معرفی وبلاگ
فعالییت سازمان زنان انقلاب اسلامی در پی انسجام و هماهنگی و شناسایی زنان فعال منطقه بسته به مهارت و توانمندیی انها در جهت رفع نیازمندرهای زنان ان منطقه . خواهرم بسته به نیاز فکری و روحی و مادی خود با ما هم سخن شو بهترین خوبی ها نزد زنان است امام صادق(ع) باهم شویم ،یکی شویم درمانی برای دردی شویم ............ آن لحظه اي كه زن در خانه خود مي ماند و (به امورزندگي و تربيت فرزند مي پردازد)به خدا نزديكتر است.حضرت زهرا (س)
صفحه ها
دسته
لينك سازمان زنان انقلاب
لينك عاشقان امام نقي
مرگ بر شاهين نجفي(مرتد)
جانم فداي غربتت يا امام نقي (ع)
امام من مهدي
فرهنگ الهي
گل نرگس
اس ام اس جديد
شعرهاي داريوش دوسراني
صهيون ستيزي
شيعه
مجله فيروز جاه
منتظران ظهور
ديار عشق
خدا
بهترين دوست فقط خدا
تنها عشق من خداست
شوق شهادت
سايه
سايه طلبه جوان
سايت شخصي سيد محمد انجوي نژاد
مدرسه علميه الزهرا(س) نصر تهران
☫عشق=خامنه اي☫
خانم دكتر نگار
در طلب معرفت...
گوهركمال ، حجاب برتر
ولايت عشق
غريب تر از غريب الغربا ... امام نقي (ع
غريب سامرا
بسم رب الهادي(ع)
شيدايي رهبر
وبلاگ شهيد همت
ماه نقره اي (بسم رب الشهدا)
مقتدر مظلوم
ولايت سيد علي
حامي رهبر
بسيجي بي ادعا
پايگاه اطلاع رساني استقامت
انفجار نور
ائمه اطها رو شهدا
فيض بوك
هادي نت
شهيدان زنده اند
دانلود جديد ترين مداحي
بهشت (محفل بسيجيان و رهروان شهدا
دينيست(اولين سايت اطلاع رساني ويژه مداحان)
سايت جامع مداحي
نور اسمان
سايت رسمي مداحان اهل بيت
ماه حرم ( روضه العباس)
جام تهي
ما مي توانيم
حمايت از اقتصاد و كار توليد ملي
منتظران مهدي
اخبار پيام نور
ره به ري
لینک دوستان
سايت مراجع تقليد
آرشیو
آمار وبلاگ
تعداد بازدید : 1515312
تعداد نوشته ها : 3305
تعداد نظرات : 487
Rss
طراح قالب
موسسه تبیان

 


كيفيت و نحوه خواندن نافله صبح
دو ركعت است كه وقت آن از نصف شب به اندازه گذاشتن 11 ركعت نماز شب است تا نزديكي طلوع آفتاب كه سرخي آفتاب و حمره مشرقيه پديدار گردد اما بهتر است بعد از فجر اول و قبل از نماز صبح خوانده شود و در ركعت اول آن بعد از حمد سوره قل يا ايها الكافرون و در ركعت دوم بعد از حمد سوره توحيد خوانده شود.
بين نافله نماز صبح و نماز صبح بهتر است سه تا صلوات بفرستد
كه هر كس چنين كند خداوند روي او ا از حرارت آتش جهنم نگه مي دارد .
سپس سجده شكر كند و بعد از اذان و اقامه ، مشغول نماز صبح شود .
و بعد از نماز صبح هم اگر حوصله داشته باشيد دعاي عهد و زيارت آل ياسين و زيارت عاشورا و دعاي صباح





كيفيت و نحوه خواندن نماز شب

نماز شب 11 ركعت است كه مي شود آن را به دو صورت خلاصه و آسان ، و يا مقداري مفصل تر و همراه با دعاهاي ماثوره و قرائت قرآن خواند .


اما طريق آسان آن عبارت است از اينكه:

انسان حدود نيم ساعت به اذان صبح مانده از خواب بيدار شود و بعد از وضو ، چهار تا دو ركعتي عينا مثل نماز صبح به نيت نافله شب بخواند يعني در هر ركعت بعد از حمد يك بار قل هو الله احد يا يكي از سوره هاي كوچك را بخواند . كه در مجموع 8 ركعت مي شود.
بعد دو ركعت به نيت نماز شفع بخواند كه در ركعت اول بعد از حمد سوره قل اعوذ برب الناس و در ركعت دوم بعد از حمد سوره قل اعوذ برب الفلق را بخواند و نماز را تمام كند

بعدهم يك ركعت به نام نماز وتر است كه بعد از حمد يك مرتبه قل هو الله احد يا بهتر است سه مرتبه قل هو الله احد و يك مرتبه قل اعوذ برب الفلق و يك مرتبه قل اعوذ برب الناس را بخواند و بعد قنوت بگيرد و 7 مرتبه بگويد :
((هذا مـَقامُ العائـِذِ بِكَ مِنَ الـنـّّار ))
و سپس با دست چپ قنوت بگيرد و به دست راست تسبيح بگيرد و 70 مرتبه بگويد :
(( استغفر الله ربي و اتوب اليه )) يا ((استغفر الله و اتوب الــيه ))
سپس 300 مرتبه بگويدالــعفو

كه اگر يك تسبيح صد دانه به دست بگيرد و هر دانه تسبيح را سه بار بگويد الــعفــو با يك دور تسبيح 300 مرتبه الـعــفو تمام مي شود و در مجموع 300 مرتبه الــعفــو را در 3
دقيقه مي شود گفت .
بعد هم براي 40 نفر مومن دعا و استغفار كند مثلا بگويد اللهم اغفر ابي ، يا فارسي بگويد خدايا پدرم را بيامرز ، مادرم را بيامرز ، فلاني را بيامرز و ..... افراد زنده و مرده در اينجا فرقي ندارند ، براي زنده ها هم صحيح است استغفار كند و در پايان بگويد :

((رَبَّ اغفـِرلي و ارحَمني و تــُب عَلي إنَكَ أنتَ التـٌٌوابُ الغَفــُورُ الـَّرحيم))


سپس به ركوع و سجده برود و نماز را تمام كند و بعد از آن تسبيح حضرت زهرا (ع) را انجام دهد. و همچين آيت الكرسي رو بخواند .
اگر انصاف به خرج دهيم بايد حتما همه ما حداقل اين روش آسان و راحت نماز شب را ترك نكنيم و خودمان را در زمره متهجدان و عابدان و نماز شب خوانان قرار بدهيم .
اما اگر ما تصميم جدي بگيريم خداوند هم كمك خواهد كرد ، زيرا كه خداوند نماز شب را خيلي دوست دارد و به دنبال بهانه است تا مسلملنان و خاصه شيعيان علي بن ابي طالب (ع) را به بهشت ببرد ، بياييد ما اين بهانه را درست كنيم تا خداوند ما را در زمره نماز شب خوانان واقعي و عابدان و زاهدان و متهجدان حقيقي قرار دهد.

خوب هر مقدار كه از وقت باقي مانده تا اذان صبح مشغول قرائت قرآن شود كه ثواب زيادي دارد و خداوند متعال در سوره مزمل پيامبر (ص) را مكلف مي كند كه مشغول ترتيل قرآن شود كه همان قرائت همراه با تامل و تفكر در آيات قرآن است كه توضيح بيشترش در بخش نماز شب از ديدگاه قرآن آمده است .
همچنين خواندن مناجات خمس عشره بسيار ثواب دارد

فضيلت نماز شب
امام صادق ـ عليه السّلام ـ فرمود: «نماز شب صورت را زيبا و خلق را نيكو و انسان را خوشبو مي گرداند، رزق را زياد و قرض را ادا مي كند، اندوه را برطرف مي سازد و چشم را جلا مي دهد».[1]

رسول خدا ـ صلّي الله عليه و آله ـ فرمود: «نماز شب وسيله اي است براي خوشنودي خدا و دوستي ملائكه».[2]

امام صادق ـ عليه السّلام ـ فرمود: «در خانه هايي كه نماز شب خوانده مي شود و قرآن تلاوت مي گردد، آن خانه ها نزد آسمانيان هم چون ستاره درخشانند».[3]


----------------------------------------------------------------------------------------------------------------



كيفيت و نحوه خواندن نماز هاي معصومين(ع)

1. نماز حضرت رسول ـ صلّي الله عليه و آله ـ
نماز حضرت دو ركعت است. در هر ركعت بعد از حمد پانزده مرتبه سوره قدر، و در هر يك از ركوع و بعد از سر برداشتن از آن و در سجود و بعد از سر برداشتن از آن و در سجده دوم و بعد از سر برداشتن از آن پانزده مرتبه سوره قدر را بخواند، بعد از آن ركعت دوم را مثل ركعت اولي انجام دهد.
اگر چنين كند منصرف شود، در حالي كه مابين او و خداوند گناهي نماند، مگر اين كه بخشيده شود و هر چه را كه طلب كرده به او بدهند.
و مستحب است بعد از آن دعا بخواند كه در مفاتيح ذكر شده است.


----------------------------------------------------------------------------------

2. نماز حضرت علي ـ عليه السّلام ـ
و آن چهار ركعت است به دو تشهد و دو سلام. در هر ركعت بعد از حمد پنجاه مرتبه سوره توحيد خوانده مي شود.
از حضرت صادق ـ عليه السّلام ـ روايت كرده اند كه فرمود: «كسي كه اين نماز را به جا آورد از گناهان بيرون آيد مانند روزي كه از مادر متولد شده باشد و حاجتهاي او برآورده شود».

------------------------------------------------------------------------------

دسته ها :
يکشنبه بیست و ششم 9 1391 3:21



عبدالله بن عمير كلبي يكي از افرادي است كه در كربلا هم زنش و هم مادرش همراهش بودند. او كه قهرماني قوي و شجاع بود و تازه ازدواج كرده بود ،هنگامي كه روز عاشورا مي خواست به ميدان برود، زن او ممانعت كرد و گفت: كجا مي روي؟ من را به كه مي‌سپاري؟ فورا مادرش آمد جلو و گفت: پسرم مبادا حرف زنت را بشنوي. امروز روز امتحان تو است، اگر امروز خود را فداي حسين نكني، شير پستانم را به تو حلال نخواهم كرد، عبدالله هم امر مادر را پذيرفت و به ميدان رفت و جنگيد تا شهيد شد. مادرش پس از اين جريان، فورا عمود خيمه اي را بر مي دارد و به دشمن حمله مي كند.
ابا عبدالله عليه السلام خطاب به او مي فرمايد: اي زن برگرد خدا بر زنان جهاد را واجب نكرده است.
پيرزن امر امام عليه السلام را اطاعت مي كند، ولي دشمن رزالت به خرج مي دهد و سر فرزندش را از بدن جدا كرده و به سوي مادرش پرتاب مي كنند.
پيرزن،سر جوانش را بغل مي گيرد، به سينه مي چسباند، مي بوسد، مي گويد: مرحبا پسرم، آفرين پسرم، الان من از تو راضي شدم و شيرم را به تو حلال كردم.
بعد آن را به طرف دشمن مي اندازد و مي گويد ما چيزي را كه در راه خدا داديم پس نمي گيريم.
«1»

پيامبر خدا صلي الله عليه و آله فرمود: هيچ بنده‌اي ايمان به خدا را به حد كمال نمي رساند تا آنكه در او پنج خصلت وجود داشته باشد: توكل نمودن بر خدا، واگذار كردن كارها به خدا، تسليم بودن در برابر فرمان خدا، رازي بودن به اراده خدا و صبر كردن بر بلاي خدا. هر كس به خاطر خدا محبت ورزد و به خاطر خدا دشمن بدارد و براي خدا ببخشد و براي خدا از بخشش جلوگيري كند ايمان خود را كامل ساخته است.«2»

كسي كه به خدا ايمان داشته باشد ديگر غم و شادي براي او يكسان است و همه را از طرف مبدا آفرينش ميداند، و خود را در حيطه علم خداوند مي داند، ديگر نا گواريها و مصائب دنيا و گرفتاريهاي سر راه او، وي را آزار نخواهند داد، زيرا اين انسان مي داند، خداوند همه را مي داند و مي تواند.



به حلاوت بخورم زهر كه شاهد ساقيست // به ارادت بكشم درد كه درمان هم از اوست
در غم ما روزها بيگاه شد // روزها با سوز ها همراه شد
روز ها گر رفت گو، رو باك نيست // تو بمان اي آنكه جز تو پاك نيست


.................................................. .................................................. .............
1. لهوف ،گفتار هاي معنوي ص 243
2.بحار الانوار جلد 77 ص 177



دسته ها :
شنبه بیست و پنجم 9 1391 3:14




آشنايي با نماز هاي مستحبي
نمازهاي مستحبي زياد است و آنها را نافله گويند و بين نمازهاي مستحبي به خواندن نافله‌هاي شبانه روز بيشتر سفارش شده و آنها را در غير روز جمعه سي و چهار ركعتند كه هشت ركعت آن نافله ظهر و هشت ركعت نافله عصر و چهار ركعت نافله مغرب و دو ركعت نافله عشا ويازده ركعت نافله شب و دو ركعت نافله صبح ميباشد و چون دو ركعت نافله عشا را بنابر احتياط واجب بايد نشسته خواند ، يك ركعت حساب ميشود . ولي در روز جمعه بر شانزده ركعت نافله ظهر و عصر ، چهار ركعت اضافه ميشود .


فلسفه نمازهاي نافله چيست؟ و چگونه مي توان از آن بهره برداري بالايي نمود؟

در روايات وارد گشته كه نمازهاي نافله مانند سدي هستند كه از نمازهاي واجب محافظت مي كنند يا موجب جبران نقائص نماز مي گردند.
امام سجاد(ع) فرمودند: «حق تعالي تدارك خواهد فرمود نقصان نمازهايتان را به نمازهاي نافله» (منتهي الامال، تاريخ امام سجاد(ع«
البته برخي از نمازهاي مستحبي اثرات مخصوص به خودي نيز دارند مانند نماز شب كه خواص متعددي در روايات براي آن بيان شده مانند تقويت ايمان و انس به خداوند، زيادي روزي، زيبايي چهره و... .
يا نماز جعفر طيار كه براي برآورده شدن حاجت يا رفع مشكل خوانده مي شود يا نماز شكر كه موجب ازدياد نعمت مي گردد و طريقه بهره برداري كامل از نوافل همان شيوه اي است كه خود معصومين(ع) به نسبت به انجام نوافل دستور داده اند، يعني به هيچ وجه كمترين تغييري در آن ايجاد نكنيم.
تمام نمازهاى يوميه براى خود نماز نافلهاى دارند كه به صورت دو ركعتى همانند نماز صبح خوانده مىشود .





نماز هاي نافله روزانه

نافله صبح: دو ركعت قبل از نماز صبح.
نافله ظهر : 4 تا دو ركعتى قبل از نماز ظهر.
نافله عصر: 4 تا دو ركعتى قبل از نماز عصر.
نافله مغرب: 2 تا دو ركعتى بعد از نماز مغرب.
نافله عشا: يك دو ركعتى به صورت نشسته.
 



نماز نافله شب
نماز شب 11ركعت است. كه به صورت 5 تا دو ركعتي و 1 تا يك ركعتي خوانده مي شود.

4تا دو ركعتى اوّل به نيّت نماز نافله شب.
1 دو ركعتى به نيّت نماز نافله شفع.
1 يك ركعتى به نيت نافله وتر.

ك


ديگر نمازهاي مستحبي

1. نماز حضرت رسول ـ صلّي الله عليه و آله
2. نماز حضرت علي ـ عليه السّلام
3. نماز حضرت فاطمه ـ سلام الله عليها ـ
4. نماز امام حسن ـ عليه السّلام ـ
5. نماز امام حسين ـ عليه السّلام ـ
6. نماز امام زين العابدين ـ عليه السّلام
7. نماز حضرت باقر ـ عليه السّلام ـ
8. نماز حضرت صادق ـ عليه السّلام ـ
9. نماز امام كاظم ـ عليه السّلام
ـ10. نماز امام رضا ـ عليه السلام
11. نماز حضرت جواد ـ عليه السّلام
12. نماز حضرت هادي ـ عليه السّلام
13. نماز امام حسن عسكري ـ عليه السّلام
14. نماز حضرت صاحب الزمان ـ عليه السّلام ـ

دسته ها : نماز
شنبه بیست و پنجم 9 1391 2:20
پاي درس استاد

بركت در روزي به چه معناست؟





خيال مي‌كنيم از خدا بهتر مي‌فهميم؛ اين است كه گره پس از گره در كار ما مي‌افتد و بعد هم مي‌نشينيم ناله مي‌كنيم. ناله نكن! از همان اوّل برو گناه را ترك كن.




تمام گفتارها و رفتارهاي انسان هاي وارسته، نقشۀ راهي است براي آن ها كه مي خواهند در مسير الهي قدم بردارند. به توفيق الهي، زين پس گفتارهايي كوتاه از دروس اخلاقي مرحوم مجتبي تهراني را براي استفاده علاقه مندان منتشر خواهيم كرد.
از برقراري رابطه دوستي با دشمنان خدا پرهيز كن!
حضرت علي(ع) فرمودند: بپرهيز از اينكه با دشمنان خدا رابطه دوستي برقرار كني، ‌يا اينكه دوستي خود را، براي غير دوستان خدا خالص كني! پس به راستي كه انسان در روز قيامت با همان كساني محشور مي‌شود كه با آنان دوست بوده است.
حضرت در ابتداي روايت مي‌گويد: از برقرار كردن رابطه دوستي با دشمنان خدا پرهيز كن! بعد مي‌گويد: حالا كه مي‌خواهي رابطه دوستانه برقرار كني، هر چند كه ‌با دشمنان خدا دوست نيستي، اما مواظب باش كه در دوستي‌ات فقط ‌با دوستان خدا خلوص نيت داشته باشي.


دسته ها :
جمعه بیست و چهارم 9 1391 9:35
دسته ها :
پنج شنبه بیست و سوم 9 1391 1:56
 

اُدْعُوا رَبَّكُمْ تَضَرُّعاً وَخُفْيَةً

افسران - اُدْعُوا رَبَّكُمْ تَضَرُّعاً وَخُفْيَةً
تفسير الميزان:
[بيان آيات دو وجه در معناي:" ادْعُوا رَبَّكُمْ تَضَرُّعاً وَ خُفْيَةً"]
" ادْعُوا رَبَّكُمْ تَضَرُّعاً وَ خُفْيَةً ..."
" تضرع" از" ضراعت" و به معناي اظهار ضعف و ذلت است." خفية" به معناي پنهاني و پوشيده داشتن است، و بعيد نيست كنايه از همان تضرع بوده و غرض از ذكرش تاكيد همان اظهار ذلت و عجز باشد، چون شخص متذلل همواره در اثر ذلت و خواري در صدد پنهان ساختن خويش است.
ذكر اين دو آيه بعد از آيه" إِنَّ رَبَّكُمُ اللَّهُ الَّذِي خَلَقَ ..." كه توحيد ربوبيت خدا را از راه وحدت خالقيت او اثبات مي‏كرد به منزله نتيجه‏گيري از آن است، گويا مي‏فرمايد: وقتي خداي تعالي در مساله خلقت و تدبير شريكي ندارد پس بر هر بنده‏اي لازم است كه تنها او را بخواند، و او را بندگي كند، و ديني را اتخاذ نمايد كه موافق با ربوبيت انحصاري او باشد.
و چون در صدد نتيجه گرفتن بود بلافاصله شروع به دعوت بشر كرد، نخست بشر را به اين عبوديت خواند، و فرمود:" ادْعُوا رَبَّكُمْ تَضَرُّعاً وَ خُفْيَةً إِنَّهُ لا يُحِبُّ الْمُعْتَدِينَ ..." و دستور داد تا اين عبادت را با تضرع و زاري انجام دهند و اين تضرع و زاري هم علني و به صداي بلند كه منافي با ادب عبوديت است نبوده باشد، البته اين معنا در صورتي است كه" واو" براي جمع باشد، و اما اگر" واو" براي تنويع باشد معناي آيه چنين مي‏شود: بايد خداي را عبادت كنند، يا علنا و به صداي بلند و يا آهسته. ممكن هم هست منظور از تضرع را عبادت با سر و صدا دانسته و بگوييم معناي آيه اين است كه: عبادت بايد آهسته انجام شود نه با داد و فرياد، مگر اينكه از در تضرع و زاري باشد كه در آن صورت سر و صدا داشتن عيب ندارد.

تفسير مجمع البيان:
قرآن پس از ترسيم دليلهاي روشنگر بر يكتايي و بي‏همتايي خدا، اينك در اين آيه فرمان مي‏دهد كه همگان با نهايت فروتني و خضوع و خشوع به نيايش با آفريدگار هستي روي آورند و او را بخوانند:
اُدْعُوا رَبَّكُمْ تَضَرُّعاً وَخُفْيَةً
در يكي از پيكارها، مردم توحيد گرا به هنگام تسلّط بر منطقه‏اي نداي تكبير سردادند كه پيامبر گرامي‏عليه السلام فرمود: مگر با ناشنوا سخن مي‏گوييد؟! شما خدايي شنوا را مي‏خوانيد كه به بندگانش نزديك و همه جا با شماست؛ بنابر اين او را آهسته و فروتنانه و با اخلاص بخوانيد.
برخي برآنند كه واژه «تضرّع» به مفهوم بلند كردن صدا به نيايش ودعا، و واژه «خفيه» به مفهوم دعاي آهسته است. با اين بيان تفسير آيه شريفه اين است كه پروردگار تان را با صداي بلند و يا آهسته بخوانيد.
ياد آوري مي‏گردد كه اين ديدگاه از «ابو مسلم» است و «علي بن ابراهيم» آن را در تفسيرش آورده است.
اِنَّهُ لا يُحِبُّ الْمُعْتَدينَ.
بي‏گمان او تجاوزكاران و از حد گذرندگان را دوست نمي‏دارد.
به باور برخي منظور اين است كه در دعا زياده روي نكنيد و مقام و منزلت پيامبران را براي خود مخواهيد، امّا به باور برخي منظور اين است كه در دعا و نيايش فرياد سر ندهيد.
 
خلاصه
دسته ها :
چهارشنبه بیست و دوم 9 1391 2:11

باز شوقِ يوسفم دامن گرفت…

و اين بار شهيد مصطفي احمدي روشن

ولا تحسبن الذين قتلوا في سبيل الله امواتا بل احياءٌ عند ربهم يرزقون…

اين ترور بزدلانه كه عاملان و طراحانش هرگز جرأت نخواهند كرد به جنايت كثيف و پليد خود اعتراف كنند و مسئوليت آن را بپذيرند مانند ديگر جنايات شبكه‌ي تروريزم بين‌الملل دولتي، با طراحي يا همراهي سرويس هاي سيا و موساد عمل شده و نشانه‌ي به بن‌‌بست رسيدنِ استكبار جهاني به سردستگي آمريكا و صهيونيزم، در مقابله با ملت مصمّم و مؤمن و پيشرونده‌ي ايران اسلامي است. رشد شتابنده‌ي علمي و فتح قله‌هاي دانش كه با همت و عزم جوانان مؤمن و غيور و توانائي چون مصطفاي شهيد رونق يافته، امروز قائم به هيچ فردي نيست، اين يك جنبش تاريخي و برخاسته از يك عزم خلل‌ناپذير ملي است. ما به كوري چشم سران اردوگاه استكبار و نظام سلطه، اين راه را با قوت و اراده‌ي راسخ دنبال خواهيم كرد و پيشرفت رشك‌آور ملت بزرگ خود را به رخ دشمنان عنود و حسود خواهيم كشيد، و البته از مجازات مرتكبان اين جنايت و عاملان پشت صحنه‌ي آن هم هرگز چشم‌پوشي نخواهيم كرد…

دانلود اثر تصويري شهيدِ روشن، با كيفيت flv، حجم ۲۰ مگابايت

download.safirclip.com/video/14_Shahide_Roshan/14_Shahide_Roshan.flv 

دانلود اثر تصويري شهيدِ روشن، با كيفيت mp4، حجم ۵۱ مگابايت

download.safirclip.com/video/14_Shahide_Roshan/14_Shahide_Roshan.mp4 مستند شهادت شهيد احمدي روشن نخبه هسته اي ايران (كاري از گروه مركز مستند سفير)

افسران - مستند شهادت شهيد احمدي روشن نخبه هسته اي ايران (كاري از گروه مركز مستند سفير)
دسته ها :
سه شنبه بیست و یکم 9 1391 1:47
X