معرفی وبلاگ
فعالییت سازمان زنان انقلاب اسلامی در پی انسجام و هماهنگی و شناسایی زنان فعال منطقه بسته به مهارت و توانمندیی انها در جهت رفع نیازمندرهای زنان ان منطقه . خواهرم بسته به نیاز فکری و روحی و مادی خود با ما هم سخن شو بهترین خوبی ها نزد زنان است امام صادق(ع) باهم شویم ،یکی شویم درمانی برای دردی شویم ............ آن لحظه اي كه زن در خانه خود مي ماند و (به امورزندگي و تربيت فرزند مي پردازد)به خدا نزديكتر است.حضرت زهرا (س)
صفحه ها
دسته
لينك سازمان زنان انقلاب
لينك عاشقان امام نقي
مرگ بر شاهين نجفي(مرتد)
جانم فداي غربتت يا امام نقي (ع)
امام من مهدي
فرهنگ الهي
گل نرگس
اس ام اس جديد
شعرهاي داريوش دوسراني
صهيون ستيزي
شيعه
مجله فيروز جاه
منتظران ظهور
ديار عشق
خدا
بهترين دوست فقط خدا
تنها عشق من خداست
شوق شهادت
سايه
سايه طلبه جوان
سايت شخصي سيد محمد انجوي نژاد
مدرسه علميه الزهرا(س) نصر تهران
☫عشق=خامنه اي☫
خانم دكتر نگار
در طلب معرفت...
گوهركمال ، حجاب برتر
ولايت عشق
غريب تر از غريب الغربا ... امام نقي (ع
غريب سامرا
بسم رب الهادي(ع)
شيدايي رهبر
وبلاگ شهيد همت
ماه نقره اي (بسم رب الشهدا)
مقتدر مظلوم
ولايت سيد علي
حامي رهبر
بسيجي بي ادعا
پايگاه اطلاع رساني استقامت
انفجار نور
ائمه اطها رو شهدا
فيض بوك
هادي نت
شهيدان زنده اند
دانلود جديد ترين مداحي
بهشت (محفل بسيجيان و رهروان شهدا
دينيست(اولين سايت اطلاع رساني ويژه مداحان)
سايت جامع مداحي
نور اسمان
سايت رسمي مداحان اهل بيت
ماه حرم ( روضه العباس)
جام تهي
ما مي توانيم
حمايت از اقتصاد و كار توليد ملي
منتظران مهدي
اخبار پيام نور
ره به ري
لینک دوستان
سايت مراجع تقليد
آرشیو
آمار وبلاگ
تعداد بازدید : 1506744
تعداد نوشته ها : 3305
تعداد نظرات : 487
Rss
طراح قالب
موسسه تبیان

حجاب اگرچه بر زن ومرد واجب است ولي خداوند متعال در قران به زن دستور مراعات حجاب بصورت هاي گوناگون داده است :

 حجاب در رفتار وَلَا يَضْرِبْنَ بِأَرْجُلِهِنَّ لِيُعْلَمَ مَا يُخْفِينَ مِن زِينَتِهِنَّ ( نور / 31 ) و پاهاى خود را [به گونه‏اى به زمين] نكوبند تا آنچه از زينتشان نهفته مى‏دارند معلوم گردد
وَلَا تَبَرَّجْنَ تَبَرُّجَ الْجَاهِلِيَّةِ الْأُولَى ( احزاب /33) و مانند روزگار جاهليت قديم زينتهاى خود را آشكار مكنيد
2 - عدم رابطه و دوستي زنان با مردان و بالعكس وَلاَ مُتَّخِذَاتِ أَخْدَانٍ (نساء /25 ) و( زنان اهل ) دوست‏گيران پنهانى نباشند وَلاَ مُتَّخِذِي أَخْدَانٍ ( مائده / 5 ) و (مردان ) زنان را نبايد در پنهانى دوست‏ خود بگيريد
3 - عدم قرار مخفيانه با زنان : لاَّ تُوَاعِدُوهُنَّ سِرًّا إِلاَّ أَن تَقُولُواْ قَوْلًا مَّعْرُوفًا وَلاَ تَعْزِمُواْ عُقْدَةَ النِّكَاحِ حَتَّىَ يَبْلُغَ الْكِتَابُ أَجَلَهُ وَاعْلَمُواْ أَنَّ اللّهَ يَعْلَمُ مَا فِي أَنفُسِكُمْ فَاحْذَرُوهُ ( بفره / 235) با آنان قول و قرار پنهانى مگذاريد مگر آنكه سخنى پسنديده بگوييد و به عقد زناشويى تصميم مگيريد تا زمان مقرر به سرآيد و بدانيد كه خداوند آنچه را در دل داريد مى‏داند پس از [مخالفت] او بترسيد.
قُل لِّلْمُؤْمِنِينَ يَغُضُّوا مِنْ أَبْصَارِهِمْ وَيَحْفَظُوا فُرُوجَهُمْ وَقُل لِّلْمُؤْمِنَاتِ يَغْضُضْنَ مِنْ أَبْصَارِهِنَّ وَيَحْفَظْنَ فُرُوجَهُنّ َ ( نور/ 30و31) به مردان با ايمان بگو ديده فرو نهند و پاكدامنى ورزند و به زنان با ايمان بگو ديدگان خود را [از هر نامحرمى] فرو بندند و پاكدامنى ورزند.
4 – حجاب در پوشش
يَا أَيُّهَا النَّبِيُّ قُل لِّأَزْوَاجِكَ وَبَنَاتِكَ وَنِسَاء الْمُؤْمِنِينَ يُدْنِينَ عَلَيْهِنَّ مِن جَلَابِيبِهِنَّ (احزاب / 59) اى پيامبر به زنان و دخترانت و به زنان مؤمنان بگو پوششهاى خود را بر خود فروتر گيرند.
وَلَا يُبْدِينَ زِينَتَهُنَّ إِلَّا مَا ظَهَرَ مِنْهَا وَلْيَضْرِبْنَ بِخُمُرِهِنَّ عَلَى جُيُوبِهِنَّ وَلَا يُبْدِينَ زِينَتَهُنَّ (نور/31) و زيورهاى خود را آشكار نگردانند مگر آنچه كه طبعا از آن پيداست و بايد روسرى خود را بر سينه خويش [فرو] اندازند( البته در برابر نامحرم )
5- حجاب در گفتار فَلَا تَخْضَعْنَ بِالْقَوْلِ فَيَطْمَعَ الَّذِي فِي قَلْبِهِ مَرَضٌ وَقُلْنَ قَوْلًا مَّعْرُوفًا ( احزاب /32) پس به ناز سخن مگوييد تا آنكه در دلش بيمارى است طمع ورزد و گفتارى شايسته گوييد.

يکشنبه بیست و ششم 6 1391 11:35

غم و بلا نردبان رسيدن به خدا

درد و غم دروني، آثار و فايده‌هايي دارد كه از آن جمله، بيداري است.
شهيد چمران، آن بيداردل صحنه‌هاي نبرد درون و بيرون مي‌گويد: درد، دل آدمي را بيدار مي‌سازد، روح را صفا مي‌دهد، خودخواهي را نابود مي‌كند، و فراموشي را از بين مي‌برد و انسان را متوجه وجود خويش مي‌كند.
انسان گاه خودش را فراموش مي‌كند كه بدن دارد؛ فراموش مي‌كند كه چقدر ضعيف است؛ فراموش مي‌كند كه مسافر الي الله است، كه بايد كجا برود. درد، انسان را متوجه خويش مي‌سازد، اينكه چه بكند و به كجا برود و به هشدار قرآن توجه كند كه: «انسان اگر خودش را بي‌نياز ديد، دچار سركشي و غرور مي‌شود.» (علق: 6) يا در جاي ديگري از قرآن آمده است: «بعضي از بندگان وقتي به نعمت مي‌رسند، فراموش مي‌كنند و هرگاه به رنج و گرفتاري دچار مي‌شوند، به سوي ما مي‌آيند.» بنابراين، حكمت رنج و مصيبت اين است كه به خود بيايند. امام باقر عليه‌السلام در روايتي مي‌فرمايد: هرگاه خداي تبارك و تعالي، بنده‌اي را دوست بدارد، او را در بلا غوطه ور مي‌سازد و باران بلا را بر سر او مي‌ريزد.
چون به درگاه خدا دعا كند، فرمايد لبيك بنده من! اگر خواسته تو را به زودي دهم، توانايم، ولي اگر برايت ذخيره كنم، براي تو بهتر است.در قرآن آمده است: اي انسان! همانا رنج و مشقت تو در راه خداست تا اينكه عاقبت به ملاقات و حضور پروردگارت برسي. (انشقاق: 6)‌ علامه بزرگوار طباطبايي درباره اين آيه مي‌فرمايد: اين كدح، خود كاويدن است، كوشش توأم با جوشش است. هر چه انسان جوشش داشته باشد، به كوشش او اضافه مي‌شود و هرچه كوشش كند، به جوشش مي‌رسد. يك عده هستند كه كوشش بي‌جوشش دارند، اينها فايده ندارد. لازمه بيداري، پاكي فطرت از زنگارها و زدودن غبار غفلت و دنيازدگي است. چيزي كه درون انسان را پاك و مصفا مي‌كند، وجود درد و غم است. بر اين اساس، شهيد چمران مي‌گويد: خدايا، تو را شكر مي‌كنم كه مرا با درد آشنا كردي تا درد دردمندان را لمس كنم و به ارزش كيميايي درد پي ببرم و ناخالصي‌هاي وجودم را در آتش درد دردمندان بسوزانم و هواهاي نفساني خود را زير كوه غم و درد بكوبم و هنگام راه رفتن روي زمين و نفس كشيدن هوا، وجدانم آسوده و خاطرم آرام باشد تا به وجود خود پي ببرم و موجوديت وجود خود را احساس كنم و او را به حركت وادارم. گاهي انسان هر چه مي‌كوشد، به حزن دروني و معنوي‌ نمي‌رسد كه در اين حال، همدردي با ديگران كارساز است. در روايتي از اميرالمؤمنين علي عليه‌السلام آمده است: «ما جوهر شيعيان را در بلا تعيين مي‌كنيم.» و باز مي‌فرمايد:
«نردباني كه انسان را به سوي خدا بالا مي‌برد، همين نردبان بلاست.»
شهيد چمران هم در مضموني بسيار زيبا، اشاره مي‌كند انساني كه سختي نديده است و بار مشكلات را در زندگي بر دوش‌ نمي‌كشد، طبيعي است كه اجر او بسيار كم است و كساني كه درد و رنج بسياري را تحمل مي‌كنند، به همان ميزان مزد مي‌برند. http://armandaily.ir/Default.aspx?NPN_Id=115&pageno=11
چهارشنبه بیست و دوم 6 1391 10:41



3- خطر عُجب و غرور، در عبادات

مسأله‌ي ديگر اينكه گاهي وقت‌ها يك كاري را هم مي‌كنيم. فكر مي‌كنيم عبادت است. من يك ختم قرآن خواندم. من چقدر افطاري دادم. چقدر صدقه دادم. چقدر جهازيه دادم. چند بار، مكه، مشهد و عمره رفتم. چه و چه و چه... اما اينها به قيامت هم رفته يا نه؟ قرآن نمي‌گويد: «من عمل بالحسنه». كسي حسنه انجام بدهد، مي‌گويد: «مَنْ جاءَ بِالْحَسَنَة» (انعام/160) «جاء» يعني حسنه‌اش را بردارد بياورد. چون خيلي وقت‌ها يك عبادتي مي‌كني، اما منت مي‌گذاريم، خراب مي‌شود. غرور ما را مي‌گيرد، خراب مي‌شود. عجب ما را مي‌گيرد، خراب مي‌شود. يعني گاهي وقت‌ها ما عبادت مي‌كنيم، اما اين عبادت‌ها يا اولش با ريا خراب مي‌شود، يا وسطش با عجب خراب مي‌شود. يا آخرش يك گناهي مي‌كنيم، حبط مي‌شود. يك مثل هست مي‌گويند: گاو نه من شير مي‌دهد ولي پايش را در اين شير مي‌گذارد و خراب مي‌شود. بنابراين بايد مواظب باشيم بعضي گناه‌ها خوبي‌هاي ما را هم از بين مي‌برد.
مسأله‌ي ديگر بعضي‌ها فكر مي‌كنند زرنگ هستند، از دروغ، كم فروشي، رشوه، حقه‌بازي مي‌خواهند پول گير بياورند. قرآن يك آب پاكي روي دست اينها ريخته و گفته: آقاجان، تو فكر نكن با گناه پولدار شدي. اگر گناه نمي‌كردي «مِنْ حَيْثُ لا يَحْتَسِبُ» (طلاق/3) از جايي كه فكر نمي‌كردي. كساني كه با برنامه‌ريزي طرح كلاهبرداري، رشوه، دروغ، گناه، كساني كه از راه حرام پولدار مي‌شوند بدانند كه از تقوا بيرون مي‌روند، و كسي هم كه از تقوا بيرون رفت، «يَرْزُقْهُ مِنْ حَيْثُ لا يَحْتَسِب‏» نيست. خدا در قرآن گفته اگر تقوا داشته باشي از راهي كه پيش بيني نمي‌كردي من رزقت مي‌دهم. اما اگر از گناه به گناه پريدي، آن سهم «لا يَحْتَسِب‏» را از تو حذف مي‌كنم. اين هم يك مسأله‌ي مهمي است. هيچكس فكر نكند من يك دروغ گفتم، اينقدر گير من آمد. يك كم‌فروشي، يك رشوه، يك حقه‌بازي كردم، يك زد و بندي كردم، فلان مبلغ گير من آمد. بله قرآن گفته: فلان مبلغ گيرت آمد. اما اگر گناه نمي‌كردي، همين فلان مبلغ را از راه ديگر تأمين مي‌كردم. اين هم يك نكته.
                                        

سه شنبه بیست و یکم 6 1391 18:54

2- نقش گناه والدين در فرزندان و نسل آنها

بسم الله الرحمن الرحيم. تذكرات: يك گناه مي‌تواند يك نسلي را بدبخت كند. مثل پدر و مادر ما. آدم و حوا يك گناه كرد. از محيط رفاه خارج شد، همه ما به دردسر افتاديم. قرآن هم يك آيه دارد مي‌گويد: «مَنْ قَتَلَ نَفْساً بِغَيْرِ نَفْسٍ أَوْ فَسادٍ فِي الْأَرْضِ فَكَأَنَّما قَتَلَ النَّاسَ جَميعا ً وَ مَنْ أَحْياها فَكَأَنَّما أَحْيَا النَّاسَ جَميعاً» (مائده/32) يعني كشتن يك نفر، كشتن يك نسل است. چون يك نفر مي‌تواند سرچشمه‌ي يك نسل باشد. گناه را سبك نشماريم.
گاهي مي‌گويند: توبه كردم. توبه گناه را مي‌بخشد. اما اثر وضعي‌اش را دارد. كسي شراب خورده، بعد هم مي‌گويد: بد كردم، خدايا ببخش. خيلي خوب، خدا گناه شراب خوردنت را مي‌بخشد. اما بد مستي‌اش هست. توبه جلوي مستي را... بگوييد... نمي‌گيرد. و لذا قرآن مي‌گويد: «فَتَابَ عَلَيْه‏» (طه/122) اما «اهْبِطَا» (طه/123) ديگر جاي شما در آن باغ نيست. ولو حالا شما را بخشيدم. اين يعني چه؟ يعني گناه اثر وضعي‌اش را دارد.
گناه وقتي خطرناك است كه سيره باشد. در قرآن معمولاً مي‌گويد: «كانُوا يَفْعَلُونَ» (مائده/79) «كانُوا يَعْلَمُونَ» (بقره/102) خيلي «كانوا، كانوا» در قرآن است. يعني روشش اين است. يك گناه قابل بخشيده شدن است. اما اگر كسي كارش اين شد. ببين يكوقت يك كسي مي‌زند يك نفر را مي‌كشد. راننده خوابش برده يا پايش را به جاي ترمز روي گاز گذاشته، ولي يك كسي آدم كش است. كارش اين است. اگر كارش باشد ديگر مشكل است. سعي كنيم اگر گناه كرديم گناهكار نشويم. لغزشي بود. بله دلايلي بود من گول خوردم. معذرت مي‌خواهم! اين كاره نشويم.
                                        

سه شنبه بیست و یکم 6 1391 18:39
X