معرفی وبلاگ
فعالییت سازمان زنان انقلاب اسلامی در پی انسجام و هماهنگی و شناسایی زنان فعال منطقه بسته به مهارت و توانمندیی انها در جهت رفع نیازمندرهای زنان ان منطقه . خواهرم بسته به نیاز فکری و روحی و مادی خود با ما هم سخن شو بهترین خوبی ها نزد زنان است امام صادق(ع) باهم شویم ،یکی شویم درمانی برای دردی شویم ............ آن لحظه اي كه زن در خانه خود مي ماند و (به امورزندگي و تربيت فرزند مي پردازد)به خدا نزديكتر است.حضرت زهرا (س)
صفحه ها
دسته
آرشیو
آمار وبلاگ
تعداد بازدید : 2071300
تعداد نوشته ها : 1572
تعداد نظرات : 178
Rss
طراح قالب
موسسه تبیان

گران ترين گل ايراني

 

 

ايرانيان جزو نخستين ملتي بودند كه گل را به يكديگر هديه مي دادند. نقوش به جاي مانده از دوران گذشته كه در آن عده‌اي شاخه گلي در دست دارند، مستند است و اين موضوع نشانگر آن است كه ايرانيان باستان نيز براي پرورش گل و هديه دادن آن اهميت ويژه اي قائل بوده اند.

 

 

تكناز : رواج گل و گياه در ايران به ويژه در طراحي فضاي سبز از 3000 سال پيش اهميت داشته و توسعه آن در اين سرزمين به صورت يك حرفه، عمر 85 ساله اي دارد.ريسك در شغل گلفروشي بسيار بالاست، زيرا گلها عمر كمي دارند و بايد با پيش‌بيني ذائقه مردم گل‌هايي را خريداري‌ كرد كه با استقبال‌ عموم مواجه شود.
در حال حاضر قيمت گل در داخل كشور گرانتر از قيمت گل صادراتي به خارج از كشور است و به همين دليل اكثر توليد كنندگان در كشور ترجيح مي دهند تا توليداتشان را در داخل كشور عرضه كنند، اما از طرفي با توجه به اينكه بازار داخلي كشش عرضه را ندارد، اهميت صادرات دو چندان مي‌شود. بايد گفت كه پايين بودن قيمت فروش نسبت به هزينه تمام شده توليد از مشكلات اصلي توليدكنندگان گل است.
ضايعات بالاي گل و گياه نيز از ديگر مشكلات توليد گل در كشور است؛ به گونه‌اي كه از كل گل‌هاي وارده به بازار حدود يك چهارم آن فروخته مي‌شوند و سه چهارم در بازار باقي مي‌ماند. به عبارتي فروشنده از 50 شاخه گلي كه از توليد كننده مي خرد، قادر است تنها 20 شاخه از آن را بفروشد و مابقي جزو ضايعات محسوب مي شود.
جلال عجايبي - رييس اتحاديه فروشندگان گل تهران اظهار كرد: امسال قيمت گل‌ها بسيار گران شده و افزايش يافته است و با توجه به افزايش سوخت و گران‌شدن نهاده‌ها بازار هم‌چنان راكد است.

 وي در پاسخ به اين سوال كه گران‌ترين گل كدام است؟ گفت: اركيده گران‌ترين گل است و هر شاخه آن در مغازه‌ها حدود 25 هزار تومان است كه البته متغير بوده و معمولا به صورت قاچاق وارد كشور مي‌شود.


 وي با بيان اين‌كه ضايعات گل افزايش يافته است، به كاهش قدرت خريد مردم براي گل اشاره كرد و گفت: قدرت خريد مردم نسبت به سال گذشته پايين آمده و مي‌توان گفت فروش گل نسبت به سال گذشته 80 تا 90 درصد كاهش يافته است. به گفته او گل‌هاي رز، مريم، ليليوم و آنتليوم از جمله گل‌هايي است كه بيشترين استفاده را در كشورمان دارند.
رييس اتحاديه فروشندگان گل تهران با اشاره به اينكه هلند بيشترين صادرات گل را در جهان به خود اختصاص داده است، گفت: در حال حاضر سالانه حدود 20 ميليون دلار گل صادر مي كنيم كه نسبت به سال‌هاي گذشته 50 تا 60 درصد كاهش يافته است. اما هلند علاوه بر بزرگترين توليد كننده گل، بزرگترين واردكننده گل و گياه نيز هست و از كشورهايي مثل كنيا، كلمبيا و اكوادور از طريق هوايي گل وارد مي كند.

 

 


دوشنبه سیم 5 1391 2:38
X