معرفی وبلاگ
فعالییت سازمان زنان انقلاب اسلامی در پی انسجام و هماهنگی و شناسایی زنان فعال منطقه بسته به مهارت و توانمندیی انها در جهت رفع نیازمندرهای زنان ان منطقه . خواهرم بسته به نیاز فکری و روحی و مادی خود با ما هم سخن شو بهترین خوبی ها نزد زنان است امام صادق(ع) باهم شویم ،یکی شویم درمانی برای دردی شویم ............ آن لحظه اي كه زن در خانه خود مي ماند و (به امورزندگي و تربيت فرزند مي پردازد)به خدا نزديكتر است.حضرت زهرا (س)
صفحه ها
دسته
آرشیو
آمار وبلاگ
تعداد بازدید : 2071146
تعداد نوشته ها : 1572
تعداد نظرات : 178
Rss
طراح قالب
موسسه تبیان
 
 
آيت الله العظمي ناصر مكارم شيرازي در آغاز درس خارج فقه خود كه با حضور طلاب و روحانيان در مسجد اعظم قم برگزار شد،‌ با گرامي داشت ايام الله دهه مبارك فجر، تصريح كردند: بيش از سي سال از عمر با بركت انقلاب اسلامي كه در نوع خود بي سابقه بود مي گذرد، از اين رو همه بايد قدردان اين نعمت باشيم.

وي به وجوه تمايز انقلاب اسلامي در مقايسه با ساير انقلاب‌هاي جهان اشاره و تصريح كرد: معمولا انقلاب‌هاي دنيا يا با كمك غربي ها عليه شرقي ها بوده و يا بالعكس، اما انقلاب اسلامي از متن مردم جوشيد و به معناي واقعي كلمه لاشرقيه و لا غربيه بود و بر اساس اعتقادات مذهبي مردم شكل گرفت و پيشواي آن نيز حضرت امام مرجع عاليقدر و مجاهد مخلص بود.

انقلاب اسلامي ايران وضع جغرافياي سياسي منطقه را عوض كرد

استاد حوزه علميه قم با تاكيد بر اين كه انقلاب اسلامي وضع جغرافياي سياسي منطقه را عوض كرد و در دنيا نيز اثر گذاشت، گفت: با پيروزي انقلاب اسلامي دشمنان نيز پايگاه مهمي را از دست دادند چرا كه همه چيز در آن زمان در كشور ما تحت نظر و خواست آنها انجام مي شد.

وي بيان داشت: آنها با تجهيز صدام جنگ هشت ساله را بر ما تحميل كردند اما به فضل الهي و با حضور و مجاهدت مردم از طريق نظامي نتوانستند به هدف خود برسند، از اين رو سراغ مفاسد اخلاقي و اقتصادي رفتند تا بتوانند از اين طريق انقلاب اسلامي را با شكست مواجه كنند و بحمد الله نتوانسته و ان شاء الله نخواهند توانستند به هدف خود دست يابند.

آيت الله مكارم تاكيد كرد: البته آنها مشكلاتي براي كشور ما ايجاد كردند، اما مردم بيدار هستند و در سايه همدلي، وحدت و ‌صميمت مي توان انقلاب را همچنان حفظ و دشمنان را ناكام و مايوس كرد و الگويي براي ساير كشورهاي بيداري اسلامي شد.

وي با بيان اين كه انقلاب اسلامي نعمتي الهي بود و ما بايد اين نعمت را قدردان بدانيم، اظهار داشت: در قرآن كريم آمده است «ان الله لا يغير ما بقوم حتي يغيروا ما بانفسهم» اگر ما عوض نشويم لطف خدا عوض نخواهد شد؛ پناه بر خدا از روزي كه اختلاف جاي وحدت، بي تقوايي جاي تقوا و دشمني جاي دوستي و كارهاي خلاف جاي اطاعت فرمان الهي را بگيرد در اين صورت خدا نعمت خود را از ما سلب خواهد كرد.

اين مرجع تقليد در ادامه از رسانه ملي به دليل كم توجهي به تبيين دستاوردهاي انقلاب در ايام الله دهه مبارك فجر گلايه كرد و گفت: ما گله‌اي از صدا و سيما داريم، در اين ايامي كه بايد گذشته را كاملا مشخص كنند و تمام مسائل مربوط به وحدت و انقلاب باشد،‌ متاسفانه اخيرا هرچه تلويزيون نگاه مي كنيم مسابقه فيلم هاي فجر و تئاتر و جايزه دادن به اين و آن است.

وي تاكيد كرد: كشوري كه مشكل گراني در آن حاد شده است، متاسفانه همه كارهاي ما شده پرداختن به جشنواره فجر آن هم يك عده بدحجاب‌هاي درجه يك! من وقتي تلوزيون را براي شنيدن اخبار نگاه مي‌كنم مي‌بينيم بازهم جشنواره‌هاي فجر است،‌ خيال مي‌كنم مثل اين كه تلوزيون زمان شاه را نگاه مي‌كنم؛ چرا بايد وضعيت اين گونه باشد؛ البته ما در تلوزيون افراد متعهد سراغ داريم اما نمي‌دانيم چرا اين گونه شده است.

آيت الله مكارم شيرازي افزود: اميدوارم دست اندركاران صدا و سيما اين اشتباه را جبران كنند؛ برخي از مراجع محترم پيام داده بودند كه اينها دارند غوغا مي‌كنند چه كنيم و ما هم اين نكات را بيان كرديم اميدواريم اين وضع اصلاح شود و نگاه كه به صدا و سيما مي كنيم مشاهده كنيم كه تلويزيون زمان انقلاب اسلامي است نه زمان ديگر و اميدواريم گرفتار فرهنگ بيگانه در اداره كشور نشويم.

دولتمردان مراقب باشند و منافع كشورشان را در همكاري با بيگانگان ندانند

وي در بخش ديگري از درس خارج با اشاره به سخنان هفته گذشته خود درباره تركيه، گفت: ما بحثي درباره تركيه داشتيم و در مطبوعات آنجا بازتاب وسيعي داشت و برخي آمده اند و سوء استفاه كرده اند؛ ‌در حالي كه هدف ما اين است كه كه ما دو كشور همسايه هستيم و انتظار داريم دولت آنها كاري بر خلاف روابط همسايگي و ايران و عراق نكند و اين به صلاح خودشان است.

استاد برجسته حوزه در پايان با بيان اين كه مردم تركيه مسلمان و با ايمان هستند، تصريح كرد: ما به آنها علاقه داريم و آنها نيز به ما علاقمند هستند منتهي بايد دولتمردان مراقب باشند و منافع كشورشان را در همكاري با بيگانگان ندانند ما از سر نصيحت بيان كرديم و خير آنها در آن است كه اين كار را بكنند.

آيت الله العظمي ناصر مكارم شيرازي در آغاز درس خارج فقه خود كه با حضور طلاب و روحانيان در مسجد اعظم قم برگزار شد،‌ با گرامي داشت ايام الله دهه مبارك فجر، تصريح كردند: بيش از سي سال از عمر با بركت انقلاب اسلامي كه در نوع خود بي سابقه بود مي گذرد، از اين رو همه بايد قدردان اين نعمت باشيم.
.....
....

دسته ها :
سه شنبه بیست و چهارم 11 1391 1:3
X