معرفی وبلاگ
فعالییت سازمان زنان انقلاب اسلامی در پی انسجام و هماهنگی و شناسایی زنان فعال منطقه بسته به مهارت و توانمندیی انها در جهت رفع نیازمندرهای زنان ان منطقه . خواهرم بسته به نیاز فکری و روحی و مادی خود با ما هم سخن شو بهترین خوبی ها نزد زنان است امام صادق(ع) باهم شویم ،یکی شویم درمانی برای دردی شویم ............ آن لحظه اي كه زن در خانه خود مي ماند و (به امورزندگي و تربيت فرزند مي پردازد)به خدا نزديكتر است.حضرت زهرا (س)
صفحه ها
دسته
آرشیو
آمار وبلاگ
تعداد بازدید : 2084674
تعداد نوشته ها : 1572
تعداد نظرات : 178
Rss
طراح قالب
موسسه تبیان

.../

..

به گزارش فرهنگ نيوز،كيهان در ستون ويژه هاي خود نوشت :
نشريه آلماني چيپ در گزارشي نوشت: حدود يك ميليارد انسان در فيس بوك مطلب منتشر مي كنند كه چه كسي را مي شناسند، از چه چيزي خوش شان مي آيد، چه كاري را با علاقه انجام مي دهند، چه برنامه هايي براي آينده خود دارند و در مورد تحول هاي جاري سياسي و اجتماعي چه مي انديشند. اين تعداد يك هفتم بشريت است. بنابراين فيس بوك بزرگترين مجموعه داده هاي خصوصي در طول تاريخ را دارد.
به گزارش سايت اخبار روز، در ادامه اين گزارش آمده است: «در آوريل ۲۰۰۶ كه فيس بوك هنوز دو سالش هم نشده بود، يك كمك مالي به مبلغ ۲۷ ميليون دلار آمريكايي دريافت كرد. از جمله سرمايه گذاران، شركت سرمايه گذاري Greylock و شركا بود كه تا امروز هم جزو ۱۰ سهامدار برتر فيس بوك است. Greylock و شركا از با نفوذترين سرمايه گذاران در دره سيليكون است. يكي از باتجربه ترين همكاران Greylock آقاي هاوارد اي كوكس (Howard E. Cox) است. او بيش از ۴۰ سال است كه در آنجا مشغول به كار است. تنها در شركت Greylock او در طي چهار دهه بارها در شوراي نظارت مقام داشته است. كوكس در حال حاضر به عنوان شريك مشاور شركت Greylock كار مي كند. اما كوكس هيچگاه تنها يك سرمايه گذار نبوده است. او پيش از آمدن به Greylock در دفتر وزارت دفاع ايالات متحده و افزون بر اين تا سال ۲۰۰۹ در هيأت كارگزاران تجاري پنتاگون كار مي كرد. وي در كنار فعاليتش در شركت Greylock عضو مديريت شركت In-Q-Tel است كه در شركت هاي نوپا در گستره فن آوري سرمايه گذاري مي كند. در معرفي نامه شركت In-Q-Tel شركت هاي جوان و اكثر ناشناخته اي به چشم مي خورند. نكته اي كه اين شركت ها را پيش از هر چيز به هم مرتبط مي كند، نوع فرآورده هاي شان است. آنان همه فن آوري هايي توليد مي كنند كه سازمان جاسوسي ايالات متحده مفيد تشخيص مي دهد، چرا كه شركت In-Q-Tel توسط سازمان سيا تأسيس شد و امروز به عنوان بازوي سرمايه گذاري اش عمل مي كند.»
اين گزارش يادآور مي شود: از طريق In-Q-Tel مأموران اطلاعاتي، به برون سپاري (Outsourcing) كارهاي پژوهشي مي پردازند. سرمايه گذاري هاي ماهرانه به سازمان سيا اجازه مي دهد كه بدون آنكه ناوگاني از دانشمندان را در استخدام داشته باشند، از تحول سريع فن آوري عقب نماند. يك نمونه برجسته در اين باره كه سازمان سيا از طريق In-Q-Tel از چه نوع فن آوري پشتيباني مي كند، Google Earth است. 
نشريه چيپ نوشت: در مورد رابطه فيس بوك و سيا البته ارتباط مالي مستقيمي مانند رابطه In-Q-Tel و گوگل وجود ندارد. اما يك پل پرسنلي وجود دارد كه اين شبكه اجتماعي را با سازمان سيا مرتبط مي كند، يعني فردي به نام هاوارد اي كوكس. او در يك نقطه استراتژيك مهمي نشسته است، چرا كه سازمان سيا علاقه زيادي به داده هاي كاربران فيس بوك دارد و مأموران اطلاعاتي اين نكته را به هيچ وجه پنهان نمي كنند. در يك جزوه شركت In-Q-Tel آمده است؛ «هنگامي كه مسأله بر سر آن است كه جنبش هاي سياسي در نطفه زير نظر قرار گيرند، نظارت بر رسانه هاي اجتماعي براي حكومت ها به گونه فزاينده اي به يك امر حياتي تبديل مي شود». به عبارت روشن تر حكومت هاي غربي نمي خواهند توسط يك انقلاب فيس بوكي مانند بهار عربي غافلگير شوند، چرا كه در بهار عربي شبكه هاي اجتماعي همانند جنبش اعتراضي ضد سرمايه داري «اشغال» نقش محوري بازي كرده است. براي كنترل مؤثر جريان هايي مانند «اشغال» نياز به يك عنصر دومي هم هست، يعني نرم افزاري كه با آن بتوان حجم زياد داده هايي مانند فيس بوك را هدفمندانه بهم ربط داد و به تجسم درآورد. در اين مورد نيز سازمان سيا يك سرمايه گذاري استراتژيك كرده است. 
Palantir Technologics، شركت ديگري كه In-Q-Tel آن را از لحاظ مالي تأمين مي كند، چنين نرم افزاري را توليد مي كند. به كمك اين نرم افزار مي توان داده هاي بيشماري مانند قبض رسيد، فهرست مشتريان، اطلاعات كارت هاي اعتباري و همچنين پرونده هاي بيماران از بيمارستان ها را در كنار هم قرار داد و ارزيابي كرد. به سرعت مي توان رد آلودگي را تا نقطه آغازينش پي گرفت و از گسترش بيشتر آن جلوگيري كرد؛ اين الگويي است كه مي توان آن را در مورد جنبش هاي اعتراضي نيز به كار برد.
اين نشريه تخصصي امور رايانه و اينترنت در گزارش خود از كنترل پيام هاي الكترونيك رايانه اي توسط سازمان امنيت و جاسوسي آلمان خبر داده و نوشت: «علاقه شديد به رفتار اينترنتي شهروندان يك پديده آمريكايي نيست. در آلمان نيز آنچه كه شهروندان در شبكه انجام مي دهند، توسط دولت كنترل مي شود. به اين ترتيب در سال ۲۰۱۰ حدود ۳۷ ميليون رايانامك توسط سازمان اطلاعات فدرال آلمان فيلتر شدند كه در آنها يك يا چند واژه حساس وجود داشت».
...
دسته ها :
چهارشنبه بیست و پنجم 11 1391 12:4

نه مرگ آنقدر ترسناك است و نه زندگي آنقدر شيرين كه آدمي پاي بر شرافت خود گذارد.
امام علي (عليه السلام)

 
دسته ها : حديث و روايات
سه شنبه بیست و چهارم 11 1391 13:33

خواندن دو ركعت نماز در آغاز هر ماه قمري مستحب است و صدقه دادن بعد از نماز، موجب سلامتي در هر ماه خواهد بود.

دسته ها : نماز
سه شنبه بیست و چهارم 11 1391 11:17

آيت الله بهجت (رحمة الله عليه): تو براي خدا باش ،
خدا و همه ملائكه اش براي تو خواهند بود.

من كان لله كان الله له...

....

 

دسته ها : حديث و روايات
سه شنبه بیست و چهارم 11 1391 1:23

آيت‌الله بهاء الديني: اگر صياد شديد، هم دنيا داريد و هم آخرت

/

دسته ها : حديث و روايات
سه شنبه بیست و چهارم 11 1391 1:20
 
 
آيت الله العظمي ناصر مكارم شيرازي در آغاز درس خارج فقه خود كه با حضور طلاب و روحانيان در مسجد اعظم قم برگزار شد،‌ با گرامي داشت ايام الله دهه مبارك فجر، تصريح كردند: بيش از سي سال از عمر با بركت انقلاب اسلامي كه در نوع خود بي سابقه بود مي گذرد، از اين رو همه بايد قدردان اين نعمت باشيم.

وي به وجوه تمايز انقلاب اسلامي در مقايسه با ساير انقلاب‌هاي جهان اشاره و تصريح كرد: معمولا انقلاب‌هاي دنيا يا با كمك غربي ها عليه شرقي ها بوده و يا بالعكس، اما انقلاب اسلامي از متن مردم جوشيد و به معناي واقعي كلمه لاشرقيه و لا غربيه بود و بر اساس اعتقادات مذهبي مردم شكل گرفت و پيشواي آن نيز حضرت امام مرجع عاليقدر و مجاهد مخلص بود.

انقلاب اسلامي ايران وضع جغرافياي سياسي منطقه را عوض كرد

استاد حوزه علميه قم با تاكيد بر اين كه انقلاب اسلامي وضع جغرافياي سياسي منطقه را عوض كرد و در دنيا نيز اثر گذاشت، گفت: با پيروزي انقلاب اسلامي دشمنان نيز پايگاه مهمي را از دست دادند چرا كه همه چيز در آن زمان در كشور ما تحت نظر و خواست آنها انجام مي شد.

وي بيان داشت: آنها با تجهيز صدام جنگ هشت ساله را بر ما تحميل كردند اما به فضل الهي و با حضور و مجاهدت مردم از طريق نظامي نتوانستند به هدف خود برسند، از اين رو سراغ مفاسد اخلاقي و اقتصادي رفتند تا بتوانند از اين طريق انقلاب اسلامي را با شكست مواجه كنند و بحمد الله نتوانسته و ان شاء الله نخواهند توانستند به هدف خود دست يابند.

آيت الله مكارم تاكيد كرد: البته آنها مشكلاتي براي كشور ما ايجاد كردند، اما مردم بيدار هستند و در سايه همدلي، وحدت و ‌صميمت مي توان انقلاب را همچنان حفظ و دشمنان را ناكام و مايوس كرد و الگويي براي ساير كشورهاي بيداري اسلامي شد.

وي با بيان اين كه انقلاب اسلامي نعمتي الهي بود و ما بايد اين نعمت را قدردان بدانيم، اظهار داشت: در قرآن كريم آمده است «ان الله لا يغير ما بقوم حتي يغيروا ما بانفسهم» اگر ما عوض نشويم لطف خدا عوض نخواهد شد؛ پناه بر خدا از روزي كه اختلاف جاي وحدت، بي تقوايي جاي تقوا و دشمني جاي دوستي و كارهاي خلاف جاي اطاعت فرمان الهي را بگيرد در اين صورت خدا نعمت خود را از ما سلب خواهد كرد.

اين مرجع تقليد در ادامه از رسانه ملي به دليل كم توجهي به تبيين دستاوردهاي انقلاب در ايام الله دهه مبارك فجر گلايه كرد و گفت: ما گله‌اي از صدا و سيما داريم، در اين ايامي كه بايد گذشته را كاملا مشخص كنند و تمام مسائل مربوط به وحدت و انقلاب باشد،‌ متاسفانه اخيرا هرچه تلويزيون نگاه مي كنيم مسابقه فيلم هاي فجر و تئاتر و جايزه دادن به اين و آن است.

وي تاكيد كرد: كشوري كه مشكل گراني در آن حاد شده است، متاسفانه همه كارهاي ما شده پرداختن به جشنواره فجر آن هم يك عده بدحجاب‌هاي درجه يك! من وقتي تلوزيون را براي شنيدن اخبار نگاه مي‌كنم مي‌بينيم بازهم جشنواره‌هاي فجر است،‌ خيال مي‌كنم مثل اين كه تلوزيون زمان شاه را نگاه مي‌كنم؛ چرا بايد وضعيت اين گونه باشد؛ البته ما در تلوزيون افراد متعهد سراغ داريم اما نمي‌دانيم چرا اين گونه شده است.

آيت الله مكارم شيرازي افزود: اميدوارم دست اندركاران صدا و سيما اين اشتباه را جبران كنند؛ برخي از مراجع محترم پيام داده بودند كه اينها دارند غوغا مي‌كنند چه كنيم و ما هم اين نكات را بيان كرديم اميدواريم اين وضع اصلاح شود و نگاه كه به صدا و سيما مي كنيم مشاهده كنيم كه تلويزيون زمان انقلاب اسلامي است نه زمان ديگر و اميدواريم گرفتار فرهنگ بيگانه در اداره كشور نشويم.

دولتمردان مراقب باشند و منافع كشورشان را در همكاري با بيگانگان ندانند

وي در بخش ديگري از درس خارج با اشاره به سخنان هفته گذشته خود درباره تركيه، گفت: ما بحثي درباره تركيه داشتيم و در مطبوعات آنجا بازتاب وسيعي داشت و برخي آمده اند و سوء استفاه كرده اند؛ ‌در حالي كه هدف ما اين است كه كه ما دو كشور همسايه هستيم و انتظار داريم دولت آنها كاري بر خلاف روابط همسايگي و ايران و عراق نكند و اين به صلاح خودشان است.

استاد برجسته حوزه در پايان با بيان اين كه مردم تركيه مسلمان و با ايمان هستند، تصريح كرد: ما به آنها علاقه داريم و آنها نيز به ما علاقمند هستند منتهي بايد دولتمردان مراقب باشند و منافع كشورشان را در همكاري با بيگانگان ندانند ما از سر نصيحت بيان كرديم و خير آنها در آن است كه اين كار را بكنند.

آيت الله العظمي ناصر مكارم شيرازي در آغاز درس خارج فقه خود كه با حضور طلاب و روحانيان در مسجد اعظم قم برگزار شد،‌ با گرامي داشت ايام الله دهه مبارك فجر، تصريح كردند: بيش از سي سال از عمر با بركت انقلاب اسلامي كه در نوع خود بي سابقه بود مي گذرد، از اين رو همه بايد قدردان اين نعمت باشيم.
.....
....
دسته ها :
سه شنبه بیست و چهارم 11 1391 1:3
دسته ها :
دوشنبه بیست و سوم 11 1391 23:52
 


هر گناه صغيره به سبب يكى از پنج چيز كبيره مي ‏شود:



1- اصرار بر انجام آن گناه، يعنى مكرر مرتكب آن شدن.


2- حقير شمردن آن، زيرا هر گناهى را كه اندك شمارى نزد خدا عظيم مى‏شود.


و در حديث وارد است كه: «مؤمن هر گناهى كند آن را مانند كوهى مى‏بيند كهبر بالاى سر او باشد و ترسد كه بر او افتد. و منافق گناه را مثل مگسى بيند كه بربينى‏او نشيند. پس آن را بپراند.»

(محجة البيضاء، ج 7، ص 59)




3- با انجام آن گناه شاد شود و احساس قدرت كند.

مثلا: كسى مسلمانى را خجلسازد يا مغبون كند و بگويد: ديدى او را چگونه رسواكردم! ياخجل ساختم! و به آن دلشاد باشد.




4- گناهى را انجام دهد و آن را بدون دليل‏ شرعى نزد كسي كه از آن مطلع نيست اظهار كند.



5- شخصِ گناهكار كسى باشد كه مردم به او اعتماد داشته باشند و پيروىآن‏كنند و او گناه صغيره كند كه مردم بر آن مطلع شوند و زشتي آن گناه در نظر ايشانكم‏شود.






منبع: معراج السعادة، مقام پنجم، فصل اقسام توبه

....

....


دسته ها :
يکشنبه بیست و دوم 11 1391 1:54

///


در دوران غيبتامام زمان(ع) شناخت صحيح امام برايمان از هرچيز واجب تر است تا راه را از بي راهه تشخيص دهيم و در همين دوران نيز مأموم شايسته اي براي اماممان گرديم. در همين راستا، بخشي از بيانات آيت‌الله فاطمي‌نيا در رابطه با شناخت و وصول به امام زمان (عجل الله تعالي فرجه الشريف) در زير آمده است:



خداوند در سوره مُلك مي‌فرمايد: «قُل أَرَ‌أَيتُم إِن أَصبَحَ ماؤُكُم غَورً‌ا فَمَن يَأتيكُم بِماءٍ مَعينٍ» «بگو (اي رسول ما!) به من خبر دهيد، اگر آبهاي شما به زمين فرو رود (و ناپديد شود) پس كيست كه براي شما آب گوارا بياورد؟»


ظاهر اين آيه شريفه اين است كه مي خواهد انسان را متذكر به نعمت‌هاي پروردگار نمايد؛ آن هم يكي از نعمت‌هاي حياتي و با اهميت. بسياري از نعمت‌ها هستند كه مادامي كه در دسترس ما مي‌باشند، به آنها توجهي نداريم و قدر و ارزش آنها را نمي‌دانيم. اما هنگامي كه از دست بروند، ناگهان متوجه فقدان آنها و ارزشي كه داشتند مي‌شويم.

چه بسا انسان بزرگ‌ترين نعمت‌ها را كه هميشه با او هستند ـ يعني صحت و سلامت ـ مورد غفلت قرار مي‌گيرند؛ چنانچه در حديث است: نِعمتان مجهولتان: الصحه و الأمان «دو تا نعمت هستند كه مجهول القدر مي‌باشند كه عبارتند از: صحت و امنيت».

ظاهر آيه، اشاره به نعمت آب مي‌باشد. آب، نعمت بسيار بزرگ و منشأ آثار فراوان و لا تُعدّ و لا تُحصي مي‌باشد.


اما تأويل اين آيه شريفه: روايات معتبري از ائمه (عليهم السلام) وارد شده است كه مراد از ماء معين و آب خوشگوار در آيه، وجود اقدس حضرت صاحب الامر (عج) مي‌باشد. خدا مي‌فرمايد: إذا فقدتم إمامكم فماذا تَصنعون؟ «اگر چنانچه امام زمان‌تان را نيافتيد، چه مي‌كنيد؟!»


چرا آب گوارا تأويل به امام زمان شده است؟! چه مناسبتي بين آب و وجود مبارك امام (عليه السلام) موجود است؟!


اين مطلب، بسيار مطلب عميق و شريفي است. آنچه اجمالاً از دلائل استفاده مي‌شود اين است كه: آب در جهان طبيعت مايه‌ي حيات موجودات مي‌باشد چنانچه خداوند مي‌فرمايد:


«وَجَعَلنا مِنَ الماءِ كُلَّ شَيءٍ» «و قرار داديم از آب هرچيز زنده‌اي را»


«وَاللَّـهُ أَنزَلَ مِنَ السَّماءِ ماءً فَأَحيا بِهِ الأَر‌ضَ بَعدَ مَوتِها» «و خداوند از آسمان آب را فرستاد و به سبب آن زنده كرد زمين را بعد از مردنش»


انسان‌ها، حيوانات، گياهان، همه نيازمند به آب مي‌باشند و زندگي همه چيز بستگي به وجود آب دارد. هر جانداري چه داراي روح حيواني باشد و چه روح نباتي، نياز به آب دارد. اين از سنت‌ها تكويني خداوند است كه: «فَلَن تَجِدَ لِسُنَّتِ اللَّـهِ تَبديلًا وَلَن تَجِدَ لِسُنَّتِ اللَّـهِ تَحويلًا»

يكي از سنن تكوينيه باطنيه خداوند اين است كه: رشد و ترقي و هدايت ما به دست امام (عيله السلام) مي‌باشد. اگر كسي ائمه را رها كند و راه ديگري برود، رستگار نمي‌شود. بدون وجود آب در طبيعت، هيچ گياهي سبز نمي‌شود و هيچ جانداري نمي‌تواند به حيات خود ادامه دهد. در عالم باطن هم بدون هدايت امام (عليه السلام) همه مرده‌اند.


حيات حقيقي انسان، به وجود مبارك امام زمان (عليه السلام) مي‌باشد. خداوند مي‌فرمايد: «أَوَمَن كانَ مَيتًا فَأَحيَيناهُ وَجَعَلنا لَهُ نورً‌ا يَمشي بِهِ فِي النّاسِ» «آيا كسي كه مرده بود پس ما او را زنده كرديم و قرار داديم براي او نوري كه با آن در ميان مردم راه مي‌رود ...»

در روايت است كه: أي نَصَبنا له اِماماً. يعني «قرار داديم امامي را براي او» در حديث ديگر مي‌فرمايد: لَولا الحجة لساخت الأرض باَهلها «اگر حجت خدا نباشد، زمين اهل خود را فرو مي‌برد» و در جاي ديگر مي‌فرمايد: بيُمنِه رُزِقَ الورَي و بِوُجوده ثبت الأرض و السَّماء. «به بركت و ميمنت امام، مردم روزي مي‌خورند و با وجود اوست كه آسمان و زمين ثابت و پابرجاست»


خداوند امام را علّت دوام و بقاء خلق قرار داده است. خواجه نصيرالدين طوسي (قدس سره) ـ كه جداً افتخار عالم تشيع بلكه فخر عالم بشريت است ـ در كتاب «تجريد» عبارت كوتاه و بسيار پرعمقي دارد. مي‌فرمايد: «وجوده لطفٌ و تصرّفه لطفٌ آخر و عدمُه منَّا» «وجود امام، لطف پروردگار است؛ و تصرّف او (كه در ميان مردم ظاهر شود، و امر و نهي داشته و از حضورش بهره‌مند شوند) لطف ديگري است؛ و عدم تصرّف او، از جانب ماست.»


يعني بي‌لياقتي ما سبب غيبت و محروميت از بركات وجود اوست. هرگاه مردم لياقت پيدا كنند، حضرت تشريف مي‌آورد. وقت ظهور امام زمان (عليه السلام) از اسرار الهي است.؛ لذا فرموده‌اند: «كذبَ الوَقّاتون: دروغ گفته‌اند تعيين كنندگان وقت ظهور».

اما بزرگان و اوليايي كه زيارت كرده‌ايم ـ بدون ايت كه وقت مشخصي را تعيين كنند ـ اجمالا گفته‌اند: فرج، نزديك است. يعني بيشتر مدت غيبت سپري شده و بسياري از علائم ظهور تحقق پيدا نموده و مقدار كمتري از آنها باقي است. اما چه زماني است، هيچ‌كس نمي‌داند!

الآن ما مصداق آيه شريفه هستيم كه ماء معين را از دست داده‌ايم و امام ما غائب مي‌باشد.


اما از نظر معنوي، حيات واقعي و معنوي ما به وسيله تعاليم ائمه (عليهم السلام) مي‌باشد. اگر تعاليم آنان نباشد، ما مرده‌ايم. زبان حال ما شيعيان نسبت به معصومين عليهم السلام اين بيت حافظ مي‌باشد. و من از خداوند خواسته‌ام كه در هنگام مرگ در كنار كلمه‌ي شهادتين، آن را بر زبانم جاري نمايد كه مي‌فرمايد:

از رهگذر خاك سر كوي شما بود / هر نافه كه در دست نسيم سحر افتاد

اگر مي‌خواهي جمال را ببيني بايد پاكيزه شوي. جمال ديدن هم به اين نيست كه بروي و ببيني؛ ممكن است امام زمان (سلام الله عليه) از تو راضي شود و در تو تصرف كند اما خودت هم متوجه نشوي. چه كار داري؟! يك عده در اين مملكت دكان باز كرده‌اند. خدا شما جوان‌ها را از شر آنها حفظ كند. اين مسائل عوامانه نيست كه فلان دعا را بخوانم بعد امام زمان را مي‌بينم. اگر صلاح باشد، امام زمان (عليه السلام) خودش را نشان مي‌دهد. جواد است، كريم است و مضايقه‌اي ندارد. مگر جامعه كبيره نخوانده‌ايد؟ عادتكم الاحسان و سجيتكم الكرم. از اولياء رسيده است كه امام زمان (سلام الله عليه) از بعضي‌ها راضي هستند و دست‌گيري هم مي‌كند. يك كسي مي‌خواهد خطا كند، حضرت تصرف مي‌كند و نمي‌گذارد خطا كند. يك وقت يك كسي دارد آبرويش مي‌رود، خب حضرت نمي‌گذارند.


امام زمان كه غايب است معنايش چيست؟ آخر غيبت و حضور كه براي آنها (ائمه ع) در آن تصرفات فرقي نمي‌كند. اگر پاكيزگي بشود، ديدن جمال اهل بيت ولو در مرتبه ضعيف رخ مي‌دهد. مرتبه ضعيف اين است كه حضرت راضي شوند دستت را بگيرند. هر شيعه‌اي بايد يك نخي از او به امام زمانش برسد. مگر مي‌شود ما امام زماني داشته باشيم و يك شعاعي از او به نرسد؟! اين ممكن نيست. مگر اينكه كسي باشد كه خداي ناكرده عاق والدين باشد، يا تارك الصلاه باشد و يا كسي را كشته باشد؛ در غير اين صورت اون شعاع خواهد بود.




منبع: افكارنيوز
عقيق
....

....

يکشنبه بیست و دوم 11 1391 1:36

....
همان طور كه نظركننده به خورشيد چه بسا با نبودن ابر دچار كوري شود، چه بسا خورشيد وجود مقدس حضرت مهدي(عج) هم اگر ظاهر باشد براي بصيرت شيعيان ضرر داشته باشد و سبب كوري آنان از ديدن حقيقت شود، اما همين بصيرت ها مي تواند تحمل ايمان به او در دوره غيبت را داشته باشد، چنانكه انسان به خورشيد در پشت ابرها مي نگرد و زيان نمي بيند.

خورشيد گاهي از پرده ابر خارج مي شود و بسياري از مردم آن را مي بينند، به همين ترتيب ممكن است كه آن حضرت هم در روزگار غيبت براي بعضي مردم بروز كند.
اهل بيت(ع) در شمول منافع چونان خورشيدند، پس همان طور كه انسان كور، خورشيد را چه ظاهر و چه در پس ابر نمي بيند، كورباطنان هم خورشيد وجود امام غائب را نمي بينند.
"من كان في هذه اعمي فهو في الاخره اعمي و اضل سبيلا" و هركس در اين دنيا كور باشد در آخرت نيز كور خواهد بود، بلكه زيان كارتر و گمراه تر!
چنانكه نور خورشيد در هر خانه اي به مقدار وجود روزنه ها و پنجره ها مي تبايد و به مقداري كه موانع را از جلوي نور برداشته باشند، خانه را روشن مي كند. به همين ترتيب مردم به اندازه اي كه موانع معرفت همچون شهوات نفساني و تعلقات جسماني را از فكر و انديشه خود برداشته و به ميزاني كه پرده هاي تاريك مادي را از روي دل خود كنار زده باشند، مي توانند از نور هدايت حضرت مهدي(عج) و اهل بيت استفاده ببرند، تا امر به آنجا برسد كه مانند شخصي شود كه زير آسمان بدون ابر قرار گرفته كه بدون هيچ حجابي پرتو خورشيد او را از هر طرف احاطه كرده باشد. علامه مجلسي به دنبال اين نكات مي فرمايد: "از اين بهشت روحاني 8 در را به رويت گشودم، درحالي كه خداوند 8 باب ديگر را تيز به فضل خويش بر من گشوده است، لكن عبارت را از ذكر آنها ناتوان مي بينم. چه بسا كه خداوند در باب معرفت اهل بيت(ع)هزار در بر ما بگشايد كه از هر درش هزار در ديگر گشوده شود.
پي نوشت:
1.سوره اسرا، آيه 72
2.بحارالانوار، ج52، ص93 و 94
3. كتاب "امامت، غيبت ظهور"

....

....

دسته ها :
يکشنبه بیست و دوم 11 1391 1:32
 

از اين به بعد، هر وقت يك كلاغ را در خيابان يا پارك يا هرجاي ديگري ديديد، با آن مهربان باشيد. زيرا كلاغ‌ها قادر به تشخيص تفاوت بين يك صورت مهربان و صورت خطرناك و همچنين هشدار وضعيت خطر به همنوعان خود هستند و نسبت به خطر، واكنش نشان مي دهند.
به گزارش مك‌نيوز، مطالعات نشان داده‌است، كلاغ‌ها حافظه‌ دقيقي در مورد چهره انسان‌ها دارند.
كلاغ‌ها قادر به تشخيص تفاوت بين يك صورت مهربان و صورت خطرناك و همچنين هشدار وضعيت خطر به همنوعان خود هستند.
اين پرندگان كه در هوشمندي مانند شامپانزه‌ها هستند، چهره كسي را كه سبب تهديد يا خطري براي‌شان شود، حداقل به مدت 5 سال، فراموش نخواهند كرد.

گروهي دانشمندان دانشگاه واشنگتن، اين موجودات را براي مدتي طولاني مورد بررسي قرار دادند.
آن‌ها در منطقه سياتل واشنگتن دسته‌اي از كلاغ‌ها را از طريق فردي كه ماسكي با ظاهر خطرناك به چهره داشت و پرنده‌ها را به دام مي‌انداخت و سپس رها مي كرد، روبرو كردند.

بعد از 5 سال از اين آزمايش محققان دريافتند، كه كلاغ‌هاي زيادي در آن منطقه، نسبت به اين ماسك واكنش خصمانه نشان مي‌دادند كه اين عمل آن‌ها حاكي از آن بود كه پرندگان در بند، دوستان خود را از چنين خطري با خبر كرده بودند.

بر اساس تحقيق، تعداد كلاغ‌هايي كه در ابتدا در آزمايش شركت كردند، كم بود اما پس از اين اتفاق، تعداد كلاغ‌هايي كه از اين ماسك فرار مي‌كردند، افزايش يافت. يعني كلاغ ها به هم خبر مي دادند!

//

دسته ها :
يکشنبه بیست و دوم 11 1391 1:27

 

 ستاد مركزي دهه فجر انقلاب اسلامي شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي در اطلاعيه‌اي مسيرهاي ده‌گانه راهپيمايي مردمي يوم‌الله بيست و دوم بهمن سال1391تهران را اعلام كرد.

به گزارش ايسنا،  اين راهپيمايي مردمي در تهران از ساعت9صبح يكشنبه22بهمن همراه با خروش يكپارچه‌ ملّت بزرگ و فهيم ايران اسلامي و غريو فريادهاي «مرگ بر آمريكا» و «مرگ بر اسراييل» از مسيرهاي ده‌گانه به سمت ميدان بزرگ آزادي آغاز مي‌شود.‌

مسيرهاي ده‌گانه راهپيمايي يوم‌الله بيست و دوم بهمن سال1391به اين شرح است:

مسير شماره يك: مسجد امام حسين (عليه‌السلام)، ميدان امام حسين (عليه‌السلام)، خيابان انقلاب، خيابان آزادي، ميدان بزرگ آزادي.

مسير شماره دو: مسجد جامع ابوذر، ميدان ابوذر، خيابان ابوذر، خيابان شهيد آيت‌الله سعيدي، ميدان بزرگ آزادي.

مسير شماره سه: مسجد امام هادي(عليه‌السلام)، خيابان شهيد آقايي، ميدان معلم، خيابان تختي، خيابان شهيد آيت‌الله سعيدي، ميدان بزرگ آزادي.

مسير شماره چهار: مسجد دارالسلام، ميدان منيريه، خيابان شهيد معيري، خيابان كارگر، ميدان انقلاب، خيابان آزادي، ميدان بزرگ آزادي.

مسير شماره پنج: مسجد الجواد (عليه‌السلام)، ميدان هفتم تير، خيابان شهيد آيت الله دكتر مفتح، خيابان انقلاب، خيابان آزادي، ميدان بزرگ آزادي.

مسير شماره شش مسجد حضرت امير (عليه‌السلام)، خيابان كارگر شمالي، خيابان انقلاب، خيابان آزادي، ميدان بزرگ آزادي.

مسير شماره هفت: مسجد المهدي (عجل الله تعالي فرجه الشريف)، خيابان ستارخان، خيابان شادمهر، خيابان آزادي، ميدان بزرگ آزادي.

مسير شماره هشت: مسجد حضرت ابوالفضل(عليه‌السلام)، خيابان ستارخان، ميدان توحيد، خيابان توحيد، خيابان آزادي، ميدان بزرگ آزادي.

مسير شماره نه: مسجد امام سجاد(عليه‌السلام)، خيابان آيت‌الله اشرفي اصفهاني، فلكه دوم صادقيه، خيابان محمدعلي جناح، ميدان بزرگ آزادي.

مسير شماره ده: مسجد امام جعفر صادق(عليه‌السلام)، فلكه دوم صادقيه، خيابان محمدعلي جناح، ميدان بزرگ آزادي.
دسته ها :
يکشنبه بیست و دوم 11 1391 1:9
غش


هنگامي كه جريان خون مغز كم شود ، بدليل اينكه مغز كنترل خود را روي اعضاء بدن از دست ميدهد فرد قدرت و هوشياري خود را از دست داده وسقوط مي كند . به اين حالت غش مي گويند.


علائم :
1- رنگ پريدگي و سردي پوست و عرق زياد
2- سرگيجه
3- گزگز دست و پا
4- اختلال بينايي
5- تغيرات علائم حياتي بصورت كاهش درجه حرارت بدن و فشار خون و تعداد تنفس و نبض البته تعداد نبض كاهش يافته و بعد از مدتي كوتاه افزايش مي يابد .
6- سقوط و عدم هوشياري


كمك هاي اوليه :
1) اغلب وقتي كه فرد مي افتد يا شما وي را دراز مي كنيد حالش بهبود مي يابد و اقدام ديگري لازم نيست . اگر مصدوم به حالت نشسته باشد بهتر است سر او را خم كرده و وسط دو زانويش بگذاريد . ولي در مجموع وضعيت درازكش بهتر از نشسته است .
2) سر فرد را به عقب خم كنيد تا زبان از مسيرهاي هوايي خارج شود و همچنين سر را به يك طرف خم كنيد تا مواد استفراغي آسپيره نشود (وارد راه هوايي او نشود).
3) لباسهاي مصدوم را شل كنيد .
4) تا وقتي مريض به هوش نيامده چيزي را به او نخورانيد .
5) روي سر و صورت مصدوم آب سرد بپاشيد يا نيشگون بگيريد .
6) اگر بدن مصدوم سرد است او را در پتو بپيچيد .

توجه : با وجود اينكه مسئله غش مسئله ساده اي است ولي ميتواند نشانه بيماري مهم قلبي و يا غيره باشد .بنابراين توصيه مي شود كه فرد دچار غش به پزشك مراجعه نمايد
/////
..
دسته ها :
شنبه بیست و یکم 11 1391 1:22



مطالعه و تحليل علل پيروزي سريع انقلاب سال 1357 بدون بررسي شخصيت آيت الله خميني دشوار و حتي ناممكن است. امام خميني در پيروزي انقلاب اسلامي، همان نقشي را ايفا كرد كه لنين در انقلاب كبير روسيه، مائوتسه تونگ در انقلاب چين و فيدل كاسترو، در انقلاب كوبا. با اين تفاوت كه لنين حزب كمونيست را پشت سر خود داشت و پس از پيروزي انقلاب فوريه 1917 وارد لنينگراد شد. مائو رهبر حزب كمونيست چين بود و به نيروهاي مسلح و مجهزي كه ماه ها با ارتش چيانكايچك در بخش هائي از خاك چين جنگيده بودند، فرماندهي داشت، فيدل كاسترو نيز، با هزاران چريك و هواخواه، تجربه سه سال (59 - 1956) مبارزه مسلحانه دشواري را با رژيم باتيستا پشت سرگذاشته بود. در صورتي كه امام خميني هيچ نوع سازمان سياسي و نيروهاي نظامي در اختيار نداشت، ستاد رهبري او، در خارج از ايران بود، از «مسجد» به عنوان سنگر مقاومت و مبارزه استفاده كرد و در اوج انقلاب، وارد ايران شد.
چه عواملي موجبات موفقيت امام خميني را در جلب و بسيج توده ها، تا بدان حد تامين كرد كه با صدور يك پيام، از چند هزار كيلومتري ايران، توده هاي مردم، به خيابان ها مي ريختند و سينه خود را در برابر آتش مسلسل ها قرار مي دادند؟ با اتكاء به چه نيرويي، رهبران كشورهاي غربي و شرقي را، به اتهام مداخله در امور ايران و پشتيباني از محمد رضا شاه به باد انتقاد و حمله مي گرفت، جيمي كارتر، رئيس جمهوري آمريكا را مي كوبيد و به گفته خود، به او «سيلي» مي زد! در مذاكرات با نمايندگان سران دولت هاي ايالات متحده و فرانسه، در نوفل لوشاتو، درباره آينده ايران و سرنوشت شاه، يك قدم از موضع هميشگي خود، عقب ننشست و حرف هميشگي خود را كه «شاه بايد برود!» تكرار مي كرد؟
....

دسته ها :
شنبه بیست و یکم 11 1391 1:11
انقلاب ايران، در نوع خود، و نيز در مقايسه با ديگر انقلاب هاي جهان، از لحاظ تكوين، حركت، روند و نتيجه آن داراي ويژگي هاي كم نظيري بود.وجه مشترك پيدايش همه انقلاب ها، كم و بيش يكسان است. همگي ريشه طبقاتي و اجتماعي دارند، هنگامي كه ظلم و فساد و بي كفايتي نظام حاكم تحمل ناپذير شد، توده ها به حركت در مي آيند، طغيان مي كنند، نمايندگان سنتي خود را كنار مي زنند و موانعي را كه بر سر راهشان قرار دارد، درهم مي كوبند تا رژيم حاكم را بر اندازند و به جاي آن نظام جديدي كه اميال و خواست هاي آنها را تامين كند، بر پا سازند.
كمتر انقلابي است كه صرفا ملي يا ميهني باشد. صرف وجود محروميت هاي اقتصادي در جامعه، براي برانگيختن شورش و انقلاب، بسنده نيست. هيچ انقلابي موفق نمي شود مگر آنكه بر نيروهاي مسلح تسلط پيدا كند، يا توان روحي و كارايي آن نيروها را تضعيف نمايد و يا اينكه، آن نيروها، به انقلابيون بپيوندند. عواملي كه انقلاب را شتاب مي بخشد، بيزاري از اشرافيت، ناسازگاري هاي اجتماعي و اقتصادي و شدت محروميت هاي تحمل ناپذير، ميان آنچه مردم مي خواهند و آنچه به دست مي آورند، مي باشد.
انقلاب، بالفعل يك رويداد غير مترقبه است. در يك انقلاب اصيل، همه قشرهاي جامعه شركت دارند، هدف هاي انقلاب، در برگيرنده خواست هاي اكثريت جامعه است، در آغاز، توده ها با يك برنامه مدون و از پيش تهيه شده، براي ساختار نظام و جامعه جديد، به عرصه انقلاب نمي روند. انگيزه توده ها، در آغاز، براندازي نظامي است كه ديگر قادر به تحمل آن نيستند. رهبران و پيشتازان انقلاب، برنامه بازسازي جامعه را، در نظام آينده تهيه مي كنند و پس از تاييد مردم آن را به اجرا مي گذارند.
ملت ايران طي يك قرن گذشته، دو انقلاب، يك جنبش و دو كودتا را تجربه كرده است، انقلاب مشروطيت سال 1285 (1906 ميلادي)، جنبش ملي شدن صنعت نفت 32- 1329 (53- 1950 ميلادي) و انقلاب سال 1357 (79- 1978)، كودتاها، يكي 3 اسفند 1299 به رهبري سيد ضياء الدين طباطبائي و رضاخان ميرپنج، ديگري، كودتاي انگليسي - آمريكايي 28 مرداد 1332.
در انقلاب مشروطيت، اولين قانون اساسي، با الهام از ايدئولوژي ناسيوناليسم، ليبراليسم و سوسياليسم غرب تهيه و تصويب شد. روشنفكران اميدوار بودند نظام كشور و ساختار جامعه را همانند جوامع اروپايي كنند، اما عمر اين مشروطه كوتاه بود و پس از چهارده سال، با كودتاي اسفند 1299 از ميان رفت.
جنبش ملي سال 1329، يك جنبش ناسيوناليسي و ضد استعماري اصيل بود. هدف عمده آن طرد استعمار كهن بريتانياي كبير، احياي دموكراسي، از طريق اجراي كامل قانون اساسي سال 1285 و تامين همه آزاديهاي فردي و اجتماعي بود. هر چند جنبش، با ملي شدن صنعت نفت در سراسر ايران و خلع يد از شركت نفت انگليسي و اخراج انگليسي ها از ايران، به پيروزيهاي بزرگي ست يافت، ولي با كودتاي 28 مرداد 1332 شكست خورد.
انقلاب سال 1357 با قيام قشرهاي وسيع مردم ايران شروع شد و به رهبري آيت الله روح الله خميني به پيروزي رسيد.در همه پرسي فروردين 1358 رژيم جمهوري اسلامي، جايگزين نظام سلطنتي گرديد. قانون اساسي جديد در مجلس «خبرگان» كه بيش از 90 درصد اعضاي آن را روحانيون و فقها تشكيل مي دادند، به تصويب رسيد.سپس در همه پرسي روزهاي 11 و 12 آذرماه همان سال، قانون اساسي و نيز مقام مرجعيت و رهبري آيت الله خميني، با اكثريت قاطع مردم تصويب و پذيرفته شد.2
دسته ها : ربيع الاول
شنبه بیست و یکم 11 1391 1:7

 

به گزارش سلام بجنورد، اواخر سلطنت محمد رضا پهلوي اوضاع كشور و دربار بسيار بهم ريخته بود و آشفته. شاه و دولتمردانش هر كدام نهايت تلاششان را مي كردند تا خود را از منجلابي كه خودشان به وجودش آورده بودند نجات دهند. اما هر چه بيشتر كوشش مي كردند اوضاع بدتر مي‌شد. نه حكومت نظامي جوابگو بود و نه كشتار و زنداني كردن مخالفين. مردم آگاه شده بودند و مي‌خواستند به هر ترتيبي كه شده انقلابشان را به رهبري امام خميني(ره) به پيروزي برسانند. و بالاخره شد آنچه بايد مي‌شد.

 

*توقيف عده‌اي از وزيران و سرجنبانان كابينه‌هاي هويدا از آغاز كار دولت شريف امامي در دستور كار قرار داشت و نام هويدا به عنوان سلسله گردان و عامل اصلي برانگيختن نارضايتي‌ها و فساد روي لبان وزيران كابينه مي‌چرخيد.

پس از او نيك‌پي شهردار سابق و ناراضي‌ تهران در صدر جدول قرار داشت.

در روز 20 شهريور 1357 دكتر شجاع‌الدين شيخ‌الاسلام‌زاده وزير سابق بهداري و بهزيستي و دو تن از معاونين او كه پايشان در ماجراي شركت آمريكايي مسئول برنامه‌ريزي‌هاي كامپيوتري تامين خدمات درماني به ميان آمده بود بازداشت شدند. رئيس اتاق اصناف و عده‌اي از بلندپايگان بخش دولتي نيز بازداشت و پرونده‌هاي ششصد تن از مقامات سابق تحويل دادسراي ديوان كيفري دادسراي تهران شد.

دولت، عده زيادي از كارمندان عالي‌رتبه را ممنوع‌الخروج اعلام كرد. موج اول بازداشت‌ها كه به موجب ماده پنج حكومت نظامي انجام مي‌شد، چندان بلند نبود و افراد طراز دوم و سوم را در بر گرفت.

اما موج بعدي هنگامي از راه رسيد كه كابينه شريف امامي سقوط كرد و ارتشبد ازهاري جانشين او شد.

دولت نظامي يك روز پس از تشكيل اقدام به توقيف امير عباس هويدا نخست‌وزير اسبق كرد.

توقيف هويدا از دوران حكومت شريف امامي پيگيري مي‌شد و چند تن از وزيران آن كابينه كه طي سال‌هاي گذشته از همكاران هويدا بودند و نقش خنثي و تخريبي و لاابالي‌گري و چاكر صفتي او در برابر تمام دستورها و خواست‌هاي شاه را عامل بروز شورش‌هاي سال 1356 و اوايل 1357 و تبديل آن به يك انقلاب سراسري مي‌دانستند، بازداشت و محاكمه فوري و انقلابي او را خواهان بودند.

اقدام دولت نظامي ازهاري به بازداشت هويدا، بدون برنامه‌ريزي دقيق و اقدام جدي براي محاكمه او بود بلكه شاه كه دكتر علي اميني در مصاحبه خود مي‌گويد مردم ايران را «مردمي بي‌شعور» مي‌دانست، فقط قصد وقت‌گذراني، سرگرم كردن مردم و بازي دادن افكار عمومي را داشت.

عصر روز هفدهم آبان شاه دستور داد شماره تلفن منزل هويدا را بگيرند. يكي از آجودان‌ها به هويدا گفت: اعليحضرت شاهنشاه پشت خط هستند. هويدا گفت: آماده شنيدن فرمايشات همايوني هستم. ارتباط برقرار شد. شاه پس از سلام و احوالپرسي گرم از هويدا و مادر او گفت چون ساواك گزارش داده كه ممكن است عده‌اي از خرابكاران كه اين روزها بسيار جري شده‌اند درصدد سوءقصد به جان شما بر بيايند دستور دادم چند روزي شما را به يك محل امن كه كاملا به وسيله مامورين فرمانداري نظامي محافظت مي‌شود انتقال دهند.

هويدا از روز استعفاي اجباري از پست وزارت دربار شاهنشاهي پيش‌بيني مي‌كرد يك روز به سراغ او هم بيايند، اما شايد تصور نمي‌كرد شاه شخصا و در كمال پررويي به او تلفن كند و او را مطلع نمايد كه دستور بازداشتش را داده است. در دولت شريف امامي، خود نخست‌وزير كه دوست و هم پالكي هويدا بود و ارتشبد قره‌باغي و چند وزير ديگر جلوي بازداشت‌ها را گرفته بودند، اما پس از سقوط آن كابينه، ارتشبد ازهاري كه فرمانبرداري بي چون‌ و چراي شاه بود پس از مشورت‌هاي شاه با عده‌اي از مشاوران و حتي ارتشبد اويسي كه توقيف هويدا را واجب دانست، دستور بازداشت نخست‌وزير مورد اعتماد و چاكرمنش خود را داد. فرماندار نظامي،‌ در دوران پس از شهريور 1320 براي توقيف سياستمداران حداكثر يك يا دو سرهنگ را اعزام مي‌داشت ولي در آخرين حكومت نظامي رژيم پهلوي، به دستور شاه براي بازداشت شخصيت‌هاي سياسي امثال هويدا و سنجابي، سپهبد رحيمي لاريجاني معاون فرماندار نظامي اعزام مي‌شد كه فرستادن يك سپهبد براي توقيف يك سياستمدار، حكايت از اين مي‌كرد كه آن توقيف يك نوع بازداشت محترمانه مي‌باشد.

بدين ترتيب ازهاري بدون كمترين درنگ و ترديد اوامر ارباب را اجرا مي‌كرد.

برادر هويدا، فريدون در كتاب خود زير عنوان سقوط شاه The fall of Shah مي‌نويسد كه پرويز راجي سفير آخر شاه در لندن كه روزگاري دراز رئيس دفتر هويدا بود، روزي از هويدا شنيد كه درباره شاه گفته بود:

«... مرد بسيار خودخواهي است. موقعي كه تشخيص بدهد ديگر برايش استفاده‌اي نداري، بدون يك كلمه حرف، تو را با مغز به زمين مي‌كوبد».

شاه به نشانه اداي احترام به هويدا كه 12 سال و چند ماه نخست‌وزير رژيم او بود سپهبد رحيمي لاريجاني رئيس سابق دانشگاه پليس و يكي از معاونين فرمانداري نظامي را به اتفاق دو سرتيپ به خانه او اعزام داشت. وقتي آن اميران سوار بر دو اتومبيل بنز تيره‌رنگ به خانه مادر هويدا در يكي از مناطق خوش آب و هواي شميران رفتند هويدا از ديدن آنان مطمئن شد توقيف او مانند توقيف سپهبد علوي مقدم وزير كشور كابينه شريف امامي در سال 1339 هـ. ش، سپهبد حاجيعلي كيا رئيس اداره دوم ارتش در سال‌هاي 1339-1337، سرلشكر ضرغام وزير گمركات و دارايي در دوران حكومت دكتر اقبال و شريف امامي، سرتيپ‌نويسي رئيس اداره قند و شكر، خانم دولو ملكه خاويار ايران و نصرت‌الله منتصر كه همگي متهم به تدليس و سوء‌استفاده بودند و دكتر علي اميني نخست‌وزير در سال 1340 هـ. ش دستور بازداشت آنها را به دادگستري داده بود موقت، تشريفاتي و صوري است و بزودي با فرو نشستن انقلاب، آزاد خواهد شد.

سپهبد رحيمي لاريجاني و سرتيپ جلال سجده‌اي و سرتيپ ديگري كه به خانه هويدا رفته بودند پس از ديداري كوتاه با هويدا و ناصر يگانه كه هويدا از او خواسته بود به خانه‌اش بيايد و در حضور ليلا هويدا و مادر او از هويدا خواستند همراه آنها بيايد و مطمئن باشد كه با او در نهايت احترام رفتار خواهد شد و مكان نگهداري او آبرومند است.

هويدا مي‌خواست با اتومبيل پيكاني كه گهگاه محض خودنمايي و اينكه عشق به توليدات ايراني دارد سوار آن مي‌شد به زندان دژبان برود، سپهبد رحيمي لاريجاني تلفني با اويسي تماس گرفت و اويسي دستور داد كه اين كار بدون اشكال است. سپس هويدا يك چمدان حاوي لباس، تعدادي كتاب و داروهاي موردنياز خود را برداشت و پيشاپيش دو اتومبيل بنز اميري كه تيمساران سوار آن بودند راهي اقامتگاه خود شد. اقامتگاه هويدا ابتدا پادگان جمشيديه در شمال غربي تهران بود و پس از چند هفته به يكي از خانه‌هاي امن ساواك در شمال تهران منتقل شد.

بنا به گفته يكي از افسران فرمانداري نظامي وقت، هويدا را نخست به پادگان سلطنت‌آباد بردند و در آنجا در حالي كه ريزش باران شروع شده و هوا گرفته و ملال‌آور بود، از سري نظامي كسب تكليف كردند كه او را كجا جا دهند، تلفني دستور داده شد او را به باشگاه افسران دژبان در پادگان جمشيديه ببرند.

هنگامي كه هويدا را به پادگان جمشيديه بردند توقيف ديگر وزيران آغاز شده بود.

چند روز بعد كه دكتر كريم سنجابي رهبر جبهه ملي پس از مدتي اقامت در پاريس و ديدار با آيت‌الله خميني به ايران بازگشت و اعلام شد كه او مي‌خواهد مفهوم اعلاميه سه ماده‌اي پاريس را تشريح كند، در جلسه مصاحبه مطبوعاتي كه صد تن از خبرنگاران و عده زيادي از طرفداران جبهه ملي حضور يافته بودند سپهبد رحيمي لاريجاني معاون حكومت نظامي به اتفاق عده‌اي از مامورين فرمانداري نظامي وارد حياط و سپس خانه شدند و سپهبد رحيمي لاريجاني با لحن خشن يك برگ اعلاميه سه ماده‌اي پاريس را به سنجابي نشان داد و گفت: «اين اعلاميه شماست؟»

سنجابي در كتاب خاطرات خود كه بر اساس مصاحبه با وي تنظيم شده مي‌گويد: «گفتم: بله.

گفت:‌ شما آن را تاييد مي‌كنيد؟

گفتم: بله:

گفت: شما مخالف سلطنت هستيد و ما وظيفه داريم كه شما را توقيف كنيم. داريوش فروهر اعتراضي كرد و سپهبد به او گفت: شما هم توقيف هستيد.»

آنگاه مامورين حكومت نظامي دكتر سنجابي و داريوش فروهر را به زندان جمشيديه انتقال دادند.

«هر يك در سلول كوچكي كه در حدود 5/1 ذرع در 2 ذرع بود و تخت باريكي داشت ولي خوشبختانه هر دو سلول پهلوي همديگر بودند و يك دوش آب‌گرم هم براي شستشو و توالت وجود داشت زنداني شديم. شب اول ارتباط ما را با اينكه دو اتاق كنار همديگر بود قطع كردند و در فاصله بين آنها سرباز گذاشتند كه ما با يكديگر صحبت نكنيم، بعد متوجه شديم كه پشت ديوار ما عده‌اي از زندانيان دستگاه رژيم هم هستند كه حكومت ازهاري آنها را به صورت ظاهر توقيف كرده بود و آنها عبارت بودند از هويدا نخست‌وزير سابق، نصيري رئيس سازمان امنيت، نيك‌پي رئيس سابق شهرداري تهران، وليان استاندار سابق خراسان و جمعي ديگر. آنها حق گردش در بيرون زندان را داشتند و موقعي كه راه مي‌رفتند و با هم حرف مي‌زدند ما از اين طر

 

ف صداي آنها و مخصوصا خوشمزگي‌هاي وليان را مي‌شنيديم.»

 

 ////

دسته ها :
شنبه بیست و یکم 11 1391 1:3
X