معرفی وبلاگ
فعالییت سازمان زنان انقلاب اسلامی در پی انسجام و هماهنگی و شناسایی زنان فعال منطقه بسته به مهارت و توانمندیی انها در جهت رفع نیازمندرهای زنان ان منطقه . خواهرم بسته به نیاز فکری و روحی و مادی خود با ما هم سخن شو بهترین خوبی ها نزد زنان است امام صادق(ع) باهم شویم ،یکی شویم درمانی برای دردی شویم ............ آن لحظه اي كه زن در خانه خود مي ماند و (به امورزندگي و تربيت فرزند مي پردازد)به خدا نزديكتر است.حضرت زهرا (س)
صفحه ها
دسته
آرشیو
آمار وبلاگ
تعداد بازدید : 2159197
تعداد نوشته ها : 1572
تعداد نظرات : 178
Rss
طراح قالب
موسسه تبیان

 

 

امام علي عليه السلام:
أفضلُ الإيمانِ الأمانةُ
برترين ايمان، امانتداري است.
غرر الحكم و درر الكلم ح 2905

 

دسته ها :
جمعه بیستم 2 1392 10:34
دسته ها :
جمعه بیستم 2 1392 9:42
 
 

محمدرضا فاضلي‌دوست از جانبازان دوران دفاع مقدس، شعري سروده و تقديم حضرت امام خامنه‌اي كرده است.
شعر تقديمي يك جانباز به امام خامنه‌اي
به گزارش جهان به نقل از فارس، محمدرضا فاضلي‌دوست فرزند مرحوم حسين فاضلي‌دوست، صاحب كتاب ديوان «تمناي نگاه» است؛ وي اشعار زيبايي در حوزه انقلاب اسلامي و دفاع مقدس سروده است.

اين جانباز دوران دفاع مقدس شعري سروده و تقديم امام خامنه‌اي كرده است:

ياران ولايت سر بازار ندارند

سوداي فروش تن تب‌دار ندارند


در بزم ولي، رقص‌كنان بي‌سر و دستار

شوقي بجز آواز سر دار ندارند


تا كور شود آن همه چشمان حرامي

جز نور علي، مير و سپهدار ندارد


روبه صفتان جامه دريدند كه امروز

عماروشان، جز شرر انگار ندارد


ببريده گلوشان سر شمشير ولايت

آنانكه به جز قوس و قزح، بار ندارند


ما ميثم تمار به خود ديده و آنان

جز آل اميه دل غمخوار ندارند


چون كبك به زير كنف ريش سراشان

جز حيله و نيرنگ خريدار ندارند


مولا، تو اشارت كن و آن گاه نظر كن

اين كوردلان مأمن بسيار ندارند


با آل علي هر كه در افتاد، ور افتاد

زين اصل مسلم رخ انكار ندارند

دسته ها :
چهارشنبه هجدهم 2 1392 12:24
هتك مرقد صحابه پيامبر لكه ننگي برپيشاني جبهه سازش

حجت الاسلام پناهيان با بيان اينكه روزي به كمك ما ايرانيهاي انقلابي و مسلمان، قدس يقينا آزاد خواهد شد، گفت: سربازان مقاومت بايد در فضاي مجازي به شيوه هاي مختلف همه هوشياران را بيدارتر كنند

به گزارش گروه سياسي "ره به ري" : حجت الاسلام والمسلمين عليرضا پناهيان، امروز ۱۶ فروردين ماه در جمع دانشجويان و طلاب مقابل دفتر سازمان ملل گفت: از روز اولي كه پاي استكبار و جريان استعمار و صهيونيسم و انگليسي ها در جهان اسلام باز شد، آنها براي شكستن اقتدار و عظمت فكر و فرهنگ اسلامي قصد اختلاف افكني بين مذاهب اسلامي را دنبال كردند.


دسته ها :
سه شنبه هفدهم 2 1392 13:43




حجت الاسلام والمسلمين شيخ حسين انصاريان در پاسخ به اين پرسش كه گناهاني كه بخشيده نمي شوند كدامند؟ اين چنين پاسخ داده است:

يأس و نوميدي از رحمت و مغفرت الهي از بزرگترين گناهان است؛ زيرا آنچه سبب يأس از رحمت و مغفرت پرودگار عالم مي شود، ضعف اعتقاد به قدرت و كرم و رحمت بي پايان اوست و قرآن مجيد آن را از صفات كفار قرارداده است و مي فرمايد:(وَ لا تَيْأَسُوا مِنْ رَوْحِ اللّهِ إِنَّهُ لا يَيْأَسُ مِنْ رَوْحِ اللّهِ إِلاَّ الْقَوْمُ الْكافِرُونَ، و از رحمت خدا مأيوس نشويد؛ كه تنها گروه كافران، از رحمت خدا مأيوس مي‏شوند!)[i]

هر شخصي كه مرتكب گناهي مي شود تا وقتي مأيوس نباشد در صدد توبه بر آمده و با استغفار آمرزيده مي­شود ولي شخص مأيوس آمرزيده شدني نيست زيرا اميدي به آمرزش و مغفرت الهي ندارد تا توبه نمايد.

خداوند تبارك و تعالي خودش را در قرآن به قبول كننده توبه توصيف مي­فرمايد:(وَ هُوَ الَّذي يَقْبَلُ التَّوْبَةَ عَنْ عِبادِهِ وَ يَعْفُوا عَنِ السَّيِّئاتِ وَ يَعْلَمُ ما تَفْعَلُونَ، او كسي است كه توبه را از بندگانش مي‏پذيرد و بديها را مي‏بخشد، و آنچه را انجام مي‏دهيد مي‏داند.)[ii]

دسته ها :
سه شنبه هفدهم 2 1392 13:36
جعفر طيار كيست و دليل معروفيت نمازش چيست؟


جعفر، كنيه او ابوعبدالله و مشهور به "جعفر طيار" پسرعموي پيغمبر و از شهداي بزرگ صدر اسلام. پدرش ابي طالب و مادرش فاطمه بنت‌اسد و برادرش عقيل، طالب و اميرالمومنين علي(عليه السلام) است.


به نقل از ايسنا، جعفر بن ابيطالب 20 سال بعد از عام الفيل در مكه به دنيا آمد. آن زمان كه خشكسالي مكه بود، جعفر به دليل معيشت سخت و تنگ پدرش، در خانه عمويش عباس بزرگ شد و همچنان نزد او ماند تا در سال اول بعثت پيغمبر اسلام(صلي الله عليه واله)، اندكي بعد از برادرش اميرالمومنين علي(عليه السلام) مسلمان شد و اسلام آورد.

چرا به او جعفر طيار مي‌گويند؟ دليل معروفيت نماز ايشان چيست؟


دسته ها :
سه شنبه هفدهم 2 1392 13:32
 

به نقل از سايت قدس آنلاين، قرآن كريم و پس از آن اهل بيت عليهم السلام دستورالعمل هاي مادي و معنوي زيادي براي جلوگيري از بروز مشكلات رواني در فرد ارائه كرده اند. در آموزهاي قرآني و تعاليم سازنده اهل بيت عليهم السلام روشهاي متعددي براي برون رفت از افسردگي و كاهش استرس هاي روزمره كه دامنگير انسان مي شود پيشنهاد شده است .

در اين آموزه هاي نوراني از ايمان، ياد خدا، توكل، تقوي و پرهيزگاري، توبه، انس با قرآن، اميد به رحمت الهي، صبر و دعا، عبادت و عفت و پاكدامني به عنوان راههاي كاهش استرس و رسيدن به آرام ش ياد شده است.در همين زمينه امام رضا عليه السلام هم براي رسيدن به نشاط و آرامش معنوي مي فرمايد: ليس شيء من الاعمال عندالله عزوجل بعد الفرائض افضل من ادخال السرور علي المومن؛ بعد از انجام واجبات، كاري بهتر از ايجاد خوشحالي براي مومن، نزد خداوند بزرگ نيست. (1).

و يا در جايي ديگر مي فرمايد: من فرج عن مومن فرج الله عن قلبه يوم القيمه؛ هر كس اندوه و مشكلي را از مومني برطرف نمايد خداوند در روز قيامت اندوه را از قلبش برطرف سازد. (2)

اما جداي از توصيه هاي معنوي امام رضا(عليه السلام) براي كاهش و دوري از ناملايمات و كسب آرامش و رضايت الهي، آنحضرت توصيه هايي عملي برپايه اصول بهداشتي و تغذيه اي براي حفظ شادابي و نشاط و مقابله با فشارهاي ناشي از زندگي روزمره ارايه كرده اند كه جالب توجه است.

در روايتي از امام رضا(عليه السلام) نقل شده كه فرمود : «الطيب نشره و العسل نشره، و الركوب نشره و النظر الي الخضره نشره. يعني: بوي خوش، عسل، سواركاري و نگاه به مناظر سرسبز و خرم، باعث نشاط و شادي مي شود.»(3)


دسته ها :
سه شنبه هفدهم 2 1392 13:26




حضرت زهرا سلام الله عليها از ديدگاه روايات فريقين، داراي نامها و القاب متعدد است.
با دقت در روايات، به دست مي‌آيد كه انتخاب نامها و القاب آن حضرت بر اساس حكمت ها و مناسبت هايي است كه در فضائل وجودي آن حضرت، ريشه دارد.
يكي از نامهاي آن حضرت، «زهراء» است كه در روايات شيعه و اهل سنت براي ايشان ذكر شده است.
از ديدگاه لغت، واژه «زهراء» از ريشه «زهر» مؤنث كلمه «ازهر» است.
ابن اثير مي‌نويسد:
الْأَزْهَرُ: الأبيض المستنير، و الزَّهْرُ و الزَّهْرَةُ: البياض النيّر، و هو أحسن الألوان.
«ازهر» سفيدي روشن كننده، «‍زهر و زهرة» سفيدي نوراني است و رنك سفيد، بهترين رنگها است.
ابن أثير الجزري، ابوالسعادات المبارك بن محمد (متوفاى606هـ)، النهاية في غريب الحديث والأثر، ج‏2، ص321، تحقيق طاهر أحمد الزاوي - محمود محمد الطناحي، ناشر: المكتبة العلمية - بيروت - 1399هـ - 1979م.
ابن منظور نيز مي‌نويسد:
و الزَّاهِرُ و الأَزْهَرُ: الحسن الأَبيض من الرجال، ... و رجل أَزْهَرُ أَي أَبيض مُشْرِقُ الوجه. و الأَزهر: الأَبيض المستنير. و الزُّهْرَةُ: البياض النَّيِّرُ، و هو أَحسن الأَلوان.
واحدتهما زَهْرَاءُ.
و المرأَة زَهْرَاءُ؛ و كل لون أَبيض كالدُّرَّةِ الزَّهْراءِ،..
«زاهر و ازهر» به معناي مردي است كه صورت نيكو و چهره سفيدي دارد. «رجل ازهر»‌؛ يعني مردي كه صورت او همانند سفيدي مشرق مي‌درخشد. «ازهر» به معناي سفيدي درخشنده و «زهره» است.
دسته ها :
سه شنبه هفدهم 2 1392 13:1
مگر قبل از شيطان هم كافراني بوده اند كه خداوند در آيه 34 سوره بقره مي فرمايد«و كان من الكافرين»؟

شيطان از جنس جن[1] و مانند انسان موجودي مختار است[2] و هر موجود مختار مي تواند راه هاي خوب و بد برگزيند[3] و نتيجه آن را دريافت كند[4]. خداوند جن و انس را اساساً براي سعادت و رسيدن به كمال آفريده[5] و آن دو را به راه سعادت هدايت فرموده است. ليكن برخي از انسان ها و جن ها راه هدايت را پذيرفته[6] و برخي آن ر ا رها ساخته و خود و ديگران را به بدي ها دعوت مي كنند.[7] شيطان نيز يكي از همين ها است.
در قرآن مجيد هر انسان يا جن بدكار و دعوت كننده به بدي ها را، شيطان ناميده است و يكي از اين شياطين همان "ابليس" است كه از سجده بر آدم سر برتافت و راه انحراف و دعوت به انحراف را پيش گرفت.[8] البته او بر هيچ كس سلطه ندارد و فقط وسوسه گر است[9] و خداوند خطر وسوسه گري هاي او را گوشزد كرده و به مقاومت در برابر آن پاداش بسياري مي دهد.[10]
براساس بعضي از آيات قرآن، جن مانند انسان موجودي مختار، انتخابگر و صاحب اراده است و هنگامي كه بر سر دو راهي قرار مي گيرد؛ يكي را بر مي گزيند.[11]
بنابراين، شيطان از آن جا كه جن بوده است؛ موجودي انتخابگر و صاحب اراده و توان سرپيچي از فرمان خداوند را داشته است.

دسته ها :
دوشنبه شانزدهم 2 1392 23:37
دسته ها :
شنبه جهاردهم 2 1392 22:36

 



فرازهاي اول زيارت حضرت زهرا سلام الله عليها اگر با دقت خوانده شود آدم را شرمنده مي كند.

بسم الله الرحمن الرحيم
يَا مُمْتَحَنَهُ امْتَحَنَكِ اللَّهُ الَّذِي خَلَقَكِ قَبْلَ أَنْ يَخْلُقَكِ فَوَجَدَكِ لِمَا امْتَحَنَكِ صَابِرَهً
وَ زَعَمْنَا أَنَّا لَكِ أَوْلِيَاءُ وَ مُصَدِّقُونَ
وَ صَابِرُونَ لِكُلِّ مَا أَتَانَا بِهِ أَبُوكِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ وَ أَتَى (أَتَانَا) بِهِ وَصِيُّهُ‏
فَإِنَّا نَسْأَلُكِ إِنْ كُنَّا صَدَّقْنَاكِ إِلاَّ أَلْحَقْتِنَا بِتَصْدِيقِنَا لَهُمَا لِنُبَشِّرَ أَنْفُسَنَا بِأَنَّا قَدْ طَهُرْنَا بِوِلاَيَتِكِ‏اَلسَّلاَمُ عَلَيْكِ يَا بِنْتَ رَسُولِ اللَّهِ السَّلاَمُ عَلَيْكِ يَا بِنْتَ نَبِيِّ اللَّهِ‏
اى آن كه خدايى كه تو را خلق كرد پيش از خلقت بيازمود و در آن آزمايش بر هر گونه بلا و مصيبت تو را شكيبا و بردبار گردانيد.
و ما چنين پنداريم كه دوستان شما هستيم و مقام بزرگى شما را تصديق مى‏كنيم و بر هر دستور و تعليمات الهى كه پدر شما و وصيّش كه درود حق بر او و آلش باد براى ما آورد صبور و مطيع خواهيم بود
پس ما درخواست مى‏كنيم هرگاه كه مصدق و مؤمن به شما هستيم كه ما را بواسطه اين تصديق به رسول و وصيش خدا به شما ملحق فرمايد.
تا به ما مژده رسد كه بواسطه دوستى شما ما را از گناهان پاك سازد
سلام بر تو اى دختر رسول خدا سلام بر تو اى دختر پيغمبر خدا.
آيا به راستي ما بر آنچه پدر بزرگوار "ام ابيها" و وصيش براي ما آورد صبوريم و حق داريم ادعاي بودن در خط آنها را داشته باشيم؟

آن بزرگواران براي ما چه آوردند و شرط اوليا و مصدق آنان بودن چيست؟

يا وجيهه عندالله اشفعي لنا عندالله

 

دسته ها :
شنبه جهاردهم 2 1392 6:57
X