معرفی وبلاگ
فعالییت سازمان زنان انقلاب اسلامی در پی انسجام و هماهنگی و شناسایی زنان فعال منطقه بسته به مهارت و توانمندیی انها در جهت رفع نیازمندرهای زنان ان منطقه . خواهرم بسته به نیاز فکری و روحی و مادی خود با ما هم سخن شو بهترین خوبی ها نزد زنان است امام صادق(ع) باهم شویم ،یکی شویم درمانی برای دردی شویم ............ آن لحظه اي كه زن در خانه خود مي ماند و (به امورزندگي و تربيت فرزند مي پردازد)به خدا نزديكتر است.حضرت زهرا (س)
صفحه ها
دسته
آرشیو
آمار وبلاگ
تعداد بازدید : 2081908
تعداد نوشته ها : 1572
تعداد نظرات : 178
Rss
طراح قالب
موسسه تبیان

محمد غرضي:

محمد غرضي يكي از چهره هاي كمتر شناخته شده اي كه اين روزها كمي بيشتر از قبل خبرساز شده است، چهره اي كه بسياري نه او را مي شناسند و نه از مسئوليت ها و سوابق كاري وي اطلاعات شفاف و درستي دارند.

بسياري هم با شنيدن اخبار گوشه و كنار مبني بر احتمال احراز صلاحيت وي براي انتخابات رياست جمهوري در اولين واكنش با ابهامات بسيار مي گويند: غرضي كيست؟

اما به راستي محمد غرضي كيست؟ آيا سوابق اجرايي قابل دفاعي در نظام جمهوري اسلامي ايران داشته است و با چه انگيزه اي پا به ميدان رقابت گذاشته كه توانسته از بسياري از چهره هاي بيشتر شناخته شده سبقت گرفته و صلاحيتش براي شوراي نگهبان احراز شود.

محمد غرضي در سال 1320، در اصفهان، متولد شد و پس از گذراندن تحصيلات ابتدايي و متوسطه در سال 1340 براي تحصيل در رشته الكترونيك وارد دانشگاه تهران شد و توانست با مدرك فوق ليسانس در رشته الكترونيك از اين دانشگاه فارغ التحصيل شود.

غرضي در سال 1346 براي يكسال ايران را به مقصد فرانسه ترك كرد تا در دوره هاي تخصصي انتقال و توزيع نيروي برق شركت كند.
زندگي سياسي محمد غرضي از سال 1353 يعني سه سال پس از آنكه وي به دليل مخالفت با رژيم شاهنشاهي به زندان افتاد، آغاز شد و زمينه اي فراهم كرد تا وي در سال 1355 براي ادامه مبارزات سياسي خود عازم نجف شود.

وي قبل از ترك كشور، به عضويت سازمان مجاهدين خلق ايران در آمد و از زمانيكه امام خميني عازم پاريس شد تا زمان بازگشت به وطن، آن بزرگوار را همراهي كرد.
طي سالهاي 1360 تا 1364 غرضي به عنوان وزير نفت در كابينه ميرحسن موسوي و در سالهاي 1364 تا 1376 به عنوان وزير پست و تلگراف و تلفن در كابينه هاشمي رفسنجاني ايفاي نقش كرد.
وي نمايندگي دور اول مجلس شوراي اسلامي، استانداري خوزستان، استانداري كردستان و فعاليت در سپاه پاسداران را در سوابق كاري خود داراست.

محمد غرضي پس از سالها دور ماندن از عالم سياست و امور اجرايي كشور، پنج شنبه 19 ارديبهشت همزمان با ثبت نام از كانديداهاي رياست جمهوري در وزارت كشور حضور يافت و براي انتخابات ثبت نام كرد و در جريان اين ثبت نام شعار خود را «دولت ضد تورم» ناميد.

دكتر سعيد جليلي دبير شوراي عالي امنيت ملي دقايقي پيش به صورت سرزده با حضور در ساختمان وزارت كشور در خيابان فاطمي به عنوان نامزد انتخابات رياست جمهوري ثبت نام نمود.

ثبت نام ايشان در حالي رخ داد كه در طول ماه هاي گذشته جمع كثيري از دانشجويان، طلاب، نخبگان و اقشار مختلف مردم از سراسر كشور با تجمع و امضاء طومار از ايشان براي حضور در عرصه انتخابات دعوت نموده بودند.


چهارشنبه اول 3 1392 14:9
X