معرفی وبلاگ
فعالییت سازمان زنان انقلاب اسلامی در پی انسجام و هماهنگی و شناسایی زنان فعال منطقه بسته به مهارت و توانمندیی انها در جهت رفع نیازمندرهای زنان ان منطقه . خواهرم بسته به نیاز فکری و روحی و مادی خود با ما هم سخن شو بهترین خوبی ها نزد زنان است امام صادق(ع) باهم شویم ،یکی شویم درمانی برای دردی شویم ............ آن لحظه اي كه زن در خانه خود مي ماند و (به امورزندگي و تربيت فرزند مي پردازد)به خدا نزديكتر است.حضرت زهرا (س)
صفحه ها
دسته
آرشیو
آمار وبلاگ
تعداد بازدید : 2066555
تعداد نوشته ها : 1572
تعداد نظرات : 178
Rss
طراح قالب
موسسه تبیان
دسته ها : رمضان
شنبه بیست و هشتم 5 1391 19:50

خدايا انقدر د لم گرفته كه مي خواهم فرياد بزنم

خدايا چند روز ديگر به مهمانيت اضافه كن

 

يا

 

تا سال بعد اين موقع زنده ام نگه دار اي مهربان  مهربانان

دسته ها : رمضان
شنبه بیست و هشتم 5 1391 19:43

 

 

هميشه خدا حافظي لحظه اي تلخ است .......

 

چقدر سخت است حتي فكر جدايي

 

از ماهي كه يك سال منتظرش بودي تا بياد

 

حالا تا به خودت بيايي مي بيني تموم شده

 

خدايا ما كجاي اين دنيا هستيم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

گريه حيلي كمه  بايد خون گريه كرد براي روز هاي كه از دست مي دي

دسته ها : رمضان
شنبه بیست و هشتم 5 1391 18:59

دعاي روز بيست و نهم ماه رمضان

 

بسم الله الرخمن الرخيم

 

اللهمّ غَشّني بالرّحْمَةِ وارْزُقْني فيهِ التّوفيقِ والعِصْمَةِ وطَهّرْ قلْبي من غَياهِبِ التُّهْمَةِ يا رحيماً بِعبادِهِ المؤمِنين

خدايا بگوشان در انبا مهرو رحمت و روزي كن مرا دران توفيق و خودداري و گاك كن  دلم را از تيرگي و گرفتگي هاي تهمت اي مهربان به بندگان با ايمان خود

دسته ها : رمضان
شنبه بیست و هشتم 5 1391 6:31

ماه رمضان هم ديگه داره تمام مي شه

همش دوروز يا شايد هم يك روز ديگه مهمون خداييم

 

يك كارشناس رويت هلال و ستاد استهلال گفت: محاسبات نشان مي‌دهد هلال ماه شوال غروب روز شنبه رويت شود و يكشنبه روز عيد فطر باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمين مرتضي چيت‌سازيان، با بيان اين‌كه «احتمال رويت هلال شوال در غروب شنبه زياد است» افزود: گروه‌هاي رصد براي رويت هلال با چشم مسلح به مناطق مختلف اعزام شده و كار خود را آغاز كرده‌اند و روز شنبه نيز گروه‌هاي ويژه رصدي در مناطقي كه شرايط افق مساعد است براي رويت هلال اعزام مي‌شوند.

به گزارش ايسنا وي خاطرنشان كرد: نتايج دريافت‌هاي گروه‌هاي رصدي به دفتر مقام معظم رهبري اعلام مي‌شود تا به استحضار ايشان برسد كه در صورت تاييد، نتيجه نهايي اعلام خواهد شد.

اين كارشناس رويت هلال با بيان اين‌كه «احتمال رويت هلال ماه شوال غروب شنبه زياد است» گفت: طبيعي است در اين صورت شنبه روز آخر ماه و يكشنبه عيدفطر خواهد بود.

چيت‌سازيان همچنين با بيان اين‌كه «رويت هلال شوال به خاطر مختصاتي كه دارد مقداري مشكل است» افزود: در رويت هلال چند ويژگي از جمله زاويه ديد، قران نيرن، زمان آن و نكات ديگر دخيل است و بخاطر اين ويژگي‌ها رويت هلال ماه شوال در شامگاه شنبه مشكل است.

وي در پايان خاطرنشان كرد: مناطق غربي و كويري كشور براي رويت هلال مناطق مناسب‌تري هستند.

دسته ها : رمضان
جمعه بیست و هفتم 5 1391 17:17

دعاى روز بيست و هشتم ماه مبارك رمضان

بسم الله الرحمن الرحيم

اللهمّ وفّر حظّي فيهِ من النّوافِلِ واكْرِمْني فيهِ بإحْضارِ المَسائِلِ وقَرّبِ فيهِ وسيلتي اليكَ من بينِ الوسائل يا من لا يَشْغَلُهُ الحاحُ المُلِحّين .

خدايا زياد كن بهره مرا در آن از اقدام به مستحبات وگرامى دار در آن به حاضر كردن ويا داشتن مسائل ونزديك گردان در آن وسيله ام به سويت از ميـان وسيله ها اى آنكه سرگرمش نكند اصرار وسماجت اصرار كنندگان.

دسته ها : رمضان
جمعه بیست و هفتم 5 1391 1:36

 

 

لطفا منتظر بمانيد ...........

دسته ها : رمضان
پنج شنبه بیست و ششم 5 1391 13:29

دعاى روز بيست و هفتم ماه مبارك رمضان

بسم الله الرحمن الرحيم

اللهمّ ارْزُقْني فيهِ فَضْلَ لَيْلَةِ القَدْرِ وصَيّرْ أموري فيهِ من العُسْرِ الى اليُسْرِ واقْبَلْ مَعاذيري وحُطّ عنّي الذّنب والوِزْرِ يا رؤوفاً بِعبادِهِ الصّالِحين.

خدايا روزى كن مرا در آن فضيلت شب قدر را وبگردان در آن كارهاى مرا از سختى به آسانى وبپذير عذرهايم وبريز از من گناه وبارگران را اى مهربان به بندگان شايسته خويش.

دسته ها : رمضان
پنج شنبه بیست و ششم 5 1391 2:1

دعاى روز بيست وششم ماه مبارك رمضان

بسم الله الرحمن الرحيم

اللهمّ اجْعَل سَعْيي فيهِ مَشْكوراً وذَنْبي فيهِ مَغْفوراً وعَملي فيهِ مَقْبولاً وعَيْبي فيهِ مَسْتوراً يا أسْمَعِ السّامعين.

خدايا قرار بده كوشش مرا در اين ماه قدردانـى شده وگناه مرا در اين ماه آمرزيده وكردارم را در آن مورد قبول وعيب مرا در آن پوشيده اى شنواترين شنوايان.

 

 

دسته ها : رمضان
چهارشنبه بیست و پنجم 5 1391 1:25

خنثي كردن توطئه غرب و رژيم صهيونيستي:از جمله تبليغات سوئي كه اسرائيل براي مشروعيت بخشيدن به شكل گيري خود انجام داد طرح مسئله سرزميني بدون ملت براي ملتي بدون سرزمين بود كه توسط گلدا ماير وزير خارجه اسبق اين رژيم ارائه شد و لب مطلب اين بود كه با توجه به دراختيار داشتن رسانه هاي گروهي اعم از روزنامه و شبكه هاي تلويزيوني و سايتهاي اينترنتي اين شعار به ذهن هر بيننده و شنوده خورانده شد و در افكار عمومي جهاني به يك باور عمده و غير قابل خدشه تبديل شد (مثل قضيه ي هولوكاست)اما اين توطئه با استراتؤي امام راحل مبني بر اعلام روز قدس و تظاهرات صدها ميليوني امت اسلام و مستضعفين سرتاسر دنيا اين دروغ بزرگ برملا شد و يكي از اصلي تري فلسفه هاي وجودي تشكيل اسرائيل به زير سوال رفت و مشروعيت آنرا با چالش جدي روبرو كرد.

 

• تاثير معنوبي بر مسلمانان و ايجاد نوعي مشاركت عمومي:درواقع در اين روز مي توان سايه سنگين انديشه هاي حضرت امام را بر جهان اسلام بوضوح لمس كرد چراكه علاوه بر تزكيه آنان در ماه مبارك رمضان باعث ايجاد نوعي اراده جمعي بين مسلمين براي احقاق حق و بالا بردن روحيه همدلي و ايثار بين آنان شده و نيز به مسلمين اين اعتماد به نفس را اده است كه قدس پس گرفتني است و اگر همت و وحدت كلمه باهم توامان گردنند اين كار شدني است .

 

• به زيرسوال بردن دولتهاي مرتجع و غربگراي جهان اسلام:در واقع همانطور كه امام فرمودند اين روز روز امتياز و جدايي بين حق و باطل است و ما شاهد برخي ممانعتها از سوي برخي دول منطقه براي برگزاري تظاهرات هستيم كه داشتن رابطه و علقه سياسي بين آن دولت و اسرائيل را نشان مي دهد و از سويي نشانه ي حقانيت كشورهايي است كه سعي درباشكوه برگزار كردن اين روز دارند ،چراكه اين روز به نوعي رويارويي مستقيم اسلام و صهيونيزم نيز هست اين پديده را مي توان با مواضع برخي دولتها و گروهها در جنگ 34روزه لبنان و اسرائيل هم مشاهده كرد كه برخي دولتها و گروهها منجمله القاعده با اتخاذ مواضعي كه نارضايتي آنها را از اين جنگ نشان ميداد،،ماهيت صهيونيستي خود را افشا كردند واز سويي ديگر باعث حقانيت حزب الله لبنان و حاميان وي در سرتاسر دنيا از ونزوئلا درغرب تا اندونزي و مالزي در شرق گرديد.

 

همچنين از ديگر دستاوردهاي آن مي توان به بالابردن تب اسلامخواهي در بين امت اسلام و نيز مطرح كردن ايران به عنوان ام القراي جهان اسلام و مهياكردن پذيرش تز جمهوري اسلامي در جهان اسلام ،اشاره كرد.

 

 

دسته ها : رمضان
سه شنبه بیست و چهارم 5 1391 13:6

تاثير روز قدس بر مسئله فلسطين:

اعلام روز جهاني قدس از چند جهت داراي اهميت است كه عبارتند از:

 

1. نشان دادن مخالفت همگاني جهان اسلام با موجوديت اسرائيل:ابتكار ماندگار امام خميني در انتخاب روز قدس ،ضمن نشان دادن مخالفت همگاني ملتهاي مسلمان و دنياي اسلام با موجوديت رژيم اشغالگر قدس،مايه تاليف قلوب و نوعي همگرايي در جهان اسلام شده كه بدين صورت گام اول براي وحدت اسلامي و تشكيل كه همان وحدت كلمه است برداشته شده و راه را براي رسيدن به امت واحده فارق از مليت و نژاد و مذهب هموار مي كند.

 

2. ايجاد اهرم فشار برعليه رژيم صهيونيستي:از جمله اهرمهاي فشاري كه مي توان از آن بر عليه متامع رژيم اشغالگر قدس استفاده كرد روز قدس است عاملي است كه همواره باعث از بين بردن مشروعيت اين رژيم در دنيا مي گردد و نيز تكرار هرساله آن ضمن ايجاد گرايش در جهان اسلام به انديشه هاي ناب امام باعث فراموش نشدن آرمان فلسطين در قلوب مومنين مي گردد ،همچنين اين روز موجبات نا امني در داخل مرزهاي رژيم صهيونيستي شده كه در مقدمه به گوشه اي از تاثيرات آن بر درون جامعه صهيونيستي اشاره گرديد.

 

3. خارج كردن مسئله فلسطين از بعد ملي و تبديل آن به بعد جهاني و اسلامي:همانطور كه در بالا ذكر شد دشمن صهيونيستي سعي داشت كه اين نبرد را به يك منازعه قومي و نژادي بين اعراب و اسرائيل تبديل كند اما با اعلام مواضع امام به عنوان يك مرجع بزرگ ديني در جهان اسلام روحي تازه به بعد اسلامي فراموش شده و نيمه جان مبارزه با اسرائيل دميده شد و باعث گرديد مبارزان فلسطين به جاي انتخاب گزينه هاي چپگرايي ،ملي گرايي و ناسيوناليستي وحتي گرايش به غرب و سازش تنها به گزينه مقاومت اسلامي بينديشند كه شكل گيري گروههاي جهد اسلامي بدست فتحي شقاقي و نير جنبش مقاومت اسلامي (حماس)بدست شيخ احمد ياسين ورويگرداني مردم فلسطين از جنبش فتح در انتخابات اخير مجلس ملي كه جنبشي سكولار فاقد گزينه فوق بود مويد اين نظر است

دسته ها : رمضان
سه شنبه بیست و چهارم 5 1391 13:5

با بررسي مجموعه سخنان حضرت امام در مورد روز قدس به راحتي مي توان پي به فراگير بودن و جهاني بودن اين مفهم در نظر امام برد ،نكته اي كه بايد در اينجا بدان اشاره كرد اين است كه امام درست دست روي نقطه اي گذاشته اند كه وجه مشترك همه مسلمين از همه طيفهاست و مسئله اي فرا مذهبي-فرقه اي و فرا قومي است كه اين خود باعث انسجام و وحدت كلمه در درون جامعه اسلامي مي گردد و كسي نمي تواند با بومي كردن آن بقيه را از درگيري با اين مسئله منع كند و نيز هوشياري ديگر امام در انتخاب زمان اين روز است كه از ظرافت خاصي برخوردار است چراكه اين روز در روزهاي پاياني ماه رمضان است و عموم مسلمين با تاثير پذيرفتن از آثار معنوي ايم ماه خود را تهذيب و تزكيه داده اند كه اين عامل نيز خود بر نفوذ كلام امام برقلوب ايشان افزوده است،اما درباره چيستي و ماهيت اين روز،رجوع به بينات شيواي امام خود بهترين راه براي شناخت اين مفهوم در انديشه امام است،ايشان مي فرمايند : (روز قدس ،يك روز جهاني است ،روزي نيست كه فقط اختصاص به قدس داشته باشد،روز مقابله مستضعفين با نستكبرين است ،روز مقابله ملتهايي است كه در زير فشار ظلم آمريكا و غير آمريكا بودند،در مقابل ابرقدرتهاست،روزي است كهبايد مستضعفين مجهز بشوند در مقابل مستكبرين و دماغ مستكبرين را به خاك بمالند ،روزي است كه بين منافقين و متعهدين امتياز خواهد شد.متعهدين اين روز را روز قدس مي دانند و عمل مي كنند به آنچه بايد بكنند و منافقين،آنهايي كه با ابرقدرتها در زير پرده آشنايي دارند و با اسرائيل دوستي ،در اين روز بي تفاوت هستند،يا ملتها را نمي گذارند كه تظاهر كنند.روز قدس روزي است كه بايد سرنوشت ملتهاي مستضعف معلوم شود. بايد ملتهاي مستضعف اعلام وجود بكنند در مقابل مستكبرين ،بايد همانطوركه ايران قيام كرد و دماغ مستكبرين را به خاك ماليد و خواهد ماليد ،تمام ملتها قيام كنند و اين جرثومه هاي فسادرا به زباله دانها بريزند....روزقدس روزي است كه بايد همت كنيد و همت كنيم كه قدس را نجات بدهيم و برادران لبناني رااز اين فشارها نجات بدهيم......)5 تا آنجا كه مي فرمايند(روز قدس فقط روز فلسطين نيست ،روز اسلام است ،روز حكومت اسلامي است ،روزي است كه بايد جمهوري اسلامي در سراسر كشورها ،بيرق آن برافراشته شود ،روزي است كه بايد به ابرقدرتها فهماند كه ديگر آنها نمي توانند در ممالك اسلامي پيشروي كنند....آنهايي كه شركت ندارند ،مخالف با اسلام هستند و موافق با اسرائيل و آنهايي كه شركت كردند ،متعهد هستند و موافق با اسلام و مخالف با دشمنان اسلام كه در راس آمريكا واسرائيل است.روز امتياز حق از باطل است،روز جدايي حق و باطل است)6 نمود عرفان سياسي امام در اين جمله ايشان در مورد اين روز ديدنيست،آنجا كه مي فرمايند(در شب قدر مسلمانان با شب زنده داري و مناجات خودرا از قيد بندگي غير خداي تعالي كه شياطين جن و انس اند ،رها شده و به عبوديت خداوند در مي آيند و در روز قدس كه آخرين روزهاي شهرالله اعظم است ،سزاوار است كه همه مسلمانان جهان از قيد اسارت و بندگي شياطين بزرگ و ابرقدرتها رها شده و به قدرت لايزال الله بپيوندند و دست جنايتكاران تاريخ را از كشورهاي مستضعفان قطع و رشته طمع آنان را بگسلانند.)7 همچنين امام در پي بسيج كردن توده ها براي مبارزه با اسكبار بودند و لذا از اثر شعائر داده شده در اين روز هم غافل نبوده اند و فرمودند(.....مسلمين بايد فريادكنند،گمان نكنند كه فرياد و شعار فايده ندارند،نخير شعار فايده دارد اما اگر همه فرياد بزنند،فرياد من تنها هيچ چيز نيست،فرياد يك محله يك شهر هيچ چيز نيست.)8

دسته ها : رمضان
سه شنبه بیست و چهارم 5 1391 13:1

درواقع انديشه مبارزه با صهيونيزم و علي الخصوص اسرائيل غاصب يكي از پايه هاي اساس انديشه هاي حضرت امام (ره)بود ،در اين بين نقش مرحوم آيت الله كاشاني بسيار كليدي است لازم است بدانيد اولين سخنراني بر ضد صهيونيزم و اسرائيل در ايران در سال 1327توسط ايشان انجام گرفت و نيز ايشان توانستد اولين تظاهرات مردمي بر ضد اسرائيل را در ايران در همان سال سازماندهي كنند،امام با اثر پذيرفتن از ديدگاههاي ايشان وبا احساس مسئوليتي كه در قبال جهان اسلام داشتند پا جاي پاي آيت الله كاشاني گذاشته و درواقع مي توان امام را پرچمدار مبارزه با صهيونيزم در ايران پس از رحلت آيت الله كاشاني دانست اما اولين موضع رسمي امام در قبال اسرائيل مقارن با آغاز مبارزات سياسي وي با رژيم پهلوي در ارتباط با عدم هم سويي اين رژيم با تحريم نفتي اسرائيل و قطع روابط ديپلماتيك همگام با كشورهاياسلامي و عربي بود كه اين امر به اواسط سال 1341برمي گردد.امام در مصاحبه اي در اين باره چنين فرمودند:(يكي از جهاتي كه مارا در مقابل شاه قرار داده است،كمك او به اسرائيل است.من هميشه در مطالبم گفته ام كه شاه از همان اول كه اسرائيل به وجود آمد ،با او همكاري كرده،و وقتي كه جنگ بين اسرائيل و مسلمانان به اوج خود رسيده بود ،شاه ،همچنين نفت مسلمين را غصب كرده،به اسرائيل مي داد و اين امر خود از عوامل مخالفت من با شاه بوده است.)1 در واقع بايد اذعان داشت امام در بعد داخلي مبارزه با استبداد پهلوي را سرلوحه خويش قرار داده بودند و در بعد خارجي دغدغه فلسطين و آرمان فلسطين اولوين اول سياست خارجي امام را شكل مي داد.ايشان بارها مي فرمودند(من طرفداري از طرح استقلال و شناسائي اورابراي مسلمانان يك فاجعه و براي دولتهاي اسلامي يك انفجار مي دانم و مخالفت با آنرا يك فريضه بزرگ اسلام مي شمارم و به خداوند بزرگ از اين نقشه ها كه به دست مسلمان نماها براي اسلام كشيده مي شود پناه مي برم)2يا خود در باره سابقه مبارزه با اسرائيل در سال 1361 مي فرمايند: )بيشتر از بيست سال است كه صحبتهاي ما هميشه راجع به اين بود كه اسرائيل نبايد كه يك كشور مستقلي باشد و بايد اين ظالم رااز اين دنيا برداشت،خطر دارد ،خطرناك است.)3 آري ايشان مبارزه با اسرائيل را وظيفه اي شرعي مي دانستند و اساس آنرا بر قاعده نفي سبيل بنا كرده بودند و همواره صرف مقداري از زكاه و سهم امام را براي اختصاص به مبارزان فلسطيني را جايز مي دانستند و با تمام وجود از آرمان فلسطين دفاع مي كردند.امام براي مبارزه با اسرائيل از همه ي ظرفيتهاي موجود بهره مي بردند و نه تنها در اين رابطه به ملتها آگاهي مي دادند بلكه با دولتها هم با زبان اغنا و هم تهديد سخن مي گفتند در جايي از زبان نصيحت اشتفاده مي كردندو مي گفتند:( من به سران فلسطيني نصيحت مي كنم كه دست از رفت و آمدهاي خودشان برداشته و با اتكا به خداوند متعال ،مردم فلسطين و اسلحه خويش تا حد مرگ با اسرائيل بستيزند،چراكه اين رفت و آمدها موجب مي شود كه ملتهاي مبارز از شما دلسرد شوند .شما اطمينان داشته باشيد كه نه شرق به درد شما مي خورد و نه غرب .با ايمان برخدا و تكيه برسلاح با اسرائيل بجنگيد)4 وآنجا كه از شدت گرفتن برخي دول اسلامي با اسرائيل نگران مي شدند از زبان تهديد عليه آنها استفاده مي كردند كه شاهد اين مثال تهديد كشورهاي حاشيه جنوبي خليج فارس است.در واقع مي توان ديدگاه امام را در باره صهيونيزم و اسرائيل به اختصار بدينگونه بيان داشت،از نظر ايشان اسرائيل مثل غده ي سرطاني مي ماند كه اگر آنرا ريشه كن نكنيم باعث مرگ آرام و خاموش جهان اسلام مي گردد ،هرگونه رابطه با آن حرام است،انديشه صهيونيزم نژادپرستانه و ضد اسلام و انسان است،اسرائيل نوك پيكان مبارزه غرب با اسلام است،اين جنگ نبرد بين اعراب و اسرائيل نيست بلكه نبرد بين اسلام و صهيونيزم و غرب است،اسرائيل از طريق توسل به ابرقدرتها روي پاي خود ايستاده اما بايد با اتكا به خداوند و نيروي خود آنرا شكست دهيم،صهيونيزم از طريق ايجاد شبكه هاي مخفي و فرقه سازي درجهان اسلام مشغول غارت و چپاول ثروتهاي منطقه است هم ثروتهاي مادي و هم معنوي،تنها راه شكست آن بازگشت به خويشتن و هويت اصيل اسلامي است،به رسميت شناختن اصل جهاد قبل از تاسيس حكومت اسلامي كه برخلاف انديشه سنتي اخوان المسلمين بود،تعلق داشتن بيت المقدس به مسلمانان و ضرورت محو نمودن اسرائيل از صحنه روزگار وتاكيد براين نكته كه حساب يود از صهيونيزم جداست ...

دسته ها : رمضان
سه شنبه بیست و چهارم 5 1391 12:59

هر سال در آخرين جمعه ماه مبارك رمضان شاهد روزي هستيم كه در آن مسلمين عليه دشمنان جهان اسلام بالاخص آمريكا و اسرائيل  و در حمايت از مردم مظلوم فلسطين تظاهرات به پا مي كنند و با به نمايش گذاشتن شمه اي از وحدت خود در مقابل قدرتهاي دنيوي قدرت نمايي مي كنند

اين روز روزي است كه مسلمين اختلافات قومي و مذهبي خودرا كنار گذاشته و همه يكدل يكصدا بر عليه صهيونيزم بين الملل و ايادي آن مي تازند.

مقدمه:

اما منشا اين روز را فقط و فقط بايستي در انديشه ناب اسلامي حضرت امام خميني (ره)جستجو كرد ،امام (ره)از آغاز جواني پي درپي خطر صهيونيزم را به مردم و مخاطبين گوشزدكردند و با اعلام روز جهاني قدس از جانب امام (ره) ضربه اي كاري بر بر پيكره امپراليزم وارد آمده كه امروزه در فلسطين اشغالي شاهديم چگونه رژيم اشغالگر قدس از چندماه قبل با اعمال تدابير شديد امنيتي و وضع قوانين منع تردد در حومه مسجد الاقصي در پي مقابله با خطرات و امواجي است كه در اين روز به وقوع مي پيوندد.

نكته اساسي در اين است كه امام با اعلام جمعه اخر ماه رمضان فقط مسئله قدس عزيز و فلسطين را مد نظر نداشتند بلكه معنايي فراتر از آن مدنظر بنيانگذار كبير نظام جمهوري اسلامي ايران بود ودر واقع وقتي كه امام در مورد روز قدس صحبت مي كردند ،سخنانش تنها با مردم فلسطين نبود،بلكه امام مي خواست تمام نيروها و تواناييهاي بالقوه جهان اسلام را حمع مند و دربرابر جبه ي دشمن صهيونيستي و در مقابل نيروهاي استكبار غربي هم پيمان با آن قرار دهد. در اين مقاله بر آنيم كه علاوه بر معناي اخص آن كه مربوط است به مسئله فلسطين ،معناي جامع و اعم آنرا نيز مرد بررسي قرار دهيم تا با گوشه هايي از انديشه هاي ناب حضرت امام(ره)به عنوان نافذترين شخصيت جهان اسلام در اين قرون اخير آشنا شويم.

 

 

دسته ها : رمضان
سه شنبه بیست و چهارم 5 1391 12:55

خداوندا قدس را از شر يهود پاك گردان

روز قدس نزديك است و معمولا در اين روز ها حرف هاي گوناگوني لقلقه زبان افراد مي شود كه :

۱_ چرا بايد راهپيمايي كنيم ؟

۲_ اصلا به ما چه ارتباطي دارد ؟

۳_بابا يكي بايد براي بدبختي هاي ما راهپيمايي كند ؟

۴_ برو بابا خواب روزه دار هم اين روز ها عبادته كي حال داره بره راهپيمايي ؟

اين ها حرف هايي است از بين حرف هايي  كه برخي از افراد گاهي اوقات تكرار مي كنند البته قرار نيست ما كسي را در اين جا مجرم كنيم و به جرم او بپردازيم قرار است منطقي با اين سوالات برخورد كنيم .

 

دسته ها : رمضان
سه شنبه بیست و چهارم 5 1391 1:1

دعاى روز بيست و چهارم ماه مبارك رمضان

بسم الله الرحمن الرحيم

اللهمّ إنّي أسْألُكَ فيه ما يُرْضيكَ وأعوذُ بِكَ ممّا يؤذيك وأسألُكَ التّوفيقَ فيهِ لأنْ أطيعَكَ ولا أعْصيكَ يا جَوادَ السّائلين.

خدايا من از تو ميخواهم در آن آنچه تو را خوشنود كند و پناه مى برم بتو از آنچه تو را بيازارد واز تو خواهم توفيق در آن براى اينكه فرمانت برم ونافرمانى تو ننمايم اى بخشنده سائلان

دسته ها : رمضان
دوشنبه بیست و سوم 5 1391 11:3
حضرت محمد رسول الله(ص) فرموده اند:
{بنده گناهكاريكه توبه كند و بگناه باز نگردد، خداوند بخشاينده(ج) از او راضي گردد.}
هر گاه توبه كننده گناهان خود را در نظر خود مجسم سازد و پشيماني بكشد، خداوند(ج) وي را داخل بهشت نمايد و بايد كه گناهكار به درگاه خداوند(ج) عذر آورد. روز قيامت چون نامه اعمال خود را ببيند رو سوي جهنم كند كه او را گويند روي ديگر نامه را بخوان و چون بخواند، همه طاعت نوشته باشد. آن خداوندي(ج) كه ريگ را بهر ابراهيم(ع) آرد كرد، آهن را بهر داود(ع) چون موم نرم كرد ميتواند معصيت را طاعت گرداند.


شيستان معاصي صبح رحمت آرزو دارد
همين رخت سيه محتاج صابون ميكند مارا
بيدل

دسته ها : رمضان
يکشنبه بیست و دوم 5 1391 11:16

بعد از خلقت و نزول احكام سماوي و ارضي، شرايع به شش روز يعني به مبعوث شدن شش پيامبر از آدم(ع)، نوح(ع)، ابراهيم(ع)، موسي(ع)، عيسي(ع) و محمد(ص)، خود خداوند(ج) به صفت رحمانيت خود كه در همه اديان بصورت سري بوده علناً در عرش خود كه دل علي(ع) است،‌ جلوس فرموده و اسرار اديان را به تمركز و توحيد قوا مطابق علوم مثبته بيان تكويني شافي و كافي بمثل نهج البلاغه در حديث الحقيقه و غيره نموده است.
علي(ع) با همه پيامبران بود در خفي و با حضرت محمد(ص) علناً ظاهر شد.
صبر علي(ع) در مخالفت با نفس، سرمايه افتخار همه انبياء و اولياء ميباشد. وي حجاب اعظم خداوند(ج) بوده كه معنويات وصفات او در حجاب خود وي است.
منبع: فراموش شده
دسته ها : رمضان
يکشنبه بیست و دوم 5 1391 10:57

سلام و امنيت:
قرآن كريم در بيان اين ويژگي شب قدر مي‏فرمايد: «سلام هي حتي مطلع الفجر»(۱۹). كلمه سلام و سلامت به معناي عاري بودن از آفات ظاهري و باطني است. و جمله «سلام هي» اشاره به اين مطلب دارد كه عنايت الهي تعلّق گرفته است به اين كه رحمتش شامل همه آن بندگان بشود كه به سوي او روي مي‏آورند و نيز به اينكه در خصوص شب قدر باب عذابش بسته باشد. به اين معنا كه عذابي جديد نفرستد. و لازمه اين معنا اين است كه در اين شب كيد شيطان‏ها هم مؤثر واقع نشود چنانكه در بعضي از روايات نيز به اين معنا اشاره شده است.
البته بعضي از مفسّرين گفته‏اند: مراد از كلمه «سلام» اين است كه در شب قدر ملائكه از هر مؤمن مشغول به عبادت بگذرند، سلام مي‏دهند.

دسته ها : رمضان
يکشنبه بیست و دوم 5 1391 10:35

 نزول ملائكه و روح:
بر اساس آيه شريفه «تنزّل الملئكه والروح فيها باذن ربهم من كل امر»، ملائكه و روح در اين شب به اذن پروردگارشان نازل مي‏شوند. مراد از روح آن روحي است كه از عالم امر است و خداي متعال درباره‏اش فرموده است «قل الرّوح من امر ربي»(۱۶). در اين كه مراد از امر چيست؟ بحث‏هاي مفصلي در تفسير شريف الميزان آمده است كه به جهت اختصار مبحث به دو روايت در مورد نزول ملائكه و اينكه روح چيست بسنده مي‏شود.
الف: پيامبر اكرم(ص) فرمود: وقتي شب قدر مي‏شود ملائكه‏اي كه ساكن در «سدره المنتهي» هستند و جبرئيل يكي از ايشان است نازل مي‏شوند در حالي كه جبرئيل به اتفاق سايرين پرچم‏هايي را به همراه دارند.
يك پرچم بالاي قبر من، و يكي بر بالاي بيت المقدس و پرچمي در مسجد الحرام و پرچمي بر طور سينا نصب مي‏كنند و هيچ مؤمن و مؤمنه‏اي در اين نقاط نمي‏ماند مگر آنكه جبرئيل به او سلام مي‏كند، مگر كسي كه دائم الخمر و يا معتاد به خوردن گوشت خوك و يا زعفران ماليدن به بدن خود باشد
ب: از امام صادق عليه‏السلام در مورد روح سؤال شد. حضرت فرمودند: روح از جبرئيل بزرگتر است و جبرئيل از سنخ ملائكه است و روح از آن سنخ نيست مگر نمي‏بيني خداي تعالي فرموده: «تنزل الملئكه والرّوح» پس معلوم مي‏شود روح غير از ملائكه است(۱۸).

دسته ها : رمضان
يکشنبه بیست و دوم 5 1391 10:34

بخشش گناهان:
يكى ديگر از ويژگيهاى شب قدر بخشش گناهان و عفو عاصيان و مجرمان است، لذا بايد تلاش نمود تا اين فيض عظماى الهى شامل حال انسان شود. واى به حال انسانى كه در شب قدر مورد غفران الهى قرار نگيرد؛ چنان كه پيامبر اكرم صلى الله عليه و آله مى‏ فرمود: «من ادرك ليله القدر فلم يغفر له فابعده الله؛ كسى كه شب قدر را درك كند، پس بخشيده نشود [و مورد حمت‏بى‏پايان الهى واقع نشود] پس خدا او را [از رحمت‏خويش] دور مى‏سازد.»
و در جاى ديگر فرمود: «من حرمها فقد حرم الخير كله ولايحرم خيرها الا محروم؛ هركس كه از فيض شب قدر محروم گردد، از تمام خيرات محروم [و بى‏نصيب] شده است و محروم نمى‏ماند از [بركات و] خيرات شب قدر، مگر كسى كه [با اعمال خويش] خود را محروم نموده باشد.»
لذا بايد تلاش مضاعف نمود تا غفران الهى در اين شب بخشش گناهان شامل حال انسان گردد.
پيامبر اكرم صلى الله عليه و آله مى ‏فرمود: «من قام ليله القدر ايمانا واحتسابا، غفر له ما تقدم من ذنبه؛ كسى كه در شب قدر به پاخيزد [و آن شب را] از روى ايمان و محاسبه [و اخلاص‏بيدار باشد،] گناهان گذشته‏اش بخشوده مى‏شود.»
در بحارالانوار در ذيل اين روايت اضافه شده: «من صلى ليله‏القدر ايمانا واحتسابا غفرالله ماتقدم من ذنبه؛ هركس در شب‏قدر، از روى ايمان و محاسبه [و اخلاص] نماز گذارد، خداوند گناهان گذشته او را مى‏بخشد.»

دسته ها : رمضان
يکشنبه بیست و دوم 5 1391 10:28

. بخشش گناهان:
يكى ديگر از ويژگيهاى شب قدر بخشش گناهان و عفو عاصيان و مجرمان است، لذا بايد تلاش نمود تا اين فيض عظماى الهى شامل حال انسان شود. واى به حال انسانى كه در شب قدر مورد غفران الهى قرار نگيرد؛ چنان كه پيامبر اكرم صلى الله عليه و آله مى‏ فرمود: «من ادرك ليله القدر فلم يغفر له فابعده الله؛ كسى كه شب قدر را درك كند، پس بخشيده نشود [و مورد حمت‏بى‏پايان الهى واقع نشود] پس خدا او را [از رحمت‏خويش] دور مى‏سازد.»
و در جاى ديگر فرمود: «من حرمها فقد حرم الخير كله ولايحرم خيرها الا محروم؛ هركس كه از فيض شب قدر محروم گردد، از تمام خيرات محروم [و بى‏نصيب] شده است و محروم نمى‏ماند از [بركات و] خيرات شب قدر، مگر كسى كه [با اعمال خويش] خود را محروم نموده باشد.»
لذا بايد تلاش مضاعف نمود تا غفران الهى در اين شب بخشش گناهان شامل حال انسان گردد.
پيامبر اكرم صلى الله عليه و آله مى ‏فرمود: «من قام ليله القدر ايمانا واحتسابا، غفر له ما تقدم من ذنبه؛ كسى كه در شب قدر به پاخيزد [و آن شب را] از روى ايمان و محاسبه [و اخلاص‏بيدار باشد،] گناهان گذشته‏اش بخشوده مى‏شود.»
در بحارالانوار در ذيل اين روايت اضافه شده: «من صلى ليله‏القدر ايمانا واحتسابا غفرالله ماتقدم من ذنبه؛ هركس در شب‏قدر، از روى ايمان و محاسبه [و اخلاص] نماز گذارد، خداوند گناهان گذشته او را مى‏بخشد.»

دسته ها : رمضان
يکشنبه بیست و دوم 5 1391 3:18

 

. سند امامت:
شب قدر بزرگ‏ترين سند امامت و تداوم آن در طول زمان است. در روايات فراوانى، وجود شب قدر را در هر زمان دليل لزوم امامت و بقاى آن دانسته‏اند، لذا سوره قدر به منزله شناسنامه اهل بيت عليهم السلام شمرده شده است كه به برخى روايات اشاره مى‏شود:
از امام صادق عليه السلام نقل شده است كه فرمود: على عليه السلام زياد مى‏فرمود: هيچ‏گاه تيمى و عدوى [ابوبكر و عمر] خدمت پيامبر صلى الله عليه و آله جمع نشدند مگر آنكه آن حضرت [سوره] «انا انزلناه...» را با خشوع و گريه مى‏خواند، سپس آن دو عرض مى‏كردند چقدر رقت‏شما نسبت‏به اين سوره شديد است. پيامبر اكرم صلى الله عليه و آله مى‏فرمود: به جهت آنچه چشمم ديده و دلم فهميده است و به جهت آنچه دل اين شخص [يعنى على عليه السلام] پس از من خواهد ديد. آن دو مى‏گفتند: مگر شما چه ديده‏اى و او چه مى‏بيند؟
فرمود: پيامبر اكرم صلى الله عليه و آله براى آن دو نوشت «تنزل الملائكه والروح فيها باذن ربهم من كل امر» ؛ «ملائكه و روح در آن شب با اذن پروردگارشان براى (تقدير) هر كارى نازل مى‏شوند.» آن‏گاه مى‏فرمود: آيا بعد از «كل امر؛ تمام امرها» كه خداوند مى‏فرمايد، چيزى باقى خواهد ماند؟ مى‏گفتند: نه. سپس حضرت مى‏فرمود: آيا مى‏دانيد آن كسى كه هر امرى بر او نازل مى‏شود كيست؟ مى‏گفتند: تو هستى اى رسول خدا! آن‏گاه مى‏فرمود: بله [ولى] آيا شب قدر بعد از من هم ادامه دارد؟ مى‏گفتند: بله. مى‏فرمود: آيا [در شبهاى قدر] بعد از من هم آن امر نازل مى‏شود؟ مى‏گفتند: بله. سپس مى‏فرمود: بر چه كسى؟ مى‏گفتند: نمى‏دانيم. سپس آن حضرت از سر من [على] مى‏گرفت (و دست را روى سر من قرار مى‏داد) و مى‏فرمود: اگر نمى‏دانيد بدانيد، آن شخص پس از من اين مرد است.
فرمود: پس آن گاه آن دو نفر هميشه اين‏گونه بودند كه شب قدر را بعد از پيامبر اكرم صلى الله عليه و آله به سبب هراسى كه بر دل آن دو مى‏افتاد، مى‏شناختند.
و در جاى ديگر على عليه السلام فرمود: «به حقيقت‏شب قدر در هر سال وجود دارد و امر سال در آن شب نازل مى‏شود و به راستى براى آن امر صاحبان امرى است. عرضه شد آنان چه كسانى هستند؟ فرمود: «انا و احد عشر من صلبى ائمه محدثون؛ من و يازده [امام] از نسل من كه [همه] امامانى محدث مى‏ باشند [كه ملائكه را نمى‏بينند ولى صداى آنها را مى ‏شنوند].»
و در برخى روايات آمده كه خود ولايت على عليه السلام‏و ائمه عليهم السلام‏جزء تقديرات آن شب استو دستور داده‏اند كه با مخالفان براى اثبات امامت و بقاى آن و زنده بودن مهدى عليه السلام به شب قدر استدلال كنيد.آرى، بقاى شب قدر دليل محكمى است‏بر بقاى امامت و بقاى امامت اقتضا مى‏كند حيات و زنده بودن مهدى عليه السلام را و حيات مهدى عليه السلام نشانه حيات مذهب پيشتاز و هميشه در صحنه تشيع است. لذا اسلام اصيل و قرآن تا ابد زنده است.
از اينجا روشن شد كه شب قدر، يعنى شب ولايت و امامتو معناى رواياتى كه شب قدر را به فاطمه زهرا عليها السلام‏تفسير نمودهاست، روشن شد كه حقيقت‏شب قدر امامت و ولايت است و حقيقت ولايت و امامت زهراى مرضيه عليها السلام است.

دسته ها : رمضان
يکشنبه بیست و دوم 5 1391 3:16

. تقدير امور:
در نام‏گذارى شب قدر بيانهاى مختلفى وارد شده است: برخى آن را به معناى شبى با عظمت و بزرگ «ليله العظمه گرفته‏اند ؛ چراكه قدر در قرآن به معناى منزلت و بزرگى خداوند آمده، در آيه‏اى مى‏خوانيم: «ماقدروا الله حق قدره‏»؛ «قدر ندانستند [و نشناختند] خدا را آنگونه كه حق عظمت او بود.»
«قدر» به معناى تقدير و اندازه‏گيرى و تنظيم است. اين معنى را هم لغت تاييد مى‏كند و هم قرآن و روايات. راغب اصفهانى مى‏گويد: «ليله القدر اى ليله قيضها لامور مخصوصه ؛ شب قدر يعنى شبى كه [خداوند] براى [تنظيم و تعيين] امور مخصوصى آن را آماده [و مقرر] نموده است.» و قرآن كريم مى‏فرمايد: در آن شب «يفرق كل امر حكيم‏»؛ «هركارى بر طبق حكمت [خداوند] جدا [و تعيين و تنظيم] مى‏گردد.»
و امام صادق عليه السلام فرمود: «التقدير فى ليله القدر تسعه عشر، والابرام فى ليله احدى و عشرين والامضاء فى ليله ثلاث و عشرين؛ تقدير امور [و سرنوشتها] در شب قدر، يعنى شب نوزدهم، تحكيم آن در شب بيست و يكم، و امضا [ى‏آن] در شب بيست و سوم [صورت مى‏گيرد].» و امام هشتم عليه السلام فرمود: «... يقدر فيها ما يكون فى السنه من خير او شر او مضره او منفعه او رزق او اجل و لذلك سميت ليله القدر؛ در آن شب [قدر آنچه كه در سال واقع مى‏شود، تقدير و اندازه‏گيرى مى‏شود، از نيكى و بدى و زيان و سود و روزى و مرگ. به همين جهت نيز شب قدر [شب اندازه گيرى] ناميده شده است.»
و طبق روايات فراوانىسرنوشت افراد براى سال بعد، مانند: رزق و روزى، مرگ و ميرها، خوشى و ناخوشيها، حج رفتن و حوادث ديگر زندگى، براساس استعدادها و لياقتها، رقم مى‏خورد، و اين تقدير حكيمانه هم، در انسان هيچ گونه «اجبار» و «سلب اختيارى‏» به وجود نمى‏آورد. مى‏توان بين تمام اقوال اين گونه جمع كرد كه در اين شب با عظمت و بزرگ، با فرود ملائكه آسمانى، تقديرات يك سال مشخص و بر قلب حجت زمان عليه السلام عرضه مى‏شود

دسته ها : رمضان
يکشنبه بیست و دوم 5 1391 3:9

۱. نزول قرآن:
نزول جامع‏ترين، كامل‏ترين و ماندگارترين كتاب الهى برعظمت و منزلت‏شب قدر افزوده است. قرآن خود مى‏گويد: «شهر رمضان الذى انزل فيه القران‏»؛ «ماه [مبارك] رمضان ماهى است كه در آن قرآن نازل شده است.» اما در چه شبى از شبهاى آن ماه، قرآن نازل شده است؟ آيه ديگر بيان مى‏كند كه «انا انزلناه فى ليله مباركه‏»؛ «به راستى، آن [قرآن] را در شبى پربركت نازل كرديم.» و اين شب مبارك را در سوره قدر مشخص فرموده كه «انا انزلناه فى ليله القدر»؛ «به حقيقت ما آن [قرآن] را در شب قدر فرود آورديم.» پس بايد گفت نزول قرآن در چنين شبى بر عظمت آن مى‏افزايد. اين نكته را هم اضافه كنيم كه اين نزول، نزول دفعى است‏بر قلب رسول گرامى اسلام، نه نزول تدريجى كه آغاز آن با آغاز بعثت‏يعنى بيست و هفتم رجب همراه است.

دسته ها : رمضان
يکشنبه بیست و دوم 5 1391 3:8
عظمت و اهميت شب قدر:


در مورد اهميت شب قدر همين قدر بس كه خداوند سوره‌اي در خصوص اين شب نازل فرموده و در اين سوره خطاب به پيامبرش مي‌فرمايد:

«وَما اَدريكَ ما لَيلَة القَدر»
و تو چه مي‌داني كه شب قدر چيست؟

آنگاه خداوند بدون فاصله به عظمت و بزرگي آن شب اشاره كرده و مي‌فرمايد:

«لَيلَة القَدرِ خَيرٌ مِن اَلف شَهر»
شب قدر از هزار ماه بهتر است.


اين نوع تعبير نشانۀ عظمت، منزلت و اهميت شب قدر است كه نشان مي دهد، حتي پيامبر اكرم (ص) قبل از نزول اين آيات به آن واقف نبوده است.
شخصي خدمت امام باقر (ع) عرض كرد: مراد از اينكه شب قدر بهتر از هزار ماه است، چيست؟ ايشان فرمودند:

«وَالعَمَل الصّالِح فيها مِنَ الصّلوةِ وَالزَّكاةِ وَأنواعِ الخَيرِ خَيرٌ مِن ألفِ شَهر لَيسَ فيها لَيلَة القَدر»
كار شايسته‌اي مانند نماز، زكات و انواع خوبي‌ها در آن شب برتر از هر كار شايسته‌اي است كه در مدت هزار ماه كه شب قدر در آن نيست انجام شود.

آنگونه كه از آيات و روايات برمي‌آيد، اين شب شبي عزيز و مقدس است كه در آن تمامي قرآن يكجا بر پيامبر اكرم (ص) نازل شد. شبي كه ملائكه و روح به اذن پروردگار براي تقدير هر كاري نازل مي‌شوند. شب قدر شب سلام و رحمت است. شبي است مملوّ از سلامتي توأم با رحمت، درود و ايمني. امام سجاد (ع) مي‌فرمايند:

«شب قدر شب سلام و درود فرشتگان است، شبي كه بركت و خير آن تا دميدن صبح براي بندگان مخلص او پيوسته و برقرار است .

دسته ها : رمضان
يکشنبه بیست و دوم 5 1391 2:53

در تعيين شب قدر پيامبر خدا (ص) مي‌فرمايند:

«اِلتَمَسوها فِي العَشرِ الأواخِرِ مِن شَهرِ رَمَضان»
شب قدر را در دهه آخر ماه رمضان جستجو كنيد .

همچنين از امام باقر (ع) آمده است:

«همانا علي (ع) شب قدر را در شب نوزدهم و بيست و يكم و بيست و سوم مي‌جست»

طبق روايات فراواني كه در منابع شيعي آمده است، شب‌هاي نوزدهم، بيست و يكم و بيست و سوم ما ه مبارك رمضان، شبهاي قدر معرفي شده‌اند. بنابر روايت "ابن أبي الحديد" وقتي درباره تعيين شب قدر از اميرالمؤمنين سؤال مي‌شود، آن حضرت از مشخص كردن آن طفره مي‌رود و مي‌فرمايد:
«لَست أشكّ الله اِنََّما يَسترها عَنكم نَظَراً لَكم لِأَنَّكم لَو اعلمكموها عَمِلتم فيها وَتَرَكتم غَيرَها واَرجو لاتَخطئَكم اِن شاءَ الله»
در اين جهت ترديد ندارم كه خداوند جهت مخفي داشتن شب قدر براي شما نظر و عنايت دارد؛ زيرا اگر آنرا براي شما اعلام داشته بود، در همان شب به عبادت مي ‌پرداختيد و در شبهاي ديگر عبادت را ترك مي‌نموديد و من هم به خواست خدا در مورد بهره‌برداري شما از شبهاي ديگر اميدوارم شما را محروم نگردانم.

البته با اينكه خداوند و رسولش(ص) و أئمه اطهار (ع) براي زنده نگه داشتن روح اميد و اهميت اطاعت و بندگي سعي در مخفي داشتن شب قدر داشته‌اند، ولي آنطور كه از احاديث استنباط مي‌شود، احتمال شب قدر بودن شب بيست و سوم بيشتر است.



دسته ها : رمضان
يکشنبه بیست و دوم 5 1391 2:52

در اين شب عزيز به همه ما  توفيق عبادت خالصانه اعطا فرما

 

دسته ها : رمضان
شنبه بیست و یکم 5 1391 15:58

يادتو باشه چند وقت پيش ي پست گذاشته بودم كه

 

هر بند جوشن كبير يك خاصييت خاصي دارد

 

وبراي يك حاجتي مناسب ات

يادت تون كه نرفته

 

ان شالله بعد ماه رمضان براتون مي نويسم

دسته ها : رمضان
شنبه بیست و یکم 5 1391 13:23

 

دعاي روز بيست و دوم ماه مبارك رمضان

بسم الله الرحمن الرحيم

اللهمّ افْتَحْ لي فيهِ أبوابَ فَضْلَكَ وأنـْزِل عليّ فيهِ بَرَكاتِكَ وَوَفّقْني فيهِ لِموجِباتِ مَرْضاتِكَ واسْكِنّي فيهِ بُحْبوحاتِ جَنّاتِكَ يا مُجيبَ دَعْوَةِ المُضْطَرّين.

خدايا بگشا به رويم در اين ماه درهاى فضلت وفرود آر برايم در آن بركاتت را وتوفيقم ده در آن براى موجبات خوشنوديت ومسكنم ده در آن وسطهاى بهشت اى اجابت كننده خواسته ها ودعاهاى بيچارگان

شنبه بیست و یکم 5 1391 1:31
X