معرفی وبلاگ
فعالییت سازمان زنان انقلاب اسلامی در پی انسجام و هماهنگی و شناسایی زنان فعال منطقه بسته به مهارت و توانمندیی انها در جهت رفع نیازمندرهای زنان ان منطقه . خواهرم بسته به نیاز فکری و روحی و مادی خود با ما هم سخن شو بهترین خوبی ها نزد زنان است امام صادق(ع) باهم شویم ،یکی شویم درمانی برای دردی شویم ............ آن لحظه اي كه زن در خانه خود مي ماند و (به امورزندگي و تربيت فرزند مي پردازد)به خدا نزديكتر است.حضرت زهرا (س)
صفحه ها
دسته
آرشیو
آمار وبلاگ
تعداد بازدید : 2081973
تعداد نوشته ها : 1572
تعداد نظرات : 178
Rss
طراح قالب
موسسه تبیان

زن خوب     مرد خوب

فرض كنيد شما كسي را كه به خواستگاريتان آمده واقعاً دوست داريد و تصميم به ازدواج گرفته ايد. اهميت زيادي دارد كه ويژگي هاي يك مرد خوب را بشناسيد تا وقت خود را به هدر ندهيد.
اولين چيزي كه بايد بدانيد ويژگي هاي فرد موردنظر مي باشد. در ضمن شما بايد بدانيد يك شريك زندگي بايد چه ويژگي هايي داشته باشد.
ويژگي هايي يك مرد خوب نشان دهنده ارزش هاي زندگي اوست و مشخص مي كند كه شخصيت وي چگونه شكل گرفته است. در ضمن معلوم مي شود كه او در مقابل خودش و شما چه رفتاري را در پيش مي گيرد.
البته شخصيت يك مرد اهميت زيادي دارد ولي اين مسئله را با ويژگي هاي دروني او اشتباه نگيريد.
شخصيت يك مرد شيوه اي است كه او خود را به ساير مردم مي نماياند در حالي كه ويژگي هاي دروني، آن چيزي است كه جوهره او را تشكيل مي دهد.

 

 

بقيه در ادامه مطلب.......


به منظور فهمیدن راه تشخیص ویژگی های یک مرد خوب شما باید او را بشناسید و مکالمه ای جدی با وی داشته باشید، مسئله ای که باید به مرور زمان انجام شود.
باید گفت اگر مردی نسبت به رشد و پیشرفت معنوی خود متعهد باشد یک شریک مناسب برای زندگی خواهد بود.
اگر او صراحتاً احساسات خود را بیان کند شما به این نتیجه می رسید که درهای قلب وی بر روی تان باز است.
آیا او آدمی باتجربه و مسئولیت پذیر است؟ اگر پاسخ تان مثبت است معلوم می شود که او دیگر بزرگ شده و همانند یک کودک عمل نمی کند و به علاوه نیاز به مراقبت شما ندارد.
در ضمن مسئولیت پذیر بودن به این مفهوم است که او به وعده های خود عمل می کند.
آیا او دید مثبتی نسبت به زندگی دارد؟ آیا آدمی خوشبین است؟ یک مرد خوب کسی است که از بودن در کنار او احساس خوبی به شما دست دهد. از مرد بدبینی که مدام از زمین و زمان شکایت می کند دوری کنید. چنین آدمی تمام انرژی شما را تخلیه می کند و توان تان را به تحلیل می برد.
آیا مرد موردنظر شما از اعتماد به نفس بالایی برخوردار است؟ آیا از زندگی خود راضی است و مراقب سلامتی اش می باشد؟
یک مرد، تنها زمانی می تواند شما را دوست بدارد که خودش را دوست داشته باشد و به سایرین اجازه ندهد با او یا شما رفتاری ناپسند داشته باشند.
آیا او انسان قابل اعتمادی است؟ آیا می توانید به وی اعتماد کنید؟ آیا با خودش و شما روراست است؟ قابل اعتماد بودن و صداقت از ویژگی های مهم یک همسر خوب می باشند. برخورد همسر آینده تان با سایرین باید به گونه ای باشد که احترام شما را برانگیزد.
اگر می خواهید که ویژگی های یک مرد خوب را بشناسید خودتان باید واجد چنین ویژگی هایی باشید.
یادتان باشد اهمیت زیادی دارد که یک مرد را نه تنها به خاطر ظاهر بلکه به خاطر ویژگی های درونی او دوست داشته باشید.

ویژگی های یک زن خوب

اگر شما خواننده گرامی آقایی هستید که می خواهید ازدواج کنید و یا خانمی هستید که به فکر پیشرفت شخصیتی خود می باشید خواندن این مقاله برای شما بسیار سودمند خواهد بود.

هفت ویژگی یک زن خوب

1- یک زن خوب اهل سرزنش کردن نیست. اگر می خواهید همسرتان را به انجام کاری ترغیب کنید این روش بسیار ناکارآمد است.
خانم ها! باور کنید سرزنش کردن نه تنها موثر نیست بلکه گاهی نتایج معکوسی خواهد داشت.
2- آیا حامی همسرتان هستید؟ حامی بودن چه مفهومی دارد؟
آیا در جلوی سایرین به تحقیر همسرتان می پردازید و یا برعکس کاری می کنید احساس بهتری نسبت به خودش پیدا کند؟
اگر همواره حامی همسرتان باشید او به شما احترام بیشتری می گذارد.
حتی زمانی که با همسرتان موافق نیستید محترمانه این مسئله را با او درمیان بگذارید و تحت هر شرایطی به حمایت از وی بپردازید.
اگر همسرتان دچار مشکلی شود رفتار تحقیرآمیز شما به مشکلات وی خواهد افزود.
3- دست از انتقاد کردن بردارید. هیچ کاری به اندازه انتقاد کردن - به خصوص در حضور دیگران- باعث رنجش همسرتان نمی شود. برعکس، سعی کنید در میان جمع از همسرتان تمجید کنید. در این صورت همسرتان شما را بیشتر دوست خواهد داشت.
4- به نیازهای عاطفی همسرتان توجه داشته باشید. متأسفانه بسیاری از زنان این گونه مسائل را دست کم می گیرند که بیشتر ناشی از اختلافات اساسی در میان زنان و مردان است.
برای مردان نیازهای عاطفی همانند گرسنگی می باشد و اگر به خوبی برآورده نشود رابطه آنها با همسرشان لطمه می بیند.
زنان باید به این مسائل از دید مردان نگاه کنند.
5- یک زن خوب با همسرش محترمانه رفتار می کند. چگونه؟ دراین زمینه نحوه صحبت کردن اهمیت زیادی دارد. زنان باید با لحنی مودبانه با همسرشان حرف بزنند.
6- نکته جالب این است که رابطه میان زنان و مردان می تواند بسیار ناامید کننده باشد، هرچند یک زن خوب راه مناسبی برای بیان نظرات خود پیدا می کند. غالبا پیش می آید که یک زن و مرد تصمیم مشترکی می گیرند ولی مدتی بعد معلوم می شود که زن با نظر همسرش موافق نبوده است!
7- رفتار دلنشینی داشته باشید. با همسرتان به نرمی رفتار کنید. از آن افرادی نباشید که به علت گذراندن یک روز بد، زندگی را به کام همه تلخ می کند!
یادتان باشد خوش رفتاری نتایج مثبت زیادی دارد. تصمیم بگیرید که خوش رفتار باشد ولی اگر هم موفق نشدید حداقل اوقات دیگران را تلخ نکنید!

ترجمه از آذرشایان

سه شنبه دهم 5 1391 17:57
X