معرفی وبلاگ
فعالییت سازمان زنان انقلاب اسلامی در پی انسجام و هماهنگی و شناسایی زنان فعال منطقه بسته به مهارت و توانمندیی انها در جهت رفع نیازمندرهای زنان ان منطقه . خواهرم بسته به نیاز فکری و روحی و مادی خود با ما هم سخن شو بهترین خوبی ها نزد زنان است امام صادق(ع) باهم شویم ،یکی شویم درمانی برای دردی شویم ............ آن لحظه اي كه زن در خانه خود مي ماند و (به امورزندگي و تربيت فرزند مي پردازد)به خدا نزديكتر است.حضرت زهرا (س)
صفحه ها
دسته
آرشیو
آمار وبلاگ
تعداد بازدید : 2082529
تعداد نوشته ها : 1572
تعداد نظرات : 178
Rss
طراح قالب
موسسه تبیان

 

با توجه به نقش حس بويايي، تاثيري كه خانه تميز و معطر در سلامت فكري و جسمي ما دارد بر كسي پوشيده نيست. طبيعت را دوست داشته باشيم و از مواد طبيعي براي اين منظور استفاده كنيم.
- با تركيب مساوي آب ليمو و آب و ريختن آن‌ها داخل يك اسپري تميز و خالي‌، مي توانيد يك يا دو بار در هفته براي ايجاد رايحه‌اي خوش آن را در جاهاي مختلف خانه ريخته يا هنگام آشپزي براي خلاص شدن از بوي غذايي كه حتي به نسوج پرده و فضاي آشپزخانه نفوذ مي‌كند، استفاده كنيد.

 

 

- روش ديگر استفاده از كمي دارچين، ميخك، زنجبيل تازه و سبزي‌هاي معطر است كه داخل كمي آب ريخته و آنها را حرارت مي دهيم. براي آن كه رايحه‌اي خنك و تابستاني داشته باشيد، چند برگ نعنا نيز به ۸ پيمانه آب اضافه كنيد، بعد از آن كه مخلوط كمي جوشيد حرارت را كم كنيد. مي‌توانيد روغن‌هاي خاصي به آن اضافه كرده يا به تنهايي استفاده كنيد.

 

 

- براي معطر كردن فوري اتاق‌ها، گلوله‌هاي پنبه را داخل مخلوط وانيل يا اسانس دلخواه فرو ببريد. آن‌ها را داخل ظرفي زيبا قرار داده و در هر جايي كه دوست داريد، بگذاريد.

 

هر درخت ،اكسي‍ژن لازم براي دو نفر را توليد مي كند. طبق تحقيق ناسا، برخي گياهان آپارتماني به دفع سموم خطرناك موجود در خانه كمك زيادي مي‌كنند. به طور كلي كيفيت هواي داخل خانه به دليل وجود دودهاي دست دوم كه داراي سولفور دي اكسيد هستند و لوازم خانگي معمول كه موجب انتشار مواد شيميايي به هواي مورد تنفس ما مي‌شود، نگران‌كننده است. يكي از اين مواد شيميايي فرمالدهيد است كه در لباس‌ها، چوب‌هاي چند لايه و فرش است و منجر به سردرد و مشكلات تنفسي مي‌شود.
مطالعات ناسا سه نوع آلوده‌كننده داخل خانه يعني تري كلرواتيلن، فرمالدهيد و بنزن را تاييد  و ضرورت نگه‌داري به طور متوسط ۱۵ گياه را تاييد مي‌كند. كار گياه كه در واقع فيلتر طبيعت است، توليد اكسيژن، دور كردن آلوده كننده‌ها از هواي خانه، ايجاد رطوبت لازم و جذب آلودگي‌هاست.

 


دوشنبه سیم 5 1391 2:46
X