي معروف "والت ديزني" Disney را با تلويزيونهاي "پايونير" Pioneer  نمايش مي‌دهيم؛ در هنگام سفر اين دوربين‌هاي "كوداك" Kodak  هستند كه لحظات زيباي ما را ماندگار مي‌كنند؛ اين مجريان اخبار شبكه "سي‌ان‌ان" CNN و خبرنگاران مجله هفتگي "تايم" TIME هستند كه اخبار دنيا را به گوش ما مي‌رسانند؛ بچه‌هايمان با شيرخشك‌هاي خوشمزه‌ي "سرلاك" Cerelac بزرگ مي‌شوند و شكلات‌هاي "مگي" Maggi و "كيت‌كت" KitKat و "اسمارتيز" Smarties مي‌خورند؛ بعد از وعده‌هاي غذايي‌مان هيچ‌چيز به اندازه نوشابه‌هاي "كوكاكولا" Coca Cola و "پپسي" PEPSI و "فانتا" Fanta و "ميريندا" Mirinda  نمي‌چسبد و آنچه كه خستگي را بعد از يكروز كاري از تن آدم به‌در مي‌كند يك "نسكافه"ي Nescafe  مخلوط با "كافي‌ميت" Coffee Mate است. البته ناگفته نمي‌ماند كه صورتهايمان را با "ژيلت" Gillette اصلاح مي‌كنيم، مسواك‌هايمان "اورال بي" OralB است، سيگار "مارلبرو" Marlboro بر گوشه لبمان نشسته و خودكار "بيك" BIC و روان‌نويس "پاركر" Parker در جيبمان يافت مي‌شود؛ و البته بگذريم از تيشرت‌هاي رنگ و وارنگ "باس" BOSS كه گاهگاهي به تن مي‌كنيم و باراني‌هاي خوش‌دوخت "نايك" Nike كه بدن ما را از برف و باران حفظ مي‌‌كند و كفشهاي خوش‌پاي "تيمبرلند" Timberland  كه در گرما و سرما همراه ماست و لباسهاي ورزشي "چامپيون" Champion كه ما را در افتخارات ملي و محلي همراهي مي‌كند؛ و...ديگر نگوييم چرا شعار مرگ بر اسرائيل اثر ندارد! ديگر نگوييم چرا اين همه اعلاميه و قطعنامه و تظاهرات به ثمر نمي‌نشيند؛ تا وقتي كه مسئولين ما قراردادهاي نفتي را با شركت چند مليتي "شل" Shell امضا مي‌كنند و فروشگاه‌هاي زنجيره‌اي پوشاك "بنتون" Benton مد را به ما عرضه مي‌دارند و محصولات غذايي "نستله" Nestle در يخچال‌هاي ما جاخوش كرده‌اند اوضاع همين است كه هست.... شايد بگوييد چرا؟به گواهي اسناد و مدارك، هر ريالي كه بابت خريد و مصرف اين محصولات مي‌پردازيم گلوله‌اي مي‌شود در قلب كودك فلسطيني، و بمبي بر سر خانه‌اش، و عاملي براي ويراني سرزمين و آوارگي هموطنان او؛ و بگذريم از اينكه ريال‌هاي ما، بودجه سالانه دولت اسرائيل را افزايش و موجبات رفاه زندگي شهروندان آن را فراهم و روزگار را به كام مردم آن مي‌گرداند.

اين تازه اول قضاياست و اگر نگاهي به تورات و تلمود و قباله(كتابهاي مقدس يهوديان) و  پروتكلهاي 24 گانه صهيونيسم بيندازيد خواهيد فهميد كه قضايا پيچيده‌تر از اين حرفهاست و اسرائيل اين پديده شوم قرن بيستم نه تنها داعيه‌دار حكومت بر سرزمين فلسطين و بعد از آن كل منطقه خاورميانه است، بلكه مدعي حكومت بر تمامي جهان مي‌باشد. گلداماير نخست‌وزير اسبق رژيم صهيونيستي مي‌گفت "هر جا كه يك يهودي هست آنجا مرزهاي اسرائيل بزرگ است".

در كتاب قبّاله مي‌خوانيم "1 كشتن غير يهودي و غصب كردن و دزديدن مال او بر يهودي، در صورتيكه مقدور باشد، جائز، بلكه واجب است. 2 براي آنكه سلطنت و آقايي تنها براي يهوديان باقي بماند، لازم است هر فرد يهودي، تمام نيرو و امكاناتش را صرف بدست آوردن مال و ثروت، و منع ديگر ملتها از اندوختن زر و سيم و سيادت و آقايي نمايد. 3 از آنجا كه افراد يهودي در عزت الهي با هم شريك و مساوي هستند، پس دنيا و مظاهر آن مال آنهاست و حق بهره‌برداري از آنها را دارند و دزديدن مال يهودي براي همكيشان او جائز نيست، ولي دزديدن مال غير يهودي مانعي ندارد بلكه اصلا نام دزدي نبايد روي آن گذارد؛ اين عمل در حقيقت استرداد مالي است كه در دست ديگران است و دين آنرا براي يهودي مباح ساخته است؛ اموال غير يهودي مانند اموال بي‌صاحب يا ريگهاي كنار دريا است كه هر كس زودتر دست روي آنها بگذارد، مالك آنها خواهد شد. بني اسرائيل در مثل مانند زني است كه در خانه نشسته و شوهرش از راه كار و كوشش، مال و ثروت فراهم مي‌كند و او بدون آنكه در رنج كارگري با او شريك باشد، با مرد سهيم است و حق بهره‌برداري از دست‌رنج او را دارد. 4 براي يهود سوگند دروغ خوردن مخصوصا هنگام معامله با ديگر ملتها جايز است، زيرا اصل سوگند براي از بين بردن نزاع قرار داده شده ولي درباره غير يهودي كه عبارت باشند از حيوانات ناطق اين سوگند اعتبار ندارد!"...بگذاريد ديگر اشاره‌اي به پروتكلهاي صهيونيسم كه مجموعه قوانين مصوب نزد علماي قوم يهود است نكنم، كه هوش را از سرتان خواهد برد؛ بگذاريد نگويم كه رژيم خبيث صهيونيستي معتقد است غير يهودي، اعم از مسلمان و مسيحي و زرتشتي، همگي حيوانات ناطقي هستند كه خداوند براي بهره‌كشي قوم يهود از آنان، خلق كرده است و انسان برتر فقط و فقط يهودي‌ها هستند؛ بگذاريد نگويم كه غاصبان فلسطين جان و مال و ناموس غير يهودي را بر خود مباح مي‌دانند؛ و... (توصيه مي‌كنم حتما پروتكلهاي 24 گانه يهود را مطالعه بفرماييد)

نتيجه آنكه هر ريالي را كه بابت خريد و مصرف كالاهاي صهيونيستي پرداخت مي‌كنيم، در واقع با دست خود گوري براي خويش كنده‌ايم... .

جمعه بیست و هفتم 5 1391 13:15

فعاليت شبكه هاي جديد ماهواره اي كه برخي با نام ائمه اطهار برنامه پخش مي كنند به تازگي رونق گرفته است.

به گزارش البرز نكته جالب اينكه اين شبكه ها اغلب از آمريكا و انگليس برنامه هاي خود را به اصطلاح روي آنتن مي برند اما با در نظر داشتن ادعاي آنان براي تبليغ و ترويج فرهنگ حقيقي شيعه هرگز در راه فعاليت خود با مشكل خاصي روبرو نشده اند.

از جمله اين شبكه ها ، شبكه اي به نام امام حسين تي وي است كه متاسفانه در روز عاشوراي حسيني با زشت ترين صورت ممكن عزارداري سالار شهيدان را براي مخاطبان نمايش داد.

اين گزارش حاكي است گردانندگان شبكه اي كه نام امام مظلوم شيعه حضرت اباعبدالله را يدك مي كشد بدون توجه به بدخواهي و سياه نمايي رسانه هاي غربي عليه باور و اعتقادات شيعه در روز عاشورا ، تشويق به قمه زني را در دستور كار خود قرار دادند.

امام حسين تي وي بدون در نظر داشتن اجماع اغلب علماي شيعه در مخالفت با اقدام ناشايست قمه زني بارها در زيرنويس هاي خود از قول يك روحاني بلندپايه اعلام كرد كه قمه زني در روز عاشورا بسيار امر پسنديده اي است و تصاويري از قمه زني در حرم حضرت امام حسين(ع) را به نمايش گذاشت.

گزارش البرز مي افزايد اين در حالي است كه بسياري از رسانه هاي غربي از تصاوير خشن اين اقدام ناشايست براي ضدتبليغ عليه شيعيان استفاده مي كنند.

نكته جالب تر آنكه اين شبكه مدعي بدون ارائه سندي از مراجع تقليد ، مدام از بينندگان خود مي خواهد كه وجوهات شرعي ، ثلث سهم امام و نذورات خود ار در قالب كمكهاي نقدي براي خريد استوديو ! در كربلا به حساب اين شبكه واريز كنند.

اين شبكه با اعلام شماره حساب بانك ملي به نام يك فرد ناشناس و نيز شماره حساب يك بانك در انگليس ! اين وجوه را جمع آوري مي كند.

با درنظر داشتن اين مهم كه فعاليت شبكه هايي همچون العالم ، المنار و پرس تي وي بارها در انگليس به بهانه هاي مختلف با مشكل مواجه شده بايد از مسئولان شبكه اي كه نام مظلوم كربلا را براي پخش برنامه هاي خود انتخاب كرده اند پرسيد چرا تا به حال دولت انگليس با برنامه هاي اين شبكه مخالفت نكرده است؟

به گزارش البرز اين شبكه با در اختيار گرفتن سامانه پيام كوتاه از يكي از شركت هاي ارائه دهنده اين خدمات در داخل كشور و نيز قرار دادن يك شماره تلفن همراه ايران در سايت خود تلاش مي كند اعتماد مخاطبان را به خود جلب كند

دسته ها :
جمعه بیست و هفتم 5 1391 12:24

محوريت زن فلسطيني در استمرار انتفاضه

تعمق در دستاورها و عملكردهاي زن فلسطيني در طول دوران مقاومت مقدس حاكي است كه او همواره به منزله ي ديوار مستحكمي با اجراي وظايف چندگانه ي خود ، در حفظ آرامش و انسجام خانواده ، تحمل مصايب و حضور مستقيم در عرصه ي دفاع ، آتش انتفاضه را از تندباد يأس و نااميدي محافظت نموده است و روحي تازه در كالبد آن دميده تا علي رغم جنايات فراوان رژيم صهيونيستي ، از ترور و كشتار گرفته تا تبعيد و ويران كردن خانه ها ، و به رغم تمامي چالش هاي پيش روي ملت فلسطين ، راه فتح و ظفر را هموار سازد .
معمار كبير انقلاب اسلامي ايران ، حضرت امام خميني رحمه الله نقش موثر زنان را در پيروزي ملت ها چنين بيان مي دارد : « ملتي كه بانوانش در صف مقدم براي پيشبرد مقاصد اسلامي هست ، آسيب نخواهد ديد. ملتي كه بانوانش در ميدان هاي جنگ با ابر قدرت ها و مواجه شدن با قواي شيطاني قبل از مردها در ميدان حاضر شوند ، پيروز خواهند شد.» (26)

جمعه بیست و هفتم 5 1391 3:39

زنان اسير فلسطيني

مقاومت حماسي زنان اسير فلسطيني در زندان هاي اين رژيم ، برگ زريني در تاريخ مبارزات فلسطين محسوب مي شود . اين زنان دوشادوش مردان ، با تحمل حبس هاي طولاني و انواع شكنجه هاي روحي و جسمي ، نقش بسزايي در تكوين آرمان فلسطين ايفا كرده اند.
راديو رژيم صهيونيستي طي گزارشي به تعدادي از زنان فلسطيني اشاره كرد كه از آغاز انتفاضه ي مسجدالاقصي به اتهام دست داشتن در عمليات ضد صهيونيستي ، در زندان هاي اين رژيم به سر مي برند؛ از جمله :
- آمنه مني دانشجو و روزنامه نگار 25 ساله اي كه صهيونيست ها او را نوك پيكان فعاليت هاي زنان زنداني مي دانند . او ، كه بارها توسط جانيان متجاوز دستگير شده و شكنجه هاي دهشتناكي را در سلول هاي انفرادي متحمل گرديده بود ، در نهايت ، به اتهام كشتن يك يهودي ، به حبس ابد محكوم گرديد .
- عطاف از مجاهدان برجسته ي جنبش « جهاد اسلامي » است كه در سال 1367 به اتهام برنامه ريزي براي انجام عمليات شهادت طلبانه دستگير شد .
- رابعه حمايل دختر چهارده ساله ي فلسطيني است كه به اتهام حمله به يك سرباز يهودي ، رنج و مشقت اسارت را به جان خريد . (22)
- ماجده سلايمه سال هاي طولاني از عمر خود را در زندان هاي صهيونيست ها گذرانده است .
- سوناالراعي ، نسرين طه ، سعاد غزال ، ساره عيسي عمرو ، هنا ابوخضير و ده ها زن اسير ديگر ، (23) كه در شرايطي بسيار سخت در مراكز بازداشت اشغالگران به سر مي برند ، با انواع روش هاي سركوبگرانه ي افراد « شاباك » ( سازمان اطلاعات رژيم صهيونيستي ) مواجهند. صهيونيست ها براي اينكه زنان اسير را به زانو درآورند، از انواع فشارهاي رواني و تهديد استفاده مي نمايند ، ولي بر خلاف تصور آنان ، زنان اسير فلسطيني شجاعت و بي باكي خود را در رويارويي با اقدامات ضد بشري و خشونت بار آنان ثابت كرده و براي حمايت از عزت ، شرف و نجات ميهن خود ، بسياري از ستم ها را تحمل نموده اند .
بنيامين اليعازار، رئيس سابق ستاد ارتش رژيم صهيونيستي ، سخصا با يك زن شهادت طلب فلسطيني ، كه قبل از عمليات بازداشت شده بود ، به گفت وگو پرداخته است . او چنين اعتراف مي كند : درك نمي كنم چه عاملي اين زنان را به انجام اين اعمال خطرناك و استقبال از مرگ ترغيب مي كند. (24) اين واقعيتي است كه اكنون در اذهان زنان فلسطيني جاري است و نويد بخش رهايي سرزمين فلسطين است و به حق ، مي توان از زنان فلسطين به عنوان « مشعلداران آزادي زنان » ياد كرد.

جمعه بیست و هفتم 5 1391 3:37

- وفا ادريس اولين زن شهادت طلب فلسطيني و عضو شاخه ي نظامي « فتح » است كه با كشته و زخمي كردن 91 صهيونيست ، لرزه بر اندام دشمن اشغالگر افكند.
- دارين محمد ابوعيثه 22 ساله ساكن روستاي « بيت وندن » در نزديكي شهر « نابلس » يكي ديگر از دختران شهادت طلب فلسطيني است . او دانشجوي رشته ي مطالعات اسلامي و عضو انجمن اسلامي دانشگاه « الخاج » نابلس بود و از برجسته ترين دانشجويان در اين دانشگاه به شمار مي آمد. مادر شهيد دارين مي گويد : دلم گواهي مي داد كه دارين بالاخره به شهادت خواهد رسيد ؛ زيرا او هميشه به من مي گفت: مادر برايم دعا كن تا در راه خدا شهيد شوم. وي در تاريخ 27/2/2002 ميلادي با انجام عملياتي استشهادي ، به مقام رفيع شهادت نايل آمد.
- شهيد عندليب طقاطقه 66 صهيونيست را (19) با عمليات استشهادي خويش در قدس كشت و يا زخمي كرد. فيلم ويدئويي اين مبارز قهرمان تأثير شگرفي در مخاطب ايجاد مي نمايد . عندليب در حالي كه قرآن در دست داشت و وصيتش را مي خواند ، گفت: اين دنيا و زندگي در آن فاني و زودگذر است و هيچ ارزشي ندارد و بهترين چيزي كه انسان مي تواند در پي دست يابي به آن باشد ، زندگي پاك و جاودان در بهشت زيباي خداوندي است .
- هبه دراغمه 19 ساله اولين زن شهادت طلب جنبش « جهاد فلسطيني » است كه با عمليات متهورانه ، بار ديگر نام پر افتخار بانوان مجاهد فلسطيني را به ثبت رساند.
به گفته ي خانواده ي شهيد ، هبه از همان اول نوجواني ، از خصايص اخلاقي و ايمان والايي برخوردار بود و پاي بند و التزام او به مسائل شرعي همچون حجاب و پرهيز از استماع آوازهاي مبتذل زبانزد افراد دور و نزديك بود.
- هنادي تيسير حرارات ، كه به « عروس حيفا » يا « عروس فلسطين » ملقب گشت ، ستاره اي ديگر در آسمان فلسطين است . وي علم حقوق خواند تا با آگاهي بيشتر در راه اعتلاي خقوق ملت خود گام بردارد . عمليات جسورانه ي وي در حالي در قلب شهر صهيونيستي حيفا اجرا شد كه پليس رژيم صهيونيستي با ديوار امنيتي خود ، شهر را در حالت آماده باش كامل قرار داده بود. او خواست بطلان معادلات استراتژيكي داعيه داران قدرت را به منصه ي ظهور برساند .
دل سياه تجاوزگران سست بنياد صهيونيست و حاميان غربي آن ها هرگز نمي تواند رعب و وحشت اين اقدام بي سابقه را محو نمايد. ضربه ي اين حمله چنان سهمگين بود كه رژيم اشغالگر را در اقدامي احمقانه به بمباران خاك كشور مسلمان سوريه وادار نمود.
- اقدام شجاعانه ي نورا جمال شلهوب نيز نمادي ديگر از حماسه ي بانوان در دفاع از سرزمين مقدس فلسطين است . نورا محصل و حافظ قرآن كريم بود ، تصاوير و وصاياي رهبران شهيد انتفاضه را جمع آوري مي كرد و آرزو داشت خود را در خيل آنان ببيند . اين شهادت طلب 15 ساله خود را در يك پست بازرسي صهيونيستي موسوم به پست بازرسي « الطيبه » ، كه مناطق اشغالي 1967 و 1948 فلسطين را از يكديگر جدا مي سازد ، منفجر كرد و بدين سان ، نام خود را به عنوان كم سن و سال ترين شهادت طلب فلسطيني ثبت نمود.
- شهيد الهام الدسوقي عمليات خود را در اثناي حمله ي نظاميان مسلح صهيونيست به خانه اش در اردوگاه جنين اجرا نمود. وي توانست دو افسر صهيونيست را به هلاكت برساند و 10 نظامي ديگر را زخمي نمايد .
- مريم صالح الرياشي اولين زن شهيد عضو « حماس » است . دو فرزند سه ساله و هجده ماهه ي او نتوانستند هدف مقدسش را در تعالي اسلام و آزاد سازي فلسطين متزلزل سازند . وي با پشت سر گذاشتن تمامي موانع صهيونيستي ، عمليات خود را در محكم ترين منطقه ي نظامي در پاسگاهي موسوم به « گذرگاه ايزر » بين نوار غزه و مناطق اشغالي 1948 اجرا نمود و عزم راسخ ستيز زنان فلسطيني را در عرصه ي جهاد و مقاومت، به اثبات رساند.
فرمانده ي ارشد نظاميان اعتراف نمود كه مجري اين عمليات موفق شد تمامي مأموران امنيتي را فريب دهد و با بمبي كه به همراه داشت ، وارد استحكامات نظامي شود. (20)
مريم صالح الرياشي در وصيت نامه ي تصويري خود ، لحظاتي قبل از شهادت ، چنين مي گويد : با وجود اينكه دو كودك دارم – كه فقط خدا مي داند چقدر دوستشان دارم - اما علاقه ام به ديدار خدا بيشتر است . اين بچه ها را نزد خانواده به امانت مي گذارم و اطمينان دارم كه تحت توجهات خداوند ،رشد خواهند كرد. (21)
- شهيد شيخ احمد ياسين ، رهبر و بنيانگذار جنبش « مقاومت اسلامي حماس » ، پس از اين عمليات ، كه به دست يك مجاهد زن عضو گردان هاي « قسام»انجام شد ، گفت : جنبش « حماس » اولين باري است كه از يك شهادت طلب زن براي انجام عمليات استفاده مي كند . اين اقدام يك تحول جديد در مقاومت عليه دشمن است. ما در گذشته گفته ايم كه زنان ذخيره ي راهبردي ما براي مقاومت هستند.
- سناء قديع به همراه همسرش باسم قديع از فرماندهان گردان هاي شهيد عزالدين قسام ، با بستن كمربندهاي انفجاري ، شماري از اشغالگران را به هلاكت رساندند و گروهي ديگر را نيز زخمي كردند.
- زينب علي عيسي ابوسالم ساكن اردوگاه « عسكر قديم » در شرق شهر نابلس بود. او موفق شد با رخنه در تدابير امنيتي دشمن ، عمليات خود را به انجام رساند و با خلق حماسه اي ديگر در تاريخ حماسه هاي رزمندگان فلسطيني ، برگ زرين ديگري بر افتخارات بانوان مجاهد بيفزايد . در پي اين عمليات بار ديگر تحليلگران نظامي و صاحب نظران صهيونيست به صورت جدي ، كارآمدي موانع و تدابير متعدد و سر سختانه ي امنيتي حاكم بر فلسطين اشغالي را زير سوال بردند كه چگونه دختري 18 ساله با ظاهري كه كاملا از عرب بودن وي حكايت داشت ، توانسته بود خود را به يكي از كانون هاي پر ازدحام صهيونيست ها در شهر قدس برساند.

جمعه بیست و هفتم 5 1391 3:34

« عمليات شهادت طلبانه » يكي از مهم ترين روش هاي مبارزاتي مجاهدان و گروه هاي مبارز فلسطين است تا از اين راه نوعي توازن راهبردي با دشمن صهيونيستي ، كه بزرگ ترين زرادخانه ي نظامي را در اختيار دارد و از حمايت دولت هاي غربي نيز برخوردار است ، ايجاد كنند .
در حالي كه صهيونيست ها به اين اميد بودند كه با گذشت بيش از نيم قرن ، نسل جديد فلسطين فاجعه ي اشغال خون بار سرزمين خود را فراموش كنند و در چنبره ي زندگي روزمره ي ، مفهوم « جهاد » و « شهادت » نزد آنان استحاله شود ، برنامه هاي استشهادي ، دشمن صهيونيستي را ترس و وحشت عميقي رو به رو ساخته اند.
كاهش مهاجرت يهوديان به فلسطين اشغالي و تشديد مهاجرت معكوس از نشانه هاي بارز چنين وضعيتي است ؛ همان گونه كه اين تأثيرات در طرح عقب نشيني شارون از نوار غزه كاملا مشهودند و مي توان گفت : اين روند آغاز اضمحلال پروژه ي « صهيونيسم » مي باشد .
زنان فلسطيني اگر زماني فقط جنايات دشمن را در حق خود و اعضاي خانواده تحمل مي كردند ، اينك هر يك به مبارزي جسور و متهور در برابر سياست هاي غير انساني دشمن اشغالگر تبديل شده اند و بدون ترس ، با امكانات محدود دفاعي به مقابله با صهيونيست ها برمي خيزند . روند رو به تزايد دفاع و مقاومت ، جامعه ي فلسطيني را به اين واقعيت رساند كه براي ايثار و فداكاري در راه استقلال كشور ، تفاوتي بين زن و مرد وجود ندارد. در اين برهه ، زنان از پشتيباني ترابري گروه هاي مجاهد گرفته تا مشاركت مستقيم در عمليات استشهادي ، از نقشي فعال و سهمي وافر برخوردارند . اجراي عمليات شهادت طلبانه ي بانوان ، كه سير صعودي را مي پيمايد ، شاخص ترين نماد مبارزه ي زن فلسطيني است و بيانگر اين نكته مي باشد كه زن فلسطيني در اوج افتخار جواني ، آماده ي ايثارگري است .

دسته ها :
جمعه بیست و هفتم 5 1391 3:23

 

پيشينه ي مبارزاتي زنان فلسطين

مبارزات زنان به دوره ي قيموميت بريتانيا بر اراضي فلسطين برمي گردند . همزمان با صدور اعلاميه ي « بالفور » (12) در خصوص تشكيل دولت يهود و احساس خطر از سوي فلسطينيان ، زنان نيز فعاليت هاي سياسي خود را در اشكال گوناگون آغاز نمودند.
در سال 1929 ميلادي ، براي اولين بار در تاريخ فلسطين ، سيصد زن فلسطيني از مناطق گوناگون ، همايشي را برگزار نمودند و ضمن آن ، اعتراض خود را عهدنامه ي مذكور اعلام داشتند.
آنان در دوره ي قيام عزالدين قسام (13)، همسران و فرزندان خود را در پيوستن به نيروهاي قسام تشويق مي كردند و خود نيز به مبارزاتي كه در كوه ها كمين كرده بودند آب و غذا و همچنين سلاح مي رساندند و علاوه بر پرستاري از مجروحان ، به درمان آن ها نيز مبادرت مي ورزيدند .
در سال 1936 براي نخستين بار ، آنان در مبارزات مسلحانه شركت جستند و فاطمه غزاله اولين زني بود كه به دست نيروهاي بريتانيايي به شهادت رسيد.
در همان سال ، زنان فلسطيني با ارسال نامه اي به « كنفرانس جهاني صلح » در بروكسل ، خواستار توقف مهاجرت يهوديان شدند و خود نيز با شركت در كنفرانس هاي كشورهاي عربي ، كه در حمايت از مبارزات فلسطين برگزار مي شدند ، حضور سياسي خود را تحكيم مي بخشيدند.
اتحاديه ي عمومي زنان فلسطين در سال 1965 فصل نويني از استراتژي مبارزه و مقاومت را نويد مي بخشيد . اين اتحاديه تنها نماينده ي قانوني زنان فلسطين بود كه صفوف مبارزه ي آنان را سازمان دهي مي كرد و آن ها را براي شركت در فعاليت هاي سياسي – اجتماعي آماده مي نمود.

جمعه بیست و هفتم 5 1391 3:14

دعاى روز بيست و هشتم ماه مبارك رمضان

بسم الله الرحمن الرحيم

اللهمّ وفّر حظّي فيهِ من النّوافِلِ واكْرِمْني فيهِ بإحْضارِ المَسائِلِ وقَرّبِ فيهِ وسيلتي اليكَ من بينِ الوسائل يا من لا يَشْغَلُهُ الحاحُ المُلِحّين .

خدايا زياد كن بهره مرا در آن از اقدام به مستحبات وگرامى دار در آن به حاضر كردن ويا داشتن مسائل ونزديك گردان در آن وسيله ام به سويت از ميـان وسيله ها اى آنكه سرگرمش نكند اصرار وسماجت اصرار كنندگان.

دسته ها : رمضان
جمعه بیست و هفتم 5 1391 1:36

!

شركت هرمي اوريف ليم كه چندي پيش با دخالت نيروهاي پليس و آگاهي فعاليت‌هايش متوقف شد، يكي از شركت‌هايي بود كه زير پوست لوازم آرايشي به فعاليت‌هاي هرمي و سياسي مي‌پرداخت. اين شركت لوازم آرايشي و بهداشي كه در كل ايران تنها يك شعبه براي عرضه محصولات خود در پايتخت داشت، فروش ساليانه محصولاتش در دنيا بيش از يك ميليارد يورو است. براي خريد محصولات اين شركت در ايران تنها يك راه وجود داشت و آن هم ورود به سيستم هرمي آن بود. يعني هيچ خريداري به طور مستقيم نمي‌توانست به تنها فروشگاه آن در تهران مراجعه كرده و محصول مورد نظر خود را خريدراي كند.

حميد‌رضا پارسا، مدير عامل اين شركت هرمي در ايران درباره عملكرد اين شركت مي‌گويد: «اين شركت در سال 1967 در سوئد تشكيل شده و در 61 كشور دنيا به همين شيوه فعاليت مي‌كند.» اما نكته جالب اين است كه اين شركت در ابتدا در ايران تنها در حد يك مغازه لوازم آرايشي بوده و يك سال است كه به گفته گردانندگان آن پس از روان‌شناسي نحوه جذب مشتري‌هاي ايراني به شيوه فروش هرمي روي آورده‌اند و توانسته‌اند 30 هزار نفر را جذب كنند.

پس از افشاي فعاليت هاي سياسي، رسانه‌ها به شدت به دفاع از اين شركت پرداختند و موضع‌گيري‌هاي تندي عليه مقامات ايراني اتخاذ كردند.

اين در حالي است كه شركت هرمي «اوريف ليم پرشيا» براساس گزارش دستگاههاي اطلاعاتي و قضايي كشور، علاوه بر فعاليت ناسالم هرمي و فرار مالياتي، در پوشش فروش لوازم آرايشي و بهداشتي از برخي جريانات سياسي حمايت مالي مي كرد.

 

پنج شنبه بیست و ششم 5 1391 22:53

قاچاق

طبق اظهارات مقامات ايراني سالانه ۸۰۰ ميليون دلار لوازم آرايشي قاچاق وارد كشور مي شود. واردات قانوني كشور ما در لوازم آرايشي بهداشتي به طور متوسط 150 ميليون دلار است كه توليدات ما در داخل جوابگوي 10 درصد از اين مقدار هم نيست و حداقل 800 ميليون دلار از نياز ما از طريق قاچاق وارد مي‌شود.

به دليل عوارض پوستي استفاده از لوازم آرايشي از يك سو و استفاده از نوع نامرغوب و غيربهداشتي آن از سوي ديگر سلامت مصرف كنندگان به شدت به مخاطره افتاده است. در حال حاضر ايران فقط درصد كمي از نياز خود به محصولات آرايشي و بهداشتي را توليد مي‌كند و بيشتر اين محصولات از كشورهاي چين، تركيه، كره و امارات وارد يا قاچاق مي‌شوند.

 

آمار سرانه يك خانم ايراني حدود 150 دلار است كه اغلب آنها از مواد آرايشي و بهداشتي غيراستاندارد را با مارك‌هاي متفاوت خريداري مي‌كنند. درصد از اقلام آرايشي و بهداشتي وارد شده به كشور به صورت قاچاق و بدون مجاز صادره از گمرك و وزارت بهداشت مي‌باشد و همچنين 90 درصد از آنها به صورت غيربهداشتي ساخته مي‌شوند. اغلب قاچاق كالاها از طريق شبكه‌هاي ماهواره به افراد تبليغ شده و بسياري از مردم كه اطلاع كافي از پخش و عرضه آن را ندارند، و به صورت تلفني و پيك موتوري خريداري مي‌كنند.

 

  براساس تحقيقي كه در موسسه تحقيقاتي TMBA انجام شده، حدود 14 ميليون دختر و زن بين 15 تا 45سال ساكن شهرهاي بزرگ ايران، بطور متوسط ماهانه 7/5 يورو براي خريد لوازم آرايشي هزينه مي‌كنند و اين درحالي است كه متوسط حقوق بين 490 تا570 يورو است. زنان و دختران ايراني به دليل حجاب توجه خاصي به چهره خود مي‌كنند. دختراني هستند كه بيش از يك ساعت جلوي آينه آرايش مي‌كنند.

اگر در اروپا مردم ترجيح مي‌دهند طبيعي باشند، در ايران جوانان ترجيح مي‌دهند آرايش كنند. زنان و دختران ايراني سالانه حدود 1630 ميليون يورو براي كالاي آرايشي هزينه مي‌كنند و بيشتر محصولات آرايشي وارداتي هستند، ولي قسمت اعظم اين واردات خارج از شيوه قانوني انجام مي‌شود و اكثر كار‌شناسان معتقدند كه حجم محصولات وارداتي غيرقانوني بين  570 تا610ميليون يورو است.

در گزارشي ديگر 14 ميليون نفر زن ايراني در برابر 140 ميليون نفر زن در خاورميانه به ميزان 1.2 ميليارد دلار از بازار 2.7 ميليارد دلار بازار فروش لوازم آرايشي در خاورميانه و بازار 160 ميليارد دلاري محصولات آرايشي در جهان  را به خود اختصاص داده اند. اين آمار حاكي از آن است كه نزديك به پنجاه درصد مصرف لوازم آرايشي در خاورميانه توسط تنها ده درصد زنان اين منطقه صورت مي پذيرد.

اين ارقام نشان دهنده آن است كه هر زن ايراني در سال 150 دلار يا به عبارتي بيش از 150 هزارتومان و هر زن در خاورميانه تقريبا 36 دلار يا به عبارتي بيش از 36 هزارتومان لوازم آرايشي مصرف مي‌كند. ضمن آن كه زنان ايراني اغلب از اجناس چيني استفاده مي‌كنند و در اين زمينه شايد حجم بيشتري از لوازم آرايشي را مصرف كنند. سهم برندهاي معتبر اروپايي و آمريكايي كه داراي كيفيت و تركيبات قابل اعتمادتري هستند، به دليل قيمت‌هاي بالايي كه در ايران دارند، كمتر از يك درصد بازار تخمين زده مي‌شود. متاسفانه سهم توليدكننده‌هاي ايراني از اين بازار بزرگ ورو به گسترش بسيار ناچيز است و حداكثر در حدود پنج درصد تخمين زده مي‌شود.

نكته جالب اين گزارش اين است مصرف لوازم آرايش در ايران صرفا در انحصار زنان نيست. در همين زمينه مجيد ابهري؛ كار‌شناس علوم رفتاري دانشگاه شهيد بهشتي، از تحقيقي خبر مي‌دهد كه بر مبناي نتايج آن، مردان ايراني، مصرف‌كننده 12 درصد از لوازم آرايش موجود در بازار هستند.

درباره افزايش گرايش جوانان به استفاده از مواد ارايش، جامعه شناسان معتقدند گاه آرايش بيش از حد و غيرمتعارف در دختران و پسران، جداي از دلايل شخصيتي و رفتاري فردي (ازجمله به عدم اعتماد به نفس، اختلالات شخصيتي و...)، تبديل به ابزاري براي كسب قدرت اجتماعي و لجبازي مي شود، آنها كج دهني خود به برخوردهاي نسنجيده خانواده و اجتماع را با رنگهاي تند صورت هايشان يا هر نوع هنجارشكني ممكن نشان مي دهند. روش هاي پرورشي نسنجيده، تعصبات كور و بي منطق جوانان را عصيان زده خواهد كرد، كه بي احترامي به عرف جامعه از پيامدهاي آن است.

همچنين بالاتر بودن تعداد دختران نسبت به پسران و تغيير ملاك هاي ازدواج از ديگر علل علاقه مندي آنها به متفاوت بودن است. به گفته بسياري از جوانان، اولين ملاك ها براي ازدواج، ثروت و زيبايي هستند و قابليت فرد براي درآمدزايي و رشته و مدرك تحصيلي در درجه دوم قرار دارند. به اين ترتيب زماني كه چهره اولين عامل انتخاب محسوب شود، طبيعي است كه فرد از بابت ظاهرش نگران باشد.

به هر حال، استفاده از لوازم آرايشي در ايران ديگر نه سن خاصي دارد و نه قشر خاصي. امروزه برخي از دختران و زنان ايراني استفاده از لوازم آرايشي را جزو لاينفك زندگي خود مي دانند. از سوي ديگر سن مصرف لوازم آرايشي نيز به 15 سال رسيده و اين در حالي است كه در كشورهاي توسعه يافته تمايل به آرايش بيشتر در بين زنان مسن ديده مي شود كه طراوت و شادابي پوست خود را از دست داده اند. همه اين موارد نشان دهنده يك مشكل ساختاري فرهنگي در كشور ماست. مشكلي كه اگر براي ان چاره انديشي نشود چه بسا مس تواند به بحراني براي سلامت و هنجارهاي جامعه ما تبديل شود.

پنج شنبه بیست و ششم 5 1391 22:53

علاقه غير مسلمانان به لوازم آرايشي حلال

بدنبال نخستين همايش بين المللي شكل گيري خطوط توليد لوازم آرايشي حلال بسياري از شركتهاي بزرگ لوازم آرايشي حلال اقدام به ارائه محصولات طبيعي خود در اين عرصه كرده و با استقبال خوبي مواجه شده است.

اهلام مومين مالك شركت لوازم آرايشي شفا به عنوان يك شركت داري مجوز محصولات آرايشي حلال كه زماني تنها در بازار خاورميانه كار مي كرد گفت: درحال حاضر تقاضا براي محصولات حلال در حال افزايش است، تمام محصولات ما داراي گواهي تأييديه حلال هستند و در ساخت آنها از هيچ محصول حيواني يا الكلي استفاده نمي شود، اين محصولات كاملا طبيعي و گياهي هستند.

در اكثر لوازم آرايشي از محصولات طبيعي استفاده مي شود اما در برخي از محصولات تركيبي از محتوايات براي مصرف كنندگان حلال چالش برانگيز است كه در اين ميان مي توان به محصولاتي اشاره كرد كه از منابع حيواني گرفته مي شود و در ساخت آنها از كلاژن، اسيد هيالورونيك، كارمين سديم و گليسيرين استفاده مي شود.

براساس اظهارات مومين، درحال حاضر براي اين مواد جايگزين حلال پيدا شده است و ما راهي يافته ايم تا براي مثال يك ماده گياهي را جايگزين گليسيرين كنيم كه كاركرد آن درست به همان شكل است.

اگرچه برخي از استانداردهاي منطقه اي براي شركتهايي كه خود را حلال معرفي مي كند وجود دارد اما براساس اظهارات مومين شركت لوازم آرايشي شفا تنها شركت آمريكايي در اين عرصه بوده كه داراي گواهي تأييد محصولات حلال خود است.

در سال 2005 بخش لوازم آرايشي و بهداشتي 9 درصد بازار جهاني محصولات حلال را دراختيار داشت اما اكنون براساس آمارهاي موجود اين بخش سهم بزرگي از بازار درحال رشد حلال را كه محصولات آن را 8/1 ميليارد نفر در سراسر جهان استفاده مي كنند در اختيار دارد.

ماه حسين گمبلز بنيانگذار شركت محصولات مراقبت از پوست صاف پيور به عنوان يكي از شركتهاي داراي گواي حلال اظهار داشت: بسياري از غير مسلماناني كه از ماهيت اين نوع محصولات آگاه هستند نيز سهم بسزاي در رشد بازار محصولات حلال آرايشي و بهداشتي ايفا مي كنند.

پنج شنبه بیست و ششم 5 1391 22:40
پنج شنبه بیست و ششم 5 1391 22:35

 

پست ويژه

كربلايي حميد منصور

مرثيه سراي موكب روضه حسيني

به زودي يكي از زيباترين سبكهاي كربلايي حميد منصور را در وبلاگ قرار ميدهيم

شب ۲۳ رمضان -مسجد اصغريه

 

پنج شنبه بیست و ششم 5 1391 15:17

 

 

سالروز ورود ازادگان سرافراز 

اين شير مردانه عرصه پيكار 

به ميهن اسلامي ايران گرامي باد

دسته ها : اجتماعي
پنج شنبه بیست و ششم 5 1391 14:38
پنج شنبه بیست و ششم 5 1391 13:45

 

 

لطفا منتظر بمانيد ...........

دسته ها : رمضان
پنج شنبه بیست و ششم 5 1391 13:29

 

ايران هفتمين مصرف كننده لوازم آرايشي دنيا

ايران بعد از عربستان، بيشترين ميزان مصرف لوازم آرايشي را در خاورميانه دارد. كل مصرف لوازم آرايشي در خاورميانه در سال 2008 در حدود 7/2 ميليارد دلار است كه با ميانگين رشد حدود هشت درصد در سال، بعد از كشورهاي اروپاي شرقي بالاترين رشد را دارد و اين بدان علت است كه تقريبا نيمي از جمعيت منطقه زير 30 سال هستند. در اين حال 14 ميليون خانم ايراني از نظر مصرف لوازم آرايشي گوي سبقت را تقريبا ازكل كشورها منطقه ربوده اند به نحوي كه تقريبا 29 درصد كل مصرف كنندگان منطقه خاورميانه را تشكيل مي دهند. به عبارت ديگر اگر جمعيت زنان خاورميانه 155 ميليون نفر باشد، 9 درصد اين زنان يعني 14 ميليون نفر زنان ايراني حدود يك سوم يعني 2/1 ميليارد دلار هزينه لوازم آرايشي از 7/2 ميليارد دلار بازار لوازم آرايشي خاورميانه را پرداخت مي كنند.

اغلب اجناس در بازار ايران تقلبي، نامرغوب و چيني هستند و لوازم آرايشي قاچاق بدون هيچ گونه نظارت و مجوزي در فروشگاهها و حتي كنار خيابان به فروش مي رسند. در سطح جهاني ايران رتبه هفتم را به لحاظ مصرف لوازم آرايش به خود اختصاص است.

 

 

پنج شنبه بیست و ششم 5 1391 13:1

استفاده از مواد آرايشي از ديرباز مرسوم بوده است و شركت‌هاي زيادي در اين زمينه فعاليت مي‌كنند. اما در سال‌هاي اخير ميزان استفاده از اين مواد رشد چشمگيري داشته است و صنايع فعال در اين حوزه بازار بسيار وسيعي را در پيش روي خود مشاهده مي‌كنند.


پنج شنبه بیست و ششم 5 1391 11:11

محبت مثل يك سكه است

اگر بيفته توي قلك قلبت ديگه نمي شه اونو درش بياري

 

مگر اين كه اون قلك رو بشكني

دسته ها : نكته ها
پنج شنبه بیست و ششم 5 1391 10:39

دعاى روز بيست و هفتم ماه مبارك رمضان

بسم الله الرحمن الرحيم

اللهمّ ارْزُقْني فيهِ فَضْلَ لَيْلَةِ القَدْرِ وصَيّرْ أموري فيهِ من العُسْرِ الى اليُسْرِ واقْبَلْ مَعاذيري وحُطّ عنّي الذّنب والوِزْرِ يا رؤوفاً بِعبادِهِ الصّالِحين.

خدايا روزى كن مرا در آن فضيلت شب قدر را وبگردان در آن كارهاى مرا از سختى به آسانى وبپذير عذرهايم وبريز از من گناه وبارگران را اى مهربان به بندگان شايسته خويش.

دسته ها : رمضان
پنج شنبه بیست و ششم 5 1391 2:1

چقدر به لباس و مدل لباس خود اهمييت مي دهيد ؟

واقعا دوست داريد مد روز بپوشيد يا دوست داريد لباس هاي باز بپوشيد

 

اين ها با هم خيلي فرق مي كنه

امروز براي شما چند تا مدل لباس مي زارم

تا ببينيد كه با لباس هاي پوشيده  هم مي شه خوشگل شد و قشنگ ديده شد

 

دسته ها : لباس مناسب
چهارشنبه بیست و پنجم 5 1391 12:20

 

دلايل زيادي براي شنا كردن هست. در اينجا تعدادي از آنها را ذكر مي كنيم تا انگيزه شما بيشتر شود

 

فشار كم بر

هنگام شنا هيچ نوع فشاري از طرف زمين وجود ندارد كه اين امر مفاصل را از فشار و كشيدگي بدور نگاه مي دارد. در واقع ، بنياد آرتروز ( آمريكا) شنا و فعاليت هاي آبي را به اين دليل قويا توصيه مي كند. كلاس هاي آئروبيك آبي به اين دليل هم خوب هستند ، چون با وجود اينكه مي پريد و به كف استخر مي خوريد ، آنرا با فشار كمتري انجام مي دهيد براي اينكه در آب شناور هستيد. و ديگر اينكه در زمان كلاس آئروبيك آبي اگر وسيله اي براي شناور ماندن ( مثل جليقه ) داشته باشيد ، فشار وارده كمتر هم مي شود

مي توان تمام عمر ادامه داد 

چون با شنا كردن فشاري بر بدن وارد نمي شود ، تا آخر عمر مي توان ادامه داد. اگر در وب سايت ها بگرديد مي توانيد گروه هاي شنا 100 تا 104 ساله را هم پيدا كنيد ! جك لا لان مربي تناسب اندام هنوز هم در سن 93 سالگي روزي يك ساعت شنا مي كند!

 رسيدن به آمادگي قلبي عروقي
 شنا استقامت را بهبود مي بخشد. در مطالعهاي بر روي مردان و زنان ميان سال بدون فعاليت بدني كه به مدت 12 هفته تمرين شنا انجام دادند ، مصرف اكسيژن حداكثر ، 10% و حجم ضربه ( مقدار خون پمپ شده با هر ضربان كه نشاندهنده قدرت قلب است) تا 18% بهبود پيدا كرد.
 ايجاد توده عضلاني
 در مطالعه اي بر روي مرداني كه يك برنامه شنا هشت هفته اي را كامل كردند ، 8/23% افزايش در ماهيچه سه سر ( پشت بازو) مشاهده شد. اگر شما هم اصلا تمرين مقاومتي انجام نمي دهيد و شروع به شنا كنيد ، مطمئنا قوي تر خواهيد شد و حتي ممكن است بمانند مردان مورد اشاره در اين مطالعه توده عضلاني تان بيشتر شود. اما حتي اگر افزايشي هم در توده عضلاني نداشته باشيد ، اما ارزش آن را دارد كه به خاطر قدرت و تواني كه مطمئنا كسب مي كنيد شنا كنيد.
يك جايگزين به هنگام اسيب ديدگي  
 

وقتي ورزشكاران آسيب مي بينند ، بخصوص در قسمت هاي پايين تر بدن ، مكررا به آنها توصيه مي شود كه براي حفظ تناسب اندام شان شنا كنند. شنا به آنها كمك مي كند كه روفرم بمانند ، و حتي بخشي از روال بازتواني هم مي باشد. چون مقاومت آب باعث مي شود ماهيچه ها بدون كشيدگي يا فشاري كه بر روي زمين تجربه مي شود ، سخت كار كنند

گريزي از گرما

 چيزي مثل شنا در طي ايام گرم تابستان ، چه در ساحل باشد يا چه در استخر ، وجود ندارد. شنا آرام بخش است ، حركات نرم و موزون هستند ، و تمريني عالي است.

 

 رويدادي خانوادگي

 

 شنا و ديگر فعاليت هاي آبي چيزي است كه تمام اعضاي خانواده مي توانند در آن شركت كنند. با افزايش ميزان چاقي در بچه ها و نيز در بزرگسالان ، فعاليت هاي بدني خانوادگي و الگوسازي خوب مي تواند يك روش براي متوقف كردن همه گيري بي تحركي و چاقي باشد.

 

 

 

سوزاندن كالري

شنا كالري زيادي را ، حدود 500 تا 650 در ساعت مي سوزاند كه بستگي دارد به اينكه با چه كارآيي شنا مي كنيد و چقدر شناور هستيد ( هر چه چربي تان بيشتر باشد ، بيشتر شناور مي مانيد و براي شنا كالري كمتري نياز داريد) . تحقيق اوليه بر روي شنا و مصرف كالري نشان داده است كه شنا ، بدون توجه به ضربه ، حدود 89 % كالري سوزانده شده در طي دويدن و 97% كالري سوزانده در طي دوچرخه سواري در يك دوره زماني مشابه را مي سوزاند.به بيان ديگر ، شنا حدود 11% كمتر از دويدن اما تنها 3% كمتر از دوچرخه سواري مي سوزاند. يك نكته مهم در اين اطلاعات اين است كه مصرف كالري به شدت ورزش بستگي دارد و امكان آن كاملا وجود دارد كه در زماني مشابه كالري هاي بيشتري را بسوزانيد در صورتيكه شديد شنا كنيد.

به هنگام آسيب ديدگي

 وقتي ورزشكاران آسيب مي بينند ، بخصوص در قسمت هاي پايين تر بدن ، مكررا به آنها توصيه مي شود كه براي حفظ تناسب اندام شان شنا كنند. شنا به آنها كمك مي كند كه روفرم بمانند ، و حتي بخشي از روال بازتواني هم مي باشد. چون مقاومت آب باعث مي شود ماهيچه ها بدون كشيدگي يا فشاري كه بر روي زمين تجربه مي شود ، سخت كار كنند

 

چهارشنبه بیست و پنجم 5 1391 12:3

وَ قَالَ [عليه السلام] لِابْنِهِ الْحَسَنِ [عليه السلام] يَا بُنَيَّ احْفَظْ عَنِّى أَرْبَعاً وَ أَرْبَعاً لَا يَضُرُّكَ مَا عَمِلْتَ مَعَهُنَّ إِنَّ أَغْنَى الْغِنَى الْعَقْلُ وَ أَكْبَرَ الْفَقْرِ الْحُمْقُ وَ أَوْحَشَ الْوَحْشَةِ الْعُجْبُ وَ أَكْرَمَ الْحَسَبِ حُسْنُ الْخُلُقِ يَا بُنَيَّ إِيَّاكَ وَ مُصَادَقَةَ الْأَحْمَقِ فَإِنَّهُ يُرِيدُ أَنْ يَنْفَعَكَ فَيَضُرَّكَ وَ إِيَّاكَ وَ مُصَادَقَةَ الْبَخِيلِ فَإِنَّهُ يَقْعُدُ عَنْكَ أَحْوَجَ مَا تَكُونُ إِلَيْهِ وَ إِيَّاكَ وَ مُصَادَقَةَ الْفَاجِرِ فَإِنَّهُ يَبِيعُكَ بِالتَّافِهِ وَ إِيَّاكَ وَ مُصَادَقَةَ الْكَذَّابِ فَإِنَّهُ كَالسَّرَابِ يُقَرِّبُ عَلَيْكَ الْبَعِيدَ وَ يُبَعِّدُ عَلَيْكَ الْقَرِيبَ.

به فرزندش امام حسن [عليه السلام] فرمود : پسرم ! چهار چيز از من يادگير (در خوبى ها ) ، و چهار چيز به خاطر بسپار (هشدارها)، كه تا به آن ها عمل مى كنى زيان نبيني:
الف ـ خوبى ها
1 ـ همانا ارزشمند ترين بى نيازى عقل است. 2 ـ و بزرگ ترين فقر بى خردى است. 3 ـ و ترسناك ترين تنهايى خود پسندى است. 4 ـ و گرامى ترين ارزش خانوادگى ، اخلاق نيكوست.
ب ـ هشدار ها
1 ـ پسرم ! از دوستى با احمق بپرهيز ، چرا كه مى خواهد به تو نفعى رساند اما دچار زيانت مى كند.
2 ـ از دوستى با بخيل بپرهيز ، زيرا آنچه را كه سخت به آن نياز دارى از تو دريغ مى دارد.
3 ـ و از دوستى با بدكار بپرهيز، كه با اندك بهايى تو را مى فروشد.
4 ـ و از دوستى با دروغگو بپرهيز كه به سراب ماند: دور را به تو نزديك ، و نزديك را دور مى نماياند

دسته ها : حديث و روايات
چهارشنبه بیست و پنجم 5 1391 2:26

loveLY مرگبار هست يا نه؟

 


شايد شما هم از كساني باشيد كه در روزهاي اخير پيامكي مبني بر اين هشدار دريافت كرده‌اند كه مواظب ادكلن‌هاي كشنده موجود در بازار باشيد.


 

 

lovely مرگبارهست يا نه؟

 

اين پيامك كه در آن اعلام شده بود "ادكلني با نام lovely كه جديدا از مرز عراق وارد ايران شده، حاوي مواد كشنده است كه با استنشاق آن پس از چهار يا پنج روز مسموم مي‌شويد و درماني هم ندارد"، تعجب دريافت كنندگان و در برخي موارد ترس و وحشت آنها را به دنبال داشته و زمزمه‌هايي مبني بر درست يا غلط بودن اين خبر در همه جا شنيده مي‌شود.

اين شايعات به اين دليل بيشتر مردم را ترسانده كه ادكلني به همين نام در بازار داخلي وجود دارد چنانچه به گفته مدير روابط عمومي دانشگاه علوم پزشكي اهواز، مشابه اين برند در بازار وجود دارد كه البته برچسب وزارت بهداشت را دارد.

نجفي با عنوان اين مطلب كه ظاهرا اين ادكلن در بازار كشور عراق خيلي شايع است، اعلام كرده ظاهرا عكسي كه روي ادكلن مورد اشاره در عراق ديده مي شود، تصوير بن لادن است اما ادكلني كه در بازار داخلي موجود است و برچسب وزارت بهداشت را دارد، چنين تصويري را ندارد و فقط تشابه اسمي است.

سرچشمه ماجرا كجا بود؟

چند وقت پيش خبري منتشر شد مبني بر اين كه شاهدان عيني و زائراني كه به‌ عتبات عاليت مشرف شده بودند، از توزيع ادكلني حاوي گازي كشنده از سوي برخي عناصر ناشناس در بازارهاي عراق خبر دادند.

در عين حال اطلاعيه‌اي از سوي برخي اداره‌هاي حج و زيارت استان‌ها در اختيار كارگزاران زيارتي قرار گرفت كه در آن آمده بود: «گزارش‌هاي واصله حاكي است تشكيلات القاعده در استان «المثني» عراق نوعي ادكلن موسوم به «lovely» را كه حاوي گاز كشنده است، توزيع كرده كه فرد با استشمام آن بعد از چهار روز كشته مي‌شود و به اين عبارت معروف است (بس شمه) يعني فقط استشمام كن. به قرار مسموع (شنيده) تاكنون 18 نفر خارجي از اين طريق كشته و 35 نفر نيز در بيمارستان‌هاي عراق بستري شده‌اند. اين ادكلن در بازار و در مناطق پرازدحام بغداد و ديگر شهرهاي عراق به‌ وفور موجود است و به ‌فروش مي‌رسد. با توجه به اين‌كه احتمال خريد اين ادكلن توسط زائران عتبات عاليات وجود دارد، در جلسات توجيهي قبل از سفر موضوع را به‌نحو مقتضي به زائران اطلاع‌رساني كنند.»

ادكلني با نام lovely كه جديدا از مرز عراق وارد ايران شده، حاوي مواد كشنده است كه با استنشاق آن پس از چهار يا پنج روز مسموم مي‌شويد و درماني هم ندارد

سپس اين اطلاعيه از سوي حراست سازمان حج و زيارت در اختيار اداره‌هاي حج استان‌ها قرار گرفته بود تا از اين طريق، كارگزاران زيارتي و همچنين زائران ايراني را آگاه كنند.

اما پس از گذشت مدتي از انتشار اين اطلاعيه، مديركل حوزه‌ رياست و مدير روابط عمومي سازمان حج و زيارت اعلام كرد كه با توجه به پيگير‌ي‌هاي صورت‌گرفته، گزارشي از اين موضوع و خطري كه اين‌گونه زائران را تهديد مي‌كند، نداشتيم و كماكان مشكلي نبوده است و زائران ايراني هم مشكلي نداشته‌اند.

lovely مرگبارهست يا نه؟

 

وزارت بهداشت چه مي‌گويد؟

اما با اين حال، ارسال اين پيامك‌هاي هشداردهنده، موج نگراني جديدي را به وجود آورده كه وزارت بهداشت را به واكنش وا داشته است.

مدير كل نظارت بر فرآورده‌هاي آرايشي و بهداشتي سازمان غذا و دارو درباره خبر توزيع ادكلن‌هاي حاوي گازهاي كشنده و سمي در عراق و احتمال ورود اين فرآورده به داخل كشور، از مردم خواست تا در صورت مشاهده موارد مشكوك و مرتبط با اين موضوع، سريعا دانشگاه‌هاي علوم پزشكي محل سكونت خود را در جريان امر قرار دهند.

وي گفت: با توجه به اين كه نظارت بر فرآورده‌هاي آرايشي و بهداشتي جزو وظايف وزارت بهداشت است به دانشگاه‌هاي علوم پزشكي سراسر كشور اعلام كرديم علاوه بر بازديدهاي روزمره خود، بازديدهاي ميداني مجددي انجام بدهند كه اگر با اين ادكلن برخوردند، سريعا آن را گزارش كنند.

بهفر با اشاره به اين كه تاكنون گزارش رسمي در اين خصوص به سازمان غذا و دارو اعلام نشده است، گفت: بهتر است ساير سازمان‌ها در صورتي كه به موارد اين چنيني برخورد مي‌كنند، آن را حتما به وزارت بهداشت كه متولي امر است منعكس كنند تا بتواند آن را پيگيري كند و دقيق‌تر مورد آناليز قرار دهد.

وي در پاسخ به اين پرسش كه علت دقيق مرگ عده‌اي از مصرف‌كنندگان اين فرآورده در عراق چيست، اظهار كرد: متاسفانه همه اطلاع‌رساني‌ها در اين خصوص غيررسمي بوده است و اين اخبار را تاييد نمي‌كنيم.

ظاهرا عكسي كه روي ادكلن مورد اشاره در عراق ديده مي شود، تصوير بن لادن است اما ادكلني كه در بازار داخلي موجود است و برچسب وزارت بهداشت را دارد، چنين تصويري را ندارد و فقط تشابه اسمي است.

با توجه به چنين شرايطي، به نظر مي‌رسد بهتر است مسوولان در كنار هشدارهايي كه به مردم داده و آنها را به احتياط در برخورد با اين موارد تشويق مي‌كنند، با انجام دادن اقدامات عملي و پيگيري‌هاي بيشتر، درست يا غلط بودن اينگونه اخبار را در مدت زمان كوتاهتري مشخص كنند تا از بروز اخبار ضدونقيض و شايعه‌پراكني‌ها جلوگيري شده و از نگراني مردم در موقعيت‌هاي اينچنيني بكاهند.

وزارت بهداشت: مردم به هيچ وجه ادكلن‌ Lovely نخرند

اما دو سه روز پس از شايع شدن اخباري درباره مرگبار بودن ادكلن‌ Lovely، وزارت بهداشت به مردم هشدار داد اين ادكلن را نخرند. اين هشدار را مديركل نظارت بر فرآورده‌هاي آرايشي و بهداشتي سازمان غذا و دارو داده است.

بخش اجتماعي تبيان

 


منبع:

 

خبرانلاين

 

دسته ها : نكته ها
چهارشنبه بیست و پنجم 5 1391 2:14

قديما يكي از موضوعات ثابت انشاي دانش آموزان، اين بود كه آيا علم بهتر است يا ثروت ؟ و همه مي گفتند علم بهتر است . حال يك سوال جديد ، آيا علم بهتر است يا ادعاي علم!!!

نمي خواهد ريز بين باشيد و نكته سنج!

فقط كافي است اندكي فقط اندكي، عميق شويد و از خود بپرسيد معناي علم در جامعه ما چيست و عالم كيست؟

تنها همين

نگاه گذار و سطحي به اوضاع و شرايط علم و عالمان بسنده مي كند كه جواب سوالتان را بيابيد!

در اين روزگار...

شايد ديگر بتوان به جرات و بدون درنگ و تامل بسيار و بي هيچ ترس و واهمه اي گفت: علم غريب مانده و عالم بي عمل...

!!!« «غربت علم در روزگار حاضر مشهود است، كاملا مشهود

منظور عدم يا كم رغبتي عمومي به مطالعه نيست؛ چراكه واقعا در اين روزگار ميزان مطالعه ي مردم زياد است. از كتاب هاي درسي گرفته تا روزنامه و مجله تا حتي زيرنويس فيلم ها و سريال هاي خارجي كه هر كدام، حداقل يك كتاب مي شود. روزگار ما روزگار عجيبي است كه در عين توجه بالا به مطالعه، كتاب غريب است و صداي ناله ي اين غريبي را نه در قفسه هاي خالي از كتاب، بلكه در فروشگاه هاي بزرگ كتاب مي توان شنيد.

غريبي از چه؟ غريبي از بي شأني؛ وقتي كتابي كه برخواسته از درد نويسنده و سالها مطالعه و تحقيق و است، كتابي كه عصاره ي ده بيست سال عُمر و معشوق عشق سالهاي ميانسالي و پيري عاشقش است، در كنار كتابي قرار مي گيرد كه حاصل يك قرارداد يك ماهه و تنها ابزاري براي تأمين مخارج زندگي بوده، كتاب بي شأن شده است. وقتي مثلاً عنوانِ «چه بايد كرد» كه حاصل 40 سال زجر فكري براي يافتن پاسخ آن است، در كنار وجيزه اي با همين عنوان كه تنها تخيلات يك جوان بي سواد 30 ساله است قرار مي گيرد، كتاب بي شأن شده است. وقتي ارزش كتاب،

به تعداد صفحات آن، اعتبار علمي اش به تعداد منابع ارجاعي و وقتي مفيد بودنش به تيراژ و ميزان رويكرد عوام به آن باشد، كتاب بي شأن شده است.

چهارشنبه بیست و پنجم 5 1391 2:1

دعاى روز بيست وششم ماه مبارك رمضان

بسم الله الرحمن الرحيم

اللهمّ اجْعَل سَعْيي فيهِ مَشْكوراً وذَنْبي فيهِ مَغْفوراً وعَملي فيهِ مَقْبولاً وعَيْبي فيهِ مَسْتوراً يا أسْمَعِ السّامعين.

خدايا قرار بده كوشش مرا در اين ماه قدردانـى شده وگناه مرا در اين ماه آمرزيده وكردارم را در آن مورد قبول وعيب مرا در آن پوشيده اى شنواترين شنوايان.

 

 

دسته ها : رمضان
چهارشنبه بیست و پنجم 5 1391 1:25

خنثي كردن توطئه غرب و رژيم صهيونيستي:از جمله تبليغات سوئي كه اسرائيل براي مشروعيت بخشيدن به شكل گيري خود انجام داد طرح مسئله سرزميني بدون ملت براي ملتي بدون سرزمين بود كه توسط گلدا ماير وزير خارجه اسبق اين رژيم ارائه شد و لب مطلب اين بود كه با توجه به دراختيار داشتن رسانه هاي گروهي اعم از روزنامه و شبكه هاي تلويزيوني و سايتهاي اينترنتي اين شعار به ذهن هر بيننده و شنوده خورانده شد و در افكار عمومي جهاني به يك باور عمده و غير قابل خدشه تبديل شد (مثل قضيه ي هولوكاست)اما اين توطئه با استراتؤي امام راحل مبني بر اعلام روز قدس و تظاهرات صدها ميليوني امت اسلام و مستضعفين سرتاسر دنيا اين دروغ بزرگ برملا شد و يكي از اصلي تري فلسفه هاي وجودي تشكيل اسرائيل به زير سوال رفت و مشروعيت آنرا با چالش جدي روبرو كرد.

 

• تاثير معنوبي بر مسلمانان و ايجاد نوعي مشاركت عمومي:درواقع در اين روز مي توان سايه سنگين انديشه هاي حضرت امام را بر جهان اسلام بوضوح لمس كرد چراكه علاوه بر تزكيه آنان در ماه مبارك رمضان باعث ايجاد نوعي اراده جمعي بين مسلمين براي احقاق حق و بالا بردن روحيه همدلي و ايثار بين آنان شده و نيز به مسلمين اين اعتماد به نفس را اده است كه قدس پس گرفتني است و اگر همت و وحدت كلمه باهم توامان گردنند اين كار شدني است .

 

• به زيرسوال بردن دولتهاي مرتجع و غربگراي جهان اسلام:در واقع همانطور كه امام فرمودند اين روز روز امتياز و جدايي بين حق و باطل است و ما شاهد برخي ممانعتها از سوي برخي دول منطقه براي برگزاري تظاهرات هستيم كه داشتن رابطه و علقه سياسي بين آن دولت و اسرائيل را نشان مي دهد و از سويي نشانه ي حقانيت كشورهايي است كه سعي درباشكوه برگزار كردن اين روز دارند ،چراكه اين روز به نوعي رويارويي مستقيم اسلام و صهيونيزم نيز هست اين پديده را مي توان با مواضع برخي دولتها و گروهها در جنگ 34روزه لبنان و اسرائيل هم مشاهده كرد كه برخي دولتها و گروهها منجمله القاعده با اتخاذ مواضعي كه نارضايتي آنها را از اين جنگ نشان ميداد،،ماهيت صهيونيستي خود را افشا كردند واز سويي ديگر باعث حقانيت حزب الله لبنان و حاميان وي در سرتاسر دنيا از ونزوئلا درغرب تا اندونزي و مالزي در شرق گرديد.

 

همچنين از ديگر دستاوردهاي آن مي توان به بالابردن تب اسلامخواهي در بين امت اسلام و نيز مطرح كردن ايران به عنوان ام القراي جهان اسلام و مهياكردن پذيرش تز جمهوري اسلامي در جهان اسلام ،اشاره كرد.

 

 

دسته ها : رمضان
سه شنبه بیست و چهارم 5 1391 13:6

تاثير روز قدس بر مسئله فلسطين:

اعلام روز جهاني قدس از چند جهت داراي اهميت است كه عبارتند از:

 

1. نشان دادن مخالفت همگاني جهان اسلام با موجوديت اسرائيل:ابتكار ماندگار امام خميني در انتخاب روز قدس ،ضمن نشان دادن مخالفت همگاني ملتهاي مسلمان و دنياي اسلام با موجوديت رژيم اشغالگر قدس،مايه تاليف قلوب و نوعي همگرايي در جهان اسلام شده كه بدين صورت گام اول براي وحدت اسلامي و تشكيل كه همان وحدت كلمه است برداشته شده و راه را براي رسيدن به امت واحده فارق از مليت و نژاد و مذهب هموار مي كند.

 

2. ايجاد اهرم فشار برعليه رژيم صهيونيستي:از جمله اهرمهاي فشاري كه مي توان از آن بر عليه متامع رژيم اشغالگر قدس استفاده كرد روز قدس است عاملي است كه همواره باعث از بين بردن مشروعيت اين رژيم در دنيا مي گردد و نيز تكرار هرساله آن ضمن ايجاد گرايش در جهان اسلام به انديشه هاي ناب امام باعث فراموش نشدن آرمان فلسطين در قلوب مومنين مي گردد ،همچنين اين روز موجبات نا امني در داخل مرزهاي رژيم صهيونيستي شده كه در مقدمه به گوشه اي از تاثيرات آن بر درون جامعه صهيونيستي اشاره گرديد.

 

3. خارج كردن مسئله فلسطين از بعد ملي و تبديل آن به بعد جهاني و اسلامي:همانطور كه در بالا ذكر شد دشمن صهيونيستي سعي داشت كه اين نبرد را به يك منازعه قومي و نژادي بين اعراب و اسرائيل تبديل كند اما با اعلام مواضع امام به عنوان يك مرجع بزرگ ديني در جهان اسلام روحي تازه به بعد اسلامي فراموش شده و نيمه جان مبارزه با اسرائيل دميده شد و باعث گرديد مبارزان فلسطين به جاي انتخاب گزينه هاي چپگرايي ،ملي گرايي و ناسيوناليستي وحتي گرايش به غرب و سازش تنها به گزينه مقاومت اسلامي بينديشند كه شكل گيري گروههاي جهد اسلامي بدست فتحي شقاقي و نير جنبش مقاومت اسلامي (حماس)بدست شيخ احمد ياسين ورويگرداني مردم فلسطين از جنبش فتح در انتخابات اخير مجلس ملي كه جنبشي سكولار فاقد گزينه فوق بود مويد اين نظر است

دسته ها : رمضان
سه شنبه بیست و چهارم 5 1391 13:5

با بررسي مجموعه سخنان حضرت امام در مورد روز قدس به راحتي مي توان پي به فراگير بودن و جهاني بودن اين مفهم در نظر امام برد ،نكته اي كه بايد در اينجا بدان اشاره كرد اين است كه امام درست دست روي نقطه اي گذاشته اند كه وجه مشترك همه مسلمين از همه طيفهاست و مسئله اي فرا مذهبي-فرقه اي و فرا قومي است كه اين خود باعث انسجام و وحدت كلمه در درون جامعه اسلامي مي گردد و كسي نمي تواند با بومي كردن آن بقيه را از درگيري با اين مسئله منع كند و نيز هوشياري ديگر امام در انتخاب زمان اين روز است كه از ظرافت خاصي برخوردار است چراكه اين روز در روزهاي پاياني ماه رمضان است و عموم مسلمين با تاثير پذيرفتن از آثار معنوي ايم ماه خود را تهذيب و تزكيه داده اند كه اين عامل نيز خود بر نفوذ كلام امام برقلوب ايشان افزوده است،اما درباره چيستي و ماهيت اين روز،رجوع به بينات شيواي امام خود بهترين راه براي شناخت اين مفهوم در انديشه امام است،ايشان مي فرمايند : (روز قدس ،يك روز جهاني است ،روزي نيست كه فقط اختصاص به قدس داشته باشد،روز مقابله مستضعفين با نستكبرين است ،روز مقابله ملتهايي است كه در زير فشار ظلم آمريكا و غير آمريكا بودند،در مقابل ابرقدرتهاست،روزي است كهبايد مستضعفين مجهز بشوند در مقابل مستكبرين و دماغ مستكبرين را به خاك بمالند ،روزي است كه بين منافقين و متعهدين امتياز خواهد شد.متعهدين اين روز را روز قدس مي دانند و عمل مي كنند به آنچه بايد بكنند و منافقين،آنهايي كه با ابرقدرتها در زير پرده آشنايي دارند و با اسرائيل دوستي ،در اين روز بي تفاوت هستند،يا ملتها را نمي گذارند كه تظاهر كنند.روز قدس روزي است كه بايد سرنوشت ملتهاي مستضعف معلوم شود. بايد ملتهاي مستضعف اعلام وجود بكنند در مقابل مستكبرين ،بايد همانطوركه ايران قيام كرد و دماغ مستكبرين را به خاك ماليد و خواهد ماليد ،تمام ملتها قيام كنند و اين جرثومه هاي فسادرا به زباله دانها بريزند....روزقدس روزي است كه بايد همت كنيد و همت كنيم كه قدس را نجات بدهيم و برادران لبناني رااز اين فشارها نجات بدهيم......)5 تا آنجا كه مي فرمايند(روز قدس فقط روز فلسطين نيست ،روز اسلام است ،روز حكومت اسلامي است ،روزي است كه بايد جمهوري اسلامي در سراسر كشورها ،بيرق آن برافراشته شود ،روزي است كه بايد به ابرقدرتها فهماند كه ديگر آنها نمي توانند در ممالك اسلامي پيشروي كنند....آنهايي كه شركت ندارند ،مخالف با اسلام هستند و موافق با اسرائيل و آنهايي كه شركت كردند ،متعهد هستند و موافق با اسلام و مخالف با دشمنان اسلام كه در راس آمريكا واسرائيل است.روز امتياز حق از باطل است،روز جدايي حق و باطل است)6 نمود عرفان سياسي امام در اين جمله ايشان در مورد اين روز ديدنيست،آنجا كه مي فرمايند(در شب قدر مسلمانان با شب زنده داري و مناجات خودرا از قيد بندگي غير خداي تعالي كه شياطين جن و انس اند ،رها شده و به عبوديت خداوند در مي آيند و در روز قدس كه آخرين روزهاي شهرالله اعظم است ،سزاوار است كه همه مسلمانان جهان از قيد اسارت و بندگي شياطين بزرگ و ابرقدرتها رها شده و به قدرت لايزال الله بپيوندند و دست جنايتكاران تاريخ را از كشورهاي مستضعفان قطع و رشته طمع آنان را بگسلانند.)7 همچنين امام در پي بسيج كردن توده ها براي مبارزه با اسكبار بودند و لذا از اثر شعائر داده شده در اين روز هم غافل نبوده اند و فرمودند(.....مسلمين بايد فريادكنند،گمان نكنند كه فرياد و شعار فايده ندارند،نخير شعار فايده دارد اما اگر همه فرياد بزنند،فرياد من تنها هيچ چيز نيست،فرياد يك محله يك شهر هيچ چيز نيست.)8

دسته ها : رمضان
سه شنبه بیست و چهارم 5 1391 13:1
X