معرفی وبلاگ
فعالییت سازمان زنان انقلاب اسلامی در پی انسجام و هماهنگی و شناسایی زنان فعال منطقه بسته به مهارت و توانمندیی انها در جهت رفع نیازمندرهای زنان ان منطقه . خواهرم بسته به نیاز فکری و روحی و مادی خود با ما هم سخن شو بهترین خوبی ها نزد زنان است امام صادق(ع) باهم شویم ،یکی شویم درمانی برای دردی شویم ............ آن لحظه اي كه زن در خانه خود مي ماند و (به امورزندگي و تربيت فرزند مي پردازد)به خدا نزديكتر است.حضرت زهرا (س)
صفحه ها
دسته
آرشیو
آمار وبلاگ
تعداد بازدید : 2082964
تعداد نوشته ها : 1572
تعداد نظرات : 178
Rss
طراح قالب
موسسه تبیان

اما بايد بدانيد كه صبحانه بعد از يك شب نخوردن از اهميت بالايي برخوردار است و براي شروع يك روز خوب و موفق حتماً بايد صبحانه بخوريد آن هم نه هر چيزي. توجه داشته باشيد هر چيزي كه براي صبحانه ميل مي‌كنيد به طور مستقيم روي خلق و خويتان تأثير مي‌گذارد.

 
به گزارش جهان،‌ از اين گذشته خوردن يك صبحانه سالم و مغذي شما را از گزند بيماري‌هاي مختلفي مانند ديابت و سرطان حفظ مي‌كند. در اين بين، بعضي‌ها صبحانه مي‌خورند اما از مواد غذايي ناسالم استفاده مي‌كنند. متأسفانه اين مواد غذايي ناسالم صبحانه سالمي‌ محسوب نمي‌شوند و مصرف آن‌ها نه تنها خيري به بدن نمي‌رساند بلكه احتمال آسيب را نيز بالا مي‌برد. براي آشنايي با اين صبحانه‌هاي ناسالم با ما همراه باشيد.

 
سوسيس و كالباس

 
اگر شما هم جزو افرادي هستيد كه صبح‌ها براي خودتان سوسيس آماده و يا ساندويچ كالباس ميل مي‌كنيد و تصور مي‌كنيد چه صبحانه مفصل و كاملي خورده‌ايد سخت در اشتباهيد. گوشت‌هاي فراوري شده مانند سوسيس و كالباس و غيره حاوي نيترات هستند كه خطر ابتلا به سرطان كولوركتال را بالا مي‌برند. به عقيده متخصصان تغذيه براي سالم بودن و پيشگيري از ابتلا به انواع سرطان‌ها بايد از مصرف نيترات خودداري كنيد. اگر عاشق سوسيس و كالباس هستيد اين حرف ما هميشه يادتان باشد:

 
مصرف منظم اين مواد غذايي به سلامت شما رحم نمي‌كند. از همين الآن به فكر يك جايگزين سالم براي اين مواد غذايي باشيد.

 
غلات شيرين

 
غلات صبحانه مفيدند اما برخي از اين غلات حاوي ميزان بسيار زيادي هيدرات‌هاي كربن و قند هستند. زماني كه شما از اين غلات صبحانه مصرف مي‌كنيد ميزان گليسمي‌ خونتان بالا مي‌رود و تا زماني كه به حالت نرمال برگردد شما را خسته مي‌كند. براي اينكه يك روز مفرح و پر از انرژي را شروع كنيد بهتر است از مصرف غلات خيلي شيرين خودداري كنيد. بهتر است از غلاتي استفاده كنيد كه حاوي پروتئين و فيبرهاي بيشتري هستند. همچنين مي‌توانيد به غلاتتان گردو يا تخم كتان آسياب شده اضافه كنيد تا فيبر و پروتئين بيشتري دريافت كنيد.

 
شيريني‌، پيراشكي، دونات

 
اين شيريني‌ها نه تنها از آرد سفيد تصفيه‌شده (بدون سبوس) تهيه مي‌شوند بلكه سرشار از قند نيز هستند. بايد بدانيد كه قند بدترين منبع انرژي براي شروع يك روز خوب است. به خاطر اينكه به سرعت ميزان گليسمي‌(قند) خون را بالا مي‌برد. براي همين هم خيلي زود گرسنه‌تان مي‌شود و احتمال اين را كه كم كم دچار فشار خون بالا، چاقي مفرط و ديابت شويد بالا مي‌برد. اگر خطراتي كه برشمرديم همچنان شما را قانع نكرده تا از پيراشكي‌ها و دونات‌هاي محبوبتان دست بكشيد بهتر است بدانيد اين شيريني‌ها به يك شيوه ديگر نيز سلامتي‌تان را به خطر مي‌اندازد؛ اكثر دانشمندان بر اين عقيده‌اند كه مصرف زياد قند و سرطان ارتباط تنگاتنگي دارند.

 
شيرين‌كننده‌هاي غيرطبيعي

 
اگر چه شربت افراي طبيعي يك شيرين‌كننده مفيد براي سلامتي است اما شربت‌هاي ديگري هم هستند كه از ذرت تهيه شده و حاوي ميزان زيادي فروكتوز هستند. اين‌گونه شيرين‌كننده‌هاي غيرطبيعي در مواد غذايي بسته‌بندي و فراوري شده استفاده زيادي مي‌شوند. بايد بدانيد كه اين قبيل خوراكي‌ها حاوي ميزان زيادي فروكتوز هستند و باعث چاقي دور شكمي‌ و انباشتگي چربي در اندام‌هاي داخلي بدن مي‌شود. متأسفانه اين نوع چربي‌ها نيز خطر ابتلا به سرطان را افزايش مي‌دهند. نتايج پژوهشي كه در مجله Global Public Health به چاپ رسيده نشان مي‌دهد كه ارتباط زيادي بين مصرف شربت ذرت با فروكتوز بالا و ابتلا به ديابت نوع 2 وجود دارد.

 
براي صبحانه چه بخوريم؟

 
به عقيده بيشتر متخصصان تغذيه بهتر است براي صبحانه حق تقدم با دانه‌هاي سبوس‌دار و پروتئين باشد. گردو، دارچين، نوشيدني سويا يا شير بدون چربي و ميوه نيز از بهترين گزينه‌هاي يك صبحانه سالم هستند. اگر دارچين را به چاي يا مرباي كم شيرينتان اضافه كنيد براي تنظيم قند خونتان خوب است

....


دسته ها :
جمعه هجدهم 12 1391 15:44
X