معرفی وبلاگ
فعالییت سازمان زنان انقلاب اسلامی در پی انسجام و هماهنگی و شناسایی زنان فعال منطقه بسته به مهارت و توانمندیی انها در جهت رفع نیازمندرهای زنان ان منطقه . خواهرم بسته به نیاز فکری و روحی و مادی خود با ما هم سخن شو بهترین خوبی ها نزد زنان است امام صادق(ع) باهم شویم ،یکی شویم درمانی برای دردی شویم ............ آن لحظه اي كه زن در خانه خود مي ماند و (به امورزندگي و تربيت فرزند مي پردازد)به خدا نزديكتر است.حضرت زهرا (س)
صفحه ها
دسته
لينك سازمان زنان انقلاب
لينك عاشقان امام نقي
مرگ بر شاهين نجفي(مرتد)
جانم فداي غربتت يا امام نقي (ع)
امام من مهدي
فرهنگ الهي
گل نرگس
اس ام اس جديد
شعرهاي داريوش دوسراني
صهيون ستيزي
شيعه
مجله فيروز جاه
منتظران ظهور
ديار عشق
خدا
بهترين دوست فقط خدا
تنها عشق من خداست
شوق شهادت
سايه
سايه طلبه جوان
سايت شخصي سيد محمد انجوي نژاد
مدرسه علميه الزهرا(س) نصر تهران
☫عشق=خامنه اي☫
خانم دكتر نگار
در طلب معرفت...
گوهركمال ، حجاب برتر
ولايت عشق
غريب تر از غريب الغربا ... امام نقي (ع
غريب سامرا
بسم رب الهادي(ع)
شيدايي رهبر
وبلاگ شهيد همت
ماه نقره اي (بسم رب الشهدا)
مقتدر مظلوم
ولايت سيد علي
حامي رهبر
بسيجي بي ادعا
پايگاه اطلاع رساني استقامت
انفجار نور
ائمه اطها رو شهدا
فيض بوك
هادي نت
شهيدان زنده اند
دانلود جديد ترين مداحي
بهشت (محفل بسيجيان و رهروان شهدا
دينيست(اولين سايت اطلاع رساني ويژه مداحان)
سايت جامع مداحي
نور اسمان
سايت رسمي مداحان اهل بيت
ماه حرم ( روضه العباس)
جام تهي
ما مي توانيم
حمايت از اقتصاد و كار توليد ملي
منتظران مهدي
اخبار پيام نور
ره به ري
لینک دوستان
سايت مراجع تقليد
آرشیو
آمار وبلاگ
تعداد بازدید : 1488339
تعداد نوشته ها : 3305
تعداد نظرات : 487
Rss
طراح قالب
موسسه تبیان
شب ششم


صوتي:


دريافت بخش 1

[44 مگابايت]






دريافت بخش 2

[30.8 مگابايت]






دريافت بخش 3

[22.26 مگابايت]






دريافت بخش 4

[17.5 مگابايت]






دريافت بخش 5

[26 مگابايت]





دسته ها : محرم
سه شنبه سیم 8 1391 12:14

راز ضريح شش گوشه

 


اما چرا برخلاف ضريح و مرقد امان ديگر، ضريح مرقد مطهر سيدالشهدا(ع) شش گوشه ساخته شده است.


در اين باره روايت هاي گوناگوني وجود دارد. اما مجموع اين روايت ها و آن چه نزديك تر به منطق به نظر مي رسد، آن چيزي است كه شيخ مفيد(ره) در كتاب «الارشادات» آورده است. او در بخشي از اين كتاب نام 17 نفر از شهداي بني هاشم در روزعاشورا را ذكر كرده و نوشته است:«آنان پايين پاي آن حضرت در يك قبر (گودي بزرگ) دفن شدند و هيچ اثري از قبر آنان نيست و فقط زائران با اشاره به زمين در طرف پاي امام ـ عليه السّلام ـ آنان را زيارت مي‌كنند و علي بن الحسين ـ عليهم السّلام ـ (علي اكبر) از جملة آنان است.برخي گفته‌اند: محل دفن علي اكبر نسبت به قبر امام حسين ـ عليه السّلام ـ نزديك‌ترين محل است.»


در بعضي از روايات ديگر از جمله كتاب «كامل الزيارات» جعفر بن محمد قمي هم آمده است: «امام سجاد ـ عليه السّلام ـ (با قدرت امامت و ولايت) به كربلا آمد و بني‌اسد را سرگردان يافت، چون كه ميان سرها و بدن‌ها جدايي افتاده بود و آنها راهي براي شناخت نداشتند، امام زين العابدين ـ عليه السّلام ـ از تصميم خود براي دفن شهيدان خبر داد، آن گاه به جانب جسم پدر رفت، با وي معانقه كرد و با صداي بلند گريست، سپس به سويي رفت و با كنار زدن مقداري كمي خاك قبري آماده ظاهر شد، به تنهايي پدر را در قبر گذاشت و فرمود: با من كسي هست كه مرا كمك كند و بعد از هموار كردن قبر، روي آن نوشت: «هذا قبر الحسين بن علي بن ابي طالب الّذي قتلوه عطشاناً غريباً»؛ اين قبر حسين بن علي بن ابي طالب است، آن حسيني كه او را با لب تشنه و غريبانه كشتند. پس از فراغت از دفن پدر به سراغ عمويش عباس ـ عليه السّلام ـ رفت و آن بزرگوار را نيز به تنهايي به خاك سپرد. سپس به بني‌اسد دستور داد تا دو حفره آماده كنند، در يكي از آنها بني‌هاشم و در ديگري ساير شهيدان را به خاك سپردند، نزديك‌ترين شهيدان به امام حسين ـ عليه السّلام ـ فرزندش علي اكبر ـ عليه السّلام ـ است؛ امام صادق ـ عليه السّلام ـ در اينباره به عبدالله بن حمّاد بصري فرموده است: امام حسين ـ عليه السّلام ـ را غريبانه كشتند، بر او مي‌گريد كسي كه او را زيارت كند غمگين مي‌شود و كسي كه نمي‌تواند او را زيارت كند دلش مي‌سوزد براي كسي كه قبر پسرش را در پايين پايش مشاهده كند.

بنابراين به نظر مي رسد گوشه هاي اضافي ضريح مطهر امام حسين(ع) محل دفن پسر بزرگ ايشان يعني حضرت علي اكبر(ع) باشد و محل دفن نوزاد شش ماهه اباعبدالله الحسين(ع) يعني علي اصغر(ع) نيز روي سينه پيكر مطهر امام حسين(ع) باشد.

دسته ها : محرم
سه شنبه سیم 8 1391 10:34

بند هشتادو پنجم

اين بند براي تمام بيماري هاست

اگر گرفتار بيماري شديد

شديد

اين بند را بخوانيد

دسته ها : دعا
سه شنبه سیم 8 1391 10:33


حجت الاسلام دكتر ناصر رفيعي شامگاه شنبه در جمع عزاداران حسيني در شبستان امام خميني(ره) حرم مطهر حضرت معصومه(س) در ادامه مبحث بررسي سيماي امام حسين(ع) در كلام ائمه معصومين(ع) ابراز داشت: تمام خوبي‌ها در خصلت كرامت گنجانده شده و اهل بيت(ع) خاندان كرامت هستند و در روايات آمده، حسين بن علي(ع) معلم كرامت و جوانمردي است.

وي عنوان كرد: كرامت چشمه‌اي است كه اگر در انسان جاري شود، قول، رزق، نگاه و تمام اعمال و رفتار آدمي كريمانه مي‌شود.

حجت الاسلام رفيعي عنوان كرد: قرآن مي‌فرمايد كافران فكر نكنند وقتي به آنها مهلت داده مي‌شود دوستشان داريم و انسان نبايد سفره دل خود را پيش مردم باز كند و از خداوند در مشكلات گله و شكايت كند.

امام حسين(ع) اكرم الناس است

عضو هيئت علمي جامعة المصطفي العالميه با بيان اينكه انسان مي‌تواند با خداوند درد و دل كند اما نبايد از خدا شكايت كرد افزود: امام حسين(ع) در روز عاشورا از خداوند شكايتي نكرد و اگر حوادث عاشورا را مرور كنيم چيزي جز رضايت امام حسين(ع) نمي‌بينيم.

وي با بيان اينكه امام حسين(ع) اكرم الناس است چرا كه هيچ‌گاه در سختي‌ها و مشكلات شكوه نكرد اظهار داشت: در روايت آمده، كريم كسي است بدون آنكه دست نياز به او دراز كنيم او خودش كمك مي‌كند و افراد زيادي در تاريخ وجود داشتند كه نزد امام حسين(ع) مي‌آمدند و از ايشان طلب ياري مي‌كردند و امام حسين(ع) نيز بدون هيچ محدوديتي به آن‌ها كمك مي‌كرد اما به
آن‌ها مي‌فرمود اگر در زندگي گرفتار شديد سراغ افراد بي‌دين نرويد.

فرو بردن خشم، خوش اخلاقي و پوشيدن نگاه از نامحرم از نشانه‌هاي انسان كريم است

حجت الاسلام رفيعي ادامه داد: در روايات آمده است كه سه چيز نشانه كرامت است كه يكي از آن‌ها خوش اخلاقي و اخلاق نيكو است.

استاد حوزه علميه قم با بيان اينكه از ديگر نشانه‌هاي كرامت در روايات، فرو بردن خشم و بخشيدن است ابراز داشت: يكي ديگر از ويژگي‌هاي انسان كريم فرو بردن چشم از نامحرم است و انسان كريم به خود اجازه نمي‌دهد كه به ناموس ديگران نگاه كند.

عضو هيئت علمي جامعة المصطفي العالميه تصريح كرد: انسان كريم دگر گرا، اهل بخشش و گذشت است و نگاه خود را از حرام مي‌بندد و اهل شكوه به خدا نيست كه اين ويژگي‌ها باعث خواهد شد تا انسان زير بار ظلم نرود.

وي با بيان اينكه امام حسين(ع) در برابر حربن يزيد رياحي خشم خود را فرو برد و او را بخشيد و با دست خود در لحظه شهادتش به بالين او حاضر شد افزود: اگر افراد بتوانند خشم خود را فرو ببرند دعواهاي خانوادگي به حداقل خود خواهد رسيد، چرا كه منشاء تمام دعوا‌ها و قتل‌ها عدم كنترل خشم است.

حجت الاسلام رفيعي عنوان كرد: در صحنه كربلا كسي جرأت مبارزه فردي با سيدالشهداء(ع) را نداشت، اما فردي از شام كه‌شناختي از اهل بيت(ع) نداشت به جنگ تن به تن با امام حسين(ع) آمد كه در‌‌‌ همان لحظه اول امام او ا مضروب كرد و وقتي بالاي سرش آمد به او فرمود مي‌خواهي بگويم به كمكت بيايند و زخمت را مرهم گذارند.

دين هر كس به اندازه كرامت او است

عضو هيئت علمي جامعة المصطفي العالميه تصريح كرد: در روايت داريم دين هر كس به اندازه كرامت او است كه بايد در زندگي سعي كنيم كردار و گفتارمان كرامانه باشد.

وي ادامه داد: اغلب كساني كه خواستند در روز عاشورا اذن ميدان بگيرند و به جنگ با لشكر عمر سعد بروند امام حسين(ع) به آن‌ها مي‌گفت كه برگرديد و با اصرار اصحاب به آن‌ها اجازه ميدان مي‌داد.

ملائكه آسمان از صبر امام حسين(ع) در روز عاشورا تعجب كردند

استاد حوزه علميه قم گفت: ملائكه آسمان از صبر امام حسين(ع) در روز عاشورا تعجب كردند و امام نسبت به همه اصحابش صبورانه رفتار كرد و حتي به عمر سعد فرمود، اگر اين جنگ را كنار بگذاري باغي كه مدينه دارم را رايگان به تو خواهم داد.

حجت الاسلام رفيعي با بيان اينكه اهل بيت(ع) معدن رسالت هستند، افزود: اين بدان معنا است كه ائمه(ع) رسالت خداوند را گسترش دادند و خداوند نيز به پيامبر(ص) فرمود، اگر علي(ع) را به عنوان جانشين خود معرفي نكني رسالتت را انجام نداده‌اي.

دسته ها : محرم
سه شنبه سیم 8 1391 2:30

افسران - كجا به عفت زهرا رسد عفاف زني .... مگر كه فاطمه زايد چو زينب كبري

دسته ها : محرم
سه شنبه سیم 8 1391 1:27

اي كاش

اي كاش ماجراي بيابان دروغ بود
اين حرف هاي مرثيه خوانان دروغ بود!

اي كاش اين روايت پرغم سند نداشت
بر نيزه ها نشاندن قرآن دروغ بود

اي كاش گرگ تاخته بر يوسف حجاز
مانند گرگ قصه كنعان دروغ بود!

حيف از شكوفه ها و دريغ از بهار...كاش
برجان باغ داغ زمستان دروغ بود

دسته ها :
دوشنبه بیست و نهم 8 1391 23:4

 

ثواب روضه و گريه بر سيدالشهدا(ع)
حديثي كه بايد با «آب طلا» نوشت






كتاب «طوباي كربلا» شامل سخنان عارف و سالك طريق الهي، ميرزا اسماعيل دولابي درخصوص عنايات امام حسين(ع) به اولياي خداست. يكي از مباحث اين كتاب به بيان ثواب روضه و گريه بر امام حسين(ع) پرداخته است كه ما آن را براي عاشقان اين امام همام بيان مي‌كنيم.

روايات مختلفي درباره ثواب روضه و گريه بر امام حسين(ع) وجود دارد كه به اختصار در ادامه مي‌آيد:

الف ـ شيخ جليل، ابن قولويه قمي از ابن خارجه روايت كرده است: روزي خدمت امام صادق(ع) بوديم، از حضرت امام حسين(ع) ياد كرديم، امام صادق(ع) بسيار گريست، آن گاه فرمود: امام حسين(ع) فرمودند: من كشته گريه و زاري هستم، هيچ مؤمني مرا ياد نمي‌كند مگر آنكه گريان مي‌شود.

* گرياندن و اشك ريختن در سوگ امام حسين(ع) موجب بهشتي شدن افراد مي‌شود

ب ـ شيخ طوسي و شيخ مفيد از ابان بن‌تغلب روايت كرده‌اند كه امام صادق(ع) فرمود: آه‌هاي سوزان و اندوهناك براي مظلوميت ما «تسبيح»، اندوه براي امر ما «عبادت» و پوشاندن اسرار ما از بيگانگان «جهاد در راه خدا» است، همچنين فرمود: واجب است كه اين حديث با آب طلا نوشته شود.

ج ـ به سند معتبر از ابوعماره منشد (شعر خوان) روايت شده است:

روزي حضور امام صادق(ع) شرفياب شدم، حضرت فرمود: شعري در مرثيه امام حسين(ع) به آن روشي كه بين خودتان مرسوم است بخوان.

همين كه شروع كردم به خواندن، حضرت گريان شد. من مرثيه مي‌خواندم و آن بزرگوار مي‌گريست تا آنكه صداي گريه از منزل آن حضرت بلند شد و صداي گريه زن‌ها نيز از پشت پرده برخاست. وقتي روضه تمام شد، حضرت فرمود: هر كس در مرثيه امام حسين(ع) شعري بخواند و پنجاه نفر را بگرياند، بهشت بر او واجب مي‌شود، هر كس ده نفر را بگرياند بهشت بر او واجب مي‌شود، هر كس يك نفر را بگرياند بهشت بر او واجب مي‌شود و هر كس مرثيه بخواند و خود بگريد، بهشت بر او واجب مي‌شود و هر كس خود را به صورت گريه كننده درآورد بهشت بر او نيز واجب خواهد شد.

د ـ جناب ميرحامد حسين نقل كرد كه محمد بن سهل، ياركميت گفت: من و كميت در ايام تشريق بر امام صادق(ع) وارد شديم، كميت به امام عرض كرد: فدايت شوم! اجازه مي‌دهيد چند بيت شعر در محضرتان بخوانم؟ حضرت فرمود: اين ايام، عزيز و محترم است (كنايه از آنكه خواندن شعر در اين ايام شايسته نيست) كميت عرض كرد: اين اشعار در حق شما است. حضرت فرمود: بخوان و فرستاد اهل بيتش را حاضر ساختند كه آنها هم بشنود، آنگاه كميت اشعار خود را خواندن و حاضران بسيار گريستند، امام صادق(ع) دست‌هاي مباركش را بلند كرد و گفت:

«اللهم اغفر كميت ما قدم و ما أخّر و ما أسّر و ما اعلن و اعطه حتي يرضي؛ بارالها! گناهان گذشته و آينده كميت را و گناهاني كه آشكار و نهان انجام داده بيامرز و به او ببخش و به او عطا كن تا راضي شود.

* حتي مردم عصر جاهليت هم قتال در ماه محرم را حرام مي‌دانستند

ه ـ شيخ صدوق از ابراهيم بن ابي محمود، روايت كرد كه حضرت رضا(ع) فرمودند:

محرم، ماهي است كه اهل جاهليت، قتال در آن ماه را حرام مي‌دانستند؛ اما اين امت جفاكار، خون ما را در آن ماه، حلال دانستند و هتك حرمت كردند و زنان و فرزندان ما را در آن ماه، اسير كردند و آتش در خيمه‌هاي ما افروختند و اموال ما را غارت كردند و حرمت حضرت رسالت را در حق ما رعايت نكردند. مصيبت روز شهادت امام حسين(ع) ديده‌هاي ما را مجروح كرده و اشك ما را جاري ساخته است و زمين كربلا تا روز قيامت وارث اندوه و بلاي ما است، پس بر مثل حسين(ع) بايد بگريند گريه كنندگان. همان گريه بر آن حضرت، گناهان بزرگ را فرو مي‌ريزد.

سپس حضرت فرمودند: همين كه محرم مي‌شد، كسي پدرم را خندان نمي‌ديد و تا دهم محرم، اندوه و حزن پيوسته بر آن حضرت غالب مي‌شد. وقتي روز عاشورا مي‌رسيد، آن روز، روز مصيبت و گريه او بود و مي‌فرمود: امروز، روزي است كه حسين(ع) كشته شد.

و ـ ابوقولويه قمي، به سند معتبر از ابوهارون مكفوف روايت كرده است: خدمت امام صادق(ع) مشرف شدم، حضرت فرمود:

براي من مرثيه بخوان.

من شروع كردم به خواندن مرثيه. حضرت فرمود: نه اين طور؛ بلكه چنان بخوان كه نزد خودتان متعارف است و كنار قبر امام حسين(ع) مي‌خوانيد. من نيز خواندم. حضرت گريست من ساكت شدم، حضرت فرمود: بخوان. من خواندم تا آن اشعار را تمام كردم. حضرت فرمود: باز هم براي من مرثيه بخوان. من اين اشعار را خواندم:

يا مريم قومي و اند بي مولاك

و علي‌الحسين فاسعدي ببكاك

پس حضرت گريست و زن‌ها هم گريستند. وقتي آرام گرفتند، حضرت فرمود: اي ابوهارون! هر كس براي حسين(ع) مرثيه بخواند و ده نفر را بگرياند، بهشت بر او واجب مي‌شود. پس يك يك از ده كم كرد تا آنكه فرمود: هر كس مرثيه بخواند و يك نفر را بگرياند، بهشت براي او واجب مي‌شود، سپس فرمود: هر كس امام حسين(ع) را ياد كند و خود گريه كند، بهشت بر او واجب مي‌شود.

* آن گونه بر حسين(ع) مي‌گريم كه آثار مصيبت در من آشكار ‌شود

ز ـ به سند معتبر از مسمع روايت شده است: امام صادق(ع) به من فرمود: اي مسمع! آيا توجه به زيارت قبر امام حسين(ع) مي‌روي؟ من عذر آوردم كه با توجه به دشمنان زياد، براي انجام چنين كاري، ايمني ندارم.

فرمود: آيا مصائب آن بزرگوار را به ياد مي‌آوري؟ عرض كردم: آري! آن گونه مي‌گريم كه آثار مصيبت در من آشكار مي‌شود.

حضرت فرمود: به درستي كه تو از آناني كه زاري مي‌‌كنند براي ما، شاد مي‌شوند براي شادي ما، اندوهناك مي‌شوند براي اندوه ما، خائف مي‌شوند براي خوف ما و ايمن مي‌شوند براي ايمني ما؛ به زودي خواهي ديد كه پدرانم هنگام مرگ نزد تو حاضر شوند و به ملك‌الموت درباره تو سفارش كنند و به تو از فرزند خويش مهربان‌تر باشند. آنگاه حضرت گريست و من نيز گريستم.

دسته ها : محرم
دوشنبه بیست و نهم 8 1391 17:53




از زماني كه حضرت اباعبدالله الحسين(ع) رداي شهادت را بر تن كرد 1373 سال مي‌گذرد، در اين ميان ائمه معصومين با بازخواني حادثه عاشورا فضايي را براي شيعه ترسيم كردند تا در پرتو آن ياد، نام و جانفشاني امام حسين(ع) براي هميشه تا روز قيامت باقي بماند.

روايت ائمه از واقعه جانسوز كربلا در قالب احاديث در كتاب‌هاي روايي و تاريخي به ثبت رسيده است، شرح حادثه دشت نينوا آن هم از زبان اولاد حسين(ع) رنگ و بويي دارد، چرا كه پرده از واقعيتي بر مي‌دارد كه كمتر كسي مي‌تواند به آن ايرادي وارد سازد.

يكي از اين فرزندان، امام علي‌ بن موسي‌الرضا(ع) است كه به روضه‌خواني براي جد بزرگوارش مي‌پردازد.

*توصيه‌اي كه امام براي روز عاشورا به شعيان كردند

امام رضا(ع) فرمودند: هر كس روز عاشورا به دنبال انجام كارها و حوائج خود نرود، خداوند حوائج دنيا و آخرت او را بر آورده سازد و هر كس كه روز عاشورا، روز مصيبت و حزن و گريه‏اش باشد، خداوند روز قيامت را روز شادى و سرورش قرار خواهد داد و در بهشت چشمانشان به ديدار ما روشن خواهد شد و هر كس روز عاشورا را روز بركت بنامد و براى منزلش چيزى در آن روز ذخيره كند، آنچه ذخيره كرده است، بركت نخواهد داشت، و در روز قيامت همراه يزيد، عبيدالله بن زياد و عمر بن سعد- لعنهم‏ الله- در پست‏ترين درجه جهنم محشور خواهد شد.

* اى ابن شبيب! اگر مي‌خواهى گريه كنى، بر حسين(ع) گريه كن

ريّان بن شبيب گويد: در اولين روز محرم به خدمت امام رضا(ع) رسيدم، حضرت فرمودند: آيا روزه هستى؟ عرض كردم: خير، فرمود: امروز، روزى است كه زكريا(ع) پروردگارش را خواند و گفت: «رَبِّ هَبْ لِي مِنْ لَدُنْكَ ذُرِّيَّةً طَيِّبَةً إِنَّكَ سَمِيعُ الدُّعاءِ» و خداوند دعاى او را مستجاب كرد و به ملائكه دستور داد كه به زكريا- كه در محراب در حال نماز بود- بگويند كه خدا به تو يحيى را مژده مى‏دهد، پس هر كس اين روز را روزه بدارد و سپس دعا كند، خداوند همان طور كه دعاى زكريّا را مستجاب كرد، دعاى او را نيز مستجاب مى‏كند.

سپس فرمود: اى ابن شبيب! محرم ماهى است كه اهل جاهليت به احترام آن، ظلم و جنگ را حرام كرده بودند ولى اين امّت، احترام آن و احترام پيغمبر خود را حفظ نكردند، در اين ماه اولاد او را كشتند و زنانش را اسير كردند و وسايلش را غارت كردند، خداوند هرگز اين كارشان را نبخشد!

*4 هزار فرشته‌اي كه تا روز ظهور حجت(عج) بر مزار امام حسين(ع) حضور دارند

اى ابن شبيب! اگر مي‌خواهى گريه كنى، بر حسين بن على بن ابي‌طالب(ع) گريه كن، زيرا او را هم‌چون گوسفند ذبح كردند و از بستگانش، 18 نفر به همراهش شهيد شدند كه در روى زمين نظير نداشتند، آسمان‌هاى هفتگانه و زمين‏ها به خاطر شهادتش گريستند و 4 هزار فرشته براى يارى او به زمين آمدند، ولى تقدير الهى نبود و آن‌ها تا قيام قائم عليه السّلام در نزد قبرش با حال نزار و ژوليده باقى هستند و از ياوران قائم(عج) هستند و شعارشان «يا لثارات الحسين» است.

*چه هنگام از آسمان خاك قرمز باريد

اى ابن شبيب! پدرم از پدرش از جدّش(ع) به من خبر داد كه وقتى جدّم حسين(ع) شهيد شد، از آسمان خون و خاك قرمز باريد.

اى ابن شبيب! اگر به گونه‏اى بر حسين گريه كنى كه اشكهايت بر گونه‏هايت جارى شود، خداوند هر گناهى كه مرتكب شده باشى- چه كوچك، چه بزرگ، چه كم و چه زياد- خواهد بخشيد.

*راهكار امام رضا(ع) براي لقاءالله

اى ابن شبيب! اگر دوست دارى پاك و بدون گناه به ملاقات خدا بروى، به زيارت‏حسين برو.

اى ابن شبيب! اگر دوست دارى با پيامبر اكرم(ص) در غرفه‏هاى بهشت همراه باشى، قاتلان حسين را لعنت كن.

*توصيه امام رضا(ع) براي به دست آوردن ثواب شهداي كربلا

اى ابن شبيب! اگر دوست دارى ثوابى مانند ثواب كسانى كه همراه حسين بن على(ع) شهيد شدند داشته باشى، هر گاه به ياد او افتادى بگو: «يا لَيْتَنِي كُنْتُ مَعَهُمْ فَأَفُوزَ فَوْزاً عَظِيماً» (اى كاش با آنان مى‏بودم و به فوز عظيم مي‌رسيدم).

اى ابن شبيب! اگر دوست دارى با ما در درجات عالى بهشت همراه باشى، در اندوه ما اندوهگين و در خوشحالى ما خوشحال باش و بر تو باد به ولايت ما، زيرا اگر كسى سنگى را دوست داشته باشد، خداوند در روز قيامت او را با آن سنگ محشور خواهد كرد.



-ترجمه عيون أخبار الرضا(ع)، جلد 1، صفحات 604-606

فارس

دسته ها : محرم
دوشنبه بیست و نهم 8 1391 17:50



دانستن ويژگي ها و ساز و كار منبر و آگاهي از شيوه وعظ و خطابه از مباحثي است كه هر منبري بايد آن را بداند و براي موفقيت خود به آنها عمل كند.

چند توصيه از آيت الله بهجت در خصوص قيام به عزاداري حضرت سيد الشهدا (ع) و توجه به رسالت خطير منبر را مي خوانيد.

يك مستحب و هزار واجب!

معلوم مى شود نماز شب مستحبى است نظير روضه خوانى، كه وقتى در زمان رضاخان منع كردند، يكى از اصحاب و اطرافيان حاج شيخ عبدالكريم حايرى (رحمةالله) به ايشان عرض كرد: چيزى نيست ، روضه خوانى يك عمل مستحب است كه پهلوى آن را منع كرده است. حاج شيخ (رحمةالله) فرمود: بله مستحبى كه هزار واجب در آن است.

خدا مى داند كه چه قدر احكام واجب و چه چيزهايى از حالات ، سيره و كلمات سيدالشهدا و ساير معصومين (عليهم السلام) كه در مقدمه روضه نقل مى شود، سبب تقويت دين و موجب افزايش ايمان مردم است !

افضل مستحبات

حجت الاسلام سيد محمد باقر شفتى (رحمةالله) به نماز شب بسيار معتقد بود و بيش از ساير مستحبات به آن اهميت مى داد، به خلاف مرحوم سيد بحرالعلوم كه صبر مى كرد تا هوا مقدارى روشن شود و آن گاه نماز صبح را مى خواند. حجت الاسلام سيد محمد باقر شفتى (رحمةالله) در اصفهان درست اول فجر نماز صبح را به جماعت اقامه مى نمود با اين كه اگر نماز جماعت را به تأخير مى انداخت، افراد بيشترى حاضر مى شدند؛ ولى ايشان دستور مى داد دو عادل بالاى مناره بروند و پس از مشاهده طلوع فجر، بلافاصله اذان صبح بگويند. به ايشان گفتند: چرا مقدارى صبر نمى كنيد تا جمعيت زيادى براى درك فيض جماعت حاضر شوند؟ در جواب فرمودند: در ميان مستحبات افضل از نماز شب سراغ ندارم . لذا ايشان براى اين كه مردم نماز شب را به جا آورند، اين چنين چاره انديشى نموده بود كه به دو نفر شخص عادل دستور داده بود تا به طور دقيق وقت فجر تعيين شود و كسانى كه در نماز جماعت حاضر مى شوند، پيش از فجر بيدار شوند و نماز شب بخوانند بدين ترتيب، قطعا كسانى كه در نماز جماعت ايشان شركت مى كردند، نماز شب را هم مى خواندند و با اين كار مردم را به نماز شب وادار مى كرد.

بنده خيال مى كنم فضيلت بكا بر سيدالشهدا بالاتر از نماز شب باشد؛ زيرا نماز شب عمل قلبى صرف نيست بلكه كالقلبى است، ولى حزن و اندوه و بكا عمل قلبى است به حدى كه بكا و دمعه از علايم قبولى نماز وتر است.

عملكرد علماى سابق

وسايل زندگى علماى سابق از ما كمتر بود، ولى حركتشان براى تبليغ و دعوت و هدايت مردم بيشتر و سريع تر و نتيجه كارشان از ما زيادتر بود. ما در اين زمان با هواپيما، اتوبوس و... به تبليغ و دعوت و منبر مى رويم ولى چه قدر در مردم اثر مى گذاريم و چه قدر اصلاح مى كنيم؟

آن ها وقت زيادتر در مسير راه صرف مى كردند، اما مردم زمانشان چه قدر رو به راه تر از زمان ما بودند! علماى سابق از مال و ثروت و لوازم خانگى به مختصر و كم قانع بودند، ولى پركارتر و پر بركت تر بودند، اما مصرف زندگى ما زياد، ولى كار و نتيجه كارمان كم است!

منبع: آينه حقيقت، (امام حسين عليه السلام در كلام آيةالله بهجت)

دسته ها : مذهبي
دوشنبه بیست و نهم 8 1391 17:40

يادگار برادر

عبدالله

امانت

كوچك ترين فدايي

با پا ي خودامد

عمه چرا عمو م تنهاست .

صداي (هل من ناصر .......)بلند است

او كمك مي خواهد

مي دود

عمه اورا مي گيرد

كجا مي روي نورچشم من

تو يادگار برادرم حسن هستي

باز صداي

(هل من ناصر ....)

 

ديگر تاب ندارد

عمه را كنار مي زند

و خودرا مانند شيري به صيد مي رساند

شمشير بلند است

مي خواهد فرود بيايد

عبدالله دستان خود را سپر مي كند

واي من

چقدر شبيه عمويت عباس شدي  .

 

دسته ها : محرم
دوشنبه بیست و نهم 8 1391 12:24
شب پنجم


صوتي:


دريافت بخش 1
[20.36 مگابايت]





دريافت بخش 2
[11.32 مگابايت]





دريافت بخش 3
[6.53 مگابايت]





دريافت بخش 4
[4.1 مگابايت]





دريافت بخش 5
[15.77 مگابايت]





دريافت بخش 6
[3.42 مگابايت]




تصويري:


دريافت بخش 1
[4.82 مگابايت]




دريافت بخش 2
[3.10 مگابايت]





دريافت بخش 3
[2.82 مگابايت]





دريافت بخش 4
[10.56 مگابايت]
دسته ها : محرم
دوشنبه بیست و نهم 8 1391 12:12


منبع : آيه 24 سوره ص و آيه 22 سوره نور
نويسنده كتاب « آيين مهرباني » در باره ضرورت توجه به مهارت هاي همسرداري مي گويد :« متاسفانه نبود مهارت هاي همسرداري يكي از دلايل مهم طلاق هاي عاطفي است. مهارت هاي همسرداري يعني زن و شوهر حقوقي كه اسلام براي هر كدام را تعيين كرده رعايت كنند اما چون گاهي اوقات انسان ها به حق خود راضي نيستند به يكديگر ستم هاي بسياري روا مي دارند. خداوند در آيه 24 سوره ص مي فرمايد: بسياري از آدم هايي كه با هم مخلوط هستند مثل زن و شوهر نسبت به هم ستم مي كنند.
حجت الاسلام روحبخش در توضيح اين آيه مي گويد:« در اين آيه از واژه « بغي» استفاده شده كه به معني خواستن شديد است كساني كه چيزي را به شدت مي خواهند، به كم راضي نيستند و به سهم ديگران تجاوز مي كنند حق زن نسبت به شوهر وحق شوهر نسبت به زن از جمله حقوقي است كه حتما بايد رعايت شود و رعايت نشدن آن از جانب همسران مصداق همين ستم است »
در اين آيات هم از كلمه « بغي» به معني خواستن شديد استفاده شده يعني كسي كه به شدت به رابطه جنسي تمايل دارد و بنابر اين عاطفه و رابطه با همسرش برايش كافي نيست و به همين دليل دنبال روابط ديگري است كه لاجرم به سرد شدن رابطه با همسرش مي انجامد


اين محقق قرآني با اشاره به برخي از مهارت هاي همسرداري مي گويد : « يكي از مهارت هاي همسرداري و حقوق زن و شوهر نسبت به يكديگر « عفو» است كه قرآن بر آن بساير تاكيد كرده خداوند در آيه 22 سوره نور مي فرمايد : « شما بايد نسبت به هم چشم پوشي داشته باشيد؛ همان طور كه دوست داريد خداوند شما را ببخشد» در اين آيه از واژه « غفران » استفاده شده كه به معني پوشاندن گناهان است و زن و شوهر بايد نسبت به يكديگر غفران و بخشش داشته باشند .





هزار نكته باركتر از مو
قرآن چه راهكارهايي براي گرم نگه داشتن رابطه همسران با هم پيشنهاد داده ؟

قرآن كتاب زندگي است كتابي سرشار از نكته ها و پندها كه مي توان راه و روش درست زندگي كردن را در آن پيدا كرد. آيات بسياري در قرآن به مسئله ازدواج و زناشويي پرداخته است . بعضي از اين آيات در باره انتخاب درست همسر ، برخي به چگونگي رابطه همسران با هم و تعداد و تعدادي حقوق و مسئوليت هاي همسران نسبت به يكديگررا بيان مي كنند و بدين ترتيب خداوند راه و روش همسرداري را به بشر آموخته است اگر چه در قرآن واژه طلاق عاطفي مستقيما به كارنرفته اما توصيه هايي كه در كلام وحي در رابطه با موضوع ازدواج وجود دارد همسران را از رسيدن به مرحله اي كه ديگر عشقي بين آنها نباشد مصون مي دارد حجه الاسلام سيد علي روحبخش محقق قرآني و نويسنده كتاب « آيين مهرباني » 7 راهكاري را كه در كلام وحي آمده و عمل به آنها بر مهر و محبت زن و شوهر مي ا فزايد براي ما بيان مي كند
صله رحم را قطع نكنيد

منبع : آيات 1 و 35 سوره نسا
در آيه 1 سوره نسا مي خوانيم :« اي مردم از مخالفت پروردگارتان بپرهيزيد. همان كسي كه همه شما را از يك انسان آفريد و همسر او را نيز از جنس او خلق كرد و از آن دو ، مردان و زنان فراواني در روي زمين منتشر ساخت ؛ و از خدايي بپرهيزيد كه همگي به عظمت او معترفيد و هنگامي كه چيزي از يكديگر مي خواهيد ، نام او را مي بريد و نيز از قطع رابطه با خويشاوندان خود پرهيز كنيد زيرا خداوند مراقب شماست »
همچنين در آيه 35 همين سوره آمده است :« اگر از جدايي و شكاف ميان آن دو همسر بيم داشته باشيد، يك داور از خانواده شوهر و يك داور از خانواده زن انتخاب كنيد تا به كار آنان رسيدگي كنند. اگراين دو داور تصميم به اصلاح داشته باشند، خداوند به توافق آنها كمك مي كند زيرا خداوند دانا و آگاه است و از نيات همه با خبر»
حجت الاسلام روحبخش در باره روابط خانوادگي و تاثير آن در زندگي زناشويي مي گويد :« يكي ديگر ازدلايل سردي روابط زن و شوهر ، نداشتن روابط فاميلي گرم و گسترده است . وقتي روابط فاميلي سرد باشد، اگر زن و شوهري روابط شان رو به سردي رفت ، كسي متوجه نمي شود و اين مسئله امري عادي جلوه مي كند. خداوند دراين آيه پس از اينكه در باره « الله » صحبت مي كند در باره خويشاوندي و صله رحم حرف مي زند، كه اين نشان از مهم بودن روابط خويشاوندي دارد. از سوي ديگر وقتي خويشاوندان روابط سردي با هم داشته باشند. اين موضوع روي زن و شوهر موثر است » او اضافه مي كند :« خداوند در آيه 35 همين سوره بر لزوم روابط خانوادگي و ريش سفيدي در ميان قوم و خويشان اشاره مي كندو مي گويد « ان خفتم / اگر بيم داشتيد» منظور از اين آيه اين است كه بزرگان و ريش سفيدان خانواده بايد متوجه سردي رابطه به زن و شهر باشند و بين آنها داوري كنند»
روابط جنسي آزاد ممنوع

منبع : آيات 5 تا 7 صوره مومنون و 29 و 31 سوره معارج
حجت الاسلام روحبخش يكي ديگر از دلايل طلاق عاطفي را كه قرآن به شدت آن را نهي كرده ، روابط جنسي آزاد مي داند ؛« متاسفانه روابط جنسي خارج از خانواده و نامشروع تاثير منفي بر روابط حلال همسران دارند و به شدت از جانب خداوند نهي شده اند » . او آيات 5 تا 7 سوره مومنون را مثال مي زند؛ « و آنها كه دامان خود را از آلوده شدن به بي عفتي حفظ مي كنند و تنها آميزش جنسي با همسران و كنيزانشان دارند كه در بهره گيري از آنها ملامت نمي شوندو كساني كه غير ازاين طريق را طلب كنند تجاوز گرند» اين محقق قرآني در ادامه مي گويد:« اين آيات در توصيف ويژگي هاي انسان هاي مومن نازل شده كه بر قواي جنسي خود كنترل دارند؛ مگر در باره حلال خويش عين اين مفهوم در آيات 29 تا 31 سوره معارج هم آمده است . در اين آيات هم از كلمه « بغي» به معني خواستن شديد استفاده شده يعني كسي كه به شدت به رابطه جنسي تمايل دارد و بنابر اين عاطفه و رابطه با همسرش برايش كافي نيست و به همين دليل دنبال روابط ديگري است كه لاجرم به سرد شدن رابطه با همسرش مي انجامد »
جلوگيري از سرد شدن روابط

منبع : آيه 187 سوره بقره
حجت الاسلام روحبخش يكي از دلايل طلاق عاطفي را سرد شدن روابط جنسي مي داند ومي گويد :« خداوند در قر« بر روابط جنسي حلال با همسر تاكيد كرده مثلا در آيه 187 سوره بقره از همسران به لباس تعبير كرده است. در اين آيه مي خوانيم :« آميزش جنسي با همسرانتان در شب و روزهايي كه روزه مي گيريد حلال است . آنها لباس شما هستند و شما لباس آنها (هر دو زينت هم و سبب حفظ يكديگريد) خداوند مي دانست كه شما به خود خيانت مي كرديد و اين كار ممنوع را انجام مي داديد. پس توبه شما را پذيرفت و شما را بخشيد اكنون با آنها آميزش كنيد و آنچه را خدا براي شما مقرر داشته طلب نماييد و بخوريد و بياشاميد تا رشته سپيد صبح از رشته سياه شب براي شما آشكار گردد . سپس روزه را تا شب تكميل كنيد و در حالي كه در مساجد به اعتكاف پرداخته ايد، با زنان آميزش نكنيد . اين مرزهاي الهي است ؛پس به آنها نزديك نشويد.خداوند اين چنين آيات خود را براي مردم روشن مي سازد باشد كه پرهيزكار گردند »




دوشنبه بیست و نهم 8 1391 11:40

بند هشتادو چهارم

اين بند مخصوص اين است كه هر گاه

خواستيد كاري انجام دهيد

خوب است ابتدا

اين بند را بخوانيد

دسته ها : دعا
دوشنبه بیست و نهم 8 1391 11:20




از اين صفحه دانلود كنيد:https://www.dropbox.com/s/kf10dqwvyy...8%A7%D9%85.jpg

دسته ها : محرم
دوشنبه بیست و نهم 8 1391 1:40

خواهر

برادر

فرزند

پسر

مهر

محبت

عقل

جنون

عشق

حسين......

و

 حسين

يعني همه چيز

خواهري كه به خاطر عشق به برادر

اورا تنها نمي گذترد

برادري كه در ميدان تنهاست

خواهر دوپسر دارد

پسرهايم فداي تو و پسرانت

برادر

نه

انها امانت هستند

خواهر

مهرم را بخشيدم تا ازاد باشند

برادر

نه

انها نور ديده اند براي دايي

خواهر

نمي خواهم اسارت مرا ببينند

نمي خواهم ضرب شمشير و كعت ني را به من ببينند

برادر نه

خواهر

تورا قسم به مادرم

برادر

........

ديگر هيچ نگفت

و ان دو گل عزيز چند دقيقه بعد اماده رزم بودند

در حالي كه شمشير هاشان به زمين كشيده مي شد

كفن پوش بودند

چون زره به تن انها نمي شد

و ان دو به ميدان جنگ

 رفتند

و ديگر خواهر از خيمه بيرون نيامد

 

حتي به دار الحرب نرفت

و هيچ گاه نگفت پسرانم

دسته ها : محرم
يکشنبه بیست و هشتم 8 1391 20:47

زندگي انديشه و آثار محمد باقر كمره اي (1284 - 1374)

 

 

 

محمد باقر خميني كمره‌اي (فرزند محمد) (2) متولد سال 1323 ق (درروستاي ورآباد خمين‌) از علماي مشهور و از نويسندگان بنام دهه بيست به بعد است كه‌افزون بر قلم زدن در عرصه دين و سياست ديني‌، و نيز ترجمه متون كهن حديثي به فارسي‌، درباره مسائل و مباحث اجتماعي و سياسي از ديدگاه اسلام نيز فعال بود و مي كوشيد تا هماهنگ با زمان از اسلام يك دين سياسي و اجتماعي راهگشا براي دشواري‌هاي جهان ‌معاصر ارائه دهد. اين مقاله به بررسي زندگي، انديشه و آثار او مي پردازد.

 

محمد باقر خميني كمره‌اي (فرزند محمد) (2) متولد سال 1323 ق (درروستاي ورآباد خمين‌) از علماي مشهور و از نويسندگان بنام دهه بيست به بعد است كه‌افزون بر قلم زدن در عرصه دين و سياست ديني‌، و نيز ترجمه متون كهن حديثي به فارسي‌، درباره مسائل و مباحث اجتماعي و سياسي از ديدگاه اسلام نيز فعال بود و مي كوشيد تا هماهنگ با زمان از اسلام يك دين سياسي و اجتماعي راهگشا براي دشواري‌هاي جهان ‌معاصر ارائه دهد.

مرحوم كمره‌اي كه تا سال 1374 ش در قيد حيات بود، در اصل از همشهري‌ها و همدوره‌اي‌هاي امام خميني بود كه پا به پاي ايشان در حوزه درس آيت الله حائري در اراك وسپس قم تحصيل كرد؛ اما حوالي سال 1308 قم را به قصد تحصيل در عتبات ترك كرده راهي‌نجف شد و در آنجا نزد آيات‌: سيد ابوالحسن اصفهاني‌، ميرزا حسين نائيني و محمد حسين‌ اصفهاني به تحصيل در فقه و اصول پرداخت‌. وي همزمان به مطالعه آثار عربي منتشره در بلاد عربي به خصوص در زمينه¬هاي اسلامي علاقه‌مند بود، چندان كه به سرعت خود را با شرايط آنها نزديك كرد و آثاري به همان قلم در عتبات تأليف و به چاپ رساند. گويا درست در ايامي كه رضاشاه از ايران رفت‌، به كشورش بازگشت و در تهران ساكن شد. چنان كه از زندگينامه وي به دست مي‌آيد اقامت وي در تهران در سال 1320 ش بود. وي به سرعت دست به كار فعاليت‌هاي علمي و نگارشي و مطبوعاتي زد و تا سال 1324 چندين اثر از خود به چاپ رساند.(3)

شرح حالي كه مرحوم واعظ چرندابي در سال 1324 ش در مقدمه يكي از آثار مرحوم‌ كمره‌اي براي ايشان نوشته است و قاعدتا بايد بر اساس اطلاعاتي باشد كه از خود او گرفته مي‌تواند گاهشماري دقيقي در باره دوران زندگي وي تا اوان اقامت او در تهران باشد. عبارت ‌چرندابي چنين است‌:

]ايشان‌[ در سال 1323 هجري قمري (1284 ش) در ولايت «كمره‌» ميان يك خانواده علمي به دنيا آمده و در آغوش محبّت مادري كه دلش از مهر خداوند و عشق اسلام‌ لبريز بوده پرورش يافته‌، و پدري دانشمند و پاكدل به نام آشيخ محمد باسعي وافر به تعليم وتربيت او پرداخته‌، ايزد پاك قريحه سرشار و فكر تابناكي به وي ارزاني داشته كه با عشق به ‌تحصيل دانش‌ها همدوش و توأم بوده و در هيجده سالگي پس از اتمام مقدمات و مقدار كافي ‌سطوح فقه و اصول كه پيش پدر دانشمندش ياد گرفته بود، به عنوان ادامه تحصيلات خود به ‌سوي اراك رهسپار و پس از شش ماه اقامت در آنجا به طرف بلده طيّبه قم كه از مراكز علميه ‌مهمّه به شمار است‌، مهاجرت نموده و تا سال 1347 در آن صفحات سكنا گزيده و از اساتيد وقت ويژه حضرت آيه‌َ الله حاج شيخ عبدالكريم حائري (قدس سره‌) (1355 – 1276ق) در زمينه فقه و اصول استفاضه بسزا كرده تا موفق به تحصيل اجازت اجتهاد گرديده‌، و در طي ‌توقّف‌، رشته فلسفه و رياضيات را نيز از اساتيد مبرّز تعقيب نموده و قريب يك سال هم دراصفهان محضر درسي و خصوصي حجت الاسلام مسجد شاهي ـ نويسنده كتاب نقد فلسفه ‌داروين‌ ـ را درك و از مصاحبت جمعي از علماي نخبه و دانشمندان متنوع آن سامان برخوردارگشته‌، و در اين هنگام بوده كه به تا‌ليف كتب فقه و اصول و به تنظيم كتب و مقالات اجتماعي‌پرداخته‌، كتابي به نام «فوائد ربيعيه‌» در حل‌ّ مشكلات مسائل فقه و اصول‌، و كتابي به نام «ايقاظ البشر» در علم اجتماع و فلسفه نشوء و ارتقاء، و كتابي به نام «السيف المشهر في تحقيق اسم المصدر» به ‌رشته تأليف و نگارش درآورده‌، تا سال 1349 قمري (مطابق 1308 شمسي‌) محض تكميل ‌تحصيلات خود عازم عتبات عاليات گرديده و در حوزه‌هاي علمي نجف اشرف كه‌ بزرگترين مراكز علميه به شمار مي‌رود، حضور به‌هم رسانيده و از محاضر مشاهيرمدرسين اين دارالعلم استفاده شايان نموده تا سال 1312 خورشيدي به اخذ اجازات اجتهاد ازمجتهدين والا مقام آن خطّه پاك نيز نايل آمده است‌.

سپس سفري به ايران كرده و وسايل حج را فراهم آورده و از راه جَبَل به مكه معظّمه ‌تشرّف جسته و چند ماه در مكه و مدينه توقف نموده و به حفظ قرآن پاك و تكميل اطلاعات‌اسلامي خويش پرداخته و بعد از هشت ماه به نجف اشرف برگشته و به تأليف كتاب نفيس‌الدين في طور الاجتماع‌ و كتاب فروع الدين‌ آغاز و به تدريس علوم مختلفه اشتغال ورزيده و اكثراوقات خود را در زاويه‌هاي مسجد سهله و كوفه بسر برده و اين دو كتاب نامبرده‌، از بركات‌اين گوشه خلوت به حساب رفته و تا سال 1319 شمسي هجري (به جز از سفري كه در طي‌اين مدت به خراسان رخ نموده‌) در عتبات عاليات رحل اقامت افكنده است و يك دوره كامل‌ در اصول فقه تنظيم نموده است‌.(4)

درباره وي دوران تحصيل او در اراك و قم‌، اشاراتي در خاطرات آقاي مسعودي خميني‌ هست‌. از جمله آن كه وي اهل ورآباد خمين بوده است‌. همچنين ايشان از قول امام خميني ‌نقل كرده است كه فرمودند: در اراك كه بودم درس رسائل‌ را خدمت استادي تلمّذ مي كردم‌. منتها بعضي روزها به درس نمي‌رفتم و خودم مطالعه مي‌كردم و بدون نياز به استاد متوجه مي‌شدم كه منظور كتاب چيست‌. آقاي ميرزا محمدباقر كمره‌اي هم به قدري استعداد داشت كه ‌بدون شركت در درس و به صورت مطالعه شخصي مطالب كتاب را درك مي‌كرد و حتي ازخود استاد هم بهتر مي‌فهميد». (5)

مرحوم كمره‌اي در مقدمه كتاب فقه فارسي‌ خود اجازات اجتهاد خويش را از مراجع وقت عينا آورده است‌. اين اجازات از آيات‌: ابوالحسن اصفهاني‌، ميرزا حسين نائيني‌، شيخ محمد حسين اصفهاني معروف به كمپاني‌، و حاج آقا ضياء عراقي از علماي نجف است‌. دو اجازه ‌هم يكي از حاج شيخ عبدالكريم حائري و حاج شيخ ابوالقاسم كبير قمي از مراجع وقت قم ‌آورده‌اند. دو اجازه ديگر يكي از مرحوم آقا محمدرضا مسجد شاهي و آقا ميرزا محمد صادق ‌اصفهاني از مراجع وقت اصفهان در آنجا به چاپ رسانده‌اند. ايشان هم متن عربي و برابر آن ‌ترجمه فارسي را طي صفحاتي چند در مقدمه جلد اول فقه فارسي آورده‌اند. در پايان آيت‌الله كاشاني هم متن آن اجازات را تأييد كرده اند

دسته ها : مناسبت ها
يکشنبه بیست و هشتم 8 1391 13:57

شب چهارم


صوتي:

دريافت بخش 1 [24.61 مگابايت]


دريافت بخش 2 [13.17 مگابايت]


دريافت بخش 3 [5.24 مگابايت]


دريافت بخش 4[5.28 مگابايت]


دريافت بخش 5[8.48 مگابايت]


دريافت بخش 6[4.89 مگابايت]


دريافت بخش 7[5.04 مگابايت]


تصويري:

دريافت بخش 1[5.47 مگابايت]

دريافت بخش 2[3.51 مگابايت]


دريافت بخش 3[5.88 مگابايت]


دريافت بخش 4[9.56 مگابايت]

دريافت بخش 5[11.44 مگابايت]
دسته ها : محرم
يکشنبه بیست و هشتم 8 1391 12:11

افسران - گنجشك پر  جبريل پر  بابا ...

 

گنجشك پر جبريل پر بابا سه نقطه
من پر تو پر هركس شبيه ما سه نقطه

عمه نه عمه بالهايش پر ندارد
حالا بماند در خرابه تا سه نقطه

اين محو يكديگر شدن در اين خرابه
يا اينكه ما را مي پراند يا سه نقطه

اصلاً چرا من خواستم پيشم بيايي
بابا شما كه پا نداري تا سه نقطه

يادت مي آيد روزهاي در مدينه
دو گوشواره داشتم حالا سه نقطه

وقتي لبت را زير پاي چوب ديدم
مي خواستم كاري كنم امّـا سه نقطه


انگشت خود را جمع كرد و ناگهان گفت
انگشت پر انگشتر بابا سه نقطه

دسته ها : محرم
يکشنبه بیست و هشتم 8 1391 11:44

افسران - كه معجر بعد تو ناياب گرديد ...

دسته ها : محرم
يکشنبه بیست و هشتم 8 1391 11:41

افسران - تا بابام نياد نمي خوابم...

دسته ها : محرم
يکشنبه بیست و هشتم 8 1391 11:38

افسران - ببينم تو خودت بودي اين كار را مي­ كردي؟

دسته ها : محرم
يکشنبه بیست و هشتم 8 1391 11:35
دسته ها : محرم
يکشنبه بیست و هشتم 8 1391 11:18
جملاتي از انديشه هاي آيت الله بهجت (ره)




1. آيا مي شود كسي با خدا و اولياي خدا ارتباط ديني و معنوي داشته باشد ولي در مواقع مهمّه ، دستگيري نشود و مخذول گردد و راهنمايي نشود ؟!



2. دنيا پرستان را بنگريد كه به چه دل بسته اند و بر سر چه با هم نزاع دارند ، به دنيايي از كاغذ و مقوا و خانه عنكبوت !


3. زهد ، با داشتن دنيا منافات ندارد ، ميزان در زهد ، دنيا داشتن يا نداشتن نيست ، بلكه ميزان دل بستن يا نبستن به دنيا است .


4. اگر انسان طرفهُ العيني به خود واگذار شود از خدا جدا خواهد شد و شيطان كار خود را كرده و انسان را فريب خواهد داد .


5. وداع از اين دنيا براي ما بسيار نزديك است ولي ما آن را بسيار دور مي بينيم و گرنه اينقدر با هم نزاع نداشتيم .

6. خوردن غذاي شبهه ناك و نيز غذاي كسي كه از حرام پرهيز ندارد ، هر چند جايز است ولي انسان را مريض و از عبادات محروم مي كند و يا سبب سلب توفيق مي شود .


7. ما بايد به مشايخ و علماي شيعه وفادار باشيم . آنها پدران مهربان و روحاني ما هستند و بر ما خيلي حق دارند .

8. انسان هر راهي را بدون تقيّد و پاي بندي به قرآن و سنت برود ، روز به روز تنزّل مي كند .

9. خداوند انسان را طوري آفريده كه مي تواند از راه عبوديت و بندگي خالص ، از مقام ملائكه گام را فراتر نهد و مقامات انبياء و اولياء را كسب نمايد .

10. انسان بايد هر روز موضع خود را مشخص كند كه آيا اهل حق است و يا باطل و پيرو آن

11. انبياء و ائمه (ع) نيامده اند كه بگويند مردم از دنيا هيچ بهره اي نداشته باشند بلكه آمده اند طريقه دنياداريِ با سعادت و عزت را به ما نشان دهند .


12. به فكر خود باشيم ، خود را اصلاح كنيم . اگر به خود نرسيديم و خود را اصلاح نكرديم ، نمي توانيم ديگران را اصلاح كنيم .


13. عاشق مقامات عرفاني و كرامات نباشيد ، گاهي اينجور كارها شما را به جهنم مي برد !


14. اگر باب دروغ و غيبت باز شود ، عصيان و طغيان ديگر هيچ حدّي ندارد .

15. اگر كسي سجود را طول بدهد ، خيلي اسباب ناراحتي شيطان است .
دسته ها : مذهبي
يکشنبه بیست و هشتم 8 1391 11:18

بند هشتادو سوم

اين بند باز براي

رفع تمام امراض و درد هاست

دسته ها : دعا
يکشنبه بیست و هشتم 8 1391 9:8





از اين صفحه دانلود كنيد:https://www.dropbox.com/s/edogc0s6ip...9%87%D8%A7.jpg

 

دسته ها : محرم
يکشنبه بیست و هشتم 8 1391 1:33
X