معرفی وبلاگ
فعالییت سازمان زنان انقلاب اسلامی در پی انسجام و هماهنگی و شناسایی زنان فعال منطقه بسته به مهارت و توانمندیی انها در جهت رفع نیازمندرهای زنان ان منطقه . خواهرم بسته به نیاز فکری و روحی و مادی خود با ما هم سخن شو بهترین خوبی ها نزد زنان است امام صادق(ع) باهم شویم ،یکی شویم درمانی برای دردی شویم ............ آن لحظه اي كه زن در خانه خود مي ماند و (به امورزندگي و تربيت فرزند مي پردازد)به خدا نزديكتر است.حضرت زهرا (س)
صفحه ها
دسته
آرشیو
آمار وبلاگ
تعداد بازدید : 2083655
تعداد نوشته ها : 1572
تعداد نظرات : 178
Rss
طراح قالب
موسسه تبیان
 
 
 
 
خاطرات «محمدتقي رضايي كوپايي» يكي از پاسداران بيت امام راحل (ره) در كتاب «تشنه و دريا» منتشر شد.

به گزارش جهان به نقل از فارس،  كتاب «تشنه و دريا» گوشه‌اي از خاطرات جذاب و خواندني «محمدتقي رضايي كوپايي» است كه مدتي طولاني افتخار پاسداري از بيت و دفتر امام خميني (ره) در جماران را داشته است.

 
وي در خلال خاطرات خويش، از نحوه پيوستن به گروه پاسداران بيت امام تا روزهاي فراق و جدايي در خرداد 1368 سخن گفته و در اين ميان ناگفته‌هايي را بر قلم رانده كه خواننده در جايي ديگر نديده و نشنيده است.

 
كتاب «تشنه و دريا» به كوشش «غلامعلي رجايي» تأليف شده است؛ وي در مقدمه اين كتاب مي‌گويد: مراودات من با بيت شريف و مكرم حضرت امام، كه به ضرورت جنگ و طي شش سالي كه از سال 1361 تا 1366 مسئوليت فرهنگي واحد تبليغات جبهه و جنگ قرارگاه مركزي كربلا و مسئوليت واحد تبليغات جبهه و جنگ قرارگاه مركزي خاتم الانبياء (ص) را بر عهده داشتم برقرار شده بود بركات بي‌پاياني براي من داشته و دارد.

 
يكي از اين بركات علاوه بر تشريفات مكرر خصوصي و عمومي من به محضر نوراني امام عزيز، آشنايي نزديك با دوستاني بود كه در دفتر امام خدمت مي‌كردند و يا به امر مهم حفاظت از امام همت مي‌گماشتند. امري كه بحمدالله تاكنون با همان قوام تداوم يافته است.

 
امام كه در شامگاه تلخ 14 خرداد 1368 از بين ما رفت و صفاي جماران را يكسره با خود برد، به تني چند از دوستان حلقه اول حفاظت از امام كه در مقر بسيار حساس سه راه بيت مستقر بودند و هر كس كه مي‌خواست به طور خصوصي يا عمومي با امام ملاقات كند بايد از حلقه آنان رد مي‌شد، صحبت كردم تا خاطرات خود را از سال‌ها خدمت در جماران و در سايه امام بنويسند كه از اين ميان تاكنون اثري كه در دسترس شما خوانندگان گرامي بوده، به دست آمده است و اميد كه فتح بابي در اين راستا باشد و ساير دوستان دفتر و پاسداران و محافظين امام نيز در اين زمينه همت بگمارند و دين خويش را به تاريخ ايران ادا كنند.

 
خاطرات برادران پاسدار محافظ امام در جماران از ايشان به دو دليل حائز اهميت است: نخست آنكه اين خاطرات بي‌واسطه يا حداقل با يك واسطه معتبر از امام نقل شده‌اند. دوم آنكه چون برادران پاسدار در ارتباط بسيار نزديكي با مردم بوده‌اند و با اهالي محترم محله جماران سال‌ها حشر و نشر داشته‌اند، خاطرات و مشاهداتشان در برگيرنده نكات بسيار زيبايي از شور و شوق اقشار مختلف مردم در ملاقات‌هاي‌شان با امام است.

 
كتاب «تشنه و دريا» دربردارنده بيش از بيست فصل نظير «آغاز جنگ تحميلي»، «مأموريت به تهران و بيت امام»، «پاسداران بيت امام»، «مسئولان و محافظان بيت امام»، «شخصيت يادگار گرامي حضرت امام»، «همسر حضرت امام»، «اعضاي دفتر امام»، «خاطراتي از حضرت امام»، «ملاقات‌هاي ويژه با امام»، «عشق مردم به امام»، «حفاظت از امام در اوج ترورها»، «بيماري امام»، «ملاقات‌هاي تلخ و شيرين» و «ايام ارتحال جانسوز حضرت امام» است.

 
در بخشي از اين كتاب درباره «اعتراف خبرنگار خارجي به صلابت امام» مي‌خوانيم: يك خبرنگار آمريكايي به نام مايك ولس هم پس از بيست و پنج سال كه از مصاحبه‌اش با امام مي‌گذشت مي‌گويد: «بعد از اشغال سفارت آمريكا توسط دانشجويان، از آيت‌الله خميني وقت مصاحبه خواستم. فكر نمي‌كردم در چنين موقعيتي ايشان به من وقت ملاقات بدهند.

 
ولي با كمال تعجب مرا پذيرفت. وقتي خدمت ايشان رسيدم و مسأله اشغال سفارت آمريكا را مطرح كردم آيت‌الله خميني با صلابتي خاص و آرامشي وصف ناشدني به سؤال‌هاي من پاسخ دادند. من در مدت سال‌ها خبرنگاري‌ام و تا آن زمان كسي را مانند ايشان نديده‌ام.

 
مؤسسه چاپ و نشر عروج كتاب «تشنه و دريا» را در266 صفحه و با قيمت 14000 تومان منتشر و روانه بازار نشر كرده است.


دسته ها :
سه شنبه جهاردهم 3 1392 3:12
X