معرفی وبلاگ
فعالییت سازمان زنان انقلاب اسلامی در پی انسجام و هماهنگی و شناسایی زنان فعال منطقه بسته به مهارت و توانمندیی انها در جهت رفع نیازمندرهای زنان ان منطقه . خواهرم بسته به نیاز فکری و روحی و مادی خود با ما هم سخن شو بهترین خوبی ها نزد زنان است امام صادق(ع) باهم شویم ،یکی شویم درمانی برای دردی شویم ............ آن لحظه اي كه زن در خانه خود مي ماند و (به امورزندگي و تربيت فرزند مي پردازد)به خدا نزديكتر است.حضرت زهرا (س)
صفحه ها
دسته
آرشیو
آمار وبلاگ
تعداد بازدید : 2072160
تعداد نوشته ها : 1572
تعداد نظرات : 178
Rss
طراح قالب
موسسه تبیان

زنان اسير فلسطيني

مقاومت حماسي زنان اسير فلسطيني در زندان هاي اين رژيم ، برگ زريني در تاريخ مبارزات فلسطين محسوب مي شود . اين زنان دوشادوش مردان ، با تحمل حبس هاي طولاني و انواع شكنجه هاي روحي و جسمي ، نقش بسزايي در تكوين آرمان فلسطين ايفا كرده اند.
راديو رژيم صهيونيستي طي گزارشي به تعدادي از زنان فلسطيني اشاره كرد كه از آغاز انتفاضه ي مسجدالاقصي به اتهام دست داشتن در عمليات ضد صهيونيستي ، در زندان هاي اين رژيم به سر مي برند؛ از جمله :
- آمنه مني دانشجو و روزنامه نگار 25 ساله اي كه صهيونيست ها او را نوك پيكان فعاليت هاي زنان زنداني مي دانند . او ، كه بارها توسط جانيان متجاوز دستگير شده و شكنجه هاي دهشتناكي را در سلول هاي انفرادي متحمل گرديده بود ، در نهايت ، به اتهام كشتن يك يهودي ، به حبس ابد محكوم گرديد .
- عطاف از مجاهدان برجسته ي جنبش « جهاد اسلامي » است كه در سال 1367 به اتهام برنامه ريزي براي انجام عمليات شهادت طلبانه دستگير شد .
- رابعه حمايل دختر چهارده ساله ي فلسطيني است كه به اتهام حمله به يك سرباز يهودي ، رنج و مشقت اسارت را به جان خريد . (22)
- ماجده سلايمه سال هاي طولاني از عمر خود را در زندان هاي صهيونيست ها گذرانده است .
- سوناالراعي ، نسرين طه ، سعاد غزال ، ساره عيسي عمرو ، هنا ابوخضير و ده ها زن اسير ديگر ، (23) كه در شرايطي بسيار سخت در مراكز بازداشت اشغالگران به سر مي برند ، با انواع روش هاي سركوبگرانه ي افراد « شاباك » ( سازمان اطلاعات رژيم صهيونيستي ) مواجهند. صهيونيست ها براي اينكه زنان اسير را به زانو درآورند، از انواع فشارهاي رواني و تهديد استفاده مي نمايند ، ولي بر خلاف تصور آنان ، زنان اسير فلسطيني شجاعت و بي باكي خود را در رويارويي با اقدامات ضد بشري و خشونت بار آنان ثابت كرده و براي حمايت از عزت ، شرف و نجات ميهن خود ، بسياري از ستم ها را تحمل نموده اند .
بنيامين اليعازار، رئيس سابق ستاد ارتش رژيم صهيونيستي ، سخصا با يك زن شهادت طلب فلسطيني ، كه قبل از عمليات بازداشت شده بود ، به گفت وگو پرداخته است . او چنين اعتراف مي كند : درك نمي كنم چه عاملي اين زنان را به انجام اين اعمال خطرناك و استقبال از مرگ ترغيب مي كند. (24) اين واقعيتي است كه اكنون در اذهان زنان فلسطيني جاري است و نويد بخش رهايي سرزمين فلسطين است و به حق ، مي توان از زنان فلسطين به عنوان « مشعلداران آزادي زنان » ياد كرد.


جمعه بیست و هفتم 5 1391 3:37
X