معرفی وبلاگ
فعالییت سازمان زنان انقلاب اسلامی در پی انسجام و هماهنگی و شناسایی زنان فعال منطقه بسته به مهارت و توانمندیی انها در جهت رفع نیازمندرهای زنان ان منطقه . خواهرم بسته به نیاز فکری و روحی و مادی خود با ما هم سخن شو بهترین خوبی ها نزد زنان است امام صادق(ع) باهم شویم ،یکی شویم درمانی برای دردی شویم ............ آن لحظه اي كه زن در خانه خود مي ماند و (به امورزندگي و تربيت فرزند مي پردازد)به خدا نزديكتر است.حضرت زهرا (س)
صفحه ها
دسته
آرشیو
آمار وبلاگ
تعداد بازدید : 2080035
تعداد نوشته ها : 1572
تعداد نظرات : 178
Rss
طراح قالب
موسسه تبیان

 

حدود ۹۰ درصد افرادي كه به كمردرد مبتلا مي‌شوند، پس از سه ماه بهبود مي‌يابند.

 پنج تا ۱۰ درصد افراد به كمردرد مزمن دچار مي‌شوند و همين افراد ۸۵ درصد هزينه‌هاي درمان كمردرد را به خود اختصاص مي‌دهند.

 يشگيري از كمردرد بسيار آسان‌تر از درمان اين عارضه است. يكي از راه‌هاي پيشگيري از اين بيماري، رعايت اصول آسان‌كاري است.

 

شيوه نامناسب زندگي و بي‌توجهي به اصول نشستن صحيح و كم‌تحركي موجب فراهم شدن شرايط براي ابتلا به بيماري‌هاي ستون فقرات مي‌شود. بايد به اين نكته توجه داشت كه تحمل ستون فقرات از قدرت آن كمتر است و نبايد با اين تصور كه به عنوان مثال قدرت بلند كردن جسم سنگيني وجود دارد، بيش از تحمل ستون فقرات از آن كار كشيد.

 تقويت سيستم اسكلتي عضلاني بدن از طريق انجام ورزش‌هاي روزانه، تحت نظر فيزيوتراپ يا مربي تربيت‌بدني مي‌تواند مانع ابتلا به كمردرد شود. كم‌تحركي پويايي بدن را كاهش مي‌دهد.

 افرادي كه روزانه براي مدتي طولاني پشت ميز كار مي‌نشينند هم مي‌توانند با انجام تمرينات مناسب و حركت دادن گردن و ستون فقرات، از بروز كمردرد جلوگيري كنند، به اين ترتيب ابتلا به آرتروز ۱۰ تا ۱۵ سال به تاخير مي‌افتد. به اين افراد توصيه مي‌شود از بالشتك‌هاي كوچك مخصوص صندلي استفاده كنند.

 شنا و آب‌درماني مي‌تواند در پيشگيري از ابتلا به كمردرد موثر باشد.

 حدود ۹۰ درصد كمردردها با انجام تمرينات ورزشي درمان مي‌شود و تنها برخي اختلالات خاص نيازمند عمل جراحي هستند.

 


دوشنبه دوم 5 1391 9:27
X