معرفی وبلاگ
فعالییت سازمان زنان انقلاب اسلامی در پی انسجام و هماهنگی و شناسایی زنان فعال منطقه بسته به مهارت و توانمندیی انها در جهت رفع نیازمندرهای زنان ان منطقه . خواهرم بسته به نیاز فکری و روحی و مادی خود با ما هم سخن شو بهترین خوبی ها نزد زنان است امام صادق(ع) باهم شویم ،یکی شویم درمانی برای دردی شویم ............ آن لحظه اي كه زن در خانه خود مي ماند و (به امورزندگي و تربيت فرزند مي پردازد)به خدا نزديكتر است.حضرت زهرا (س)
صفحه ها
دسته
آرشیو
آمار وبلاگ
تعداد بازدید : 2086176
تعداد نوشته ها : 1572
تعداد نظرات : 178
Rss
طراح قالب
موسسه تبیان

 

بيمار يهاي مغز و اعصاب
در برخي بيماريها، ميتوان با استفاده از داروهايي كه اثر طولاني مدتتري دارند و نيز استفاده از ١ يا ٢ دز
دارو، به جا ي مصرف ٣ دز منقسم، بيماري را كنترل كرد و در عين حال روزه هم داشت . برخي بيماريهاي
مغز و اعصاب از اين جمله اند.
اما دكتر كتايون عليخاني، متخصص مغز و اعصاب اين گونه هشدار ميدهد كه در برخي از اين بيماران، مانند افراد مبتلا به صرع، مصرف سر وقت و به موقع داروها ي ضد تشنج در طول شبانه روز الزامي است و مصرف داروهاي آهسته روش پاسخگو نيست.
به همين علت روزه گرفتن براي اين بيماران توصيه نميشود؛ به خصوص اينكه تغييرات قند خون ، املاح و الكتروليت ها در بدن، بر آستانه تشنج بيمار تاثيرگذار است . به گفته متخصصان مغز و اعصاب، ٩٩ درصد
بيماران مبتلا به صرع به همين دلايل، قادر به روزه داري نيستند.

اما در بيماران مبتلا به ام-اس كه مشكل خاصي ندارند، چون گرفتاري آنان عمدتا در سيستم اعصاب مركزي
است، هيچ منعي براي روزه داري وجود ندارد ؛ با اين حال، بهتر است قبل از روزه داري با پزشك معالج خود در اين باره مشورت كنند.
گرسنگي طولاني مدت، ممكن است در برخي بيماران مبتلا به سردردهاي ميگرني، سبب عود حملات آنها شود . بنابراين بيماران ميگرني با علايم شديد و يا ميگرنهاي پيچيده با علايم مغز و اعصاب نميتوانند روزه بگيرند .
ولي بيماران تحت درمان، ميتوانند بدون نگراني در ايام ماه مبارك رمضان روزه بگيرند.


پنج شنبه پنجم 5 1391 6:31
X