معرفی وبلاگ
فعالییت سازمان زنان انقلاب اسلامی در پی انسجام و هماهنگی و شناسایی زنان فعال منطقه بسته به مهارت و توانمندیی انها در جهت رفع نیازمندرهای زنان ان منطقه . خواهرم بسته به نیاز فکری و روحی و مادی خود با ما هم سخن شو بهترین خوبی ها نزد زنان است امام صادق(ع) باهم شویم ،یکی شویم درمانی برای دردی شویم ............ آن لحظه اي كه زن در خانه خود مي ماند و (به امورزندگي و تربيت فرزند مي پردازد)به خدا نزديكتر است.حضرت زهرا (س)
صفحه ها
دسته
آرشیو
آمار وبلاگ
تعداد بازدید : 2084713
تعداد نوشته ها : 1572
تعداد نظرات : 178
Rss
طراح قالب
موسسه تبیان
 
     محققان به برخي نكات در خصوص سالم نگه داشتن چشم‌ها و محافظت از بينايي اشاره كردند.   به گزارش ايسنا، براي حفاظت از بينايي خود بايد مرتب براي معاينه‌هاي چشم پزشكي اقدام كنيد.   محققان مراكز كنترل و پيشگيري از بيماري‌هاي ايالات متحده تاكيد مي‌كنند: محافظت از بينايي بايد همانند « اولويت‌هايي مثل سالم غذا خوردن و فعاليت فيزيكي صحيح» باشد. اين مركز پيشنهاداتي را در خصوص نحوه سالم نگه داشتن چشم‌ها ارائه مي‌كنند:   - براي معاينات چشم به طور منظم برنامه ريزي كنيد، از سابقه خانوادگي خود در خصوص بيماري‌هاي چشم مطلع باشيد.   - غذاهاي سالمي بخوريد كه باعث افزايش بينايي مي‌شوند مانند سبزيجات با برگ‌هاي سبز تيره و ماهي كه غني از اسيدهاي چرب امگا 3 است.   - وزن مناسب بدن خود را حفظ كنيد و سيگار نكشيد.   - در هنگام ورزش كردن، انجام كارهاي مربوط به باغباني و يا در حين تعميرات در منزل به وسيله عينك‌هاي معمولي يا عينك‌هايي كه اطرافش پوشيده شده باشد، از چشم خود با حفاظت كنيد.   - از عينك آفتابي كه مانع از اشعه‌هاي مضر UVA و UVB مي شود، استفاده كنيد.   - قبل از دست زدن به لنزهاي تماسي دست‌ها را به خوبي شسته لنزها را قبل از استفاده با دقت ضد عفوني كنيد.    
دسته ها :
شنبه یازدهم 3 1392 7:1
 
 
 
نتايج يك مطالعه جديد نشان داد: با مصرف عصاره نعناع، دريافت غذا و وزن بدن در شرايط استرس بهبود مي‌يابد.
           
               
    به گزارش جهان به نقل از ايسنا منطقه دانشگاه علوم پزشكي تهران، استرس با تداخل در عملكرد فيزيولوژيك سيستم‌هاي مختلف باعث بروز تغييراتي در پاسخ‌هاي رفتاري از جمله دريافت غذا مي‌شود. با توجه به اثرات نعناع در طب سنتي بعنوان داروي مؤثر روي برخي بيماري‌ها در مطالعه‌اي اثر نعناع بر ميزان دريافت غذا و وزن در شرايط استرس بي‌حركتي مورد مطالعه قرار گرفت. اين مطالعه توسط دكتر رضا رحمتي از گروه فيزيولوژي دانشكده پزشكي دانشگاه علوم پزشكي گلستان و همكارانش انجام شد.
در اين پژوهش، جهت انجام آزمايش موش‌هاي سوري در سه گروه ۱۰تايي استرس، استرس همراه با تزريق داخل صفاقي عصاره نعناع و گروه كنترل قرار گرفتند. در گروه استرس و استرس همراه با تزريق داخل صفاقي عصاره نعناع (mg/kg ۲۷) موش‌هاي سوري به مدت چهار ساعت در روز براي سه روز تحت استرس بي‌حركتي قرار گرفتند. همچنين دريافت غذا و وزن موش‌ها اندازه‌گيري شد. يافته‌ها حاكي از آن است كه اختلاف معني‌داري در دريافت غذا بين گروه‌هاي كنترل و استرس، استرس و استرس بعلاوه عصاره نعناع و هم‌چنين بين گروه كنترل و استرس بعلاوه عصاره نعناع مشاهده مي‌شود. ميانگين وزن گروه استرس و گروه استرس بعلاوه عصاره نعناع قبل و بعد از آزمايش اختلاف معني‌داري را نشان مي‌دهد. نتايج اين بررسي نشان مي‌دهد كه ميزان خوردن غذا و همچنين وزن بدن در گروه تحت استرس بي‌حركتي در مقايسه با گروه كنترل كاهش مي‌يابد. تجويز عصاره نعناع باعث مي‌شود كه دريافت غذا و وزن بدن در شرايط استرس بهبود يابد. اين پژوهش در مجله دانشگاه علوم پزشكي سمنان منتشر شده است.    
دسته ها :
شنبه یازدهم 3 1392 6:57

اين روز ها ...

 

اين روز ها براي تك تك ايراني ها در هر گوشه ي دنيا مهمترين روز به شمار مياد

خيلي بايد هوشيار باشيم تا بتوانيم از اين امتحان سر بلند بيرون بياييم


نمي دونم كي چقدر دق دقه اين روز ها رو داره

ولي من به سهم خودم به همه ي ايراني هاي عزيزم سفارش مي كنم كه حواس ها جمع باشه دشمن در كمين نشسته تا قدم برداشتن شما رو نظاره كنه 

 

اگه شما جلو بياييد كه دشمن سر كوب مي شه و شكست خورده به عقب برمي گرده

اما اگه شما قدم برنداريد دشمن قدم برمي داره

اين يك حماسه ي سياسي هستش

پس حواس ها جمع باشه و بيدار و هوشيار به سمت انقلاب اسلامي ايران  قدم بر داريد

و در اين انتخابات از همه دفعه ها  بهتر و بيشتر شركت كنيد

تا دشمنان اسلام سرخورده تر از هميشه به عقب رانده بشه

به ياري خدا انشالله همه دست به دست هم بديم تا بهترين و اصلح ترين رو انتخاب كنيم

تا دل امام خامنه اي رو هم شاد كرده باشيم  .

دسته ها :
سه شنبه هفتم 3 1392 20:33

السلام عليكَ يا ابا عَبداللهِ وَ علي الاَرواح الَّتي حَلت بفنآئِكَ عليكَ مِني سلامُ الله ابداً ما بَقيتُ وَ بقيَ الليلُ وَ النهارَوَ لاجعلهُ اللهُ اخرَ العهدِمني لزيارتكم السلامُ علي الحسين وعلي علي بن الحسين و علي اولاد الحسين و علي اصحاب الحسين

دسته ها :
سه شنبه هفتم 3 1392 1:10
 
 

رسانه هاي عربي لحظاتي پيش از وقوع انفجارهاي تروريستي در مناطق مختلف بغداد خبر دادند.

به گزارش افكارنيوز، منابع خبري از انفجار خودروي بمبگذاري شده در منطقه البياع در جنوب غرب بغداد خبر دادند.

از سوي ديگر منابع امنيتي عراقي اعلام كردند: آمار انفجار خودرو بمبگذاري شده در ميدان النصر در خيابان السعدون به ۶ كشته و ۱۴ زخمي افزايش پيدا كرده است.

يك منبع امنيتي عراقي گفت: در اثر انفجار خودرو بمبگذاري شده در منطقه بغداد الجديده در جنوب شرقي بغداد يك نفر كشته و ۹ نفر ديگر زخمي شده اند.

از سوي ديگر شبكه الميادين از انفجار بمبي در پاركينگ نزديكي مرقد امام كاظم(ع) در بغداد خبر داد.

اين شبكه همچنين از انفجار بمب در بازاري در شمال بغداد خبر داد. الميادين همچنين از انفجار دو خودرو بمبگذاري شده در جنوب بغداد خبر داد كه بر اثر آن، ۵ نفر كشته و ۱۷ نفر ديگر زخمي شدند

دسته ها :
دوشنبه ششم 3 1392 20:44
 
 

 رسولُ اللّه ِ صلي الله عليه و آله :

أوَّلُ مَن يَدخُلُ النّارَ أميرٌ مُتَسَلِّطٌ لَم يَعدِلْ، و ذو ثَروَةٍ مِنَ المالِ لَم يُعطِ المالَ حَقَّهُ، و فَقيرٌ فَخورٌ
نخستين كسي كه به دوزخ مي رود، زمامدار قدرتمندي است كه عدالت نورزيده و ثروتمند متمكّني است كه حقوق ماليش را نپرداخته و تهيدست فخر فروش است.

دسته ها :
دوشنبه ششم 3 1392 13:18



الا بقاي شريعت ز پاسداري تو
تداوم ره عترت ز اشك جاري تو
سلام بر تو كه اسلام از تو جاويد است
فروغ مكتب عشق است يادگاري تو
تو در جهاد حسيني شريك او بودي
كه داغهاي دلت بود زخم كاري تو
شنيده گوش زمان ناله هاي جانسوزت
و ليك ديده گردون نديده زاري تو
توئي عزيز خدا و خدا كند خوارش
هر آن كسي كه سخن آورد زخواري تو
اسير دشت بلا زينب اي عقيله وحي
به صبر درس وفا داد بردباري تو
حسين و آن همه قدرت براي كرببلا
هنوزه بود نگاهش به دست ياري تو
حسين دست كرامت به سينه تو گذاشت
كه سر فرازي ات افزود و پايداري تو
ره نجات نشان داده اي به دشمن هم
زهي گذشت و شگفتا بزرگواري تو
تو خويش را سپر جان كودكان كردي
به حيرتم ز امانت نگاهداري تو
تو اي اميد دل اهل بيت يا زينب
مرا كشلانده به اينجا اميدواري تو
برند سرمه ملائك زخاك درگاهت
مؤيد آمده اينجا به خاكساري تو
دسته ها :
شنبه چهارم 3 1392 18:46

..


حضرت زينب كبرى عليها السلام در روز پنجم جمادى الاولى سال پنجم يا ششم هجرى قمرى در شهر مدينه منوّره متولّد گرديده و جهان را به قدوم خويش مزين فرمودند.

نام مبارك آن بزرگوار زينب، و كنيه گراميشان ام الحسن و ام كلثوم و القاب آن حضرت عبارتند از: صدّيقة الصغرى، عصمة الصغرى، ولية اللّه العظمى، ناموس الكبرى، شريكة الحسين عليهالسّلام و عالمه غير معلّمه، فاضله، كامله و ... پدر بزرگوار آن حضرت، اوّلين پيشواى شيعيان حضرت اميرالمؤمنين على بن ابيطالب عليهماالسّلام، و مادر گرامى آن بزرگوار، حضرت فاطمه زهرا سلام اللّه عليها مي باشد.
در آن زمان كه صديقه كبري (عليها السلام) به اين گوهر درياي عصمت و طهارت باردار بود، پيامبر اكرم (صلي الله عليه و آله) در مدينه حضور نداشتند و به سفري رهسپار بودند. هنگامي كه وجود مقدس زينب كبري (سلام الله عليها) متولد گشت، صديقه طاهره (عليها السلام) به اميرالمؤمنين (عليه السلام) فرمود كه چون پدرم در سفر است و در مدينه حضور ندارد، شما اين دختر را نام بگذاريد. آن حضرت فرمود: من بر پدر شما سبقت نمي گيرم، صبر نما كه به اين زودي رسول خدا باز خواهد گشت و هر نامي كه صلاح داند بر اين كودك مي نهد.
هنگامي كه سه روز گذشت، رسول خدا (صلي الله عليه و آله) مراجعت نمود و و همانگونه كه رسم و سيره رسول اكرم (صلي الله عليه و آله) بود، نخست، به منزل حضرت زهرا (عليها سلام ) وارد گشتند.


امام علي (عليه السلام) خدمت آن حضرت عرض كرد: يا رسول الله! خداوند متعال دختري به دخترت عطا فرموده است، نامش را معين فرماييد. فرمود: اگر چه فرزندان فاطمه اولاد من مي باشند، لكن امر ايشان با پروردگار عالم است و من منتظر وحي ميباشم. در اين حال جبرييل نازل شد عرض كرد: يا رسول الله! حق تو را سلام مي رساند و مي فرمايد: نام اين مولود را " زينب " بگذار، چرا كه اين را در لوح محفوظ نوشته ايم.
رسول اكرم (صلي الله عليه و آله) قنداقه آن مولود گرامي را طلبيد و به سينه چسبانيد، ببوسيد و نامش را زينب نهاد و فرمود: به حاضرين و غايبين امت، وصيت مي نمايم كه حرمت اين دختر را پاس بدارند. همانا كه او به خديجه كبري (عليها سلام) شبيه است.

..

دسته ها :
شنبه چهارم 3 1392 17:37
 




ليله اسري بي الي السما لم اجد بابا ولا حجابا ولا شجرا و لا ورقه ولا قمره الا مكتوب عليها علي علي وان اسم علي مكتوب علي كل شي

رسول الله ميفرمايند:

شبي كه به آسمانها رفتم دري و پرده اي و درختي و برگي و ميوه اي نديدم مگر اينكه بر روي آن نوشته شده باشد" علي علي " و همانا نام علي بر همه چيز نوشته شده است

منبع:كتاب القطره-ج۱-ص۲۴۴

پس مالك هست كه نامش بر همه چيز حك شده است...
دسته ها :
پنج شنبه دوم 3 1392 12:35
دسته ها :
پنج شنبه دوم 3 1392 12:19
دسته ها :
پنج شنبه دوم 3 1392 9:5

روزها گفت علي ، صبح و مسا گفت علي ،

شيعه افتاد زپا ، خواست ز جا گفت علي

جسم و تن گفت علي ، عقل و بدن گفت

روح در موقع ايجاد شدن گفت علي

كاف ونون گفت علي ، كن فيكون گفت علي ،

گلبول و رگ و اكسيژن و خون گفت علي

شاهدم گفت علي ، معتقدم گفت علي ،

قلب و دهليز و دو بطن و كبدم گفت علي

دسته ها :
پنج شنبه دوم 3 1392 1:44

..محمدباقر قاليباف:
در سال 1340 در طرقبه به دنيا آمدم. روز اول شهريور. طرقبه شهر كوچكي است و ييلاق مشهد محسوب مي‌شود. پول‌دار نبوديم. زندگي‌مان معمولي بود و چرخ آن بي هل‌دادن نمي‌چرخيد. من بچه بودم. درآمدي نداشتم. اما هر وقت مي‌توانستم كار كوچكي كنم و درآمد اندكي به دست بياورم كه كمك پدر و خانواده باشد اين كار را مي‌كردم.
روابط ما در خانواده‌مان روابط گرمي بود. همديگر را دوست داشتيم و دوست داريم. چيز عجيبي هم نيست. مردم ايران معمولا همين ‌طوراند. پدرم محور خانواده است. انسجام و پيوستگي خانه با او بود. در كنار او محبت ميان باقي اعضاي خانواده معنا پيدا مي‌كرد.

...

دسته ها :
چهارشنبه اول 3 1392 14:24

علي‌اكبر ولايتي:
على ‌اكبر ولايتى در 4 تير سال 1324، در رستم آباد، يكى از 33 روستاى شميران در خانواده‌اي متوسط به دنيا آمد.
ولايتى در خانواده‌اى نسبتا شلوغ (5 دختر و 1 پسر) به دنيا آمد. او كودكى آرام بود و بيشتر وقت خود را به مطالعه كتاب مي‌گذراند، به طورى كه در 9 سالگى، كتاب 7 جلدى اسكندر‌نامه، و در كلاس پنجم ابتدايى، كتاب كليله و دمنه را خواند. از نوجوانى علاقه فراوانى به كتاب‌هاى تاريخى داشت، به حدى كه گاه 12 ساعت شبانه روز را به مطالعه تاريخ مى گذراند.

چهارشنبه اول 3 1392 14:14

محمدرضا عارف:
محمد‌رضا عارف در سال 1330 خورشيدي در خانواده‌اي مذهبي در شهر يزد به دنيا آمد. پدر وي حاج ميرزا احمد عارف يكي از بازاريان سرشناس و از چهره‌هاي محبوب و مردمي و مذهبي يزد و هم‌چنين از خادمان حضرت سيدالشهدا (ع) بود كه مجالس روضه‌خواني و روشن‌گري منزل ايشان در شهر يزد در سال‌هاي پيش و پس از انقلاب به‌عنوان پايگاه دانشجويان، دانشگاهيان و فرهيختگان يزد به حساب مي‌آمد.

ويژگي بارز محمدرضا عارف در كودكي نبوغ ذاتي وي در علم رياضي بود، آن‌چنان كه در سن 5 سالگي مسلط به حساب سياق بود و پس از آن نيز درخشش بي‌نظير وي در درس رياضي چنان بود كه توانست در مسابقات رياضي كشور در رامسر در سال 1348 رتبه اول كشوري را به دست آورد و در كنكور سراسري رشته‌ي رياضي سال 1349حائز رتبه‌ي دوم كشوري شده و پس از تحصيل در رشته‌ي مهندسي برق دانشكده‌ فني دانشگاه تهران و موفقيت در كسب رتبه‌ اول اين دانشكده در سال 1354 با معدل 3/91 از 4 از آن دانشكده فارغ‌التحصيل شود.

چهارشنبه اول 3 1392 14:11

محمد غرضي:

محمد غرضي يكي از چهره هاي كمتر شناخته شده اي كه اين روزها كمي بيشتر از قبل خبرساز شده است، چهره اي كه بسياري نه او را مي شناسند و نه از مسئوليت ها و سوابق كاري وي اطلاعات شفاف و درستي دارند.

بسياري هم با شنيدن اخبار گوشه و كنار مبني بر احتمال احراز صلاحيت وي براي انتخابات رياست جمهوري در اولين واكنش با ابهامات بسيار مي گويند: غرضي كيست؟

اما به راستي محمد غرضي كيست؟ آيا سوابق اجرايي قابل دفاعي در نظام جمهوري اسلامي ايران داشته است و با چه انگيزه اي پا به ميدان رقابت گذاشته كه توانسته از بسياري از چهره هاي بيشتر شناخته شده سبقت گرفته و صلاحيتش براي شوراي نگهبان احراز شود.

محمد غرضي در سال 1320، در اصفهان، متولد شد و پس از گذراندن تحصيلات ابتدايي و متوسطه در سال 1340 براي تحصيل در رشته الكترونيك وارد دانشگاه تهران شد و توانست با مدرك فوق ليسانس در رشته الكترونيك از اين دانشگاه فارغ التحصيل شود.

غرضي در سال 1346 براي يكسال ايران را به مقصد فرانسه ترك كرد تا در دوره هاي تخصصي انتقال و توزيع نيروي برق شركت كند.
زندگي سياسي محمد غرضي از سال 1353 يعني سه سال پس از آنكه وي به دليل مخالفت با رژيم شاهنشاهي به زندان افتاد، آغاز شد و زمينه اي فراهم كرد تا وي در سال 1355 براي ادامه مبارزات سياسي خود عازم نجف شود.

وي قبل از ترك كشور، به عضويت سازمان مجاهدين خلق ايران در آمد و از زمانيكه امام خميني عازم پاريس شد تا زمان بازگشت به وطن، آن بزرگوار را همراهي كرد.
طي سالهاي 1360 تا 1364 غرضي به عنوان وزير نفت در كابينه ميرحسن موسوي و در سالهاي 1364 تا 1376 به عنوان وزير پست و تلگراف و تلفن در كابينه هاشمي رفسنجاني ايفاي نقش كرد.
وي نمايندگي دور اول مجلس شوراي اسلامي، استانداري خوزستان، استانداري كردستان و فعاليت در سپاه پاسداران را در سوابق كاري خود داراست.

محمد غرضي پس از سالها دور ماندن از عالم سياست و امور اجرايي كشور، پنج شنبه 19 ارديبهشت همزمان با ثبت نام از كانديداهاي رياست جمهوري در وزارت كشور حضور يافت و براي انتخابات ثبت نام كرد و در جريان اين ثبت نام شعار خود را «دولت ضد تورم» ناميد.

دكتر سعيد جليلي دبير شوراي عالي امنيت ملي دقايقي پيش به صورت سرزده با حضور در ساختمان وزارت كشور در خيابان فاطمي به عنوان نامزد انتخابات رياست جمهوري ثبت نام نمود.

ثبت نام ايشان در حالي رخ داد كه در طول ماه هاي گذشته جمع كثيري از دانشجويان، طلاب، نخبگان و اقشار مختلف مردم از سراسر كشور با تجمع و امضاء طومار از ايشان براي حضور در عرصه انتخابات دعوت نموده بودند.

چهارشنبه اول 3 1392 14:9
حجت الاسلام قرائتي در سلسله جلسات اخلاق مسجد امام صادق(ع)
دوره آخر الزمان، انسان هاي سرشناس از اذان گفتن خجالت مي كشند
شبهه اي را مطرح مي كنند كه مگر مي شود يك فرد خردسال امام باشد، بايد در پاسخ گفت كه امامت به سن و سال نبوده، بلكه علمي است كه خداوند به يك فرد عطا مي كند.

شب گذشته همزمان با شب ولادت امام جواد و حضرت علي‌اصغر(ع)، حجت الاسلام محسن قرائتي در ادامه سلسله جلسات اخلاق مسجد جامع امام صادق (ع) به ايراد سخنراني پرداخت.
وي با اشاره به لزوم توجه ويژه به مسائل اخلاقي گفت: در روايت داريم كساني كه با اخلاق مسلمان مي شوند بيشتر از كساني هستند كه عقلاني به اسلام روي مي آورند و اگر ما به تاريخ نگاهي بيندازيم مي بينيم هرجا هر فردي كه به بيراهه رفته، به دليل دوري او از اخلاق بوده است. حجت الاسلام قرائتي با بيان اينكه عزت را فقط و فقط خداوند به انسان مي دهد، افزود: عزيز و يا ذليل بودن هر فرد در دستان خداست و اينكه ما بعضا براي بدست آوردن عزتي هرچند كوتاه مدت تلاش هاي غير الهي مي كنيم از ضعف در ايمانمان است. وي اضافه كرد: چه اشكالي دارد كه اگر انسان مطلبي را نمي داند بگويد "بلد نيستم". روايت داريم كه به هر كس كه مي رسيد او را بهتر از خود بدانيد. مسئول ستاد اقامه نماز كشور با اشاره به حديثي در ارتباط با ويژگي هاي آخرالزمان گفت: در دوره آخر الزمان، انسان هاي سرشناس و مشهور از اذان و الله اكبر گفتن خجالت مي كشند. به من قرائتي اگر همين الآن بگويند ده ميليون مي دهيم برو در كنار ميدان فلسطين اذان بگو، اين كار را نمي كنم و خجالت مي كشم. وي با اشاره به اين مطلب كه مشكل حال حاظر جامعه ما اخلاق است نه علم افزود: براي مثال دانشجو از كنار استاد رد مي شود و به او سلام نمي دهد. دليلش را كه جويا مي شويم مي گويد اين ترم با اين استاد درسي برنداشته ام! حجت الاسلام قرائتي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به سالروز ميلاد امام جواد (ع) در ماه رجب و نائل شدن ايشان به امامت در سن خردسالي اظهار داشت: شبهه اي را مطرح مي كنند كه مگر مي شود يك فرد خردسال امام باشد، بايد در پاسخ گفت كه امامت به سن و سال نبوده، بلكه علمي است كه خداوند به يك فرد عطا مي كند. وي در پايان افزود: بايد جنبشي را در جامعه ايجاد كنيم كه همه به سمت تفسير پيش بروند.
به گزارش عقيق، سلسله جلسات مباحث اخلاقي، دوشنبه ها بعد از نماز مغرب و عشاء در مسجد جامع امام صادق (ع) واقع در ميدان فلسطين برگزار مي شود.
دسته ها :
چهارشنبه اول 3 1392 11:59

روز هاي پنج شنبه از ساعت 9 تا 10 صبح ورزش پيلاتس و 

از ساعت 10 تا 11 كلاس هاي احكام و تفسير

و هم چنين قرائت زيارت ال ياسين در بيت الحسن (ع)

برگزار مي گردد

ادرس :خيابان فاطمي بين جمالزاده و سيندخت


در ضمن  ترم اول به صورت رايگان مي باشد

دسته ها : اخبارمنطقه6
چهارشنبه اول 3 1392 1:54
دسته ها :
سه شنبه سی یکم 2 1392 11:51

پنج شنبه ها 9تا10ورزش پيلاتس

و ساعت 10تا11كلاس هاي تفسير و احكام 

 

و هم چنين زيارت ال ياسين خوانده مي شود .

 

در ........

سه شنبه سی یکم 2 1392 9:24
 
 

امام       زين العابدين حضرت سجاد(ع)، علاوه بر آثار مادي و دنيوي اين عمل نيكو نويد بهشت را براي عامل به آن نيز هديه داده است.
ايشان مي فرمايند:
سخن خوب ونيكو ،مال را زياد مي كند،رزق را افزايش مي دهد،اجل را به تاخير مي اندازد و آدمي را نزد خانواده اش محبوب مي گرداندو او را داخل بهشت مي كند.(1)

امام باقر(ع) فرمود: براي وسعت رزق از خداوند در نماز واجب پس از ذكر سجده اين دعا خوانده شود:

«يا خَيرَ المَسؤُولينَ، وَ يا خَيرَ المُعطينَ، اُرزُقني وَ ارزُق عَيالي مِن فَضلِكَ الواسِع فَانَّك ذُو الفَضل العَظيم(2)؛ اي بهترين سؤال شدگان، اي بهترين بخشندگان، از فضل و فزوني خود روزي من و عيالم را برسان، چه اينكه تو داراي فضل و فزوني بزرگ هستي.»(3)


پي نوشت :

1_(امالي شيخ صدوق ص 2)
2_( اصول كافي، ص۵۵۱.)
3_( عرفان و عبادت، ص)۶۰۴

دسته ها :
دوشنبه سیم 2 1392 11:31


حضرت علي اصغر عليه السلام
يكى از فرزندان امام حسين‏ (ع) كه شير خوار بود و از تشنگى، روز عاشورا بى تاب‏ شده بود. امام، خطاب به دشمن فرمود: از ياران و فرزندانم، كسى جز اين كودك نمانده ‏است. نمي ببينيد كه چگونه از تشنگى بى تاب است؟

در"نفس المهموم" آمده است كه‏ فرمود: " ان لم ترحمونى فارحموا هذا الطفل‏"در حال گفتگو بود كه تيرى از كمان حرمله ‏آمد و گوش تا گوش حلقوم على اصغر (ع) را دريد. امام حسين‏(ع‏) خون گلوى او را گرفت و به آسمان پاشيد.(1)
در كتابهاى مقتل، هم از"على اصغر"(ع) ياد شده،هم از طفل رضيع (كودك‏ شيرخوار)و در اينكه دو كودك بوده يا هر دو يكى است، اختلاف است.
در زيارت ناحيه مقدسه، درباره اين كودك شهيد، آمده است: "السلام على عبد الله بن ‏الحسين، الطفل الرضيع، المرمى الصريع، المشحط دما، المصعد دمه فى السماء، المذبوح‏ بالسهم فى حجر ابيه، لعن الله راميه حرملة بن كاهل الاسدى‏".(2) و در يكى از زيارتنامه‏ هاى ‏عاشورا آمده است:" و على ولدك على الاصغر الذى فجعت به" ز اين كودك،با عنوانهاى‏ شيرخواره، شش ماهه، باب الحوايج، طفل رضيع و...ياد مي ‏شود و قنداقه و گهواره از مفاهيمى است كه در ارتباط با او آورده مي ‏شود.
طفل شش ماهه تبسم نكند پس چه كند
آنكه بر مرگ زند خنده، على اصغر توست
"على اصغر، يعنى درخشانترين چهره كربلا، بزرگترين سند مظلوميت و معتبرترين ‏زاويه شهادت... . چشم تاريخ، هيچ وزنه ‏اى را در تاريخ شهادت، به چنين سنگينى نديده‏ است."(3) على اصغر را باب الحوائج مي ‏دانند،گر چه طفل رضيع و كودك كوچك است، امّا مقامش نزد خدا والاست. (4)
در گلخانه شهادت را مي گشايد كليد كوچك ما
دسته ها :
دوشنبه سیم 2 1392 10:55

خجسته ميلاد فرخنده با سعادت

حضرت امام جواد (ع) و حضرت علي اصغر (ع)

را به پيشگاه

حضرت ولي عصر (عج) و امام خامنه اي

وهمه مسلمانان جهان تبريك مي گويم

دوشنبه سیم 2 1392 10:28

///

«ابوجعفر طبري» از ابراهيم بن سعيد نقل مي‌كند كه: حضرت امام جواد (ع) را ديدم كه بر برگ درخت زيتون دست مي‌زد و آن برگها به برگ نقره تبديل مي‌شد، من آنها را از حضرت گرفتم و آنها در بازار معامله كردم، آن برگ‌ها نقره خالص بود و هرگز تغييري نكردند. (دلائل الامامة ص398، موسوعة الامام الجواد (ع) ج1ص228، اثبات الهداة ج3 ص 345)

.....

دسته ها : امام جواد (ع)
يکشنبه بیست و نهم 2 1392 23:56

پاي سخن امام بخشنده








امام جواد عليه السلام در جايي فرمود: «لَنْ يَسْتَكْمِلَ الْعَبْدُ حَقِيقَةَ الْإِيمَانِ حَتَّى يُۆْثِرَ دِينَهُ عَلَى شَهْوَتِهِ وَ لَنْ يَهْلِكَ حَتَّى يُۆْثِرَ شَهْوَتَهُ عَلَى دِينِهِ» (بحارالانوار/ج75/ص81)
مي‌گويد: اگر مي‌خواهي ببيني دينت كامل است يا نه، ببين اگر امر دائر شد بين دين و نفس، اگر به خاطر دينت پا روي نفست گذاشتي دينت كامل است
.



ببين در انتخابات چه مي‌كني؟ ماه رمضان شكم مي‌گويد: بخور. خدا مي‌گويد: نخور. سي روز با اينكه تشنه هستي آب نمي‌خوري. با اينكه گرسنه‌ هستي آب نمي‌خوري.

ابراهيم تا صد سالگي بچه‌دار نشد. بعد از صد سالگي خدا به او بچه داد، حالا سيزده ساله شده به جنب و جوش افتاده، مي‌گويد: سر اسماعيل را ببر. مي‌گويد: اِ... غريزه مي‌گويد: بابا تو صد سال بچه‌دار نبودي، حالا سر پيري مي‌گويد: گردنش را ببر!

مي گويد : باشه! چاقو را مي‌گذارد خدا مي‌گويد: نه! نمي‌خواستم خون بريزم، مي‌خواستم ببينم تو دل مي‌كَني يا نمي‌كَني؟
امام جواد عليه السلام فرمود: نفست را با دين مقايسه كن. وقتي امر دائر شد بين غريزه و وظيفه، اگر وظيفه را مي‌گيري و غريزه را كنترل مي‌كني، دين داري.



بيانات حجت الاسلام قرائتي.

بيانات حضرت آيت الله سيد ابوالحسن مهدوي.
فرآوري/تبيان/ زهرا اجلال

دسته ها : امام جواد (ع)
يکشنبه بیست و نهم 2 1392 23:40
 

در زماني كه ياس و ترديد، دامان ذهن هاي حيرت خورده را تاريك ساخته بود؛ لطف الهي بر صفحه منور عترت محمدي عليه‌السلام ساطع شد و كوثر ثاني آل طاها، يعني حضرت ابن الرضا، جوادالائمه عليه‌السلام جهان را به قدوم مبارك خود روشن ساخت.

از آنجا كه سن شريف امام رضا عليه‌السلام به 50 سالگي نزديك مي شد و هنوز آن حضرت فرزندي نداشت، ياوه گويان، جاهليت پدران گذشتگان خود را زنده كردند و به آن حضرت نسبت ابتر بودن، دادند و با اشاعه اين شبهه، درصدد ايجاد زلزله اي شرك آلود در ساختار عقيدتي و فكري معتقدان به ولايت و امامت بودند كه ناگهان خبر ميلاد امام جواد عليه‌السلام دل هاي مومنان را شاد و ايمان آنان را راسخ تر و استوارتر ساخت.آنگاه كه امام جواد عليه‌السلام در نقابي از نور متولد شد،(1) پدر بزرگوارش او را در آغوش كشيد و نقاب را از روي زيبايش كنار زد و فرمود: تو همان مولود مبارك هستي كه جدم رسول خدا از آن خبر داد و فرمود: من فداي او گردم.(2)

ابن اسباط و عبادبن اسماعيل مي گويند در هنگام ولادت امام جواد از پدربزرگوارش سوال كرديم مولود مبارك همين است؟ حضرت فرمودند: «هذا المولود الذي لم يولد في الاسلام اعظم بركه منه»(3) خداي سبحان به امام رضا عليه‌السلام دردانه اي را عطا فرمود كه چشمه جوشان جود بخشش الهي بود. جود و بخشش آن حضرت تا آنجا وسعت يافت كه مردم عراق آن حضرت را «باب المراد الي الله» مي خواندند.

در جود و بخشش آن حضرت همين بس كه امام رضا عليه‌السلام ايشان را به حق پدر بر فرزند قسم داد و فرمود: اي اباجعفر از تو مي خواهم وقت خروج از خانه از دري بيرون روي كه دست همه نيازمندان به تو برسد و همراه خود طلاو نقره داشته باش تا هيچ نيازمندي از پيش تودست خالي برنگردد.(4)

امام جواد عليه‌السلام در عنفوان كودكي به مقام منيع امامت نائل شد و اين معنا در ادامه اعجاز الهي در ارسال حجج آسماني در سنين كودكي است و قرآن كريم در سوره مريم به آن اشاره مي فرمايد «و آتيناه الحكم صبيا»(5)

با وجود سن كم، ابهت و جلالت قدر حضرت به حدي بود كه احدي جرات نداشت آن حضرت را با اسم خطاب كند و همگان امام جواد عليه‌السلام را با كنيه «اباجعفر» خطاب مي كردند.

نقل است در آغاز دوران امامت، در حالي كه برحسب ظاهر حضرت در سنين كودكي بودند، در مسجد پيامبر(ص) در مدينه از منبر پيامبر بالارفته و بر آن قرار گرفتند و خطبه اي رسا در معرفي خود به امامت مردم ايراد فرمودند و مردم را از ژرفا و بسط علم و دانش و توانايي خود باخبر نمودند.(6)

عمق و بلنداي هدايتگري آن حضرت را مي توان در جريان تزويج دختر مامون جست وجو نمود. در جلسه خواستگاري، مامون عباسي، تعيين صداق و مهريه را بر عهده امام جواد عليه‌السلام گذارد و حضرت چنين فرمودند: من خوش ندارم مهريه زنان امت پيامبر بالاتر از مهريه مادرم فاطمه باشد و خداوند از زندگي كساني كه مهريه آنان و زنان و دخترانشان از صداق و مهر مادرم بيشتر است بركت را دور مي كند؛ به همين جهت من مهريه دختر تو را تعليم «ادعيه الوسائل من المسائل» كه دعايي مجرب براي برآورده شدن حوايج است و از پدرانم به من رسيده، قرار مي دهم. اين دعا را مرحوم حاج شيخ عباس قمي در انتهاي مفاتيح آورده است و تلاوت آن بسيار سفارش شده است و حقيقتاً اقسام ده گانه اين دعا، بهترين كلاس اخلاق گرايي است.

امام جواد عليه‌السلام با اين حركت لطيف ترين و زيباترين روش هدايت و تربيت را تبيين فرمود. به راستي اگر پسران ما بدانند براي ازدواج مهمترين گزينه، دانايي و دانش است كه به عنوان مهريه از آنها طلب مي شود و دختران ما به اين حقيقت مودب شوند كه از خواستگاران خود تعليم دانش را طلب نمايند، جامعه ما چه حال و هوايي پيدا مي كند!قرآن كريم برتري را در تقوا مداري معرفي مي فرمايد، امام جواد در راستاي تربيت قرآني مردم اين معنا را به زيباترين و لطيف ترين وجه، تحقق بخشيد و خود آن حضرت پيشگام برترين تقوا مداري بود. شيخ صدوق مي نويسد از شدت تقوا آن حضرت را تقي لقب دادند. (7)

نقل است مردي با ديدن ظاهر آن حضرت (رنگ لباس) در دل خود جسارتي نسبت به آن امام همام روا داشت، حضرت نزديك او شدند و آهسته فرمودند: «اتق الله اتق الله... لم افتيت الناس بما لاتعلم» (8) تقوا پيشه كن و درباره مردم آنچه را كه يقين و علم نداري بر زبان جاري مكن و نسبت به آن نظر و حكم مده.

يكي ديگر از روش هاي تربيتي يادآوري آداب صحيحي است كه قبلاً انسان آموخته است. دعبل خزاعي، شاعر برجسته اسلامي مي گويد، يك وقت از امام رضا عبايي را هديه گرفتم ولي حمد خدا را به جاي نياوردم. حضرت مرا سرزنش كرد، اين مسئله گذشت تا اين كه يك روز از دست مبارك امام جواد صله و هديه اي گرفتم و گفتم الحمدلله، حضرت فرمودند: «تادبت»، مودب شدي! و در سفارشي فرمودند: «در جلوي مردم دوست خدا و در خلوت تنهايي دشمن خدا مباشيد». آري اين نفاقي است كه خيلي ها گرفتار آن هستند.امام جواد در ادامه وصيت پيامبر اكرم در اين باب كه مردم به قرآن و عترت تمسك جويند تا منحرف نشوند، اين معيار را تبيين و پاسداري نموده و فرمودند: پيامبر به خداي سبحان و اميرالمومنين به پيامبر و ما ائمه هدي به اميرالمومنين و امت پيامبر براي هدايت يافتن بايد به ما تمسك جويند. (9)

فلذا در پاسخ مردي كه ادعا كرد خداوند از پيامبرش پرسيد از فلان صحابي خود سوال كن از خدايش راضي است يا خير؟ فرمود: اين كلام تو با روح قرآن بيگانه است و پيامبر فرمود هرچه ازمن نقل مي شود را به قرآن و سنت من ارجاع دهيد، اگر مخالف بود آن را رها سازيد، مدعي گفت: اين حرف با كجاي قرآن در تعارض است. حضرت اين آيه را تلاوت كرد. ولقد خلقنا الانسان و تعلم ما توسوس به نفسه و نحن اقرب اليه من حبل الوريد. (10)

علامه مرحوم مقرم در كتاب «النظره السريعه الي حياه الجواد الائمه» مي نويسد: شخصي از حضرت در معناي يتيم پرسيد، امام فرمود: مردم چه مي گويند (اين خبر از احترام آن حضرت به آرا و نظرات عمومي مي دهد و اينكه اگر لازم بود امام دست به تكميل و اصلاح مي زند) آن شخص پاسخ داد: به كسي يتيم مي گويند كه يكي يا هردوي از والدين خود را از دست داده باشد، حضرت فرمود اين يتيم نيست، بلكه كسي است كه از نعمت والدين دور افتاده، يتيم واقعي كساني هستند كه دستشان از دامن امام زمانشان كوتاه است. اين تاكيد و ارجاع به كتاب و عترت، براي نشان دادن راه صحيح هدايت است.

سخن پاياني اين كه با ثامن الحجج، ما ايرانيان سايه نشين انوار ضريح اقدس تو هستيم، و خود فرمودي كه هركس مرا به حق جوادم قسم دهد او را نااميد برنمي گردانم. و تو را به حق او قسم مي دهيم حاجات ما را سريعاً برآورده به خير بفرما كه به فتواي فرزندت ما يتيمان واقعي هستيم پس «فاما اليتيم فلاتقهر» (11)


**********

1- بحارالانوار، ج50، ص1 / 2- ارشاد، ج2، ص279 و بحارالانوار، ج50، ص21 / 3- بحارالانوار، ج50، ص2 / 4- عيون اخبارالرضا، ج2، ص8 / 5- مريم: 12 / 6- بحارالانوار، ج50، ص108 / 7- معاني الاخبار / 8- بحار الانوار. ج 50. ص85 / 9- بحار الانوار. ج50. ص88 / 10- ق16 / 11- ضحي 90

دسته ها : امام جواد (ع)
يکشنبه بیست و نهم 2 1392 23:38
علت اردواج امام جواد(ع) با دختر مامون چه بود؟



مأمون چون در ميان يك سلسله تنگناها و شرائط دشوار سياسي قرار گرفته بود، براي رهايي از اين تنگناها، تصميم گرفت خود را به خاندان پيامبر نزديك سازد، و بر همين اساس با تحميل وليعهدي بر امام هشتم مي‌خواست سياست چند بعدي خود را به مورد اجرا بگذارد.
به گزارش جهان؛ مأمون چون در ميان يك سلسله تنگناها و شرائط دشوار سياسي قرار گرفته بود، براي رهايي از اين تنگناها، تصميم گرفت خود را به خاندان پيامبر نزديك سازد، و بر همين اساس با تحميل وليعهدي بر امام هشتم مي‌خواست سياست چند بعدي خود را به مورد اجرا بگذارد.

از سوي ديگر، عباسيان از اين روش مأمون كه احتمال مي‌رفت ‌خلافت را از بني عباس به علويان منتقل سازد، سخت ناراضي بودند و به همين جهت به مخالفت با او برخاستند و چون امام توسط مأمون مسموم و شهيد شد آرام گرفتند و خشنود شدند و به مأمون روي آوردند.

مأمون كار زهر دادن به امام را بسيار سري و مخفيانه انجام داده بود و سعي داشت جامعه از اين جنايت آگاهي نيابد و از همين رو براي پوشاندن جنايات خود تظاهر به اندوه و عزاداري مي‌كرد، اما با همه پرده پوشي و رياكاري، سرانجام بر علويان آشكار گرديد كه قاتل امام جز مأمون كسي نبوده است، لذا سخت دل آزرده و خشمگين گرديدند و مأمون بار ديگر حكومت خويش را در معرض خطر ديد و براي پيشگيري از عواقب امر، توطئه ديگري آغاز كرد و با تظاهر به مهرباني و دوستي نسبت به امام جواد-عليه‌السلام-تصميم گرفت دختر خود را به حضرت تزويج كند تا استفاده‌اي را كه از تحميل وليعهدي بر امام رضا-عليه‌السلام-در نظر داشت از اين وصلت نيز بدست آورد.

بر اساس همين طرح بود كه امام جواد - عليه‌السلام - را در سال ۲۰۴ ه. ق يعني يك سال پس از شهادت امام رضا -عليه‌السلام- از مدينه به بغداد آورد و به دنبال مذاكراتي كه در جلسه مناظره امام با يحيي بن اكثم گذشت (و قبلاً آن را نقل كرديم) دختر خود «ام الفضل» را به همسري حضرت در آورد!

هدف چهارم مأمون، عوام فريبي بود؛ چنانكه گاهي مي‌گفت: من به اين وصلت اقدام كردم تا ابو جعفر-عليه‌السلام-از دخترم صاحب فرزند شود و من پدر بزرگ كودكي باشم كه از نسل پيامبر صلي الله عليه و آله و سلم و علي بن ابي طالب-عليه‌السلام-است. اما خوشبختانه اين حقه مأمون نيز بي نتيجه بود زيرا دختر مأمون هرگز فرزندي نياورد! و فرزندان امام جواد-عليه‌السلام-همگي از همسر ديگر امام بودند انگيزه‌هاي مأمون
اين ازدواج كه مأمون بر آن اصرار داشت، كاملاً جنبه سياسي داشت و مي‌توان دريافت كه وي از اين كار چند هدف ياد شده در زير را تعقيب مي‌كرد:

۱- با فرستادن دختر خود به خانه امام، آن حضرت را براي هميشه دقيقاً زير نظر داشته باشد و از كارهاي او بي خبر نماند (دختر مأمون نيز به راستي وظيفه خبرچيني و گزارشگري مأمون را خوب انجام مي‌داد و تاريخ شاهد اين حقيقت است).

۲- با اين وصلت، به خيال خام خويش، امام را با دربار پر عيش و نوش خود مرتبط و آن بزرگوار را به لهو و لعب و فسق و فجور بكشاند و بدين ترتيب بر قداست امام لطمه وارد سازد و او را در انظار عمومي از مقام ارجمند عصمت و امامت ساقط و خوار و خفيف نمايد!

۳- با اين وصلت علويان را از اعتراض و قيام بر ضد خود باز دارد و خود را دوستدار و علاقه‌مند به آنان وانمود كند.(۱)

۴- هدف چهارم مأمون، عوام فريبي بود؛ چنانكه گاهي مي‌گفت: من به اين وصلت اقدام كردم تا ابو جعفر - عليه‌السلام - از دخترم صاحب فرزند شود و من پدر بزرگ كودكي باشم كه از نسل پيامبر صلي الله عليه و آله و سلم و علي بن ابي طالب -عليه‌السلام- است. اما خوشبختانه اين حقه مأمون نيز بي نتيجه بود زيرا دختر مأمون هرگز فرزندي نياورد!(۲) و فرزندان امام جواد - عليه‌السلام - همگي از همسر ديگر امام بودند.

اين‌ها انگيزه‌هاي مأمون از اين ازدواج بود. حال بايد ديد امام جواد - عليه‌السلام - چرا با اين ازدواج موافقت كرد؟

با فرستادن دختر خود به خانه امام، آن حضرت را براي هميشه دقيقاً زير نظر داشته باشد و از كارهاي او بي خبر نماند (دختر مأمون نيز به راستي وظيفه خبرچيني و گزارشگري مأمون را خوب انجام مي‌داد و تاريخ شاهد اين حقيقت است) از آنجا كه بي هيچ شكي، امام اهداف و مقاصد واقعي مأمون را از اين گونه كارها مي‌دانست و نيز مي‌دانست كه او همان كسي است كه مرتكب جنايت بزرگ قتل پدرش امام رضا - عليه‌السلام - شده، به نظر مي‌رسد كه موافقت امام با اين ازدواج عمدتاً بر اثر فشاري بوده است كه مأمون از پيش بر امام وارد كرده بوده است، زيرا ازدواجي اين چنين، تنها به مصلحت مأمون بوده است نه به مصلحت امام! نيز مي‌توان تصور كرد كه نزديكي امام به دربار مي‌توانست مانع ترور حضرت از طرف معتصم و عامل پيشگيري از سركوبي سران تشيع و ياران برجسته امام توسط عوامل خليفه باشد، و اين، به يك معنا مي‌توانست شبيه قبول وزارت هارون از طرف علي بن يقطين يعني نفوذ در دربار خلافت به نفع جبهه تشيع باشد.


پي نوشت ها:
۱- پيشواي نهم حضرت امام محمد تقي-عليه‌السلام-، مۆسسه در راه حق، قم، ۱۳۶۶ ه. ش، ص ۳۸.

۲ - ابن واضح، تاريخ يعقوبي، نجف، المطبعه الحيدريه، ۱۳۸۴ ه. ق، ج ۳، ص ۱۸۹-ابن شهرآشوب، مناقب آل ابي طالب، قم، المطبعه العلميه، ج ۴، ص ۳۸۰. مأمون قبلاً هم به همين منظور يكي از دختران خود را به امام هشتم تزويج كرده و در آن مورد نيز ناكام مانده بود!
منبع: تبيان
دسته ها : امام جواد (ع)
يکشنبه بیست و نهم 2 1392 23:36
ولادت امام جواد از زبان خواهر امام رضا





پاسي از شب گذشت تا اينكه نوزاد امام رضا در حالي كه پرده نازك نوراني بر او پوشيده بود، به دنيا آمد و نوري از او ساطع بود كه تمام خانه را روشن كرد ، در همان لحظه ‏اي كه امام جواد به دنيا آمد، فرمود: «اَشْهَدُ اَنْ لا اِلهَ اِلاّ اللّه‏ وَاَنَّ مُحَمَّدا رَسُولُ اللّه‏؛ گواهي مي‏دهم كه خدايي غير از خداي يگانه نيست، و به راستي محمد صلي‏ الله‏ عليه‏ و‏آله رسول خدا است.»
راست است كه بايدها و نبايد هاي ما هميشه با بايدها و نبايدهاي خدا تطبيق نمي كند. حقيقت دارد كه عرف و عادت ما در اين چهارچوبه بسته ي ماده تعريف مي شود و حكايت خواسته هاي خدا چيز ديگري است.

ما فكر مي كنيم همه چيز بايد طبق روال عادي و عرف عادتي مان طي شود و هر چه خارج از اين روال معمولي است، برايمان سوال مي شود كه يعني چه؟

آنجا كه موسي (كه درود خداوند بر او باد) عصايش در مقابل ساحران اژدها مي شود، براي ما مي شود سوال كه يعني چه؟ اما براي خالق هستي كه خواسته است پيام پيام آورش در آن دوران به كرسي عوامان بنشيند مي شود اعجاز.

آنجا كه عيسي مسيح ( كه درود خدا بر او باد) در گهواره به سخن مي آيد و پاسخ تهمت زنندگان به مريم مقدس را مي دهد براي ما موجب اعجاب انگيزي مي شود و براي خدا مي شود اعجاز.... و تو در اين هزاره هاي تو در توي قرن ها زندگي آدمي كه بگردي، فراوان مي بيني از اين اعجازها.

سحر با معجزه كاري نكند، دل هشدار
سامري كيست كه دست از يد بيضا ببرد


از اين شكستن قواعد ماده و پاره كردن عرف دنيايي ما آدم ها فراوان بوده است و خواهد بود كه خدا مي خواهد با شكستن اين محال ها ، مجالي بيافريند براي بيداري و يحيي الارض بعد موتها – او كه بيدار مي كند زمين را پس از مرگش – او كه از پس چوب هاي خشكيده و مرگ اندود زمستان، سبزي ها و و رويش هاي بهاران را مي آفريند، او كه از پس چوب خشكيده، ميوه ها مي روياند و خوردني هاي به بار مي آورد و.... هزران شگفتي كه اگر هنوز دلت نمرده باشد، همواره خواهي ديد.

پس هم اوست كه مي خواهد در عصري از زمان، نوجواني به امامت برخيزد. امامت موهبت خداست براي بيداري بندگان.

بدون ترديد، امامتِ اعجازآميز امام جواد (سلام و درود خدا بر او باد) جز با اتصال آن امام به منبع سرشار علم الهي شدني نيست. اين امر مبتني بر بنيادهاي پوشيده و غيبي جهان است. آن ‌كس كه بتواند در چنين سن و سالي رهبري قومي را كه در سرزمين‌هاي دور و نزديك گسترده بودند، عهده‌دار شود و در برابر تهاجم انبوه دشمنان از پاي نلغزد و پايدار بماند، هاله‌اي از الهام غيبي را بر گرد وجود خويش دارد.

رهبري در سنين نوجواني

عهده‌ داري رهبري در خردسالي، نخستين ‌بار درباره امام جواد (سلام و درود خدا بر او باد) تحقق يافت. سن كم آن حضرت حتي عده‌اي از شيعيان را درباره مسأله امامت به ترديد انداخته بود. اين امر از يك سو و رواج و رونق بسياري از مكتب‌هاي فكري كه حمايت مادي و معنوي حكومت وقت را نيز به همراه داشتند و اين امر با عقل ظاهربين آنان توجيه شدني نبود.

از سوي ديگر، باعث شد كه پيوسته سؤالات سخت و پيچيده از محضر امام جواد (سلام و درود خدا بر او باد) مطرح شود و آن حضرت را در ميدان مناظرات علمي با بزرگان و دانايان بيازمايند. اما امام جواد در پرتو علم امامت در همه اين بحث‌ها و مناظرات علمي با پاسخ‌هاي قاطع و روشنگر، هرگونه شك و ترديد را درباره پيشوايي خود از بين برد و امامت خود و نيز اصل امامت را تثبيت كرد. به همين دليل بعد از او در دوران امامت حضرت هادي (كه او نيز در كودكي به امامت رسيد) اين موضوع، مشكلي ايجاد نكرد؛ چرا كه براي همه روشن شده بود كه خردسالي دخالتي در برخورداري از اين منصب خدايي ندارد.

مادر امام جواد كيست؟

پدر بزرگوارش حضرت رضا (سلام و درود خدا بر او باد) و مادر ارجمندش بانوي مصري تباري به نام «سبيكه» است كه از خاندان «ماريه قبطيه»، همسر پيامبر اسلام (سلام و درود خدا بر او باد) به شمار مي‏رود؛ بانويي كه از نظر فضائل اخلاقي، در درجه والايي از انسانيت قرار داشت و برترين زنان زمان خود بود؛ به طوري كه امام رضا (سلام و درود خدا بر او باد) از او به عنوان بانويي منزه و پاكدامن و با فضيلت ياد مي‏كرد. «ريحانه» و «خيزران» از ديگر نامهاي مادر امام جواد است.

حضرت در مجموع دوران امامت خود با دو خليفه عباسي، يعني مأمون (193 ـ 218) و معتصم (218 ـ 227) معاصر بوده است.

مراسم ولادت به روايت خواهر امام رضا (عليه السلام)

حضرت رضا (سلام و درود خدا بر او باد) پيشاپيش خبر ولادت فرزندش جواد را به اطرافيان داده بود، از جمله: شبي خواهرش حكيمه خاتون را احضار نمود و فرمود: «اي حكيمه! امشب فرزند با بركت خيزران متولد مي‏شود كه تو بايد در نزد او حاضر باشي.» آن‏گاه فرمود: «فَاِذا هِيَ وَلَدَتْ فَاَلْزِميها سَبْعَهَ ايّامٍ؛ هرگاه او (خيزران) زايمان نمود، هفت روز همراه او باش.»

حكيمه خاتون مي‏گويد: پاسي از شب گذشت تا اينكه نوزاد امام رضا در حالي كه پرده نازك نوراني بر او پوشيده بود، به دنيا آمد و نوري از او ساطع بود كه تمام خانه را روشن كرد؛ به گونه‏اي كه از نور چراغ بي‏نياز شديم. آن نوزاد نوراني را در دامن خود گذاشتم و پرده را از خورشيد جمالش كنار زدم.

كودكي كه زمان تولدش شهادتين گفت

حكيمه اضافه مي‏كند: در همان لحظه‏اي كه امام جواد به دنيا آمد، فرمود: «اَشْهَدُ اَنْ لا اِلهَ اِلاّ اللّه‏ وَاَنَّ مُحَمَّدا رَسُولُ اللّه‏؛ گواهي مي‏دهم كه خدايي غير از خداي يگانه نيست، و به راستي محمد صلي‏الله‏عليه‏و‏آله رسول خدا است.»

و در روز سوم ولادتش وقتي عطسه مي كرد، مي فرمود: «اَلْحَمْدُ للّه‏ِ وَصَلّي اللّه‏ عَلي مُحَمَّدٍ وَعَلَي الاَئِمّهِ الرّاشِدين؛ ستايش مخصوص خداست و درود خدا بر محمد و امامان هدايتگر باد.»

از اين طفل عجايبي ديدم

حكيمه وقتي اين جملات را از امام جواد شنيد، با شتاب نزد امام رضا رفت و عرض كرد: از اين طفل عجايبي ديدم.

حضرت فرمود: آن عجايب چيست؟ حكيمه جملات لحظه ولادت و هنگام عطسه حضرت را بيان نمود. حضرت رضا فرمود: «يا حَكيمهُ، ماتَرَوْنَ مِنْ عَجائِبِه اَكْثَرُ؛ اي حكيمه! در آينده عجايب بيشتري از او خواهيد ديد.

مولود با بركت

در خانواده امام هشتم، و محافل شيعيان، از حضرت جواد به عنوان مولودي با بركت ياد مي‏شد و اين شهرت نيز ريشه در كلام خود امام هشتم دارد كه بارها اين مسئله را يادآوري نموده‏اند:

1. ابويحياي صنعاني» مي‏گويد: روزي در محضر امام رضا (سلام و درود خدا بر او باد) بودم، فرزندش ابوجعفر را كه خردسال بود آوردند: حضرت فرمود: «هذَا الْمَوْلُودُ الَّذي لَمْ يُولَدْ مُوْلُودٌ اَعْظَمُ بَرَكَهً عَلي شيعَتِنا مِنْهُ؛ اين مولودي است كه با بركت‏تر از او براي شيعيان ما زاده نشده است.»

2. "ابن اسباط" و "عبّاد بن اسماعيل" مي‏گويند: خدمت امام رضا بوديم كه ابوجعفر امام جواد را آوردند، عرض كرديم: اين همان مولود پر خير و بركت است؟ حضرت فرمود: «بله! اين همان مولودي است كه در اسلام با بركت‏تر از او زاده نشده است.»

دسته ها : امام جواد (ع)
يکشنبه بیست و نهم 2 1392 23:34
 

در زماني كه ياس و ترديد، دامان ذهن هاي حيرت خورده را تاريك ساخته بود؛ لطف الهي بر صفحه منور عترت محمدي عليه‌السلام ساطع شد و كوثر ثاني آل طاها، يعني حضرت ابن الرضا، جوادالائمه عليه‌السلام جهان را به قدوم مبارك خود روشن ساخت.

از آنجا كه سن شريف امام رضا عليه‌السلام به 50 سالگي نزديك مي شد و هنوز آن حضرت فرزندي نداشت، ياوه گويان، جاهليت پدران گذشتگان خود را زنده كردند و به آن حضرت نسبت ابتر بودن، دادند و با اشاعه اين شبهه، درصدد ايجاد زلزله اي شرك آلود در ساختار عقيدتي و فكري معتقدان به ولايت و امامت بودند كه ناگهان خبر ميلاد امام جواد عليه‌السلام دل هاي مومنان را شاد و ايمان آنان را راسخ تر و استوارتر ساخت.آنگاه كه امام جواد عليه‌السلام در نقابي از نور متولد شد،(1) پدر بزرگوارش او را در آغوش كشيد و نقاب را از روي زيبايش كنار زد و فرمود: تو همان مولود مبارك هستي كه جدم رسول خدا از آن خبر داد و فرمود: من فداي او گردم.(2)


دسته ها : امام جواد (ع)
يکشنبه بیست و نهم 2 1392 23:22
 
شهردار تهران گفت: زندگي ما جز خدمت به مردم، دفاع از آرمان هاي انقلاب و دفاع از مردم چيز ديگري نيست.

تهران سما: دكتر محمد باقر قاليباف صبح امروز در مراسم تشييع پيكر پاك شهيد "اميد عباسي" در سازمان آتش نشاني اظهار داشت: در ابتدا به خانواده شهيد عباسي عرض تسليت دارم زيرا اين شهيد مايه افتخار همه همكاران ما در مجموعه شهرداري تهران و به خصوص سازمان آتش نشاني است. اين پدر و مادر فرزند از جان گذشته اي را تربيت كردند كه مايه افتخار است.
 
وي افزود: پدر و مادر شهيد عباسي با رزق حلال و تربيت درست اين امانت خدا را اين گونه به او باز گرداندند. همه ما در مجموعه شهرداري شما را - پدر و مادر شهيد عباسي- مايه افتخار مي دانيم و هيچ وقت شهيد اميد عباسي را از ياد نخواهيم برد.
 
شهردار تهران ادامه داد: به همسر اين شهيد نيز تسليت عرض مي كنم.همچنين به همكاران و همسنگران خود در سازمان آتش نشاني عرض تسليت دارم.خدا را شاهد مي گيرم نوبتي در جمع دوستان آتش نشان بودم و به آنها گفتم وقتي به عنوان يك رزمنده وارد مجموعه شما مي شوم روحيه خدمت، شجاعت و مردانگي در اين محيط موج مي زند.
 
قاليباف ادامه داد: امروز همه ما با هم متعهديم، همچون همرزمان شهيدمان در سنگر ايستاده ايم تا راه و آرمان شهدا را پيش ببريم.
 
شهردار تهران خاطر نشان كرد: ما اين مسير را انتخاب كرديم و زندگي ما جز خدمت به مردم، دفاع از آرمان انقلاب و دفاع از مردم نيست. يك روز اين دفاع در جبهه بود و امروز نشان داده شد در اين شهر پرتلاطم مشغول زندگي، مردان مردي هستند كه همچون شهدا از همشهريان و فرزندان خود دفاع مي كنند و در اين راه با رشادت جان خود را نيز مي دهند.
 
وي تاكيد كرد: ما اميد عباسي را از دست نداديم. او با رشادت خود به چهار نفر زندگي بخشيد. عهد مي بنديم در اين ماه عزيز و به خانواده شهيد و همچنين مردم مي گوييم اين راه همچنان ادامه دارد و اين در بسته نيست و روحيه جوانمردي، شهادت و خدمت باز است.
 
شهردار تهران در پايان با عرض تسليت دوباره به خانواده شهيد عباسي گفت: اميدواريم در اين راه موفق بوده و فردا شرمنده شهدا نباشيم.
 
قاليباف پس از صحبت در مراسم تشييع پيكر شهيد اميد عباسي، دختر 9 ساله نجات يافته از سوي اين شهيد را بوسيد و بر پيكر آتش نشان فداكار فاتحه خواند.

دسته ها : خبر - اجتماعي
يکشنبه بیست و نهم 2 1392 18:6

...

محبت كنيد اين گزارش را بخوانيد و براي كمك به اين خانواده همت كنيد.

خانم ز. ح فرزند ح متولد ۱۳۴۳ هستند كه داراي دوفرزند دختر ۱۶ ساله و۱۵ ساله كه ۷ سال قبل بر اثر ايست قلبي، همسر خود را از دست داده است.

ظاهر مادر خانواده را ببينيد باورتان نمي شود كه ايشان ۴۸سال دارد چرا كه دراثر مشكلات فراوان بسيار شكسته شده اند.

مادر خانواده تا همين چند وقت پيش در منازل مردم كارمي كرده كه به علت ناراحتي قلبي وآسم ديگر توان كار كردن ندارد و به تازگي هم متوجه شده اند كه ايشان نارسايي كليه هم دارند ولي به خاطر هزينه بالاي دكترو دارو پيگير اين مسئله نيستند.

منزل اين مادر و دو دختر يتيمش استيجاري است كه با مبلغ ۷ ميليون تومان در يكي از شهرهاي اطراف كرج رهن كامل شده است كه البته دو ميليون آن هم قرض گرفته اند.

طبقه چهارم آپارتماني در حدود ۴۰ متر بدون هيچگونه امكانات رفاهي حتي در حد متوسط؛ بعنوان مثال تنها فرش خانه را هم خيرين تهيه كرده اند.

با توجه به اينكه اين خانواده هيچ گونه درامدي به غير از يارانه ندارند در تامين حداقلي مايحتاج زندگي به مشكل برخورده اند كه فعلا به وسيله چند نفر از خيرين تا حدودي هر چند اندك به صورت ارزاق وبن خريد كالا كمك مي شوند.

 

اين خانواده در حال حاضر تحت پوشش كميته امداد امام هستند وماهيانه مبلغ ۵۵ هزار تومان دريافت مي كنند كه مبلغ ۲۵ هزار تومان بابت اقساط وام يك ميليون توماني كه از كميته امداد گرفته اند از حقوقشان كسر مي گردد+يارانه را هم به اين مبلغ اضافه كنيد.

لازم به ذكر است كه وضعيت تحصيلي دو فرزند خانواده بسيار عالي مي باشد وبه همين خاطر دختر بزرگتر از طرف كميته امداد به دبيرستان شاهد معرفي شده ودر حال حاضر ايشان در حال تحصيل در دبيرستان شاهد (م) مي باشند ولي با توجه به دوري مسافت محل تحصيل با منزل اين مسئله باعث مشكلات زيادي براي مادر خانواده شده است.

ضمنا با توجه به وضعيت مسكن بعيد به نظر مي رسد كه با همين مبلغ فعلي بتوانند منزل مناسبي در همين حد در سه يا چهار ماه اينده كه مهلت قولنامه منزل تمام مي شود پيدا كنند.

...

يکشنبه بیست و نهم 2 1392 14:14
X