معرفی وبلاگ
فعالییت سازمان زنان انقلاب اسلامی در پی انسجام و هماهنگی و شناسایی زنان فعال منطقه بسته به مهارت و توانمندیی انها در جهت رفع نیازمندرهای زنان ان منطقه . خواهرم بسته به نیاز فکری و روحی و مادی خود با ما هم سخن شو بهترین خوبی ها نزد زنان است امام صادق(ع) باهم شویم ،یکی شویم درمانی برای دردی شویم ............ آن لحظه اي كه زن در خانه خود مي ماند و (به امورزندگي و تربيت فرزند مي پردازد)به خدا نزديكتر است.حضرت زهرا (س)
صفحه ها
دسته
آرشیو
آمار وبلاگ
تعداد بازدید : 2080477
تعداد نوشته ها : 1572
تعداد نظرات : 178
Rss
طراح قالب
موسسه تبیان


حجت الاسلام دكتر ناصر رفيعي شامگاه شنبه در جمع عزاداران حسيني در شبستان امام خميني(ره) حرم مطهر حضرت معصومه(س) در ادامه مبحث بررسي سيماي امام حسين(ع) در كلام ائمه معصومين(ع) ابراز داشت: تمام خوبي‌ها در خصلت كرامت گنجانده شده و اهل بيت(ع) خاندان كرامت هستند و در روايات آمده، حسين بن علي(ع) معلم كرامت و جوانمردي است.

وي عنوان كرد: كرامت چشمه‌اي است كه اگر در انسان جاري شود، قول، رزق، نگاه و تمام اعمال و رفتار آدمي كريمانه مي‌شود.

حجت الاسلام رفيعي عنوان كرد: قرآن مي‌فرمايد كافران فكر نكنند وقتي به آنها مهلت داده مي‌شود دوستشان داريم و انسان نبايد سفره دل خود را پيش مردم باز كند و از خداوند در مشكلات گله و شكايت كند.

امام حسين(ع) اكرم الناس است

عضو هيئت علمي جامعة المصطفي العالميه با بيان اينكه انسان مي‌تواند با خداوند درد و دل كند اما نبايد از خدا شكايت كرد افزود: امام حسين(ع) در روز عاشورا از خداوند شكايتي نكرد و اگر حوادث عاشورا را مرور كنيم چيزي جز رضايت امام حسين(ع) نمي‌بينيم.

وي با بيان اينكه امام حسين(ع) اكرم الناس است چرا كه هيچ‌گاه در سختي‌ها و مشكلات شكوه نكرد اظهار داشت: در روايت آمده، كريم كسي است بدون آنكه دست نياز به او دراز كنيم او خودش كمك مي‌كند و افراد زيادي در تاريخ وجود داشتند كه نزد امام حسين(ع) مي‌آمدند و از ايشان طلب ياري مي‌كردند و امام حسين(ع) نيز بدون هيچ محدوديتي به آن‌ها كمك مي‌كرد اما به
آن‌ها مي‌فرمود اگر در زندگي گرفتار شديد سراغ افراد بي‌دين نرويد.

فرو بردن خشم، خوش اخلاقي و پوشيدن نگاه از نامحرم از نشانه‌هاي انسان كريم است

حجت الاسلام رفيعي ادامه داد: در روايات آمده است كه سه چيز نشانه كرامت است كه يكي از آن‌ها خوش اخلاقي و اخلاق نيكو است.

استاد حوزه علميه قم با بيان اينكه از ديگر نشانه‌هاي كرامت در روايات، فرو بردن خشم و بخشيدن است ابراز داشت: يكي ديگر از ويژگي‌هاي انسان كريم فرو بردن چشم از نامحرم است و انسان كريم به خود اجازه نمي‌دهد كه به ناموس ديگران نگاه كند.

عضو هيئت علمي جامعة المصطفي العالميه تصريح كرد: انسان كريم دگر گرا، اهل بخشش و گذشت است و نگاه خود را از حرام مي‌بندد و اهل شكوه به خدا نيست كه اين ويژگي‌ها باعث خواهد شد تا انسان زير بار ظلم نرود.

وي با بيان اينكه امام حسين(ع) در برابر حربن يزيد رياحي خشم خود را فرو برد و او را بخشيد و با دست خود در لحظه شهادتش به بالين او حاضر شد افزود: اگر افراد بتوانند خشم خود را فرو ببرند دعواهاي خانوادگي به حداقل خود خواهد رسيد، چرا كه منشاء تمام دعوا‌ها و قتل‌ها عدم كنترل خشم است.

حجت الاسلام رفيعي عنوان كرد: در صحنه كربلا كسي جرأت مبارزه فردي با سيدالشهداء(ع) را نداشت، اما فردي از شام كه‌شناختي از اهل بيت(ع) نداشت به جنگ تن به تن با امام حسين(ع) آمد كه در‌‌‌ همان لحظه اول امام او ا مضروب كرد و وقتي بالاي سرش آمد به او فرمود مي‌خواهي بگويم به كمكت بيايند و زخمت را مرهم گذارند.

دين هر كس به اندازه كرامت او است

عضو هيئت علمي جامعة المصطفي العالميه تصريح كرد: در روايت داريم دين هر كس به اندازه كرامت او است كه بايد در زندگي سعي كنيم كردار و گفتارمان كرامانه باشد.

وي ادامه داد: اغلب كساني كه خواستند در روز عاشورا اذن ميدان بگيرند و به جنگ با لشكر عمر سعد بروند امام حسين(ع) به آن‌ها مي‌گفت كه برگرديد و با اصرار اصحاب به آن‌ها اجازه ميدان مي‌داد.

ملائكه آسمان از صبر امام حسين(ع) در روز عاشورا تعجب كردند

استاد حوزه علميه قم گفت: ملائكه آسمان از صبر امام حسين(ع) در روز عاشورا تعجب كردند و امام نسبت به همه اصحابش صبورانه رفتار كرد و حتي به عمر سعد فرمود، اگر اين جنگ را كنار بگذاري باغي كه مدينه دارم را رايگان به تو خواهم داد.

حجت الاسلام رفيعي با بيان اينكه اهل بيت(ع) معدن رسالت هستند، افزود: اين بدان معنا است كه ائمه(ع) رسالت خداوند را گسترش دادند و خداوند نيز به پيامبر(ص) فرمود، اگر علي(ع) را به عنوان جانشين خود معرفي نكني رسالتت را انجام نداده‌اي.


دسته ها : محرم
سه شنبه سیم 8 1391 2:30
X