معرفی وبلاگ
فعالییت سازمان زنان انقلاب اسلامی در پی انسجام و هماهنگی و شناسایی زنان فعال منطقه بسته به مهارت و توانمندیی انها در جهت رفع نیازمندرهای زنان ان منطقه . خواهرم بسته به نیاز فکری و روحی و مادی خود با ما هم سخن شو بهترین خوبی ها نزد زنان است امام صادق(ع) باهم شویم ،یکی شویم درمانی برای دردی شویم ............ آن لحظه اي كه زن در خانه خود مي ماند و (به امورزندگي و تربيت فرزند مي پردازد)به خدا نزديكتر است.حضرت زهرا (س)
صفحه ها
دسته
آرشیو
آمار وبلاگ
تعداد بازدید : 2083102
تعداد نوشته ها : 1572
تعداد نظرات : 178
Rss
طراح قالب
موسسه تبیان



آيا شوخي با نامحرمي كه قصد ازدواج با آن خانم را ندارم، اگر ركيك نباشد و از روي هوي و هوس هم نباشد، ازطريق پيام كوتاه موبايل، گناه است؟

شوخي كردن به اين نحو با هم كلاسي هاي خانم هم اشكال دارد؟

توجه به چند نكته مي تواند شما را در دست يابي به جواب ياري رساند:


1. يكي از غرايز قوي در انسان شهوات جنسي است كه اگر طغيان و سركشي كند، كنترل آن ناممكن يا مشكل خواهد بود.

2. بروز و ظهور و غلبه غريزه ي شهواني در انسان به صورت پلكاني و تدريجي است، و به تعبير قرآن كريم شيطان از طريق سياست گام به گام به هدف خود مي رسد.[1]

چنان كه بررسي و ريشه يابي بسياري از گناهان و جنايات كه هر روز در جوامع مختلف رخ مي دهد نشان دهنده ي همين موضوع است كه از مسائل ناچيز و عادي آغاز شده اند.

به همين جهت جلوگيري از وسوسه هاي شيطاني در ابتداي امر و قدم اوّل آسان است چون هنوز موقعيت شيطان و غرايز شهواني ضعيف است، ولي اگر فردي در قدم اول از شيطان و هوي و هوس تبعيت كند، موقعيت خود را در مقابله با آنها تضعيف نموده و باعث تقويت نيروهاي شيطاني و غرايز شهواني خواهد شد. و در آن صورت مقاومت مشكل تر خواهد شد. به عبارتي هميشه پيش گيري راحت تر از درمان است.

3. شكي نيست كه شوخي با جنس مخالف اگر چه ركيك هم نباشد زمينه را براي انحراف و تسلط شيطان فراهم مي كند.

به همين جهات اسلام در مبارزه با انحراف از زمينه هاي آن نيز جلوگيري به عمل آورد، مثلاً مردها را از نشستن در جاي زن قبل از سرد شدن، نهي نمود.[2] و يا به زن ها دستور داده در برخورد با نامحرم نرمي و ملاطفت نشان ندهند.[3]

نتيجه اين كه بهتر است از شوخي با نامحرم اگر چه ركيك هم نباشد اجتناب كرد.

استفتايي كه از دفتر مراجع عظام در اين زمينه شده ، به شرح ذيل است:

1. چت كردن با جنس مخالف و رد و بدل كردن صحبت هاي معمولي چه حكمي دارد؟

همه ي مراجع: در صورتي كه خوف فتنه و كشيده شدن به گناه وجود داشته باشد جايز نيست.

2. شوخي كردن با نا محرم چه حكمي دارد؟

همه ي مراجع: اگر با قصد لذت (جنسي) باشد و يا بترسد به گناه بيفتد، جايز نيست.[4]

تذكر نكته اي در پايان ضروري است:
آن چه بيان شد يك حكم كلي است و از اين جهت فرقي بين انواع شوخي( شوخي از طريق چت و پيام كوتاه و...) و بين انواع نامحرم ها (هم كلاسي ها و غير آن)، وجود ندارد يعني؛ اگر شوخي با نامحرم، به قصد لذت باشد يا خوف فتنه و كشيده شدن به گناه وجود داشته باشد، از حكم حرمت برخوردار است اگر چه آن نامحرم هم كلاسي باشد و اين شوخي هم از طريق پيام كوتاه، انجام شده باشد.


دوشنبه بیست و سوم 5 1391 12:7
X