معرفی وبلاگ
فعالییت سازمان زنان انقلاب اسلامی در پی انسجام و هماهنگی و شناسایی زنان فعال منطقه بسته به مهارت و توانمندیی انها در جهت رفع نیازمندرهای زنان ان منطقه . خواهرم بسته به نیاز فکری و روحی و مادی خود با ما هم سخن شو بهترین خوبی ها نزد زنان است امام صادق(ع) باهم شویم ،یکی شویم درمانی برای دردی شویم ............ آن لحظه اي كه زن در خانه خود مي ماند و (به امورزندگي و تربيت فرزند مي پردازد)به خدا نزديكتر است.حضرت زهرا (س)
صفحه ها
دسته
آرشیو
آمار وبلاگ
تعداد بازدید : 2083686
تعداد نوشته ها : 1572
تعداد نظرات : 178
Rss
طراح قالب
موسسه تبیان

مواد طبيعي بسياري براي كاهش وزن در دسترس قرار دارند. با اين حال، به نظر ميرسد كه چاي حاوي عسل و دارچين يكي از دلپذيرترين مواد طبيعي براي كاهش وزن باشد. آيا اين معجون پرانرژي ميتواند به كسي در رسيدن به وزن مناسب كمك كند؟

بسياري از مردم ادعا ميكنند كه نوشيدن ۲ بار در روز (صبح و شب) مخلوط عسل و دارچين در كاهش وزن مؤثر است. يك حقيقت علمي براي اين ادعا وجود دارد. به طور سنتي، از عسل به عنوان ماده اي خواب آور، مسكن گلودرد و حتي التيام بخش زخم استفاده شده است،اما آيا عسل ميتواند به كاهش وزن نيز كمك كند؟

برخي از دانشمندان معتقدند كه عسل ميتواند اين كار را انجام دهد. بديهي است كه اكثر افراد چاق از عارضه مقاومت به انسولين نيز رنج ميبرند. اين عارضه مانع سوخت وساز درست گلوكز ميشود. هنگامي كه چنين شرايطي رخ ميدهد كاهش وزن بسيار دشوار ميشود. برخي مطالعات نشان دادهاند، افرادي كه به مدت ۳۰ روز از مخلوط عسل و دارچين استفاده كردهاند موفق شدهاند سطح مقاومت به انسولين بدن خود را كاهش دهند.

۸۰درصد از مواد تشكيل دهنده عسل را گلوكز و فروكتوز تشكيل ميدهد. گلوكز و فروكتوز عسل مانند ديگر شيرين كننده ها باعث افزايش قندخون نميشوند. به اين ترتيب حساسيت به انسولين كنترل ميشود. هرچه حساسيت سلولها به انسولين بيشتر باشد كمتر امكان دارد كه عارضه مقاومت به انسولين بروز كند. در اين صورت بدن از كارايي بيشتري براي سوزاندن چربي برخوردار ميشود. به نظر ميرسد عسل حتي ميتواند بعضي از علائم مقاومت به انسولين را معكوس كند.

اين در حالي است كه دارچين نيز در رابطه با بيماري ديابت تحت تحقيقات گسترده اي قرار گرفته است.

يك مطالعه پژوهشي آشكار كرده است كه خوردن حتي نصف يك قاشق چايخوري دارچين در روز نيز قادر به كاهش قندخون- بيماران ديابتي كه به طور نامنظم كنترل شده اند- ميشود. مطالعه ديگر روشن كرده است كه اجزاي تشكيل دهنده دارچين ميتوانند باعث كاهش و پيشگيري از مقاومت به انسولين شوند. مركز اشتها در مغز داراي گيرنده هاي انسولين است. هنگامي كه فردي به عارضه مقاومت به انسولين دچار ميشود، بخش عمده انسولين قادر به رسيدن به اين گيرندهها نيست، غده لوزالمعده به توليد بيش از پيش انسولين ادامه ميدهد تا سطح گلوكز خون را پايين نگاه دارد و اين شرايط باعث تداوم پراشتهايي ميشود.

به نظر ميرسد كه مخلوط عسل و دارچين قادر به تعديل برخي از اثرات مقاومت به انسولين است. بيماراني كه اين چاي را نوشيده اند اظهار كم اشتهايي و بي ميلي نسبت به كربوهيدراتها را تجربه كرده اند. مقاومت به انسولين بهطور ويژه در ميان زنان بيشتر است. اضافه كردن عسل و دارچين به رژيم غذايي ميتواند راهي دلپذير براي كنترل اين عارضه و كمك خوبي براي كاهش وزن باشد.

اگرچه دستورالعملهاي بسياري براي تهيه اين چاي وجود دارد، اما دستور اصلي تهيه آن بسيار ساده است:

• يك بخش دارچين به نسبت ۲ بخش عسل

• يك فنجان آب داغ روي دارچين بريزيد و نيم ساعت آن را در آب داغ بخيسانيد.

• بعد از سرد شدن مخلوط آب و دارچين، عسل را اضافه كنيد.

• نصف اين چاي را قبل از خواب و باقيمانده آن را صبح بنوشيد.

از آنجايي كه ممكن است اين چاي باعث كاهش قند خون شود، بهتر است بيماران در مورد مصرف آن با پزشك معالج خود مشورت كنند.


دوشنبه هفدهم 7 1391 10:36
X