معرفی وبلاگ
فعالییت سازمان زنان انقلاب اسلامی در پی انسجام و هماهنگی و شناسایی زنان فعال منطقه بسته به مهارت و توانمندیی انها در جهت رفع نیازمندرهای زنان ان منطقه . خواهرم بسته به نیاز فکری و روحی و مادی خود با ما هم سخن شو بهترین خوبی ها نزد زنان است امام صادق(ع) باهم شویم ،یکی شویم درمانی برای دردی شویم ............ آن لحظه اي كه زن در خانه خود مي ماند و (به امورزندگي و تربيت فرزند مي پردازد)به خدا نزديكتر است.حضرت زهرا (س)
صفحه ها
دسته
آرشیو
آمار وبلاگ
تعداد بازدید : 2072378
تعداد نوشته ها : 1572
تعداد نظرات : 178
Rss
طراح قالب
موسسه تبیان

....
همان طور كه نظركننده به خورشيد چه بسا با نبودن ابر دچار كوري شود، چه بسا خورشيد وجود مقدس حضرت مهدي(عج) هم اگر ظاهر باشد براي بصيرت شيعيان ضرر داشته باشد و سبب كوري آنان از ديدن حقيقت شود، اما همين بصيرت ها مي تواند تحمل ايمان به او در دوره غيبت را داشته باشد، چنانكه انسان به خورشيد در پشت ابرها مي نگرد و زيان نمي بيند.

خورشيد گاهي از پرده ابر خارج مي شود و بسياري از مردم آن را مي بينند، به همين ترتيب ممكن است كه آن حضرت هم در روزگار غيبت براي بعضي مردم بروز كند.
اهل بيت(ع) در شمول منافع چونان خورشيدند، پس همان طور كه انسان كور، خورشيد را چه ظاهر و چه در پس ابر نمي بيند، كورباطنان هم خورشيد وجود امام غائب را نمي بينند.
"من كان في هذه اعمي فهو في الاخره اعمي و اضل سبيلا" و هركس در اين دنيا كور باشد در آخرت نيز كور خواهد بود، بلكه زيان كارتر و گمراه تر!
چنانكه نور خورشيد در هر خانه اي به مقدار وجود روزنه ها و پنجره ها مي تبايد و به مقداري كه موانع را از جلوي نور برداشته باشند، خانه را روشن مي كند. به همين ترتيب مردم به اندازه اي كه موانع معرفت همچون شهوات نفساني و تعلقات جسماني را از فكر و انديشه خود برداشته و به ميزاني كه پرده هاي تاريك مادي را از روي دل خود كنار زده باشند، مي توانند از نور هدايت حضرت مهدي(عج) و اهل بيت استفاده ببرند، تا امر به آنجا برسد كه مانند شخصي شود كه زير آسمان بدون ابر قرار گرفته كه بدون هيچ حجابي پرتو خورشيد او را از هر طرف احاطه كرده باشد. علامه مجلسي به دنبال اين نكات مي فرمايد: "از اين بهشت روحاني 8 در را به رويت گشودم، درحالي كه خداوند 8 باب ديگر را تيز به فضل خويش بر من گشوده است، لكن عبارت را از ذكر آنها ناتوان مي بينم. چه بسا كه خداوند در باب معرفت اهل بيت(ع)هزار در بر ما بگشايد كه از هر درش هزار در ديگر گشوده شود.
پي نوشت:
1.سوره اسرا، آيه 72
2.بحارالانوار، ج52، ص93 و 94
3. كتاب "امامت، غيبت ظهور"

....

....


دسته ها :
يکشنبه بیست و دوم 11 1391 1:32
X