معرفی وبلاگ
فعالییت سازمان زنان انقلاب اسلامی در پی انسجام و هماهنگی و شناسایی زنان فعال منطقه بسته به مهارت و توانمندیی انها در جهت رفع نیازمندرهای زنان ان منطقه . خواهرم بسته به نیاز فکری و روحی و مادی خود با ما هم سخن شو بهترین خوبی ها نزد زنان است امام صادق(ع) باهم شویم ،یکی شویم درمانی برای دردی شویم ............ آن لحظه اي كه زن در خانه خود مي ماند و (به امورزندگي و تربيت فرزند مي پردازد)به خدا نزديكتر است.حضرت زهرا (س)
صفحه ها
دسته
آرشیو
آمار وبلاگ
تعداد بازدید : 2080995
تعداد نوشته ها : 1572
تعداد نظرات : 178
Rss
طراح قالب
موسسه تبیان

تاثير روز قدس بر مسئله فلسطين:

اعلام روز جهاني قدس از چند جهت داراي اهميت است كه عبارتند از:

 

1. نشان دادن مخالفت همگاني جهان اسلام با موجوديت اسرائيل:ابتكار ماندگار امام خميني در انتخاب روز قدس ،ضمن نشان دادن مخالفت همگاني ملتهاي مسلمان و دنياي اسلام با موجوديت رژيم اشغالگر قدس،مايه تاليف قلوب و نوعي همگرايي در جهان اسلام شده كه بدين صورت گام اول براي وحدت اسلامي و تشكيل كه همان وحدت كلمه است برداشته شده و راه را براي رسيدن به امت واحده فارق از مليت و نژاد و مذهب هموار مي كند.

 

2. ايجاد اهرم فشار برعليه رژيم صهيونيستي:از جمله اهرمهاي فشاري كه مي توان از آن بر عليه متامع رژيم اشغالگر قدس استفاده كرد روز قدس است عاملي است كه همواره باعث از بين بردن مشروعيت اين رژيم در دنيا مي گردد و نيز تكرار هرساله آن ضمن ايجاد گرايش در جهان اسلام به انديشه هاي ناب امام باعث فراموش نشدن آرمان فلسطين در قلوب مومنين مي گردد ،همچنين اين روز موجبات نا امني در داخل مرزهاي رژيم صهيونيستي شده كه در مقدمه به گوشه اي از تاثيرات آن بر درون جامعه صهيونيستي اشاره گرديد.

 

3. خارج كردن مسئله فلسطين از بعد ملي و تبديل آن به بعد جهاني و اسلامي:همانطور كه در بالا ذكر شد دشمن صهيونيستي سعي داشت كه اين نبرد را به يك منازعه قومي و نژادي بين اعراب و اسرائيل تبديل كند اما با اعلام مواضع امام به عنوان يك مرجع بزرگ ديني در جهان اسلام روحي تازه به بعد اسلامي فراموش شده و نيمه جان مبارزه با اسرائيل دميده شد و باعث گرديد مبارزان فلسطين به جاي انتخاب گزينه هاي چپگرايي ،ملي گرايي و ناسيوناليستي وحتي گرايش به غرب و سازش تنها به گزينه مقاومت اسلامي بينديشند كه شكل گيري گروههاي جهد اسلامي بدست فتحي شقاقي و نير جنبش مقاومت اسلامي (حماس)بدست شيخ احمد ياسين ورويگرداني مردم فلسطين از جنبش فتح در انتخابات اخير مجلس ملي كه جنبشي سكولار فاقد گزينه فوق بود مويد اين نظر است


دسته ها : رمضان
سه شنبه بیست و چهارم 5 1391 13:5
X