معرفی وبلاگ
فعالییت سازمان زنان انقلاب اسلامی در پی انسجام و هماهنگی و شناسایی زنان فعال منطقه بسته به مهارت و توانمندیی انها در جهت رفع نیازمندرهای زنان ان منطقه . خواهرم بسته به نیاز فکری و روحی و مادی خود با ما هم سخن شو بهترین خوبی ها نزد زنان است امام صادق(ع) باهم شویم ،یکی شویم درمانی برای دردی شویم ............ آن لحظه اي كه زن در خانه خود مي ماند و (به امورزندگي و تربيت فرزند مي پردازد)به خدا نزديكتر است.حضرت زهرا (س)
صفحه ها
دسته
آرشیو
آمار وبلاگ
تعداد بازدید : 2081027
تعداد نوشته ها : 1572
تعداد نظرات : 178
Rss
طراح قالب
موسسه تبیان

نامگذاري سوره هاي قرآن

در مورد نامگذاري سوره ها دو نظريه عمده وجود دارد:
نظريه اول : نامگذاري سوره ها توقيفي است و با صلاحديد شخص پيامير صلي الله عليه و آله نامگذاري صورت گرفته است. از جمله طرفداران اين نظريه حضرت آيت الله معرفت ره است.
نظريه دوم :نام گذاري سوره ها توقيفي نيست. بلكه از باب علم بالغلبه است. يعني در اثر كثرت استعمال توده مردم فلان نام براي فلان سوره علم شده است و معصومين عليهم السلام هم با توده ي مردم همراهي كردند. از جمله طرفداران اين نظريه حضرت استاد جوادي آملي حفظه الله است دليل ايشان به شرح ذيل است: اولا، دليلي در دست نيست كه اين سوره ها توسط معصومين عليهم السلام نام گذاري شده اند. ثانيا، بعيد است سوره اي مانند بقره كه معارفي والا و حكمتهايي عميق و احكامي فراوان در بردارد به نام حيواني و يا سوره اي مانند نمل كه معارف عميق و قصص بسياري از پيامبران را در بردارد به نام مورچه و همچنين سوره مائده كه بر اثر اشتمال آن بر « آيه ولايت» شايسته نام «سوره ولايت » است، به نام مائده ناميده شود.

دسته ها : قران
چهارشنبه پانزدهم 6 1391 2:2
X